Kyrkelover, die houdt hem gewoon binnen tot de datum haar bevalt denk ik
Je vraagt je toch af waarom de ene merrie met zo weinig tekenen al gaat bevallen en de ander er zoveel dagen al zoveel heeft. Zouden ze ook eens onderzoek naar moeten doen. Vraag me oprecht af of wat we denken, dat ze het zelf ook deels kunnen regelen, waar is.
Ik had geen halstertje en naam, omdat ik niet wilde jinxen. Vandaag halsterje om gedaan en is veel en veel te groot. Dus op zoek naar een halster voor mieren??? tjonge.
En meneer is echt een beetje een ei. Vanaf dag 1 het koord lopen checken, dus meestal staat stroom erop. Bij naar de wei haal ik het er even af. Gaat hij eerst gek doen, achteruit tegen het koord, nog een keer en 3e keer rolt hij erdoor. Ik zie niks, maar hij blijft wel aan zijn beentje zitten, GVD. Hij loopt goed, maar pfffff, ik hoop dat hij snel wat wijzer wordt.
Had overigens vd week een tik gehad en heeft toen 2 dagen amper bewogen
Knolselder
Geplaatst: 13-05-22 20:05
Ugh superpony, dat is zo eng he… en je zal maar zien dat dat net gebeurt zonder toezicht en je bent je veulen kwijt Gelukkig bij jou goed afgelopen!
Kyrke op de 346e druppel valt dat veulen eruit, ze is aan het tellen
Hier inmiddels op 309 dagen… Idaza is de kudde een beetje zat dus ze mag lekker in d’r prive weiland. Wel zo veilig om in te bevallen ook want andere weiland heeft alleen stroomdraad en dat werkt niet met die kleintjes. Meestal wacht ze tot ik dr op stal zet maar je weet maar nooit… Moet van de week ook weer even een uierfoto maken, best vol nu!
Aantal merries die het erg spannend maken nu! Moet toch wel snel komen nu KL! En jammer dat Zoe toch niet drachtig blijkt te zijn. Zijn de eigenaren niet bang voor eventuele tweelingdracht zo zonder scannen? En leuk al die veulenspam weer
JoSav
Geplaatst: 13-05-22 20:10
Mooi veulen zeg, Jessizazz
Knappe merrie, Libera. Mooi buikje.
Zo, kyrkelover, begint er nu echt op te lijken. Hier is zowel hars als melk heel bescheiden, maar toch!
Staart afhouden, zwiepen met de staart… we gaan het zien…
Uier hier toch weer iets teruggelopen tov gisteren. Ik denk dat we voor een merrieveulen gaan, daar neemt ze altijd de tijd voor. Op naar volgende week
Hier toch het alarm om, ondanks dat ik niet denk dat er wat komt vannacht. Is nog wat vroeg en uier loopt nog terug overdag. Maar had toch geen rust als ik m niet om heb