[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:36

Mooie foto's van Monchique!

_Marlijn, fijn dat je meisje morgen weer naar huis toe mag. Ik heb van de week het boek Paardenfokkerij binnen gekregen en daar staat een foto in van een nageboorte met EXACT dezelfde kleur als Missy's uitvloeisel van die foto die je hier liet zien...

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:38

Marlijn: Super dat Missy de goede kant op gaat!

Maseike: lekker buikje, maar nog weinig tietjes.. (hier ook nog Boos!)

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:38

Oke... met gevaar voor eigen leven heb je het toch maar ff gedaan voor me Knipoog

Ff vergelijkings materiaal.. maar voor in lijkt die van mon voller.. achter is de van Lib voller! Heel verhelderend! Mooi buikkie zit er aan!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:47

Ja ik was weer eens lief Lachen
Maar bij 290 had ze dikker tiet dan nu.
Het komt en gaat weer weg Lachen
Zal morgen nog eens kijken misschien dat ze morgen voller zijn.

Sorry ik zag net op pagina terug dat ik deze foto vergeten was Lachen
Afbeelding

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:05

Maseike: bij die van mij gaat het ook steeds weg maar die zit al op 344 Boos! Boos!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:07

Zou toch denken dat het bij jou toch moet blijven en veulen aan de voet bij 344 Lachen

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:10

idd .. maar dat doet ze dus nog niet. Mja maiden kan raar doen he Vork

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:14

Marlijn, wat fijn dat het met Missy de goede kant op gaat!

KMD, staat er bij die foto nog een uitleg?

Wat ziet Mon er weer prachtig uit!!! De appeltjes komen je ook tegemoet geblonken!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:14

Mooie foto's Maseike!

Marlijn, wat super dat het met Missy de goede kant op gaat!
Ik had het verhaal een beetje gemist (geen internet tijdens de week vaak) maar nog heel veel sterkte met je verlies, het was echt een prachtig veulentje Ach gut Ach gut

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:35

Zo even stukje bijgelezen, heb er weer wat meer tijd voor. Lachen

Marlijn; Fijn dat het beter gaat met Missy. Fijn dat ze naar je hinnikt, zo te merken heeft ze veel steun aan je ! Zo hoort het, haha. Geef d'r maar een dikke knuffel. Ach gut

Maseike; Hangt een mooi buikje onder ! Uier is nog niet veel aan te zien, maar dat zegt niks. Hier doen ze het ook zonder uier, veulen eruit, hangt er opeens een volle uier onder. Haha!

Hier nog geen nieuws. Nóg geen belletje gehad. Ga zo wel slapen, moe van een drukke week. Merk het vanzelf wel als er gebeld word en anders zie ik morgen wel of er iets is of niet. Haha!

Veel succes voor de wakers vanacht en op naar een dag MET veulens. Haha! [ Of heb ik dan iets gemist ? *LOL* ]
Laatst bijgewerkt door Muzefee op 11-05-07 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:35

Neonlight schreef:
KMD, staat er bij die foto nog een uitleg?

Ja, was een streptococcenbesmetting.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:47

Geen veulens geboren? Dat meen je niet..

Whiz: Een veulen drinkt ieder kwartier tot half uur? En de rest van de tijd slaapt ie Lachen

Pretty: Dat zijn toch hele mooie kegeltjes!! De andere merries zijn ook netjes op je aan het wachten, dus ik zou zeggen ga ervoor Lachen

Guenivere: Nee joh, goed dat je er naar laat kijken, voelt ie zich straks hartstikke opgelucht. hoe ging het?

Proud: Wat een leukerds. Kleintje is ook schattig, ze zijn al best groot he! Ik zou ook wel weer konijnen willen, maar geloof niet dat me dat in dank afgenomen zal worden (hebben al een hele beestenboel hier)

Shirefan: Jane is ook bijna zover lijkt het, dan eindelijk weer eens een die gewoon redelijk op tijd gaat?

Thomas: kling donkerrood dat klinkt toch heel serieus. Bij haar waak je toch nog wel?

Jessje: Fijn idee dat ze al open is, het kan maar gedaan zijn toch Ja

Marlijn: Fijn dat ze naar huis mag!

Maseike: Uier moet echt nog helemaal komen he? Wel al een leuk buikje Ja

KMD: Streptococcen? Hoe lopen ze die op? Zou dichtzetten daar bijv ook tegen helpen?

Nee, dus echt geen veulens! Dan morgen maar weer een paar tegelijk (oh nee, er was Moederdag gezegd he? Lachen )

Onze Chello is vandaag gechipt. Hij was zo stoer OK dan! En meelopen aan een touwtje vindt ie nu ook een eitje (en was toch pas de 4e keer, hij leert net zo snel als Brisco, zijn halfbroertje van vorig jaar)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:48

Nou ik ben benieuwd als ik morgenvroeg op bokt kom Lachen
Zal het er 2 zijn of stiekem toch meer mooie veulens!

@ Marlijn super dat alles goed gaat met je merrie het is ook niet niks wat je in deze dagen mee hebt gemaakt Ach gut

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:51

MOnchique ziet er echt super uit! Wat een mooie merrie is het toch Cool

Wakers weer veel succes vannacht!

Ik heb dus geen veulens gemist vandaag? Geen tijd gehad om bij te lezen. Wij hebben dit weekend concours van onze club. Dreigt alleen nogal in het water te vallen, letterlijk en figuurlijk Verdrietig

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:52

Nicole288 schreef:
KMD: Streptococcen? Hoe lopen ze die op? Zou dichtzetten daar bijv ook tegen helpen?

Ik denk in sommige gevallen wel:
Citaat:
Oorzaken die te wijten zijn aan de placenta vormen de tweede belangrijkste oorzaak (25% van de gevallen).
Hierbij moet men onder andere denken aan:

1. het te vroeg los laten van de placenta van de baarmoederwand. Hierdoor ontvangt de foetus te weinig zuurstof en voedingsstoffen, met als gevolg het sterven van de foetus.
Wanneer dit in de laatste periode van de dracht optreedt, ziet men nogal eens dat de merrie voortijdig biest verliest. Merries die te vroeg biest laten schieten, of merries die biest laten druppelen, waarbij de geboorte van het veulen niet binnen een korte tijd optreedt (dagen-weken), zijn verdacht op het te vroeg loslaten van de placenta.
2. Ontsteking van de placenta: de meeste ontstekingen van de placenta zijn het gevolg van infecties vanuit de vagina. Dit ziet men met name bij merries die luchtzuigen van uit de vagina. Schimmels (aspergillus) en bacteriën (CEM, streptococcen, e.coli, pseudomonas, klebsiella, etc) kunnen op deze manier de baarmoeder via de vagina bereiken. Incidenteel kunnen bepaalde ziekteverwekkers (denk bv. aan Leptospirose) via het bloed de placenta infecteren. Dit komt in Nederland echter weinig voor. Vanuit de placenta kan de foetus ook worden besmet.
Evenals bij het vroegtijdig loslaten van de placenta, ziet men bij een ontsteking van de placenta dat een merrie in sommige gevallen te vroegtijdig biest kan verliezen.

3. Daarnaast kunnen er nog diverse andere afwijkingen aan de placenta optreden, waardoor de voeding en zuurstofvoorziening van de vrucht in het gedrang kunnen komen

Moederdag is een mooie dag voor veulens, vorig jaar is ons hengstje ook op moederdag gekomen Ja
Laatst bijgewerkt door jessje op 11-05-07 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:54

zo weer bijgelezen

vanneke gefeliciteerd met je veulenknullen (stippie's geweldig) Go jij! Go jij!
loolapelooza gefeliciteerd met dio dorato Go jij! Go jij!
petraaken gefeliciteerd met je merrieveulen Go jij! Go jij!
vajraman gefeliciteerd met charieta*\o/*
texteen gefeliciteerd met je merrieveulen*\o/*
guenivere gefeliciteerd met je hengstveulen*\o/*
djesseka gefeliciteerd met je merrieveulen Go jij! Go jij!
areke gefeliciteerd met macho*\o/*

marlijn wat erg dat je merryn nu moet missen, wel een dappere beslissing.
gelukkig gaat het nu wat beter met missy Ach gut

en zijn weer dames die voor het record gaan zie ik Tong uitsteken

faye is goed shaggie pfff wat een bitch is ze dan
hier word nu gedacht om het welshmixje in te ruilen op een fries Vingers aflikken Ja
moet tot morgen wachten voor ik weet of het doorgaat Boos!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:05

Ik lees dat Nicole ook een makkelijk veulen heeft Haha!

Aish is ook een makkelijke kwa omgang maar als je niet met haar bezig bent echt een aparte..
Ze kijkt onwijs arrogant uit dr oogjes en zoekt weinig tot geen toenadering tot knuffelen.. Je ziet dr ook echt zo kijken.. Moet dit..
Maar als je met dr bezig bent en dr behandelt als mam.. Dan voelt ze zich zo stoer..
Poetsen voetjes geven vast staan meelopen meedraven.. Heerlijk vind ze het.. Stom he.. Dat ze dat zo leuk vind en de rest niet..
Dit is werkelijk een heel ander veulen dan de andere die ik gehad heb.. Een goed leermomentje wel!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:13

jessje heeft al geantwoord. Echt een goed boek hoor. Paardenfokkerij, geschreven door Paul de Vries van paardenkliniek De Veluwe. Ik heb em besteld bij http://www.paardentips.com

Binti is vreselijk lief, komt neuzelen, ademt in je neusgaten, houdt van borstelen, geeft voetjes (achter wat moeilijker, maar voor gaf ze vanavond zodra ik ze aanraakte). Echt zo'n geweldig leuk diertje..... zwijmellllllll Lovers
Foto is van eergisteren, ze keek naar de koeien die naar huis toe kwamen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 11-05-07 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:17

@ KootMiraDrum ow wat een popje zeg Lachen
Staat goed dit kleur van het halster Lachen

@ Veel succes voor de wakers en trusten voor de mensen die gaan slapen zoals ik Lachen
Tot morgen weer!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:23

[quote="Nicole288"]

Guenivere: Nee joh, goed dat je er naar laat kijken, voelt ie zich straks hartstikke opgelucht. hoe ging het?

quote]

De DA heeft hem vanmiddag 130 ml klistier toegedient of hoe je het ook wil noeme.
Clisma ofzo. En hij heeft nog steeds niet gepoept ze buikje is hard, en hij trapt er af en toe ook naar.
FF vanacht afwachte en anders de DA maar weer belle Huilen Dus Vanavond maar duimen dat mijn veulentje een grote vent is en vanacht maar lekker veel mag poepen Bloos

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:26

Pretty succes vannacht Hyper!

Maseike wat een mooie merrie heb je toch Pling

Neon: Ik klaag ook niet dat het er nog niet is, maar wel dat ze al zolang tekenen geeft waardoor we niet durfen te slapen zonder dat er gewaakt wordt Hamer Haha!
Maar iedereen hier denkt dat het veulen op moederdag komt want dat scheelt kadootjes kopen Bloos! zelf heb ik het idee dat het wel eerder kan zijn, ze kroop vanavond bijna in me toen ik bij d'r ging kijken Lovers soms is toch wel lief Knipoog

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:41

Hallo allemaal!
Ik ga weer waken vannacht! Het begint er wat meer op te lijken! Uier is voller, spennen zijn opgezwollen en warm! Merrie is onrustig, schrapen etc...! Dus spannend!!!
Ja *LOL*
Ik hoop en denk dat het dit weekend wel komt, mag ook wel zo ongeveer.. ze is 9 dagen over tijd...
Hamer wordt er wel moe van Gaaaap dat waken...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:42

guenivere: vanmiddag gegeven en nog niks gebeurd/ Wat heeft de DA erover gezegd, wanneer zou je wat moeten zien? Als ie echt koliekerig wordt zoals je nu zegt zou ik niet eens wachten tot morgen. En iig zou ik vannacht een keer gaan kijken hoe het gaat. Succes, hopelijk heeft ie zometeen ineens gemest!

jessje: bedankt voor de info!

ik wil dat boek ook nog altijd hebben Ja heb er al vaker veel lof over gehoord

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:55

Nicole288 schreef:
guenivere: vanmiddag gegeven en nog niks gebeurd/ Wat heeft de DA erover gezegd, wanneer zou je wat moeten zien? Als ie echt koliekerig wordt zoals je nu zegt zou ik niet eens wachten tot morgen. En iig zou ik vannacht een keer gaan kijken hoe het gaat. Succes, hopelijk heeft ie zometeen ineens gemest!

jessje: bedankt voor de info!

ik wil dat boek ook nog altijd hebben Ja heb er al vaker veel lof over gehoord

Dat weet ik dus niet want ik was er niet bij dat de DA er was... Ik ga vanacht zeker ff kijke en ga zo op bed maar heb de camera gewoon aanstaan. Overigens drinkt hij super goed plast ook, en is behoorlijk jodelig hij komt steeds naar me toe en dan wil die spelen dus ik op me knieeen en handen kruipend door de stal, en in ze kontje knijpen. Ineens rent ie na de andere kant van de stal sjeest terug en springt zo boven op me Clown begint vervolgens lekker overal te bijten, klein smeerlapje! Ben blij dat ie nog geen tanden heeft Duivel

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 00:12

guenivere schreef:
De DA heeft hem vanmiddag 130 ml klistier toegedient of hoe je het ook wil noeme.
Clisma ofzo. En hij heeft nog steeds niet gepoept ze buikje is hard, en hij trapt er af en toe ook naar.
FF vanacht afwachte en anders de DA maar weer belle Huilen Dus Vanavond maar duimen dat mijn veulentje een grote vent is en vanacht maar lekker veel mag poepen Bloos

Ik zou de veearts WEER bellen, niet de nacht afwachten...