Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doniaxxsiske

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 01:07

Even een betere foto van Maestro: Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:11

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
ik ben uitzinnig van vreugde Haha! Haha! Haha!

gisterenavond had ik al zo'n vermoeden, maar vanochtend was het toch duidelijk Ja
Angels uier is in werking geschoten!!!
Het is volgens mij nog niet voldoende om al te zien op foto, maar misschien probeer ik het morgenochtend toch op de digitale plaat vast te leggen Pling

Lees hier vanalles over nijntjes Haha! ik heb ook jarenlang kleurdwergen gefokt voor de tentoonstellingen, inmiddels wegens tijdgebrek zijn er maar 3 meer over. Heb zilvervos zwart en blauw, blauw en blauwgrijs gehad.

ga even zoeken naar pics van maestro
het hele album: http://www.mijnalbum.nl/Album=UXOBM47C

http://www.mijnalbum.nl/Foto=YAKU4YDK
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SK8KRY8I
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HEJ87RJR
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BKFEH7PB
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WCM3NRSJ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CHTQIDZW
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DCHHLSVA
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IFFSAQQS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Y34W4SSR
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RIHM3XVT
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8OWLKNBF
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VYOQSOTO

mijn excuses voor de kwaliteit van sommigen.
als ik eerlijk moet zijn is Maestro een mooie hengst, ik kan niks verkeerds aan hem ontdekken. Nakomelingen zien er ook stuk voor stuk goed uit... helaas laat hij me niet warm of koud... Dus het zal nooit een hengst zijn waarmee ik zou gaan dekken, al begrijp ik wel waarom je hem gekozen hebt als ik het puur technisch bekijk Knipoog

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:16

Jullie gaan weer heel snel. Weer prachtige buiken en paarden voorbij zien komen Vingers aflikken .

Gisteren hadden we een heel speciaal moment. Voor het eerst hebben we het veulen heel duidelijk gevoeld! Elke dag tijdens het poetsen voel ik onder haar buik en kriebel ik Hollebol daar, gisteren dus met succes. Gelijk de eigenaar van Holly's buurpaard erbij geroepen en ook laten voelen. Het leek wel of hij/ zij daarbinnen een feestje aan het bouwen was, het duurde minstens 5 minuten zodat enkele mensen op stal dit moment met ons hebben kunnen delen. En Holly? Die vond het allemaal best, zolang ze maar haar hooi verder kon eten.

Ik begrijp nu dat mensen niet konden omschrijven wat je precies voelt, ik kan het ook niet echt omschrijven.

Groetjes

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:19

Jaaa!! Werkende uiers Hyper!
Ik vind Maestro ook erg mooi, maar zou hem ook nooit kiezen uiteindelijk.. Weet het niet, hij heeft idd ook niet dat ene ding voor mij Clown Maarja, ik heb een eigen hengst, dus de keuze hier is niet zo moeilijk Vork (Ik zou denk ik voor Chakotay of Shampoo Boy gaan Ja Of Misschien toch Bloc, maar dat is alleen maar omdat de Engelsman daar zo over te spreken was, zelf doet hij me niet zo veel Bloos )
Ik ga hier maar wat doen Doei!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:21

Leuk Holly!! Go jij! Go jij! Blijft altijd een mooi moment Lovers

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:04

Wat een stilte hier vandaag!!
Nouja, dan zal ik jullie even lastig vallen met wat foto's Knipoog
Slechte kwaliteit, het begon al donker te worden en het moest even snel snel..

Miss had vandaag echt behoefte aan wat aandacht.. Dus die ben ik even uitgebreid gaan poetsen en knuffelen.. Vond ze helemaal geweldig! Lovers Ze is zó anders dan vorig jaar, ik denk echt dat ze een merrie gaat krijgen dit jaar Ja
Over Spirit twijfel ik nog.. Die zou zomaar een merrieveulen kunnen krijgen maar misschien ook wel een hengstje. Daar ga ik nog even over nadenken Knipoog

Missje dag 143:
Afbeelding

Afbeelding
Zoals je ziet is het niet veel Knipoog Van de voor of achterkant is er ook niet veel te zien dus geen foto van gemaakt.

Spirit dag 110 (stond gewoon in de paddock toen ik terug liep om de camera naar binnen te brengen ook maar even snel een foto van haar geknipt)

Afbeelding
Ben niet blij met die buik Het valt nog wel mee, maar ze is pas 3.5 maand drachtig.. Van de zomer was haar buik gewoon strak van haar borst naar kont, en ze is niet vet..
Nouja, niks aan te doen, we zien wel hoe het loopt Knipoog

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:46

Ik geloof dat ik me hier ook al eens gemeld heb in de begin periode van Ravina's dracht, maar ben daarna niet meer actief geweest in dit topic... Aangezien het toch steeds bovenin mijn lijst staat toch nog maar eens reageren hier. Lachen

Mijn merrie is dus ook drachtig, ze zit ondertussen op 142 dagen, ze loopt dus ongever gelijk met missy(?!) hierboven. (Wat is O'Bryan een gave hengst!!) Alleen is Ravina stukken dikker. Bloos Ravina is een 10 jarige fjorden merrie uit OrstaxBrusvein, misschien dat het iemand hier iets zegt. Ze is dit jaar natuurlijk gedekt in duitsland door Ismo, en 25 juni 2007 verwachten wij haar tweede veulentje.

Ravina op 72 dagen dracht:
Afbeelding

Ravina op 139 dagen dracht:
Afbeelding

Papa Ismo:
Afbeelding
Copyright www.fjordpferdezucht-koerner.de
Afbeelding
Copyright www.fjordpferdezucht-koerner.de
http://www.fjordpferdezucht-koerner.de/ismo.htm

Ik zal dit weekend dit topic eens doorspitten, ben wel benieuwd naar jullie drachtige merries!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:49

wow! op dag 110 zo een buik Bloos! dat doet volgens mij geen enkele merrie haar na
aan de ene kant zou ik wel willen dat angel wat meer buik had nu Lovers maar aan de andere kant is het natuurlijk knap lastig, zeker voor het paard en al helemaal naar het einde toe Ach gut

missy blinkt joh! die heeft dan weer een bescheiden buikje.

leuk dat je al een vermoeden hebt bij missy Haha! ook al aan namen gedacht?

maak jij de buikfoto's eigenlijk met je nikon?
persoonlijk lukt het me daarmee niet vind die buikfoto's daarmee altijd zo raar Verward
dus ik neem mn hptje daarvoor ter hand... die durf ik ook zonder angst op beschadiging onder de buik hangen om de uier te trekken Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

ik vind het gek dat je dit jaar pas zo laat je veulens gaat hebben terwijl dat van Angel zo vroeg komt Bloos ik kan er maar niet aan wennen

Misschien ga ik overigens woensdag met dame Angel nog eens rijden... *moddervarkentje eerst even poetsen Nagelbijten / Gniffelen *

ps: marlijn jij hebt gewoon geluk, doordat het hier vandaag zo stil is, heb je een lekker uitgebreid antwoord gekregen Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:51

@ sabbel: wat een leuk scheerpatroon Lovers
dat buikje begint idd al aardig op wat te lijken *LOL*
papa ziet er niet mis uit Vingers aflikken maar ik heb geen verstand van fjorden Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:53

*bedenkt zich net dat ze een kip zonder kop is Gestoord *

ik zie net dat ravina's staart in de vlecht zit. ik had me dat eigenlijk ook voorgenomen om te doen bij mijn tinkerdames, maar doordat het zolang goed bleef en dan plots zo modderig werd ben ik het compleet vergeten (denk ik nu pas aan) waardoor die staarten alweer niet meer wit te krijgen zullen zijn komend voorjaar én waardoor ze vol viezige klodden hangen Verdrietig

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:01

Sabbel; Leuk kleurtje heeft ze zeg!! Ze is idd een stuk dikker als Missy, maar die groeit pas op het einde, vorig jaar had ze ook nog geen buik rond deze tijd.. We hebben haar zelfs nog een keer laten scannen om te kijken of ze wel echt drachtig was!!\

Frenia; Ik heb deze foto's wel met de Nikon genomen.. Maar ik had mn zoomlens erop zitten, en dat schiet niet zo op in de stal Tong uitsteken Maar het gaat niet zo goed nee.. Maar de foto's zijn echt heel slecht.. vooral die van Spirit Bloos Maarja, donker + bijna lege batterij + marlijn die er geen tijd voor neemt kan je niet veel van van verwachten Knipoog

Namen ben ik eigenlijk nog niet zo mee bezig.. We hebben altijd wel een paar namen op een lijstje, en daarna kijken we dan wel wat het wordt Ja Voor Maddox stond bijv. ook Milo op het lijstje, maar dat paste er niet bij. Toevallig kochten we daarna Meagan en bij Milo stond het weer wel Knipoog Merrienaam is voor Missy wel al bijna zeker Ja Alleen lijkt het misschien een beetje teveel op Meagan, dus we twijfelen nog een beetje Tong uitsteken Spirit haar veulen zouden we als het een merrie was Blossom noemen, maarja, nou hebben we een nieuwe merrie die we zo genoemd hebben Clown Ach, ik zie het wel als de veulens eruit komen Lachen

Ik vind het ook zó jammer dat mijn merries pas zo laat zijn dit jaar!! (Al is Angel wel wat vroeg naar mijn mening Knipoog ) Maarja, wie weet is Blossom wel in April uitgerekend Tong uitsteken Je moet maar gewoon wat langer blijven hangen dit jaar in dit topic Vork Ja

Hoeveel rijd jij je merries eigenlijk ongeveer? Ik niet veel Spirit niet meer, en Missy 2 keer in de week ofzo.. Maar de laatste 3 weken niet omdat ik er echt geen tijd voor had.. Deze week wel hoop ik! Lachen

Sorry dat ik je nog niet gepbt heb, ik was zo moe gisteravond dat ik vroeg naar bed ben gegaan!
Laatst bijgewerkt door _Marlijn op 09-12-06 19:12, in het totaal 2 keer bewerkt

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:03

Eigenlijk komt het wel goed uit dit jaar dat de veulens zo laat komen Ja Heb examen dit jaar in Mei, als er dan een veulen geboren wordt komt daar niet veel van terecht ben ik bang Nagelbijten / Gniffelen
Ik hoop ook echt dat Blossom óf in April óf in Juni uitgerekend is.. Ja

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:25

geeft niet hoor van die pb, ik zie wel wanneer hij aankomt Knipoog

ik vind half maart in principe ook te vroeg hoor, maar ja... ik had ook niet verwacht dat het meteen knal en raak zou zijn
ik ben met haar zo vroeg beginnen dekken omdat ik kans/risico zag op tweelingdracht, waarna eitje crushen, misschien beide vruchtjes weg, opnieuw dekken etc. Als zo'n scenario gebeurt zit je algauw heel wat maandjes verder.
Angel en Moes dachten er anders over en het was in 1x maar 1 vruchtje Lachen
maar ik ben nu uiteindelijk wel happy dat het eerste veulen vroeg komt Ja
ik ben echt zó ongeduldig! en Tinkerbells dracht lijkt in slowmotion te gaan tegenover die van Angel.

Ik merk ook heel sterk dat ik me nu volkomen fixeer op Angel en haar veulen. Ik tel geen dagen bij Tinkerbell en voel haast geen teleurstelling als beeb niet terug schopt, ...
Ik richt me nu volledig op Angel. Tegen de tijd dat Angels beeb er is, ga ik me dan weer naar tinkerbell kunnen richten en bij haar gaat het dan snel gaan Knipoog *hoop ik*
Ik heb ook de indruk dat Tinkerbell best wel eens fijn vindt om niet in het middelpunt van de belangstelling te staan Knipoog

Ik rij eigenlijk te weinig Bloos
Laatste rit met Angel is nu alweer van 7 november geleden. (heb het even nagekeken aan de hand van data op foto's Knipoog) Laatste rit met Tinkerbell van 14 en 15 oktober Nagelbijten / Gniffelen Clown
Teveel werk... Verdrietig
dus voor mij zijn de examens nu heel welkom, heb ik eindelijk net iets meer tijd dan de rest van het jaar (net het omgekeerde van bij jou Tong uitsteken )

Kom je dat eigenlijk te weten wanneer Blossom is uitgerekend? Of moet je de da even langsvragen?

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:36

Wat een lekkere buikjes heb ik weer voorbij zien komen hier Haha!

@ Frenia: hoe ver is jouw merrie omdat ze al uier ontwikkeld??
@_Marlijn: knappe tinks heb je daar, zien er ook al aardig gevuld uit Ja
@ Sabbel: Ravina is zowat al net zo dik als Vinga Bloos!
ze ziet er goed uit Ja

Vandaag heb ik ook weer even wat pics geschoten van Vinga op 213 dagen dracht Pling
Alles gaat prima, ze groeit lekker door Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:41

Frenia; Ik snap goed dat je zo vroeg bent begonnen met dekken Ja Ik wil met Meagan toch ook wel eind april begin mei beginnen dit jaar Lachen Half Maart is alleen niet echt ideaal, kan flink koud zijn nog dan! Ik denk dat het juist wel fijn is als je je vooral op Angel fixeerd Ja Tegen de tijd dat dat veulen geboren is hoeft Tinky nog maar een maandje, dat is zo voorbij! Haha!

Ik vind het wel lekker dat er een maandje tussen mn mutsen zit Ja Heb ik eerst tijd om de beginselen aan het veulen van Missy te leren, en heb ik daarna alle tijd van de wereld voor het kind van Spirit. Ik heb al vakantie vanaf 1 juni, dus ik heb écht alle tijd! Haha!

Ik rijd Spirit zelfs helemaal niet meer.. Ik vind het de moeite niet waard om haar opnieuw "in te rijden" Ze staat al stil sinds dat ze 8 maanden drachtig was van Faye.. Dat was oktober 2004 Bloos Maar ze wíl niet meer gereden worden, en ik heb er toch amper tijd voor.. Laat haar dan maar blij zijn in de wei/paddock Knipoog Missy vind het wel heerlijk om gereden te worden.. Maar die kan je ook gewoon na 3 maanden zo weer oppaken met waar je mee bezig was.. Spirit niet, die moet je echt opnieuw inrijden dan Rolleyes Ik probeer Bryan zo'n 5 keer in de week te rijden.. Als ik dat haal ben ik erg gelukkig! Ja

Van Blossom hoop ik dat Tom me kan vertellen.. Hij heeft haar niet gedekt, maar hij zou het navragen.. Maar ik ben bang dat ik niks gerichter dan een maand zal krijgen.. Als hij dat al te weten komt.. DA kan zo ver toch voor geen meter meer zien hoever ze zijn? Niet op een maand precies volgens mij Dus dan vind ik het ook niet echt de moeite waard om haar daarmee te gaan zitten pesten.. Nouja, we zien het wel! Ik hoop wel dat ik een maand te horen krijg, want het is natuurlijk wel een maiden Lachen

Dreeke; Mooi buikje heeft Vinga al Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:43

*mij valt natuurlijk als eerste de tinker naast de fjord op Clown *

buikje groeit wel door, maar vind het nog steeds mooi bescheiden Ja ze ziet er goed en gelukkig uit!

Angel si nu op 92 dagen van het einde, dus iets meer dan 240 dagen denk ik.
bedoel ook nog geen "uier" he, zo'n beetje zuchtophoping die 's avonds na weidegang weer helemaal weg is, maar ik vind het een begin en ik ben echt blij dat het begin er is Ach gut

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:45

Bij Missy begon vorig jaar de uierontwikkeling pas op dag 320 Rolleyes Vond het baasje niet leuk Nagelbijten / Gniffelen

*Tinker was me helemaal niet opgevallen Bloos *

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:45

@ Frenia: haha de tinker naast Vinga is ook drachtig Haha!
zij zit nu op 229 dagen Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:47

Leuk! Van wie? Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:47

KootMiraDrum schreef:
Tjee, zal ik ook maar meedoen? Heb alleen 1 probleem, Mira's buik is met 11 weken ietwat groot, zo groot als 11 maanden... Rolleyes

tweeling..? Tong uitsteken

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:49

_Marlijn schreef:
Leuk! Van wie? Haha!

Het wordt een kruising, ze is gedekt door een fries, het was wel een bewuste keuze
van de eigenaresse, ik ben zelf persoonlijk niet zo voor kruisingen maar ja ieder zijn keus.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:49

Dreeke schreef:
_Marlijn schreef:
Leuk! Van wie? Haha!

Het wordt een kruising, ze is gedekt door een fries, het was wel een bewuste keuze
van de eigenaresse, ik ben zelf persoonlijk niet zo voor kruisingen maar ja ieder zijn keus.

Dat is nou weer zonde, maar idd zoals je al zegt: Ieder zijn eigen keus Lachen

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:40

Allejezus wat kleppen jullie een hoop in korte tijd! Bloos

@ Frenia: dankjewel, helaas zie je er weinig meer van nu haar vacht weer begint te groeien. We zijn ook niet voor niets helemaal naar Duitsland gereden met Ravina, ik ben helemaal weg van deze hengst! Misschien binnenkort nog eens op bezoek bij de hengstenhouder. Haha!

Ravina haar staart is idd gevlochten voor de modder, ideaal. Ik heb haar staart laatst uitgevlochten, de puntjes even in warm water en hij was weer als nieuw. Haha! Ze heeft ook echt wel een mega staart, zo zonde als die helemaal vol bagger zit.

@ _Marlijn: dankjewel! Ravina is zoiezo geen slanke hoor, in het begin van haar dracht toen ze 's nachts op stal ging kreeg ze eiglijk pas een beetje normaal figuur. Maar nu we niet meer rijden en de beeb lekker doorgroeit kunnen we dat lijntje wel op ons buik schrijven natuurlijk.

@ Andrea: haha, maar Ravina was al wat uitgezakt natuurlijk. Ik weet het, geen excuus, maar toch. Haha! Vinga ziet er goed uit! Jij kan in april lekker samen met de eigenaar van de tinker nagels buiten op stal!

Ravina wordt op het moment trouwens niet gereden, heeft niets met haar dracht te maken, maar met het slechte weer/natte bak. Scheve mond

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:42

Zo, eindelijk foto's. Siena is vandaag 211 dagen drachtig van de NRPS hengst Romantico! En ze heeft al een behoolijke buik Nagelbijten / Gniffelen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En, wat vinden julie ervan? Haha!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:30

mooi buik!!!
begint te kriebelen, dat het maar vlug vroegjaar is!!