[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shadowstar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:34

Stal HD heel veel sterkte

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:13

Stal HD heel veel sterkte....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 23:06

Heel veel sterkte Y;(

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 23:18

Heel veel sterkte HD. :(:)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:21

Stal HD, heel veel sterkte :knuffel:

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:39

Dank jullie wel allemaal. Ze is vredig ingeslapen. Ging heel vlug.
Het is stil, kan het nog niet helemaal bevatten, terwijl je weet dat ze er niet meer is. Toch verwacht je haar in de wei te zien lopen. Echt raar.
Haar beste vriendin en dochter zijn ook rustig. Flirt heeft gisteravond nog een paar keer gehinnikt. Volgens mij hebben ze er vrede mee.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:41

Sterkte HD :(:)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:01

Inge, fijn dat ze thuis is. Hopelijk sterkt ze goed aan.

HD sterkte :+:

Hier ook afwezig, mijn vakantie is inmiddels voorbij en met 6 paarden op stal en een fulltime baan schiet het er toch een beetje bij in.
Mijn kleine van begin juni doet het goed. Is een onwijze draak. Zo brutaal heb ik ze nog niet gehad. Zou hem bijna tussen mijn 'grote' mannen (1jr paard, 8jr pony) willen zetten met moeders zodat hij wat kan spelen en extra opvoeding krijgt.

Ik vind hem zelf wel erg goed gelukt. Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:32

Sterkte Hd Y;(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:53

Sterkte HD

Hoe is het met jou dame setteli?

Onze dame is naar de keuring geweest en kreeg een uitnodiging voor de CK

Ze is natuurlijk al een flink (ouder) veulen maar ze liet zich alsnog best zien tussen de andere veulens
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Veel van de beweging hebben we niet :Y)
Afbeelding
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:24

Murther mooi veulen hoor. Ik houd van die kleur bruin.

Seven gefeliciteerd. Mooie prestatie. Die kan wel bewegen zeg.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:25

Leuk om haar te zien Seven, zei was als eerste geboren in dit topic toch?

Fijn dat Libby weer thuis is Inge, hopelijk sterkt ze snel aan.

Sterkte HD.

Topic wordt rustiger, lees nog steeds elke ochtend de updates. Ga het wel missen hoor gezien we geen fokplannen hebben voor 2024 maar ik lees rustig mee in het DBT2024.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:38

Dank je stal HD
Ja ze gaat altijd mooi bergop <3
Galop liet ze daar minder zien ze vond het toch wat spannend

Pomski
Ja klopt ze is van 2 februari :j

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:24

Mooi dier Myrthe, je kunt vanaf de foto's al zien dat het een brutaaltje is, haha.

Gefeliciteerd Seven! Wat groeien ze dan toch hard in 5 maanden tijd.
Benieuwd wat ze op de CK gaat doen.

Zijn er nog veulentjes die zich al bijna aandienen hier?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:35

Busymissy
Ja ze is echt geen kleine baby meer
Nog wel net zo lief gelukkig

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:07

Stal HD, kan me voorstellen dat het stil is. Wel fijn dat de anderen er gauw vrede mee hebben.

Seven, knap veulen en gefeliciteerd! Ze is echt al groot!

Myrthe, ik zou ze anders gewoon bij elkaar zetten. Als dat kan bij jou op stal. Ze wennen dan ook aan andere paarden, behalve hun moeder. Ik heb Phoebe als veulen nooit bij de anderen in gehad, was veel te bang dat er wat gebeurde. Maar toen ze in de opfok kwam was ze in het begin best bang voor de andere veulens. Dus nu heb ik ze een paar weken na de geboorte altijd samen.

Met Jazzy gaat het iets beter. De zwelling zakt nu verder naar beneden, dus het pijpbeen is nu ook gevuld. Met de bute lijkt ze beter en dat is fijn, maar geeft ook wel aan dat pijn heeft. Vanmorgen is de hoefsmid geweest. Been wilde ze wel geven, maar niet van harte. Daar komt bij dat ze kramperig is, dus dat is altijd wel een dingetje.
Hoefsmid vond Ivy mooi recht op de voetjes staan, dat had ie wel eens anders gezien.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:11

Myrthe: ik heb ze ook deze week bij elkaar gezet,kleine werd erg brutaal en nu bij oma en andere pony voor extra opvoeding en nu sinds 2 nachten ook bij elkaar inde loopstal endat gaat super goed.weer een zorg minder

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:23

Ik vind bij elkaar zetten altijd lastig omdat ik de merries en veulens in een dikke weide zet - als ik de rest daar bij zet worden ze tonnetjerond... Dit jaar maar één veulen dus die staan alleen - en dat is eigenlijk heel saai voor zo'n veulen. Hoe doen jullie dat?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:11

Busymissy nogmaals gefeliciteerd. Heel fijn dat alles inorde is, nu lekker genieten.

Inge Fijn dat Libby thuis is. En helemaal begrijpelijk dat het een zware periode geweest is :(:) helemaal met de tinnitus. Lijkt mij vreselijk om te hebben. Hopelijk hersteld Libby vlot en kun je genieten van je sterke merrie.

EllyC jeetje wat groeit die hard zeg *D Wat een knapperd ook <3

Knolselder Jij ook tinnitus dus :(:) . Hoe is dat bij jou gekomen?

Stal_hd heel veel sterkte |(

Setteli hopelijk knapt Jazzy vlug op :(:)

Myrthee zo te horen heb je idd je handen vol *D . Hij is heel zeker goed gelukt idd.

Seven gefeliciteerd met het resultaat *\o/* Wat een reus is ze al :=

Hier staan alleen merries met veulens bij mekaar. Soms een gemoedelijke merrie die bv geen veulen heeft maar wel drachtig is. Meestal zijn dat de oppas tantes :+

Hier gaat het zijn gangetje. Ze groeien allemaal goed en allemaal hebben ze een nieuw baasje gevonden dus helemaal blij mee.

Finn
Afbeelding

Deejay
Afbeelding

April
Afbeelding

Mammoet yarno :')
Afbeelding

En Cas. Echt nog steeds geen idee welke kleur dit wordt. Vader is E/e a/a w20/w20, Blue blagdon in de volksmond. Moeders lijkt gewoon net zoals vader te zijn. Als die basis kleur zwart heeft kan Cas niet anders als zwart blagdon worden maar hij lijkt toch aardig bruin rond zijn ogen :+
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:40

Wat een heerlijke mammoetjes Nieky!

Wat betreft de tinnitus, ik denk dat ik vroeger wat teveel feestjes en festivalletjes heb gedaan _O-
Maar ik had ook als kind de ene oorontsteking na de andere.
En zo een 11 jaar geleden kwam ik erachter dat ik zo slecht gesprekken kon volgen in groep en aan 1 kant veel minder hoorde.

Ik leg ook standaard mijn slechte oor naar boven als mijn partner begint te snurken _O-

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:53

Myrthee ik heb ook een veulen van begin juni. ik heb de twee ruinen na de eerste twee dagen erbij gezet. Eerst terwijl ik erbij was maar na twee dagen ook in de nacht.
Op stal vonden zij het erg eng omdat 1 van de ruinen erg dominant is naar andere paarden en ook blink kan uithale. Maar hij heeft rol van oom op zich genomen. Hij tolereert best weinig maar is niet agressief. En het veulen staat en slaapt heel veel bij hem. De andere ruin mag nog maar sinds kort in de buurt komen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:27

Wat een heerlijke veulens heb je Nieky! <3

Hier begint de laatste nu ook echt aan haar uier, al mag ie nog wel wat voller.

Afbeelding
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:40

Dat is al een mooi begin van het einde Quir, maar lijkt inderdaad nog niet spannend voor nu.

Ik durf mijn veulen niet goed in de groep te zetten. Voorheen had ik mijn weide opgedeeld in 4 stukken, dan hadden ze alle ruimte voor kennismaking. Nu heb ik etn track rondom met steeds een klein weitje open om te grazen. Ben bang als kleine een keer ergens lift te slapen en mams gaat aan de wandel naar de andere kant dat hij dan dwars door de draden vliegt wanneer hij wakker wordt. Het is er 1 met electriciteit zegt mijn DA haha.

Wat fijn dat je alle veulens al verkocht hebt Nieky. Ik verkoop ze normaal via 1 van de veilingen, maar deze is nu zo laat geboren dat alle selecties al geweest zijn. Dat is wel balen. Het is het beste bewegende veulen dat ik tot nu toe gefokt heb en komt uit een supergoed prestatielijntje. Maar eens bekijken waar ik hem nu het beste aan kan bieden.

Hij heeft een bijzonder slaapplekje

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:33

In de groep zetten met veulen erbij, blijft altijd spannend. In ons geval gaf Bo aan zelf naar de groep te willen. En even een botsing met een andere merrie en klaar.

Maar wij zijn vak stal verandert door omstandigheden, met nog een paardje met wie ze al een jaar stond.
En toch was het van de week fout gegaan. Even flink op elkaar staan intrappen.
Andere merrie wat schaafplekken. Bo een stuk hoef in gescheurd wat flink had gebloed en een dikke bil.
Gelukkig verder goed afgelopen. Da wel geweest voor Bo ivm de hoef. Gelukkig net ver genoeg naar de buitenkant. Ze loopt nog niet helemaal rad.
Afbeelding
Afbeelding

Nieky fijn dat ze allemaal al een baasje hebben gevonden.

Busy, wat een heerlijke foto

Quir, eindelijk gaat in zicht komen. S6 met waken straks

Dit is toch genieten <3
Afbeelding

Soms is hij lekker baldadig
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2490799985

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:52

Quir, fijn dat ze wat vordert. Ook heel benieuwd naar dit veulen

Kiki, bah wat naar. Altijd spannend met nieuwe paarden. Ik heb een hele stabiele kudde, dus ze kennen elkaar al jaren. Er gebeurt ook wel eens wat, maar geen gevecht o.i.d.
Heerlijk zo lekker slapen <3

Vanmorgen alle paarden alleen naar de wei gebracht. M'n dochter lag nog in bed en ik dacht: laat ik het eens alleen doen :D Volgende week gaat ze met vakantie en dan wil ik het ook alleen kunnen doen.
Maar ging heel goed, eerst Jazzy en April en daarna Phoebe en Ivy. Ivy moest ik het laatste stuk even beetje helpen (hand achter de kont) en dan loopt Phoebe wel mee.
Ik moet ruim 200 meter lopen naar de wei, over een doodlopende weg, maar wel veel fietsers en brommers. Gelukkig was er vanmorgen geen enkele fietser, dus dat scheelt. Ivy vindt fietsers nog best spannend.

Ivy met oma Jazzy
Afbeelding

Met been van Jazzy gaat het weer helemaal goed, zwelling is weg en ik merk dat ze ook weer happy is. Bute kreeg ze al sinds gisteren niet meer, maar dat heeft haar er wel even doorheen geholpen. Blij mee, want ik was in mijn hoofd al een beetje afscheid aan het nemen :(