Sjoert: die cams zijn al zo groot dat ik de vensters zo klein mogelijk gemaakt heb, maar dat ene regeltje moet er wel bij kunnen
dynamic, het licht is uit en de spot staat op jou, ga je gang!
marije wat zei de test?
manueeltje84
Geplaatst: 12-03-09 23:34
Goeie s,avonds allemaal Heb net ook nog ff foto,s gemaakt van wet look, maa heb nu geen zin om ze te uploaden dus doe ik morgen wl. Kling wordt al behoorlijk lang en is wat opgezet, uier wordt echt met de dag groter, dus ik ben er klaar voor. (alleen wet look niet geloof ik ) Het wordt mooi weer van het weekend, dus het is ideaal geboorte weer voor veulies
ik heb de indruk dat hier de geit begonnen is ( af en toe persen)
manueeltje84
Geplaatst: 13-03-09 00:27
Volgens mij gaat dynamic vanacht nog een veulentje krijgen......
suffie
Geplaatst: 13-03-09 00:29
Hier is ze dan: Tamara, geboren op 9 maart 2009 om 14.32u 3260 gram en 51 cm.
Ik kom net weer terug uit het ZH, waar we helaas Tamara hebben moeten achterlaten. Maandagnacht begonnen de weeen en om 10.00u werd ik in het ZH opgenomen, omdat ik van de wereld dreigde te raken vanwege de pijn. Ik kreeg een ruggeprik en knapte daar enorm van op. Om 14.25u kreeg ik het sein dat ik mocht gaan meepersen en om 14.32u is Tamara geboren. Tijdens de eerste perswee bleek dat de navelstreng over haar schouderblad lag en viel haar hartslag compleet weg. Ze hebben toen heel snel moeten handelen en hebben haar letterlijk, met de vacuumpomp, gehaald. Tamara werd op mijn buik gelegd, en het was een klein blauw hoopje mens zonder enig teken van leven, dan gaat er echt even van alles door je heen. Hans is met haar meegegaan naar de couveuseafdeling en daar is ze meteen aan de zuurstof en hartbewaking gegaan en na een uurtje was alles weer redelijk stabiel en had ze een abgar van 9. Zelf was ik heel snel weer bij mijn positieven en de arts besprak alles rustig en gaf ook aan waarom er zo gehandeld was zonder enige vorm van overleg. Kun je nagaan hoe blij ik dus was dat ik al een ruggeprik had gekregen voor die tijd :mrgreen: Tamara heeft een volle dag in de couveuse gelegen en dinsdagmiddag mocht ze over in een wiegje, maar nog wel aan de bewaking. Het volgende probleem diende zich aan, want ze had nog steeds geen zuigreflex. Ze kreeg dus sondevoeding, maar dat wilden ze zo snel mogelijk afbouwen. Uiteindelijk hebben we haar woensdagmorgen aan het drinken gekregen met fingerfeeding. Pink in haar mond, sonde ernaast en als ze goed zoog, trok ze zelf de spuit met melk leeg. Dat ging echt supergoed. Om 11.00u kwam de kinderarts met het bericht dat we werden ontslagen, maar met de opmerking dat de Billi (geelzucht) aan de hoge kant was. Helaas was er geen kraamzorg voor ons beschikbaar, omdat de dames een cursus hadden. Uiteindelijk is er met heel veel pijn en moeite een uurtje kraamzorg geregeld om in ieder geval te kunnen helpen bij het voeden. Om 12.30u waren we thuis en om 12.35u stond de kraamzorg al klaar met de voeding want ze had haast :twisted: Mama overstuur, Tamara overstuur, papa boos en kraamzorg gefrustreerd. Leuk thuiskomen dus Uiteindelijk kwam er om 16.00u een hele lieve jonge meid die alle tijd voor ons nam en ons heel goed op weg heeft geholpen met het voeden, vooral ook voor de nacht. Tamara had een supernacht. Heeft zich 1x gemeld en heeft bij elke voeding bijna 30cc zelf gedronken! 's Morgens kwam de verloskundige weer haar Billi prikken en vanmiddag om 15.00u werden we gebeld door de kinderarts dat we ons met spoed in het ZH moesten melden. Het hele huis stond hier natuurlijk weer op z'n kop, want we hadden net lekker de gang erin. Het gekke is dat de verloskundig hier niets van wist, want die had ingesproken dat de Billi goed was en dat ze niet naar het ZH hoefde had de arts haar gemeld, dus waar de miscommunicatie is geweest is nog steeds een raadsel. En zo sta je een goede dag later weer op de Neonatologie. Ze werd bloot in een bedje gelegd, kreeg een bril op en de blauwe lamp ging aan. Ik moest melk afkolven en achterlaten, zodat ze haar met de fles konde voeden. Ik gaf aan dat ze dat niet kon, dat wij nu al een hele dag goed op weg waren met fingerfeeding. En toen brak er iets bij mij, want ik kreeg als antwoord dat ze daar geen tijd voor hadden. Notabene was Tamara de enige baby op de afdeling........ Ik ben dus gebleven, Hans heeft zijn zus gebeld en is zelf naar huis gegaan, hij trok het niet meer. Samen met zijn zus heb ik de laatste voeding voor mijn rekening genomen en nu krijgt ze tot morgenochtend 05.30u niets meer, want ze moet minimaal 6 uur aaneengesloten onder de lamp blijven liggen, arme kind. Morgenochtend om 08.30u ga ik er weer heen en dan zullen we zien hoe we de rest van de dag gaan indelen. Genieten van de kraamtijd is er dus niet bij. Gelukkig ben ik lichamelijk helemaal in orde, anders had ik dit nooit kunnen opbrengen. Hoelang ze nog moet blijven weten we niet, maar dat vind ik ook helemaal niet meer belangrijk. Ik hoop dat we na het weekend hier de rust weer een beetje in huis kunnen krijgen en dat we verder kunnen gaan met waar we waren gebleven: genieten van de kleine meid bij ons in huis! De kater komt later zeggen ze vaak, maar dit is wel een hele flinke kater. Ik houd jullie op de hoogte.