[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:20

Vienna leek weer te stoppen met hengstig worden, dusze hebben haar wat gegeven om het door te laten zetten. Nu weer duidelijk ontwikkeling, hopelijk het weekend insemineren. Pffff, ben er zo klaar mee...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:27

Finn, gedragsverandering kan soms zelfs al voorkomen op dag 1.
1 van mijn merries is dit jaar haar veulen verloren (dood geboren - redbag) en die was echt helemaal overstuur! Verdrietig, van slag, boos, nijdig en pishengstig!! Ik ben haar toch maar gaan dekken en na het dekken was de rust wedergekeerd. Ze was ineens weer zoals ze was voordat ze het veulen verloor....... Ze bleek ook netjes drachtig :j

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:39

Oh er is ook al een 2018 topic ! Wat leuk (goede voornemens : actiever zijn, maar jullie gaan zo snel :D !)

Hier hebben we momenteel 2/4 drachtig voor 2018 *\o/* Even snel voorstellen :

Tendance (v. Osmium x Cabochon), Keur Sport (dr) merrie. We zijn al 2 jaar met haar bezig, vorig jaar 2 keer toe mooi drachtig maar beide op 3 maanden verworpen. Voor ons toen gezegd dat we het nog 1 jaar gaan proberen en anders is het mooi geweest. Maar dit jaar in 1 keer mooi drachtig v. WV Saron (Creool x Zichem) en gisteren het hartje zien kloppen en alles ziet er perfect uit tot nu toe.... Ik durf dus heel voorzichtig te zeggen dat we eindelijk onze langverwachte beeb in Maart 2018 verwachten uit deze combinatie <3

Afbeelding
Tendance

x

Afbeelding

En ook ons fokproduct Idunn (v. Vitens x Elegant ) is geinsemineerd met Saron, zij staat momenteel bij Harm voor het keuringsklaar maken en is ook in Maart 2018 uitgerekend

Afbeelding

Olga onze oudere merrie heeft niet gepakt, die gaat dit weekend weer naar de hengstenhouder, kijken of het dan aan wil slaan en van de laatste merrie moet eerst het veulen er nog uitkomen ;) Die is ook met Saron gedekt, de moeder van Idunn, dus straks mooi vergelijkingsmateriaal met hoe ze fokken :D

Meer mensen met gedoe met de merries drachtig krijgen of is het alleen in mijn omgeving :o ?

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:42

linda2008 schreef:
Finn, gedragsverandering kan soms zelfs al voorkomen op dag 1.
1 van mijn merries is dit jaar haar veulen verloren (dood geboren - redbag) en die was echt helemaal overstuur! Verdrietig, van slag, boos, nijdig en pishengstig!! Ik ben haar toch maar gaan dekken en na het dekken was de rust wedergekeerd. Ze was ineens weer zoals ze was voordat ze het veulen verloor....... Ze bleek ook netjes drachtig :j

Ik heb pas je topic gelezen ,wat ontzettend rot zeg :( Gelukkig is ze weer zoals ze was en drachtig!
Toch wel goed om te horen dat het zo snel kan, ik begon me al zorgen te maken

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:43

Leuke combinatie Cheytjuh!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:46

Finn__ schreef:
Leuke combinatie Cheytjuh!

Dank je ! Ben echt helemaal weg van de hengst zijn karakter en veelzijdigheid, dus de keuze was snel gemaakt dit jaar :o

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:14

Yeahhhh!!! Eindelijk mooie berichten!! Gefeliciteerd!!!!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:16

Twinklebel schreef:
Vienna leek weer te stoppen met hengstig worden, dusze hebben haar wat gegeven om het door te laten zetten. Nu weer duidelijk ontwikkeling, hopelijk het weekend insemineren. Pffff, ben er zo klaar mee...

Kan ik me heel goed voorstellen. Kop op!!!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:17

Tinniie schreef:
Nee ze is 21 en we hadden op voorhand gezegd maximum 3 pogingen. We hebben de ervaring dat meer dan 3 niet normaal is en meestal poging 4-5 of meer ook geen succes heeft.. spijtig maar helaas.

Jammer zeg, ik begrijp je beslissing hoor maar toch jammer dat het niet meer is gelukt.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:18

Vulina schreef:
Ik ga ook eens een update plaatsen, over de eigen paarden :)

Wirosa - drachtig van Zapatero voor 28 febr
Liene - drachtig van First Class voor 21 Maart

Avalon - gedekt door High Five - 28 juni scannen op dracht - 2de poging
Nien - volgende week pg spuiten, na 6 x spoelen en flushen is ze eindelijk schoon... Dekken met High Five of Just Wimphof
Uriant - gisteren gedekt door Jardonnay. 2de poging
Zieox - eergisteren gedekt door Totilas. Zij wordt gespoeld voor embryo transplantatie op 8 dagen. Mocht dat slagen dan wil ik nog graag Just Wimphof/Total US bij haar, ook voor de ET.

Jij hebt nog wat spannende dagen voor de boeg zo te lezen. Succes!!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:19

Finn__ schreef:
Jullie gaan echt hard! Van veel dingen heb ik nog geen verstand hoor dus ik lees graag mee.

Wat een gave haf heb je Leonie!

Gefeliciteerd Linda en Murosch!

Ik heb het idee dat mijn merrie een gedragsverandering heeft. Zou dat al kunnen bij 65 dagen dracht of is dat wel heel snel?

Ik merk bij die van mij nu op 19 dagen al gedragsverandering. Ze heeft echt een deken van rust over zich heen gekregen. Ze was eerder altijd de b*tch van de kudde en nu is ze zo lief

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:20

Jeej weer positieve berichten...Gefeliciteerd linda en murosch!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:24

Langzaamaan toch wat positieve berichten erbij! Gefeliciteerd!

Ach Tinnie, wat jammer! Maar begrijpelijk dat jullie niet aan blijven klooien om haar toch maar hengstig te krijgen.

Twinklebel, ik kan me goed voorstellen dat je het even zat bent! Maar kop op hoor, ook voor jou zal het toch wel gewoon lukken nu?

Vulina, jij hebt nog een aantal spannende dagen te gaan dus!

Cheytjuh: mooie combinaties hoor! En nu dus duimen dat ze niet op drie maanden verwerpt... Was daar destijds een aanleiding voor gevonden?

Hier ook goed nieuws: onze merrie heeft een CEM test gehad, en ze blijkt mooi schoon! Groen licht om naar de hengst te gaan dus!

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:29

Leuk rijtje elfje. En over die oudere merrie zou ik zeggen denk vooral na wat het gevoel zegt erover maar als ze top fit is waarom niet inderdaad.

Leoniee erg knappe mama. Wordt vast een knap kleintje!

Baudyh ik duim mee dat het deze keer lukt!

Jammer Tinnie maar moet zijn dat ze er geen zin in heeft. Ik snap de keuze volledig

Gefeliciteerd Linda en Murosch

Bernetto leuk nieuws!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:29

Sorry voor ego *\o/*

Vandaag 18 dagen scan en drachtig *\o/* *\o/* 1 down and 1 te go!
Afbeelding

Dit is de combi:
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:37

gefeliciteerd met de drachtigen!

juni vind ik al moeilijk met afspenen. heb ze er liefst een half jaar bij lopen en obi heb ik al veel vroeger moeten afspenen omdat moeders teveel afviel al.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:57

Nicole Gefeliciteerd!

BernetteO dat is goed nieuws!

Cheytjuh leuke combinaties <3

Linda2008 wat sneu voor je merrie gelukkig is ze na het dekken weer rustig geworden en mag ze hopelijk volgend jaar een gezond veulentje krijgen. Nog gefeliciteerd met de 2e drachtige merrie!

Twinklebel wat een gedoe, ik hoop dat het nu wel pakt.

Finn gedrag kan al heel snel veranderen. Bij mijn merrie zie je ook snel verandering.

Hagelkruis succes met poging 4. Hopen dat ze nu wel drachtig word.

Murosch Gefeliciteerd!

Vulina dat zijn er een hoop. Duimen dat het allemaal goed verloopt.

Kabayo Veel succes op de keuring met je merrie.

Baudyh ook al poging 3, succes!

xleoniee mooie combinatie

Elfje72 mooie combinaties, ik ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen.

Daisyjazz ook nog een een paar die gedekt moeten worden, en scannen op dracht. Spannend allemaal...

Sjintoo hopen dat het gaat lukken de volgende ronde!

Ondertussen is Esmeralda al bijna 70 dagen drachtig. Voor Wild Thing blijft het nog even spannend, 3 juli is de 18 dagen scan. Ik durf nergens meer op te rekenen, maar stiekem heb ik het gevoel dat ze nu wel weer drachtig is.

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:59

Goed om te horen!

Gefeliciteerd Nicole!

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:34

xLeoniee
Mooie hengst!
Ik heb een hele periode Liz Arachon gereden en een aantal keren Liz Wonderland en Liz Stolzalm.
Ik ben zelf niet zo in de Haflingers, was toen in die tijd een hele omschakeling voor mij.. :')
Wat is je bedoeling met het veulen?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:40

xPenny schreef:
xLeoniee
Mooie hengst!
Ik heb een hele periode Liz Arachon gereden en een aantal keren Liz Wonderland en Liz Stolzalm.
Ik ben zelf niet zo in de Haflingers, was toen in die tijd een hele omschakeling voor mij.. :')
Wat is je bedoeling met het veulen?

Voor de sport :)
Deze hengst komt uit dezelfde vader als Wonderland ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:54

Nicole jij ook gefeliciteerd!

Het lijkt vandaag een gunstige dag voor de merries, wat leuk! Hopelijk geeft het de anderen ook een beetje de moed om door te gaan, het gaat heus lukken hoor!

Twinklebel dat het nu maar even door wil gaan zetten!

AM-horses ik hoop dat je gevoel juist is en op een goede scan straks!

Bernette fijn, dan kunnen jullie ook echt van start nu!

Cheytjuh mooie merries heb je! Ik ben erg benieuwd naar je veulens volgend jaar. Volgens mij is het een heel lastig voorjaar geweest om ze drachtig te krijgen dit jaar. Bij de mijne was het nu in de tweede ronde raak maar er zijn hier in het topic mensen die al met de derde of zelfs vierde ronde bezig zijn. Echt lastig.

Tinniee jammer dat het niet mocht lukken maar ik begrijp je wel. Vorig jaar hebben we het twee rondes geprobeerd met een oudere merrie (ervaren fokmerrie) maar dat is ook niet gelukt. Ik denk dan dat het vast met een reden is en ga daar niet verder aan dokteren. Nu heeft die merrie sinds een paar weken een behoorlijke tumor aan haar vulva en is het maar heel goed dat ze geen veulen meer heeft gehad.

Ik ben weer terug geland op aarde inmiddels en ik vind het zo leuk dat ik me straks bezig mag gaan houden met het bedenken van een leuke naam, Ieniemienie halstertje mag kopen en mijn kraam-apotheek mag gaan aanvullen. Geweldig :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:06

Gefeliciteerd Nicole!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:14

Gefeliciteerd Nicole!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:28

*\o/* *\o/* joepie eindelijk weer wat goed nieuws hier
gefeliciteerd murosch, linda en Nicole

murosch ik ben echt blij voor je, je kijkt er zo te lezen al enorm naar uit, tof, ga je die aanhouden trouwens? wat jammer van helga met de tumor

linda wat goed zeg, nog eentje te gaan en dan duimen voor drie gezonde veulentjes in je weide, het is je gegund.

tinniie zoals ik al zei, ben het volledig met je eens, hoop dat ze een leuk plaatsje zal krijgen
oh stiekem aan het zoeken naar nog een merrie :D je maakt me benieuwd ;)
wanneer komt de nieuweling?

am horses succes met de scan

gedragsverandering kan al van dag 1 hoor, zie ik hier toch duidelijk dat de hormonen extra vrijkomen aka hengstengedrag, alleen is dan de vraag of het eitje mooi kan nestelen (mijn merrie heeft wat cysten) en of het blijft zitten (ook eens eentje verloren).

mijn ervaring is nog steeds bitch = merrieveulen, lief = hengstenveulen

eindelijk bernette dat ze proper is

xleoniee wat een verfijnde haflingers, ze maken ze niet meer zoals vroeger :P , is het niet een beetje jammer dat het robuuste eruit aan het gaan is of wil het stamboek dit er net uitkrijgen?
speciaal hoe sommige rassen evolueren.

vulina jeetje das een aardig rijtje al en dan de merrie's die dit jaar nog moeten veulen niet eens meegerekend. :P Bij jou valt de spanning bijna nooit stil :') leuk wel, voel aan mezelf ook dat het verslavend begint te worden :=

leuke combi's cheytjuh al ken ik er helemaal niks van :D

twinklebel begrijpelijk en vind het al super te lezen dat sommige onder jullie er zover mee doorgaan, echt knap
ik heb zoveel geduld niet, ik denk zelfs als het bij Flo niet pakt nu (1e poging) ik direct ga stoppen en wachten tot volgend jaar :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:36

Wat fijn, een aantal mooi drachtig! Top :)

Ja, wij zitten nog wel even in de dekkerij. Sowieso de embryo transplantatie, dat gaat nog wel even door. Hopelijk met goed resultaat :j