Zo wordt ik graag wakker Gaat een weekje duren eer ik hiervan bekomen ben denk ik
Jacky, nee. Dat doe ik niet vaker. Deze mensen kwamen vorig jaar kijken naar miniatuurpaarjes, al had ik toen niets meer te koop. Ze wilden zich oriënteren. Ze werden echter helemaal verliefd op de shetlandveulentjes die ik had lopen. Maar de ene was al verkocht en de andere hield ik bog even bij. Dus vroegen ze of ze anders voor volgend jaar 2 veulentjes konden reserveren. Een hele goede thuis, lieve mensen, goede ruimte, dus waarom niet dacht ik. Toen dacht ik nog goed, kan ik al zeker niet twijfelen om alles aan te houden Maar nu zie ik dus de keerzijde. Doe ik dus niet meer voor ikweetwat eruit komt denk ik. Tenzij misschien bij bepaalde combinaties.
essie_blue
Geplaatst: 04-04-21 09:57
Ik kom ook even onder mijn steen vandaan
Knolselder wat een onwijs lange nacht voor jou. Hopelijk krijgt de kleine het snel onder de knie! Edit: ik wil posten, maar nu zie ik dat je me voor bent en de kleine drinkt! Wat onwijs fijn!
Hier gaat alles goed met de kleine Renaissance. Alleen binnen en buiten zetten is nog wat chaotisch. De eerste dagen was vooral de merrie nog wat hysterisch dus die was niet vast te pakken. Dat gaat nu beter (laten de merrie gewoon los mee lopen, die is beschermend maar doet absoluut niet lelijk), maar nu is het veulentje wat moeilijker te pakken. Iemand zei dat ik haar moet wennen aan het meelopen aan het halster, is dat niet nog te vroeg? Vind dat ook erg spannend, dan zou ik haar ook met halster buiten moeten laten en dat durf ik niet. Heb moeders aan een veiligheidshalster. hoe doen jullie dit? Met een veulentje die zich niet makkelijk laat pakken? Als ik in de stal erbij ga zitten komt ze gelijk naar me toe, maar het is nog een beetje een tutje
Icecrystal
Geplaatst: 04-04-21 10:04
Dat is een fijn beeld Knolselder . Fijn dat het gelukt is en je nu een beetje bij kan komen.
Essie; Wat is ze knap
Hier vanaf dag 1 het halster om en mee laten lopen door druk achter haar kont. In de paddock halster af en via achter 'vangen' door het halster over haar neusje te doen en dan achter de oren vast. Nu na 2 weken gaat het echt al heel goed!
Ik ook gelijk de eerste week halster op een meelopen er aan. Wel met hand voor borst en achter kont. Dat leert wel snel. Halster heb ik nog om in het land/paddock want ze staan nog terwijl ik ook buiten ben. Ik heb ze dus in het oog. Zodra ik dat niet heb gaat t halster af. Nu kan ik ze dus in de bak/weiland vangen en hoef ik alleen het halster maar op een normale manier te pakken te krijgen. Vind ik een fijne stap naar het halster op doen buiten. Maar goed. Dat moet wel kunnen zo.
immii_clarr
Geplaatst: 04-04-21 10:24
Eveline, leuk zo'n verrassing, zeker als het echt wel welkom is Ik zou inderdaad ook even informeren bij de vorige eigenaresse/hengstenhouder wanneer ze voor het laatst gedekt is.
Knolselder, fijn dat het drinken nu toch goed lijkt te gaan.
Essie_blue, agossie die foto met die shet is echt superschattig Ze is echt superknap, wat was dit er ook alweer voor een?
Hier ook op 320 dagen En nadat het uier een aantal dagen iets minder vol was, was hij vanmorgen toch weer wat voller.
AfroAnita
Geplaatst: 04-04-21 10:28
Jackie ik gebruik naast de camera pH strips, mijn merrie slaapt altijd plat en wil niet continu gebeld worden met vals alarm!
Nu net op stal aangekomen en er zitten kleine harsjes op de tepel
Wijzig123
Geplaatst: 04-04-21 10:37
Knolselder van harte gefeliciteerd! Fijn dat het drinken nu wel lukt.
Ik weet het met die van mij niet meer. Sinds gister ochtend hars, is nu in combi met melk, benen helemaal vies, PH van 6 sinds gister avond 18:00 maar nog steeds geen veulen......
dan blijf je de hele nacht wakker zonder gewenst resultaat Ik hoop nu dat ze vandaag overdag het veulen te wereld brengt. Verder geen veulentjes afgelopen nacht? Ik zag een aantal foto's en bericht voorbij komen van merrie's die het heel spannend maken
Laatst bijgewerkt door Wijzig123 op 04-04-21 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Knolselder
Geplaatst: 04-04-21 10:42
Het alarm (wel de premium met slaapstand) heeft hier heel goed zijn werk gedaan.
1x in de ochtend afgegaan Met dat ze wat onrustig was. Dan tegen de avond Toen de hooi boer er was had ze melk aan de spenen dus ik wou hem zo rap mogelijk afhandelen. Ik ga letterlijk 1minuut naar binnen om mijn geld aan de deur te pakken en het alarm ging af, naar stal gelopen en niets gemist. Qua waken heeft Lonneke mij wel gespaard
Ohh Kiss, wat spannend! Bij mijn merrie ook melk aan beide spenen en ik heb ook niet geslapen. Ik ben nu aan het werk tot vanavond dus ik hoop dat ze er vanavond voor gaat en die van jou ook!
Knolselder jeetje wat een spanning op deze manier, maar gelukkig dat ze het nu snapt. Het is wel een dotje hoor!
Knolselder Wat is ze leuk! Kan me voorstellen dat dit een hoop stress geeft. Niet willen drinken. Even voor mijn beeld. Ze lijkt echt klein en leuk en te schattig . Hoe groot is het veulentje als ik ga vergelijken met een volwassen hond. Welk ras zou het dan zijn?
Wat maken sommige merries t spannend!!! Veulen boom dadelijk
Oww wat een dotje knolselder Haha die van jou leeft zich lekker uit Cioccolato, geweldige foto's.
Kira is goed onderweg, zien slappe banden er zo uit? Normaal heeft ze echt een ronde kont, heb dr staart maar ingevlochten, gelukkig niet meer geschuurd vannacht
Zalig Pasen iedereen!! Wat zie ik leuke veulentjes passeren! Proficiat aan al de nieuwe veulentjes. Ze zijn super mooi en super schattig.
Cioccolate: wat leuke foto’s echt tof als je ze zo ziet rond lopen!
Rose_Sonny
Geplaatst: 04-04-21 12:11
Gefeliciteerd met het knappe popje knolselder, ik snap dat je daar verliefd op bent .
Ik ging vandaag esdoorn zaailingen zoeken in plaats van paaseieren. Dit was de oogst na een uurtje, is echt rotspul...
Toen ik even naar links keek naar de paarden kreeg ik wel medelijden met Rose . Ze zit nu op dag 258, dus heeft nog een dikke 2 maand te gaan. Het was niet lastig te zien waar veulen zich schuil hield .
Het is wel echt kouder dan de afgelopen dagen zeg, brrr. Hoop dat de veulentjes zich een beetje kunnen beschermen tegen dit weer, wat dat betreft ben ik blij dat ons veulentje relatief laat komt. Ik hoop toch dat het eind juni niet meer zo koud is. Al is het ook wel heel sneu voor Rose als ze straks hoogzwanger met 30 graden rond waggelt .
Dames, nog ff gekke vraag misschien. Maar wat is nu het verschil tussen kegelen, harsen en melk druppen. Ik lees overal iets anders. En wanneer gebruik je dan de ph strips?
Essie soms in het begin is het wat moeilijk met halster aan doen. Maar binnen een week gaat hier echt een halster aan. Zeker ook het veulen. Want nu vecht je iets maar hoe groter ze worden hoe moeilijker het word. Dus toch doorzetten Inderdaad halster om touwtje er aan en achter het veulen lopen. Veulen moet zelf lopen je leid hem alleen met het touw.