[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CynthiaV

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:10

Go jij! Go jij! Djody is vandaag gedekt Go jij! Go jij!
Het duurt even maar dan heb je ook wat Knipoog

Hopenlijk krijgen we bij Goldy volgend jaar een valkje, dit jaar was het een palomino is ook heel mooi maar ik heb een zwak voor valkjes.
Djody haar veulen wordt bruin, of het licht of donker is maakt me niet zo uit Lachen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:40

Bij de eerste 2 weten we het binnenkort al Knipoog
Maar hier mijn gokjes:
Shanaya: schimmel hengstveulen met witte voetjes/sokjes
Njadien: vos merrieveulen met hoge witte achterbenen en een bles en miss. witte voetjes voor
Shanaia (van vriendin): vos merrieveulen op valentijnsdag Haha! met bles en hoge witte benen
Xenah: bruin of schimmel merrieveulen met hoge witte benen en een kolletje

Fionarood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:22

Mooi Trutje! Op naar de 18 dagen scan

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:47

twinkel schreef:
.
Is leuk om bij te houden wie wat heel graag zou willen en erna wat eruit gekomen is...
Zal proberen een lijstje te maken.

Wat ik graag zou willen Bloos een merrieveulen, donker of liever zwartbruin met zo min mogelijk aftekeningen, een kolletje of smalle bles mag Knipoog

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:06

denk niet dat ik ga zeggen wat ik graag zou willen, heb ik vorig jaar ook gedaan maar daar is chennai uit gekomen en dus helemaal niet wat ik wilde... ben superblij met haar hoor maar ja gokken werkt bij mij averechts...

Cuba wordt vandaag weer gescant, ze zit op 40 dagen maar omdat de VA bij de 18 dagenscan maar 1 eierstok kon nakijken moet ze nu gescant worden en dan mischien over n tijdje nog eens....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:07

Sizzle's ei zat er nog, vandaag 2e inseminatie.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:12

Sizzle schreef:
Sizzle's ei zat er nog, vandaag 2e inseminatie.

Zit je toch weer op de maandag/dinsdag... Knipoog Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:45

Ja, wel grappig eigenlijk. Het is vanaf april vrijwel hetzelfde. Ze is bijna al die tijd op zondag nacht of maandag overdag geovuleerd. Slechts 1x op dinsdag maar die keer was helemaal raar. Beetje jammmer want in het weekend was niet zo handig steeds. Deze keer is ze iets trager dan anders. Het zou me niets verbazen als ze nog even uitsteld, want ze had afgelopen week zoveel gewicht verloren (wat gelukkig al weer redelijk terug is) dat het verre van ideaal is. Bovendien heeft ze niets om hengstig op te worden bij de kliniek waar ze nog staat. Ze vind vreemde paarden veel te eng.
Ik heb het in mijn hoofd allang opgegeven. Ivm een geplande verhuizing richt ik me maar weer op het zoeken van een stal met trainingsmogenlijkheden ipv veulen mogenlijkheden.
Komt een ander jaar wel weer eens, lukt het dan ook niet dan is het gewoon geen fokmerrie. Wie weet koop ik er dan wel weer eens wat bij.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:51

Succes Sizzle!

Mijn wens? Een merrie, valk mag een blesje en witte voetjes hebben, hoeft niet Clown
Dit jaar had/ heb ik een valkhengst. Helemaal super alleen het geslacht dus niet Knipoog
Ik wil graag een merrie, omdat die dan mag blijven, een hengst wordt verkocht.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:56

Trutje: blijft Djody nu nog langer voor een eventuele 2de dekking?

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:58

Wat ik hoop is een hengst (en dat alleen maar omdat ik die niet kan aanhouden en word ik dus niet in de verleiding gebracht om hem toch te houden Ach gut )
De kleur zo (donker)bruin mogelijk, met een een kolletje en een snebje of een smal blesje.
Moeder vererft tot nu toe niet veel wit, dus ben benieuwd wat ze er deze keer van gaat maken.
Verder een sprekend hoofdje met hele mooie ogen, maar dat zal wel geen probleem worden met zo'n ma en pa Vingers aflikken

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:05

jennyk schreef:
Trutje: blijft Djody nu nog langer voor een eventuele 2de dekking?

Ja, we halen haar dinsdag weer op Go jij! Go jij!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:32

Zo ben weer terug van vakantie. Heb even niet bijgelezen nog, maar iedereen met een drachtige merrie gefeliciteerd en iedereen die nog zit te wachten, ik duim voor jullie.
Ga nu weer lekker mee praten Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:10

Heb even geprobeerd een lijstje met wensen te maken:

Trutje; Goldy een valk kleurig veulen
Djody een bruin veulen

S.A. ; Shanya een schimmelhengst veulen
Njadien een vos merrie veulen
Shanaia een vos merrie veulen
Kenah bruin of schimmel merrie veulen.

Monique4 : donker zwart/bruin merrie veulen

Jennyk: valkmerrie veulen

Karinna: donkerbruin hengst veulen

Fionarood: vos merrie veulen

Cindybijl: merrie veulen kleur onbelangrijk

Ijsklontje: roodbruin veulen

Feroza: donkerbruin hengst veulen

Frenia: Angel: zwartbont merrie veulen
Tinkerbell: zwartbont merrie veulen.

Sjoerd: de Westenwindmerrie: donderbruin merrie veulen
de don Fredericomerrie: levervos merrie veulen.

Twinkel: zwart Fries merrie veulen.

Dit was wat ik zo terug kon vinden.
Als je er niet bijstaat sorry!!! Quote de hele lijst en schrijf jezelf erbij!
Is leuk voor volgend jaar.... kijken welke wensen voldaan zijn.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:13

trutje: duimen dan maar OK dan!

hehe heleboel bekende gezichten hier weer! Leuk!!!
Is Sjanty weer door dezelfde hengst gedekt?
En Cuba?

en iedereen alweer volop aan het gokken en hopen Haha!
die 11 maanden zijn toch eigenlijk best wel gewéldig he...zo lang piekeren en peinzen hoe de kleine eruit zal zien... héérlijk Duivel Haha!

Wat ik hoop:
Voor Angel een zwartbont merrietje, met veel wit aan het hoofd, bij voorkeur één oogje met eyeliner (blauw? Kwijl ), rest van het lijfje wel veel zwart, zwart staartje, mooie bewegingen en hoofdje van mams, beenwerk, rug en sokken van paps, karakter mag een mix van allebei zijn...
Hoezo een hele verlanglijst? Schijnheilig
Voor Tinkerbell een bruinbont of zwartbont merrietje met veel kleur (kans is groot, Tinkerbell houdt van veel kleur Knipoog), zwart staartje, koppie, gangen en karakter van paps, body, rug, beenwerk en sokken van mams.

Wat het wordt Haha!
Bij Angel een zwartbont merrietje. Meer specificaties durf ik niet geven Tong uitsteken
(zwartbont al dan niet stekelharig is vrijwel zeker, of ten hoogste donkerbruin zoals Angel bedoel ik dan Knipoog)
Bij Tinkerbell wordt het een hengst Ja over de kleur ben ik er alleen nog niet uit Clown
zolang het maar niet effen zwart is, dat heb ik nu toch al zat gehad Ach gut

Hoe ik daarbij kom? Angel die anders haar naam alle eer aandoet, is nu echt niet te genieten... Bij mij houdt ze zich nog in, maar zodra er andere mensen mee gemoeid zijn, gaat ze lopen, gaat ze bijten, ... Gestoord
Typisch Tinkerbells gedrag van vorig jaar toen die drachtig was van een merrietje...
En Tinkerbell, die anders niks van kroelen en vreemde mensen moet weten, komt hinnikend achter me aanrennen op de wei, neemt knuffels van vreemde kinderen in ontvangst, blijft naast me lopen op de wei,... Typisch Tinkerbells gedrag van toen ze drachtig was van Chenoa...
Vorig jaar en het jaar daarvoor waren mijn gokken helemaal juist Haha! (althans qua geslacht, bij Emaris zat ik ernaast wat betreft bont zijn Clown ) dus ik ben best wel héél erg benieuwd om te zien of ik het ook dit jaar weer goed heb Haha!

Bemerken jullie ook dergelijk gedrag bij jullie merries?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:12

ik hoop op een merrieveulen, maar ik weet bijna wel zeker dat het een bruin veulen wordt met zwarte manen Kwijl dus dat mag achter mijn naam!!(ZE mag voor de rest heeel veeel van haar vader erven Haha! Kwijl )
ik merk wel verschil in karakter bij mijn merrie, ze is erg sloom tijdens het rijden, terwijl ze normaal vooruit struift!! voor de rest is ze misschien iets knuffeliger?? verder valt me niets op.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:21

Hihihi, prachtig al die wensen, ben idd eens benieuwd of we krijgen wat we hopen Duivel
In mijn merrie zit van opa`s kant (donnerhall) vos, zal je zien krijg ik een vos met 4 witte benen en een mega bles Nagelbijten / Gniffelen naja, als het maar goed gezond is.

Maar ik wens toch mijn wens Knipoog

@cindybijl, je beschrijft nu precies mijn merrie, sloom met rijden en knuffeliger, zondag heb ik weer wedstrijd met haar, het zal me benieuwen Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:50

hmmmhm... ik wilde al enkele jaren proberen hoor, maar het is zo onoverzichtelijk: een lijst bijhouden waaruit zou kunnen opgemaakt worden of je uit iets het geslacht van het veulen kan bepalen Clown
Angel is momenteel naast bijterig, onbeschoft,... compleet geschift met rijden, schrikt overal van, zet het op een rennen,...
Tinkerbell is dan net weer cooler dan anders, goed voorwaarts eigenlijk en erg werkwillig Clown

ik denk dat er eigenlijk geen besluit uit te trekken valt Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:11

Iedereen heeft nu al wensen. Haha!

Ik ook hoor!
Maar ik doe niet moeilijk. Clown
Wil gewoon van iedereen een bont merrietje, kleur maakt niet uit. Ja *LOL*
Missy zijn we nog weer af aan het wachten. Maar verwacht niet dat ze drachtig is, heb meer vertrouwen in de dekking daarna. Maar we zien wel. Knipoog Niamh is nu 21 dagen oud, en Spirit is nog steeds niet hengstig. Ik heb er over na gedacht om haar hengstig te spuiten, maar dat ga ik niet doen. Dus die gaan we niet dekken dit jaar. (Tenzij ze binnen nu en een maand nog hengstig wordt)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:55

Ben al een beetje aan het kijken voor namen, maar ik weet eigenlijk niet met welke letter het moet beginnen! Bloos
Ik heb een nrps merrie, met 50% av-bloed en 50% welsh.
Mijn merrie is door een av gedekt, dus het veulen krijgt 75% av-bloed en 25% welsh.
Krijgt het veulen dan evengoed een nrps stamboek?(sorry als dit een domme vraag is Koe )
Met welke letter moet het in 2008 dan beginnen van het nrps?
Ik heb het nrps al gemaild, maar krijg heel vaag bericht terug en op de site kan ik het ook niet vinden.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
groetjes

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:21

@Cindybijl: bij het nrps mag je zelf kiezen met welke letter een merrienaam begint, maar een hengst moet beginnen met de eerste letter van de vader Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:29

marlijn: haha, ik doe ook niet moeilijk hoor Haha! Tong uitsteken
wat gek dat spirit niet hengstig wordt Verward en missy nog steeds twijfelgeval Ach gut Blos gelukkig wel al helemaal aanstaande mama Lachen

cindybijl: ik ben ook al naarstig op zoek naar namen Haha!
ik hoef me gelukkig aan geen letter te houden Haha!
al heb ik mezelf verplicht Clown
iemand nog leuke namen met F en G?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:55

Ik hoop uiteraard op weer een zwarte maar ik verwacht een donkerbruine. Merrie of hengst maakt me niet zo uit, hengstje zal ik alleen moeten verkopen.

stefffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:31

@ frenia - Flower, Fleur/Gucci, Glen

als ik mocht kiezen word het een merrietje met een kolletje of klein blesje.
met de namen betreft maakt het als merrie word niet uit maar voor hengst moet de
eerst letter met een A beginnen. iemand alvast een idee ??
(eerst maar zien of ze drachtig gescent word Tong uitsteken )

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:50

trutje schreef:
@Cindybijl: bij het nrps mag je zelf kiezen met welke letter een merrienaam begint, maar een hengst moet beginnen met de eerste letter van de vader Knipoog

Bedankt! mag ik vragen hoe je dat weet?
dit is wel ideaal! ik hoop namelijk heeeel erg op een merrie, en dan mag ik nog zelf bepalen wat voor naam het wordt ook!