[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ljongema

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:07

Ik denk dat heeel veel merries het vannacht spannend maken.

Ook die van ons. Trof haar zonet zo aan. *\o/* Dat drupje bloed is toch niet erg? al onze andere merries hadden dat niet
Afbeelding

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:11

Gefeliciteerd Luna!

CF past mooi bij elkaar. Mooie merrie heb je, lekker robuust

KL als je dit zo ziet zou het vandaag nog komen :))

Miekies die buik lijkt idd wel wat veranderd

Hier een chaggie merrie, of ze eet of ze staat zo. De oren schieten van opzij naar achter :(:)

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:15

Echt nog een hele hoop die het spannend maken!!

Kleine meid is een echte handsfull! Springen, bokken, bijten :') zo heb ik ze graag!
Ze heeft ook een naam: BLS Rosedrop To Remember
Afbeelding
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:35

Wat een scheetje Luna! <3 Karaktertje zo te horen!

KL: dat is voor vandaag, kan niet anders!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:46

Gefeliciteerd Luna *\o/*

Om jullie ook even op de hoogte te stellen. Net het nieuws gekregen dat Zoë helaas toch niet drachtig blijkt te zijn. Erg jammer. Keken er naar uit, maar uier deed ook gewoon heel weinig tot nog steeds niks en buik groeide achteraf gezien ook niet door. Mevrouw is gewoon te dik dus daar ga ik mee aan de slag vanaf maandag en rustig de training opbouwen want ze staat alweer even stil.
Of ze ooit drachtig is geweest is maar de vraag (ze is vorig jaar wel gedekt).
Ze gaan het dit jaar nog een keer proberen om Zoë drachtig te krijgen en als het dan ook niet lukt dan word ze ook niet meer gedekt. Jenny word dit jaar ook opnieuw gedekt.

En uiteraard genieten we onwijs van Roos <3 .

Nu wachten wat Maria verder besluit te gaan doen de komende dagen/weken. Frodo mag ieder geval nog altijd niks. Dus we wachten rustig verder af.
Heb over 2 veulens gedroomd dit jaar dus er moet op zijn minst nog een veulen komen zou je zeggen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:46

Wat een dropje zeg <3

Spannend bij een aantal, dat moeten toch een paar veulens worden vandaag :):)

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:58

Knap veulen Luna!

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:00

Gefeliciteerd iedereen met hun veulen!! *\o/* *\o/*
Heb eindelijk weer even tijd gehad om bij te lezen :9

Ik wil ook weer een veulen als ik alle babyfoto, spanning en slapeloze nachten lees haha := :=

Mijn knappe Luna is alweer 3 maand oud, ik verwacht dat ze groter wordt dan moeders. Ze is nu al 118cm gemeten met de meetstok

Ze doet het erg goed! Alleen is ze een tikkeltje brutaal als ik moeder wil gaan trainen, dan wil ze het liefst mee en wurmt zich onder moeder door de stal uit _O- maar als mama weg is, vermaakt ze zich prima met buurman naast haar in stal

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:01

Jessica: er zit ook echt een brutaal koppie op, maar wel een knap koppie <3 <3

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:01

Jessica: knapperd!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:09

Ha, dat is in ieder geval niet saai Jessicazz *\o/* :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:48

Ik ben ondertussen van het werk maar naar stal gegaan, want ze wordt met de minuut onrustiger.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:57

Spannend Kyrke! Gelukkig dat je naar huis kon!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:17

Luna jaaaaa daar is ze! Gefeliciteerd! *\o/*

Leuke naam Charmfaith!

Kyrkelover nou ze mag wel eens gaan opschieten :') Maar dit lijkt mooie vooruitgang. Fijn dat je naar huis kan.

Yaartje wat jammer van zoë.. Maria moet dan nog maar een mooi kleintje geven.

Jessicaz wat gaat het snel he! Een flinke dame al. Hoe groot is haar moeder?

Ik heb Sierra gemeten toen ze 4 dagen oud was, ze was al 1.15 :oo Ik hoop dat ze straks niet al te hard groeit en een kasteel wordt :=
Vandaag moest ze even geduldig blijven staan op de wasplaats toen Havanna nieuwe plakschoenen kreeg. Dat deed ze toch maar braaf :)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:24

Yaartje; scannen jullie helemaal niet op dracht dan? Dan weet je toch helemaal niet waar je op wacht? Lijkt me zenuwslopend hahahaha.

Spannend Kyrkelover!

Gefeliciteerd Luna!

Hier begint de merrie rustig aan het uier, maar bij haar kan ik er toch geen pijl op trekken wanneer ze bevalt en vertrouw ik op mn geboortealarm :'). Het is wel steeds rond 2 uur, dus zet nu een vaste wekker om 1 uur, dan kan ik kijken of ze nog rustig staat…

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:42

En wie staat er nu weer uitermate rustig te eten...

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:00

KL dat deed mijn merrie ook vlak voor de bevalling eerst heel onrustig en dan weer rustig eten dus ik dacht oh nou dan ga ik maar slapen. En ja hoor ik sliep amper of het alarm ging.
Ze was bezig, dus het kan zomaar ineens.
Ze houdt jou iig lekker bezig.

Wat jammer xyaartje, bij mijn Fries was het helaas ook misgegaan na de 2e scan en heb ik tevergeefs gewacht op een veulen. Heb haar toen ook laten opvoelen in januari , maar bleek dus geen veulen meer in te zitten.

Wat een mooi veulen Jessica

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:38

Dat het binnen nu en 24u komt staat voor mij vast.
Heb dr in ieder geval alvast een coole vlecht gemaakt.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:45

mooney schreef:
superpony schreef:
Gefeliciteerd Luna!!!

Goldenarrow, dat wilde ik ook zo ongeveer aanhouden. Denk dat het ruim is, maar wil sws niet te weinig.

Heb de enquete ingevuld. Op fb wel meer mensen met hengstjes, maar daar hebben we hier niks aan :)

:') wij zitten inderdaad nog op 66,3% merrieveulens op een totaal van 101 veulens.

Ander leuk statje, er zijn in april in totaal meer veulens geboren dan januari, februari en maart bij elkaar (heel logisch natuurlijk, maar psychologisch lijkt het altijd alsof er vroeg in het jaar al veel wordt geboren als je zelf aan het wachten bent).

En tot nu toe zijn 72% van de bevallingen geheel zonder complicaties verlopen, 9,9% had een complicatie tijdens de geboorte en 17,6% erna. En dan varieert het tussen iets relatiefs klein zoals veulen even in de benen moeten helpen tot dierenartsinterventies.
In 7,8% van 103 drachten die vermeld zijn heeft het veulen of de merrie het niet overleefd (genomen over de hele dracht, dus ook de vroeggeboortes en spontane abortussen). Pittig statje, maar bedankt voor iedereen die tot nu toe die uitkomsten ook heeft ingevuld.

Meer merries dan hengsten? Echt?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:50

Balko. Nee, scannen doen de eigenaren hier niet aan dus na de dekkingen is het inderdaad wachten en wachten en als er dan niks komt aan het eind en er ook niks meer gebeurt qua buik/uier is het vaak pas van: niet drachtig.

Ben er inmiddels na al die jaren wel aan gewend.
En dan leg ik mij er ook heel snel weer bij neer en geniet ik gewoon van de merrie zelf <3. Al geniet ik altijd al van ze <3.

Met Maria is er dus nog wel kans ivm zij gewoon 24/7 bij de hengst loopt en vorig jaar nog best later gedekt kan zijn zonder dat we het gezien hebben. Heb ze al gezegd dat alle ogen op haar gericht zijn nu en de buik groeit goed door.

En inderdaad. Nu moet er bij Maria gewoon een mooi veulen komen. Zal alle juiste instructies nog even goed hangen in de wei haha.

Wat jammer mieskies dat bleek dat je Fries niet drachtig is. Altijd even een domper als blijkt dat ze toch leeg zijn. Ga je je fries opnieuw laten dekken dit jaar?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:52

KL: dat komt voor 12u vannacht hoor...ze houdt je nog even aan het lijntje :+

Pittige stats idd.

Hier toch even naar bevalstal gebeld voor een update. Banden waren helemaal los, uier helemaal vol en knoerhard en de veearts was er bijna zeker van dat het veulen gedraaid was omdat haar model sinds gisteren helemaal anders is. Ze gokte op dit weekend en misschien al vannacht.

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:57

xYaartje schreef:
Wat jammer mieskies dat bleek dat je Fries niet drachtig is. Altijd even een domper als blijkt dat ze toch leeg zijn. Ga je je fries opnieuw laten dekken dit jaar?

Nee dit was 4 jaar geleden. Heb haar dat jaar weer laten dekken en daar is okki uit gekomen. Die is vandaag precies 3 jaar geworden, dus die ga ik nu langzaam starten met longeren en laten wennen aan zadeltje en zo.

Maar haar dekken doe ik niet meer. Ze heeft KS en naar mijn idee is een dracht behoorlijk zwaar aan de rug, dus lijkt mij verstandig om niet meer te doen

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:56

Dat snap ik helemaal miekies dat je haar nu niet meer laat dekken. Zou ik zelf ook voor gekozen hebben.
Spannende tijd dan om nu met het beleren van Okki te beginnen. Hopelijk loopt het allemaal soepel en zonder problemen!

Hier nog wel een uier update van Maria. We zijn er nog laaaang niet, maar er zit wel beweging in. Ze heeft gewoon absoluut geen haast. Het is wel meer uier dan het ooit is geweest.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 13-05-22 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:01

Yvk schreef:
Jessicaz wat gaat het snel he! Een flinke dame al. Hoe groot is haar moeder?
Moeder is niet zo heel groot, 163 ongeveer

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:13

Charisma schreef:
Josav: ja, alle jaren gaat ze standaard veel te vroeg en nu...niet dus :+
Het ras is ook wel bekend voor de hardheid denk ik niet?
Waar hoop je zelf op? Buiten gezond uiteraard!! Hengst of merrie? Kleur?

Ik heb eigenlijk niet echt een hele sterke voorkeur. Zowel merrie als hengst zouden, mits de kwaliteit naar verwachting is, kunnen bijdragen in de fokkerij. En er is ook wel interesse in zowel merrie als hengst uit deze combinatie. Qua kleur is valk denk ik commercieel het meest vraag naar, vooral metallic goudvalk.
Maar oprecht is alles welkom, als het maar gezond is. Heel cliché. :D

Benieuwd of je morgen een veulen hebt!

Wat een hars, FF! :wow:

kyrkelover schreef:
@Josav op dag 334 nu. Vorig jaar beviel ze op 325 en zij zelf is op 320 geboren.
Nog niet op uitgerekende datum dus, maar haar uier was al enorm net na de 300 dagen haha.

Ze maakt het nu wel echt spannend zeg! :):)

Yvk, dat hoop ik ook. Stuiterbal veulen zo te lezen. :D

Van harte Luna! *\o/*

Charmfaith: leuk getekend veulen, bijpassende naam ook.

Verder meerderen die nog een nacht moeten waken.
Merrie hier is momenteel rustig. Zo weer even voeren. We bekijken het van uur tot uur.

Afbeelding
Afbeelding