[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:56

Dat doen wij met vers ook inderdaad..

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:56

fokfanaat schreef:
ja en als het er morgenochtend nog zit dan bestellen en kan het er smiddags vers in.

Dat gaat niet, omdat het naar belgie verzonden moet worden dan is het pas savonds rond 19.00 a 21.00 bij ons. Dat is te laat zegt ze. Dat is een beetje het ding. Ik betaal dan liever extra voor verzendkosten dat ik het zeker te weten optijd heb. Ik hoef gelukkig niet te betalen voor het afnemen steeds. Dus dat scheelt.
Laatst bijgewerkt door Kayley95 op 14-06-22 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:00

Cioccolato schreef:
Wij doen meestal met 2e keer insemineren ei al afspuiten. En dag x scannen en insemineren, dag erna niks, dag erna scannen en zo nodig weer insemineren. Dag niks en dan dag scannen. Steeds een dag er tussen

Ja zo doen wij het ook, alleen bij mijn merrie werkt het afpsuiten niet. Dat doet niks, net als hengstigspuiten. Mijn merrie is van steen denk ik. _O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:05

Kayley95 schreef:
fokfanaat schreef:
ja en als het er morgenochtend nog zit dan bestellen en kan het er smiddags vers in.

Dat gaat niet, omdat het naar belgie verzonden moet worden dan is het pas savonds rond 19.00 a 21.00 bij ons. Dat is te laat zegt ze. Dat is een beetje het ding. Ik betaal dan liever extra voor verzendkosten dat ik het zeker te weten optijd heb dan niet. Ik hoef gelukkig niet te betalen voor het afnemen steeds. Dus dat scheelt.

Maar dan kun je nu nog steeds misschien beter eerst scannen morgenochtend, zit het ei er nog, dan meteen insemineren. Zo niet, dan hoeft het ook niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:54

Kayley95 schreef:
fokfanaat schreef:

Dat gaat niet, omdat het naar belgie verzonden moet worden dan is het pas savonds rond 19.00 a 21.00 bij ons. Dat is te laat zegt ze. Dat is een beetje het ding. Ik betaal dan liever extra voor verzendkosten dat ik het zeker te weten optijd heb. Ik hoef gelukkig niet te betalen voor het afnemen steeds. Dus dat scheelt.

Hoezo te laat? :? Hadden wij dit jaar ook met onze merrie. Zaterdag geïnsemineerd op zondagavond ei niet weg. Direct sperma besteld voor de maandag en of dat nu s'middags gebeurde of s'avonds gebeurt zal toch niet zoveel uitmaken.

Dat sommige koeriers wat laat arriveren is wel juist. Wij zijn ook belgen. Daarom dat wij er als het enigszins doenbaar is qua afstand er zelf om gaan naar de hengstenhouder. Scheelt je toch weer een paar uur.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:01

Hier komen ze ook wel eens om half 10 savonds pas met sperma, ze insemineren wel zelf. Maar krijg ze er wel drachtig mee..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:01

Ik had je berichten even nagelezen, kayley. Zoals ik het zie is de vorige keer ook op avond geïnsemineerd, het sperma is 48u levend, dus op avond insemineren is sowieso geen probleem.

Verder las ik nog een bericht over dat een ei op rechts meer kans zou geven op een dracht dan op links? Dat heb ik ook echt nog nooit gehoord..

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:05

Petra: Dat klopt wat je zegt, maar ik heb gewoon een fulltime baan hier naast en ik kan niet steeds vrij hiervoor dan vragen. Had ik het morgen kunnen halen, had ik dat zeer zeker gedaan.

De DA zei tegen mij van wel. Dit omdat hij vanavond kan springen of morgenvroeg, omdat hij al zacht is. Ze had eigenlijk al verwacht dat die gisteren al ging springen. Zij vertelde mij dat het een kwestie was van tijd. Stel dat hij vanavond toch springt zei zij, dan heb je 12u de tijd. Zij zei dat het dan morgenavond te laat was.

Vulina: Ja dat klopt, haar beredenering daar over was omdat die cyste die links zat in de baarmoeder het te moeilijk dan zou maken. Ik had veel liever naar de kliniek gegaan nu want die hebben er gewoon veel meer ervaring in en weten wat ze doen. Maar die optie is er nu simpel weg niet meer,helaas.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:11

Ik dacht dat een ei-cel 24u overleefd in de baarmoeder en het sperma 48u. Blijkbaar klopt dat dus van hetgeen ik weet van de levensduur van een ei-cel.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:15

Kayley. In principe had je gewoon dag later kunnen bestellen. Sperma blijft ruim 48 uur goed. Is het ei er in de ochtend nog. Na ovulatie is het nog een aantal uur vruchtbaar.

Ook hier zijn ze met regelmaat laat. Ook wel eens half 10 gehad. Ligt een beetje aan de route en drukte van die dag.

Luna gefeliciteerd *\o/*

Bamorka. Duimen dat het nu gelukt is.

Jennyk. Deze knapperd ken ik wel. Ik wist niet dat de merrie uit Sjanty kwam. Klein wereldje

Wild Thing is vannacht bevallen. Bevaling ging heel goed. Wel iets uitgescheurd, niet schrikwekkend. Heel erg blij met het veulen <3 met veulen hengstigheid wil ik proberen terug te dekken. Na insimineren zal ze zoizo dichtgezet moeten worden.
Afbeelding

Net nog een merrie geinsemineerd. Toonde niet heel hengstig, maar was anders. Dus gescand, mega hengstige baarmoeder scoorde 4 wat ik hoorde. Maar zat geel lichaam. Dierenarts verwachte dat ei echt net af was, we hebben het gewoon geprobeerd. Ze voelde nog goed zacht aan. Ik ben benieuwd, mocht het niet gelukt zijn weten we nu wel waar ze in cyclus zit.
Gisteren ook nog 2 merries drachtig gescand van White Dream. Seizoen loopt goed :))
Laatst bijgewerkt door AM_Horses op 14-06-22 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:25

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:27

gefeliciteerd AMhorses. Kan je eindelijk weer eens doorslapen s'nachts. :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:46

Gefeliciteerd met je knappe dame van WD en WT.

Vraag:
Merries met reactie op sperma. Wat is normaal qua behandeling?
Naar mijn weten, ab, spoelen en oxy?
Hoe vaak moet dit in de regel?

Paard van vriendin staat op een kliniek die veel ervaring heeft met fokken.
Heeft na zeggen van de kliniek een flinke reactie op het sperma.
Veel vocht, ook na spoelen weer veel vocht. Moet nu logisch gezien langer blijven. Is nu 2 dagen achter elkaar gespoeld met 6 zakken per keer.
Merrie heeft nog niet eerder een veulen gehad.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:51

am: gefeliciteerd! Ja dat is 1 van de nakomelingen van SjantyXdon cremello. Ik vond het wel grappig toen de eigenaar vertelde dat ze drachtig was jouw hengst :D Echt een mooi veulen! Gaat wild thing weer bij white dream? Heb je inverhouding veel merrie's drachtig van hem

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:01

goldenarrow Vind ik toch een mooi percentage. Ik had nog nooit gehoord van Fillyplus anders had ik het wellicht ook gebruikt. Nu dan maar hopen dat het gewoon lukt en zij een merrieveulen geeft.

Gefeliciteerd Kiki, Happy_Hippie, DDDara Nobel01 Cioccolato Luna2006

Quir Nu ik de foto's van april zie begrijp ik waarom je pas in juni start. :D En Golden Grey is erg leuk!

Kayley95 Fleuribelle Dennenboom LaDonna75 jennyk Bamorka Fingers Crossed

jennyk Mooi veulen!

AM_Horses Gefeliciteerd! Prachtig. Die oortjes!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 23:26

Kayley, klinkt apart. Ik had het mooi in de merrie gestopt daar leeft t ook nog door hihi.

Mijn merrie die nu voor derde keer erbij is is wel anders nu, ze gilt steeds whahahahaah.

Zul je zien gebruik je de fillyplus, gaat t ei niet af en heb je niet nog n busje :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 23:31

Balko schreef:
Kayley, klinkt apart. Ik had het mooi in de merrie gestopt daar leeft t ook nog door hihi.

Mijn merrie die nu voor derde keer erbij is is wel anders nu, ze gilt steeds whahahahaah.

Zul je zien gebruik je de fillyplus, gaat t ei niet af en heb je niet nog n busje :')

ja daar was ik ook bang voor, maar ei was mooi weg. Had ook maar 1 flesje, dus het moet deze keer raak zijn. En anders is het mooi geprobeerd

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 06:27

Luna gefeliciteerd met beide drachten!

AM gefeliciteerd met je veulentje!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 07:34

Die van mij is qua gedrag deze dracht toch iets anders dan anders. Snel schrikkerig op dit moment, is anders de rust zelf.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:01

Balko schreef:

Hebben we nu toch gisterenavond gedaan en afgespoten als nog, ze gaat zo dadelijk scannen of het er vanaf is en zo niet, komt ze in de namiddag terug.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:48

Gefeliciteerd met de drachten!

Wij gaan zondag beginnen!
Zondag de 1e merrie en maandag de 2e.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:29

Kayley95 schreef:
Balko schreef:

Hebben we nu toch gisterenavond gedaan en afgespoten als nog, ze gaat zo dadelijk scannen of het er vanaf is en zo niet, komt ze in de namiddag terug.

Ik snap niet zo goed wat de werkwijze van je veearts is hoor.

Als ze gisteren is geïnsemineerd en het ei is gisteren afgespoten, waarin dan vandaag scannen, misschien zelfs 2x?
Het sperma is 48 uur vruchtbaar, dus tot morgen avond.
Gewoonlijk springt een ei na afspuiten op 36 uur of uit zichzelf eerder.
Waarom scan je dan niet gewoon morgen ochtend? Dat is ca 36 uur, en kun je eventueel nog bestellen voor de avond. Hoeft je merrie ook niet steeds onnodig gescand..

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:45

Vulina schreef:
Ik snap niet zo goed wat de werkwijze van je veearts is hoor.

Als ze gisteren is geïnsemineerd en het ei is gisteren afgespoten, waarin dan vandaag scannen, misschien zelfs 2x?
Het sperma is 48 uur vruchtbaar, dus tot morgen avond.
Gewoonlijk springt een ei na afspuiten op 36 uur of uit zichzelf eerder.
Waarom scan je dan niet gewoon morgen ochtend? Dat is ca 36 uur, en kun je eventueel nog bestellen voor de avond. Hoeft je merrie ook niet steeds onnodig gescand..

Tja, ze is vrij onduidelijk in alles. Ik was gisterenavond ook op stal en toen kwam ze ook opeens aanrijden om het toch te doen. Ik denk dat ze het op haar manier goed wil doen omdat ze mij natuurlijk onnodig in de stress bracht steeds ( nog steeds ) . Maar als ik steeds de verhalen van jullie hoor en terug koppel aan haar geeft ze wel toe dat het zo is maar doet ze het toch op haar eigen manier en komt zij met haar eigen theorie van dat het beter is. Ik wil haar nog een kans geven om het tegendeel te bewijzen en ook omdat ik nu vrij weinig keus meer heb. Mocht het nu niet lukken, gaik in overleg met de kliniek of de hengstenhouder.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:58

Extra stress altijd fijn, hopelijk pakt het tovk Kayley. :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:17

Kayley, betaal je per scan? Of heb je een pakket?