Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:35

Waar Famosa vandaan komt, geven ze merriebrok als het veulen geboren is. Wij gaan het ook zo doen. Ze krijgt al wat meer Havens onderhoudsbrok, 2 x per dag 3 handjes en 1 x 2 handjes. Ze heeft onbeperkt zeer goed hooi en ze krijgt 3 x daags wortels.
Ik moet met rekening houden, dat ze gevoelig is voor eiwitten. Als het veulen er is, dan kan ze meer eiwitten gebruiken.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:45

Ik geef vanaf 8 maanden merriebrok inplaats van Onderhoudsbrok nog steeds de normale hoeveelheid 1,5 schep 's morgens en 's avonds 1,5 schep muslie.
Hinke word echt van lucht al vet dus ik geef het liefst zo min mogelijk. wel genoeg ruwvoer natuurlijk en sinds vorige maand heb ik er elke maand nog een vitaminespuit in gedrukt.

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:14

Gitta schreef:
Wat betreft haar humeur ze is nog best gezellig moet alleen niet aan haar uiers komen en richting andere paarden is ze flink narrig al bij al echt drachtig nu dus zou binnenkort weer eens een nieuwe foto maken.

Die heb ik vandaag gemaakt Knipoog Hier staan ze: [ITP] Foto's van Jasmijn, ruim 6 maanden drachtig

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:52

gitta wat leuk dat je het veulen hebt zien bewegen! Lachen

@ kitty, fijn dat ze nog zo goed voor je werkt! Haha!

@ marijer: die van ons werken ook liever niet hoor Knipoog en gezellig toch zo'n rustige merrie Lovers
Ik ga zo even kijken naar de camera in de veulenbox!!

@ jeddah: nu word het echt spannend!! Haha!:D:D
uier, slappe banden! Haha! nog maar 46 daagjes!

@ jasmijn: die heeft echt al een behoorlijk breed buikje zeg! mooie merrie ook Kwijl

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:58

echt heel leuk die cam marije! Haha! Ze ligt wel, spannend! Tong uitsteken
ik las dat ze best vaak lag! Echt leuk joh, zit je thuis ook de hele tijd voor de cam te kijken? ik zou er niet bij weg kunnen geloof ik!

Net lag ze, nu staat ze. ze vertoont echt wel kenmerken! Staart omhoog en hele tijd met de snuit in het hooi! misschien zoekt ze een lekker plekje uit Lovers
jammer dat hij niet wat sneller gaat Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:09

Ik heb idd vaak de cam aan staan. In huis kan ik op verschillende tv's de bewegende beelden zien op de de pc/laptop heb ik vaak wel de gewone cam aan Lachen

Wat je net zag, is voor haar heel normaal gedrag.
Ze moet dan namelijk opstaan om te plassen Ach gut

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:11

wat ontzettend leuk zeg! Haha! wanneer is ze ook alweer precies uitgerekent? al beetje uier, slappe banden?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:15

23 maart is ze uitgerekend.
's Ochtends heeft ze bij het uier wat zucht, na een dag in de wei is het meeste weer weggelopen.
Losse banden heeft ze nog niet Haha!

De uierpagina Tong uitsteken

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:16

oohhh.. 23 maart pas! Tong uitsteken dan hoeven we niet bang te zijn dat het er onverwacht is Haha! blijft de cam met de bevalling ook aan? Tong uitsteken

ik vind jullie site zo mooi en handig! die link over veulens in de buik is ook interessant en leerzaam

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:19

Ja daarvoor hangt de camera er ook, zodat iedereen die dat wil de geboorte kan zien.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:24

Jaja...ik heb weer een naam gevonden. Wat vinden jullie van deze naam:

Quinten Anton

Anton is zijn vader. Quinten betekende 5e in het grieks en het is Lady haar 5e veulen. Het zou dan voor een hengst zijn

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:26

Nou, dat klinkt dan prachtig! Quinten als stal naam neem ik aan? Leuk!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:59

Quinten is dan idd zijn roepnaam

Nu nog voor een merrie

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:59

Citaat:
die link over veulens in de buik is ook interessant en leerzaam

Haha heb net ook even gekeken. vond de time line ook erg leuk, maar ik ben bang dat ie niet voor elk paard klopt. Ik denk dat de ontwikkeling van mijn veulen ergens stopt tussen de 240 en 270 dagen Haha!
ergens tussen lam en herdershond dus... Anders is Floortje wel heel erg zielig. ( ze is maar een meter hoog)

Ik had Floortje net even laten neuzen met een grote ruin. Die grote paarden vinden haar altijd BIJzonder leuk. Normaal gaat ze dan een beetje lopen piepen enzo, zoals merries dat wel vaker doen, maar nu ging ze alleen heeeeel driftig met haar staart zwaaien. Met van die korte zwiepjes zoals kleine hondjes dat ook doen en ze ging achter ook wat wijdbeens staan net alsof ze hengstig was. Is dit normaal?

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:03

Leuke naam trouwens: Quinten OK dan!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:07

Ah mooi, de site van Marije doet het weer Haha!. Zometeen eens even gaan kijken hoeveel dagen Ivanka nu weer drachtig is Tong uitsteken!

Leuke naam idd! Quinten, ja.. leuk!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:03

quinten is een leuke naam!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 23:13

Zozo, ik hoor al losser wordende banden en startende uiers, super! OK dan!

Odessa's uier is niet erger geworden! OK dan! Ze heeft nog steeds veel oedeem voor de uier en zucht in de uier, maar het heeft zich gestabiliseerd en voor mijn gevoel is het zelfs iets zachter/ minder; maar dat kan ook verbeelding zijn. Ik zie het momenteel in ieder geval helemaal positief zien. Lachen

Odessa heeft tijdens haar dracht een aantal momenten gehad dat ze overdreven veel ging flemen enzo. Ik heb voor mezelf dan ook zo het vermoeden dat er een hengstje uit komt. Dus bij deze, ik verwacht een donkerbruin hengstveulen zonder aftekeningen. Haha! Over 3 maanden zullen we zien of ik gelijk heb...

Owja, vandaag zijn we over de 75% dracht! Nog maar een kwart te gaan, eitje Cool Schijnheilig Nagelbijten / Gniffelen

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:53

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 00:08

Zo, Rilexta is gegroeid sinds de laatste keer dat je hier foto's hebt geplaatst! Ziet er echt super uit!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:10

Rilexta ziet er goed uit zeg!
Hoe is het met de zucht? Lijkt een stuk minder zo op de foto. Nu is het toch voornamelijk een goed gevulde buik Lachen

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:21

Pride en Baduh zijn weer op stal. Baduh vindt het niks; van 9ha naar 14m2. Pride is tevreden met haar bedje, gevulde voerbak (ze eet telkens kleine beetjes, en laat de rest staan, op stal kan dat, vind ze erg fijn), bijna ontploffende hooinet en vooral; plekkie voor haarzelf. Ze heeft er heerlijk in staan graven en heeft nu weer een warm bed om op te liggen. Baduh staat ernaast en wordt nu ook wel rustig. Als zij gelukkig is, is hij het ook. Lachen

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:25

MarijeR schreef:
Rilexta ziet er goed uit zeg!
Hoe is het met de zucht? Lijkt een stuk minder zo op de foto. Nu is het toch voornamelijk een goed gevulde buik Lachen

Ja dat is weer een heel stuk beter! Zo rondom de navel zit nog wel wat zucht, maar de rest is keurig weggetrokken. Ze begint ook al behoorlijk uier te krijgen, zal eens kijken of ik nog een foto daarvan kan plaatsen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 01:59

Voor de liefhebbers: zo zagen haar uiers er vandaag uit. Haha!

Afbeelding

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:29

Frieda eergisteren, op 230 dagen dracht Haha!
Afbeelding