Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fokfanaat schreef:ja en als het er morgenochtend nog zit dan bestellen en kan het er smiddags vers in.
Cioccolato schreef:Wij doen meestal met 2e keer insemineren ei al afspuiten. En dag x scannen en insemineren, dag erna niks, dag erna scannen en zo nodig weer insemineren. Dag niks en dan dag scannen. Steeds een dag er tussen
Kayley95 schreef:fokfanaat schreef:ja en als het er morgenochtend nog zit dan bestellen en kan het er smiddags vers in.
Dat gaat niet, omdat het naar belgie verzonden moet worden dan is het pas savonds rond 19.00 a 21.00 bij ons. Dat is te laat zegt ze. Dat is een beetje het ding. Ik betaal dan liever extra voor verzendkosten dat ik het zeker te weten optijd heb dan niet. Ik hoef gelukkig niet te betalen voor het afnemen steeds. Dus dat scheelt.
Kayley95 schreef:fokfanaat schreef:ja en als het er morgenochtend nog zit dan bestellen en kan het er smiddags vers in.
Dat gaat niet, omdat het naar belgie verzonden moet worden dan is het pas savonds rond 19.00 a 21.00 bij ons. Dat is te laat zegt ze. Dat is een beetje het ding. Ik betaal dan liever extra voor verzendkosten dat ik het zeker te weten optijd heb. Ik hoef gelukkig niet te betalen voor het afnemen steeds. Dus dat scheelt.
Balko schreef:Kayley, klinkt apart. Ik had het mooi in de merrie gestopt daar leeft t ook nog door hihi.
Mijn merrie die nu voor derde keer erbij is is wel anders nu, ze gilt steeds whahahahaah.
Zul je zien gebruik je de fillyplus, gaat t ei niet af en heb je niet nog n busje
Balko schreef:Kayley, klinkt apart. Ik had het mooi in de merrie gestopt daar leeft t ook nog door hihi.
Mijn merrie die nu voor derde keer erbij is is wel anders nu, ze gilt steeds whahahahaah.
Zul je zien gebruik je de fillyplus, gaat t ei niet af en heb je niet nog n busje
Kayley95 schreef:Balko schreef:Kayley, klinkt apart. Ik had het mooi in de merrie gestopt daar leeft t ook nog door hihi.
Hebben we nu toch gisterenavond gedaan en afgespoten als nog, ze gaat zo dadelijk scannen of het er vanaf is en zo niet, komt ze in de namiddag terug.
Vulina schreef:Ik snap niet zo goed wat de werkwijze van je veearts is hoor.
Als ze gisteren is geïnsemineerd en het ei is gisteren afgespoten, waarin dan vandaag scannen, misschien zelfs 2x?
Het sperma is 48 uur vruchtbaar, dus tot morgen avond.
Gewoonlijk springt een ei na afspuiten op 36 uur of uit zichzelf eerder.
Waarom scan je dan niet gewoon morgen ochtend? Dat is ca 36 uur, en kun je eventueel nog bestellen voor de avond. Hoeft je merrie ook niet steeds onnodig gescand..