Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:19

Ril ziet er goed uit Missie.
Geeft ze zelf aan dat ze het rijden met zadel nog leuk vindt?
Ik reed vroeger mijn hoogdrachtige merries ook, maar dan zonder zadel, ze hadden zon hekel aan die singel en het zadel kwam zo naar voren te liggen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:36

Ziet er mooi uit MisHiss!

Hebben jullie merries ook allemaal van die "buikgroei" periodes en dan weer een tijdje niets?
ik heb gisteren weer foto's van Rigaud gemaakt, maar ik zie niet echt het verschil met de foto's van een maand geleden:

Zoek de verschillen Haha!
Afbeelding
7 maanden
Afbeelding
8 maanden

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:49

Ik heb de afgelopen twee maanden bij Pepsi ook weinig verandering gezien. Dat waren haar 8 1/2 en 9 1/2 maand. Nu verandert ze weer wel. De buik gaat meer hangen, ze wordt wat slapper van achteren en stond vanochtend weer met haar staart te wringen. Haar uier is 0,0, vooral vergeleken met die van Rilexta Wow! ! En zo rond als Frieda is ze absoluut niet Scheve mond terwijl Pepsi nog maar anderhalve maand te gaan heeft ....

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:28

Oeps, ik vond Rigaud in de bovenste foto iets dikker Bloos! Odess is ook iets slanker nu dan een paar weken terug! Misschien kunnen ze al minder eten ofzo rond 8 maand?

@ Yoline; zo wat heb jij een ronde Fjord zeg! Wow!

@ MissHIS; lekkere uier krijgt madame al!!! *LOL*

Ik ben helemaal blij, want vanochtend was haar uier zichtbaar minder! Zoals hij nu 's ochtends is, was hij vorige week na een hele dag buiten! Yay Haha! Ga je toch denken, zou de placenta echt ontstoken zijn!? In ieder geval heel blij dat de DA erbij is geweest

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:31

Odess schreef:
Ik ben helemaal blij, want vanochtend was haar uier zichtbaar minder! Zoals hij nu 's ochtends is, was hij vorige week na een hele dag buiten! Yay Haha! Ga je toch denken, zou de placenta echt ontstoken zijn!? In ieder geval heel blij dat de DA erbij is geweest

Dat is SUPER nieuws!!! Ik ben heel blij voor je! Kan je weer even gewoon genieten van de dracht zonder je al te veel zorgen te maken!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:34

MissHiss kijk je uit dat je het veulen er niet uit drijft Knipoog Wat een mooie ronde buik.
Bij Famosa zie je alleen maar buik. Ze is nu 8 1/2 maand en errug druk/vrolijk voor haar schoenmaat. Goed teken zullen we maar zeggen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:39

jeddah schreef:
Dat is SUPER nieuws!!! Ik ben heel blij voor je! Kan je weer even gewoon genieten van de dracht zonder je al te veel zorgen te maken!

Inderdaad! Joh, je wil niet weten hoeveel ik nu wel niet geniet Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:50

leuk om al die buiken weer te zien zeg!!

Miss his wat een mooie zwangere dame zeg schiet al op zeg lekker hoor!!

Yoline die van jou groeit ook mooi zeg echt leuk...

En idd bij die van jou kelan lijkt ze op de 2e foto minder dik of is de 1e foto nieuw?

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:17

Mac schreef:
En zo rond als Frieda is ze absoluut niet Scheve mond terwijl Pepsi nog maar anderhalve maand te gaan heeft ....

Pepsi heeft ook geen 14 veulens ofzo gehad denk Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:19

Yoline schreef:
Pepsi heeft ook geen 14 veulens ofzo gehad denk Haha!

Ehhhh ... nee ... het is haar eerste Haha! !

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:22

Odess"]
Oeps, ik vond Rigaud in de bovenste foto iets dikker Bloos! Odess is ook iets slanker nu dan een paar weken terug! Misschien kunnen ze al minder eten ofzo rond 8 maand?
[/quote]
Dat vond ikzelf dus ook, daarom had ik de maanden maar even onder de foto's gezet.

[quote="Odess"]
[/quote]
Super! Dat geeft toch een veel geruster gevoel!

[quote="Gitta schreef:
En idd bij die van jou kelan lijkt ze op de 2e foto minder dik of is de 1e foto nieuw?

De 2e foto is de nieuwe foto, en daar lijkt ze inderdaad dunner Verward

Maar ik zit net te denken , misschien komt het wel omdat we sinds een maandje, na een blessure, weer voorzichtig begonnen zijn met wat serieuzer te rijden: ze heeft gewoon de buikspieren weer iets meer getraind Haha!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:32

Mac schreef:
Ehhhh ... nee ... het is haar eerste Haha! !

Ik bedoel maar Knipoog Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:42

Nu had ik eigenlijk nog een vraag of jullie je merries bijvoeren? En dan bedoel ik niet qua hooi oid, maar qua supplementen, vitamines ofzo?!
En dan bedoel ik eigenlijk ook nog op Ivanka gericht, dus denk maar even terug aan de tijd dat jullie merries iets meer dan 5 maanden drachtig waren Haha!.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:23

Simply krijg al sinds voor de dracht supplementen die ik uit de VS heb geinmpoteerd, Dynamite Plus en Dynamite Breeders Pac. De breeders Pac is speciaal voor drachtige merries, maar ook goed te geven voordat ze drachtig worden om hun cyclus te helpen, tenminste, dat heb ik eruit begrepen en in overleg met mijn voerboer die erg op de hoogte is wat betreft vieren/supplementen ben ik het gaan geven, ook gezien ze geinsemineerd zou worden met bevroren sperma van een hengst waarvan we niet wisten hoe hij zou "dooien" wilde ik alles aan "mijn" kant zo optimaal mogelijk hebben.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:48

Mijn merrie krijgt geen speciale drachtgerelateerde supplementen. Het glucosaminecomplex dat ze normaal gesproken krijgt, krijgt ze nu ook nog gewoon (in overleg met de da) anders wordt ze zo stijf.

Normaal gesproken krijgen de dames type E muesli van Marstall, maar tijdens de laatste drie maanden krijgen ze merriemuesli (ook Marstall). Verder vrijwel onbeperkt paardemkuilgras.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:50

@ missHis: die uier loopt evcht al wat voller! Haha!

@ yoline: Wow! ze groeit elke week geloof ik wel! *LOL*

@ Kelan: jouw buikje komt nog! Haha! ze draagt het trouwens erg mooi voor een 8 maand drachtige merrie! mooi hoog!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:34

Sanne: Lady kreeg er niks bij. Nu ook nog niet.
Over 2 weken is ze al weer 8 maanden en dan gaan we merriebrok voeren

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:46

Marstall? Waar koop je dat? Bij de ruitershop?
Ik weet ook nog niet goed van welk merk in de merriebrok ga nemen, ik ben niet meer zo tevreden over de basisbrok die Ivanka nu krijgt. En ik weet nu even niet meer welk merk ze bij de Boerenbond/Welkoop verkopen, maar daar was ik ook al niet zo tevreden over Clown.
Welk merk voeren jullie?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:57

Ik voer ook Marstall en ben super tevreden, meer info kan je op www.marstall.nl vinden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:59

Nou vandaag eindelijk een zak merriebrok gekocht, nu is het net echt *blij*

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:23

Citaat:
Ivanka nu krijgt. En ik weet nu even niet meer welk merk ze bij de Boerenbond/Welkoop verkopen, maar daar was ik ook al niet zo tevreden over . Welk merk voeren jullie?
Bij de Welkoop/Boerenbond verkopen ze Subli toch? Dat hebben/voeren wij igg.
Je kunt misschien ook Pavo gebruiken/proberen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:41

Ik voer al ruim 10 jaar Pavo en ben daar heel tevreden over.
Tussendoor heb ik wel eens wat anders geprobeerd maar uiteindelijk kwam ik altijd weer terug bij Pavo.

lisa6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:01

heej heej

dit is ulinda ze gaat in februari veulenen:j
ze voelt zich wel dik tussen jullie paarden Verward

Afbeelding

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 20:02

Ik voer Odess momenteel 1 schep merriebrok, 1 schep ekobrok, 1/2 schep muesli en een 1/2 schep gemengde granen. Daardoorheen meng ik een schepje voedingssuppelement van Subli. Ik ben super tevreden over Subli, en dan vooral over de ekobrok,welke echt veel meer geur en kleur heeft dan de overige soorten brok. Daarom voer ik ook half om half! Met 5 maand voerde ik natuurlijk nog geen merriebrok, maar dan kreeg ze 1 1/2 schep ekobrok.

Sinds ik het voedingssuppelement gebruik is ze nog beter in haar vel gaan zitten, ik ben dan ook heel tevreden.

(Het klinkt wel heel erg alsof ik aandelen heb in Subli zo Bloos )

@ Lisa6; wat voor ras is die merrie? Ze heeft inderdaad een hele mooie dikke buik, maar dat mag ook wel met nog een maandje te gaan!!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:45

Soleda voer ik nu 3 kilo sportbrok van subli en 1 kilo meusli zonder haver van havens, die is ook speciaal voor drachtige merries. Daarnaast natuurlijk goed hooi. Voer geen supplementen bij, heb wel bij de overgang naar het najaar toe een 10daagse kuur gegeven van supplementen bij de groene os vandaan.
Ze is nu 6,5maand drachtig en word ook nog volop gereden en ze doet het er prima op!