[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:12

Joto: Spannend ben benieuwd wanneer het komt!

Frenia: Klopt ze is drachtig van Ryon o Malley die zal je vast wel kennen. Ben erg benieuwd wat eruit komt. Heb bewust voor Ryon gekozen vanwege zijn karakter ik wou er niet nog zo'n huppel op want dan krijg je helemaal een druk veulentje. En ikzelf ben zoiezo gek van tinkers, toen zijn we gaan kijken ook of het qua bouw bij elkaar zou passen en we vonden uiteindelijk allemaal dat het wel paste. Wat eruit komt blijft de vraag ben zelf enorm benieuwd. Het veulen is ook puur voor onszelf. :) :D

Joto

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:14

Ja ik ben ook benieuwd, en mag van mij altijd, maar nu ben ik helemaal naar de kl*te, dus owee als ze het nu doet, stop het persoonlijk weer terug.

Oh btw helemaal vergeten, de veulen deken is binnen gekomen hoor! Hij leek me aardig groot, maar denk als ik straks pas dat het heel anders is.

Nou ik ga naar mn nest, als er nieuws is zal ik dat komen melden

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:15

Ga maar snel bijslapen dan, zul je altijd zien dat het komt als je zelf toch net nog even wat slaap nodig hebt;) Slaap ze en we horen het wel!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:23

Inowa: fijn dat pepper weer beter gaat.

Joto: die Paulien, houdt je mooi bezig zo. Trusten en hopelijk laat ze je een beetje slapen.

Mooie foto's allemaal! (krijg helemaal de kriebels als ik dat weer zie ;-)).

Iedereen beterschap! Ik ben ook strontverkouden maar kan nog steeds op de been blijven gelukkig.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:45

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 01:53

Nou Joto, je blijft lekker aan de gang zo :D

Ik mag ook gaan aftellen!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 08:23

Dat is ook niet duur dat dekgeld van Orbaldo zeg!
Is dat altijd bij deze rassen Kim?

Ene 3 weken verkouden!! Pfffff staat mij nog wat te wachten }:0

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:25

Mogge!
Ze heeft me heerlijk laten slapen..De cam liep vast haha dus de wekker van 4 uur uitgedrukt. Ze was daarvoor erg rustig gelukkig.
Hoop dat de nieuwe vandaag dan maar binnen komt..
Vandaag op 325 dagen.

Hoefsmidje komt straks nog even, Ysbrandje staat nog op ijzers, die gaat er ook af. Nog even hard nadenken wat ik met Indira ga doen..

Gister nog geschrokken, Aida ging de berg op rennen en gleed dus uit, plat op dr bekkie, zit natuurlijk ijs onder de sneeuw, dus zo even kijken hoe het met duppy is.. Gok dat ze wel wat stijfjes is.
Dus conclusie haha zonder ijzers glijden ze net zo makkelijk

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:59

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:14

Joto zal je zien houdt ze t netjes 335 dagen vol hihi

Hiba begint zich hier steeds meer af te zonderen
Heeft alweer schijt genoeg van de rest van de paarden en zit t liefst in me broekzak haha
Nog 2 maandjes!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:17

Idd Joto ze houd het goed vol :D

Parouscha is ook erg aanhankelijk, hangt het liefst telkens om je heen :j

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:18

Hahaha :D Nouja dat is nog 10 dagen, mag ook van mij, maar ze is nu echt weer aan het veranderen.
De bekende bult links is tevoorschijn gekomen, spenen gaan zich echt wat meer vullen en uit elkaar staan nu.
Weekend baby teken ik voor!
Laatst bijgewerkt door Joto op 11-02-10 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:22

Parouscha had een hele dikke harde schijf aan de linker kant van haar uier.
Die was gelukkig helemaal weggetrokken gisteren(zal wel door de kou komen)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:22

Parous. klopt dekgeld bij deze rassen ligt een stuk lager dan bv KWPN paarden.Mijn buurman heeft het laatste jaar dat ik El Dorado had ook een paar tinkers van hem erbij gehad.helaas heeft ie ze drachtig verkocht dus ik heb nooit gezien hoe die veulens eruit zagen.

joto fijn dat er wel vooruitgang in zit nog:D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:24

haha grappig op een tinker.
Zal ook wel een aardig grof dier uit zijn gekomen, als je de tinkers zelf ziet, die zijn aardig massief!

En Groningers ook wel :j

Zou ook wel benieuwd zijn geweest na de nakomelingen

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:33

Mooi dier hoor Nimber :9.

Paulien van Joto maakt het wel spannend hoor! Vorige week had iedereen gegokt dat het afgelopen weekend toch zou gaan gebeuren maar Paulien keek naar het weerbericht (Piet Paulusma?) en dacht "veels te koud, de beebs blijft nog maar even lekker binnen zitten!" :+

Mijn merrie is vandaag 256 dagen drachtig, dus geen mijlpaal of zo. Wel voel ik het veulen zeer regelmatig, echt leuk als dat gebeurt (was bij mijn andere merrie d'r dracht veel minder). Vooral als Sasja eet of vlak erna is het veulen erg druk.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:51

Ja dat denk ik wel ja haha.

Denk haast wel dat het er over een week is hoor.
Ze draagt nooit 335 dagen maarja eens moet de 1ste keer zijn.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:16

Bij Aziza nog steeds weinig verandering, haar ene speen begint wat voller te worden, de andere kant nog niet. Ze is gelukkig nog steeds helemaal happy, maar eet 's ochtends haar krachtvoer niet meer op. Ze neemt met lange tanden een paar happen, en dan heeft ze genoeg gehad. Gister at ze het voor het eerst 's middags ook niet helemaal op.

Joto, de deken zal de eerste dagen/week wel wat aan de grote kant zijn, maar ze groeien zo hard die eerste dagen/weken, dat het heel snel wel past, en ze er zo weer uit gegroeit zijn. Ze zijn ook erg ver verstelbaar door het klitteband. Ik had vorig jaar voor "ons" veulentje dus een maatje kleiner, en die was er met 3 weken/een maand helemaal uitgegroeid ;) Toen hoefde ze hem gelukkig ook al niet meer om. Het is ook altijd lastig qua maat, mocht ie echt niet passen kan je hem altijd nog ruilen voor een maat kleiner. Maar ja dan is het veulen er natuurlijk al en heb je hem meteen nodig.

Vorig jaar zag het er de eerste dagen bij "ons" veulen zo uit :D
Deze foto is misschien nog duidelijker

Ivystoeter, Hala heeft inderdaad wel pijn aan haar voetje, helemaal nu het land bevroren is, en dan zeker op de wat ongelijkere stukken. Maar ja, ze wil natuurlijk wel naar buiten, ze gaan nu ook niet zo heel lang, want dat vind Aziza niet leuk meer. Ik hoop dat het straks weer gaat dooien.. Het is echt een heel sneu gezicht, maar ja nu weten we in ieder geval wat het is en we kunnen het behandelen, en dan maar hopen dat het snel weer beter wordt.

lucy_1 schreef:
Al-Zawraa... Ben benieuwd of je gelijk krijgt met je hengstveulen! Spannend!

Ik hoop het niet ;)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:18

Paulien houdt het nog even spannend!

Ik vond gister tal dr rug veranderd, kan dat? Normaal istie echt kogelrond, maar nu hangt het een beetje naast dr ruggegraat, die steekt wat meer uit...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:21

Doet ze dat altijd met eten voor een bevalling? Paulien wil alleen geen kuil maar straks, brok dan nog wel weer en wortels, krijgt ze in elk geval wat binnen.

Ja dat zei ik ook over de deken, maar denk als ik maat kleiner zou doen dat het te klein is. Paulien geeft de grootste veulens normaal gesproken (vorig jaar Greta :D) Tis nu ook ijskoud op stal met die sneeuw enz, dus ben blij dat ik wat in huis heb!

Blijft stiekem toch wel schattig hoor die dekentjes haha, ik hou er echt niet van, maar liever beestje naar buiten dan 3 week op stal

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:27

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:42

Joto schreef:
Doet ze dat altijd met eten voor een bevalling? Paulien wil alleen geen kuil maar straks, brok dan nog wel weer en wortels, krijgt ze in elk geval wat binnen.

Ja dat zei ik ook over de deken, maar denk als ik maat kleiner zou doen dat het te klein is. Paulien geeft de grootste veulens normaal gesproken (vorig jaar Greta :D) Tis nu ook ijskoud op stal met die sneeuw enz, dus ben blij dat ik wat in huis heb!

Blijft stiekem toch wel schattig hoor die dekentjes haha, ik hou er echt niet van, maar liever beestje naar buiten dan 3 week op stal

Ja, dat doet ze altijd de laatste week(en), terwijl ze normaal alles doet voor voer. Wortels gaan er trouwens altijd in, en over het algemeen eet ze 's middags of 's avonds het deel ook wel op wat ze 's ochtends heeft laten staan, dus ze komt sowieso niets te kort.

Ik ben ook niet zo voor dekentjes, maar het waait hier altijd zo hard. Dan toch liever de eerste weken (zeker bij rotweer) een dekentje om dan binnen moeten blijven. Het veulen van vorig jaar werd ook met weinig haar geboren, ik hoop dat deze wat meer haar heeft, je ziet soms dat ze als complete beertjes geboren worden, dat zou wel fijn zijn met dit weer. Nou ja ze heeft nu ruim een week meer om het af te werken dus misschien is dat te zien aan het haar :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:05

Paulien nog niets dus, Aziza wacht ook nog mooi de sneeuw af.
Arabieren hebben denk ik nooit veel vacht als ze geboren worden of wel? Tenminste, toch niet zo'n teddyvacht als je bij andere rassen ziet die met dit weer geboren worden?
Afgelopen week op wintersport geweest, en daar zit ook een arabierenfokker. Heeft overdag altijd alles buiten lopen in de sneeuw, en dit jaar liep er ook een klein veulentje tussen, schat nog geen week oud (is lastig te zien, komen er met de skibus iedere dag voorbij, is snel kijken dus). Die stond in de pak sneeuw zonder deken. Sneeuwde ook nog.

Mabel ziet er ook weer fantastisch uit. Lijkt wel of haar achterhand voller is dit jaar?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:32

Nee inderdaad niet zoveel als bij andere rassen, maar er zit wel flink verschil in hoor. Volgens mij heb ik al vaker vroege veulens van bijv SA gezien die een aardige vachtje hadden, zeker in vergelijking met die van ons van vorig jaar.
Er zijn veel fokkers die ze gewoon zonder deken in de sneeuw hebben staan, maar dan is het over het algemeen alleen koud en waait het niet hard. Ze kunnen ook al snel tegen de kou, maar vooral van die wind krijgen ze het zo snel koud. En hier op Texel waait het echt altijd (hard). En dat geldt in Nederland sowieso eigenlijk overal volgens mij.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:38

goede (bijna)middag hier...hier ook sneeuw nu pffff ,heb de hengst wat buiten gezet (kan ie wat afkoelen) ;)

@steffyentom : ben benieuwd wat daar gaat uitkomen ;)
@quintusgl : ook beterschap gewenst !!
@nimber : mooie hengst :9
@joto : arme Aida uitgegleden :(:)
@Al_Zawraa : hopen dat haar voetje snel betert
@neon : al wat beter ?

Hier alles zijn gangetje ,uier van Bibi begint nu toch te groeien ,zal strakjes eens foto's maken.

Helaas zijn alle 3 men biggetjes gestorven , ook het stevige beertje lag vanmorgen dood in zijn stalletje....snap er niks van ;(
Laatst bijgewerkt door Amandake op 11-02-10 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt