[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 00:08

Idd eventjes met rust laten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 00:20

Ik ben ook niet van gelijk moeten drinken of gelijk een fles erin drukken als het veulen verder gezond en levendig oogt.
Hier ook rond 11u geboren en rond 1 gedronken. Helemaal uit zichzelf. Ik ben buiten de stal gaan staan en heb ze gelaten.

Zodra veulen niet levendig oogt, onderneem ik gelijk actie. Verder probeer ik de natuur best een beetje zn gang te laten gaan met minimaal in de goede richting helpen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 00:58

Het is al wel 5u geleden. Geboren om 20u. Ze probeert ook, maar vindt die stomme spenen gewoon niet. Ook niet als ik begeleid. Ook nket als ik zr met rust laat. Hopelijk gaat zo het lampje branden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 01:01

Zorg in ieder geval dat je achter het hoofd staat. Maar wel vreemd dat ze wel overal op sabbelt maar niet op de speen van de fles.
Als ze op je vingers sabbelt kun je ook proberen om dat bij de speen te doen en zo haar proberen de speen te laten pakken.

Evelinee_, als de merrie bij de hengstenhouder is geweest kun je die wellicht bellen wanneer ze is gedekt? Die hebben dat doorgaans wel in hun administratie staan.

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 01:11

Rianne1807 schreef:
Evelinee_ schreef:
Hi allemaal,

Ik volg dit topic nu afgelopen 2 weken en vind het zeer interessant om alle verhalen te lezen! Gefeliciteerd aan alle al geboren veulens! Genieten om te zien!

De reden dat ik sinds 2 weken dit topic volg is omdat ik vanaf toen ook pas wist dat mijn merrie drachtig is. :+
We hebben haar vorig jaar juni gekocht, niet wetende dat zij drachtig was/is. Verkoopster heeft ons verteld dat de merrie naar de hengstenhouder was geweest, maar dat de dekking niet gelukt was. Ontzettend zonde voor haar, een gelukje voor ons. Want het veulen is ontzettend welkom! Ook weten we daardoor geen precieze datum waarop zij uitgerekend is, nog spannender!

Zowel voor de merrie en voor mij is het allemaal nieuw! Dus al jullie verhalen en ervaringen komen zeker van pas!

Aangezien het paard aan huis staat ben ik, sinds dat zij meer uier gekregen heeft, elke nacht het bed uitgegaan om te kijken.

Daaruit komt meteen mijn volgende vraag aan jullie: Het uier is nu het weer wat kouder is weer ontzettend geslonken. Zou dat een teken zijn dat ik mijn nachtelijke onderbrekingen even kan staken? :D

Moeder in spe!

[ [url=m/nSU75u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spannend!!! Ik zit in een soortgelijke situatie, ook drachtig gekocht wat ik niet wist, voor mij is ook alles nieuw en leer door mee te lezen veel bij, het is enorm spannend!!!
Heeft je dierenarts een schatting kunnen doen hoe ver ze ongeveer is?

Hier nog zo een 2 voor de prijs van 1 verhaal... in december wisten we het... DA zei fameus veulen al er op... toen zeiden ze dat ze wss voor eind februari zou moeten... maar nog steeds niets... wel is de uier laatste week ineens van niets naar goed gevuld gegaan

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 01:19

Gefeliciteerd knolselder! Ik ben ook van het laten gaan, meehelpen helpt vaak totaal niet :+

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 01:20

Knolselder schreef:
Het is al wel 5u geleden. Geboren om 20u. Ze probeert ook, maar vindt die stomme spenen gewoon niet. Ook niet als ik begeleid. Ook nket als ik zr met rust laat. Hopelijk gaat zo het lampje branden.

Oh ik begrijp je frustratie, en volgens boekje zou ze idd al moeten drinken... miss misschien zoals velen zeggen... willen wij te graag dat het achter de rug is en zetten we hier te veel druk mee... de camera er nog op? Ga rustig een bakje koffie drinken en hou ze even in de gaten... wat zegt de DA?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 01:21

Knolselder. Hopen dat ze snel de spenen vindt. Wat zenuwslopend als het allemaal net niet lukt.

Voor de verdere wakers. Succes

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 01:35

Speentjes staan ook niet zover uit elkaar. Heel frustrerend. Ik denk/hoop dat ze net heeft gedronken terwijl Lonneke neerlag, ze had de speen wel vast. Ik hoorde alleen precies niet slikken. Zeker ben ik niet, want ze bleef we aan de speen.
Nu is ze moe dus laat ze even met rust. Nog even aankijken wat ze na het dutje diet en dan ga ik maar een dutje doen.

DA zei blijven proberen. Zowel begeleiden als met de fles en in het oog houden. Ze wou zeker komen, maar kan ook niet veel meer doen als wat wij nu doen. Als ik morgen niet de indruk heb dat ze genoeg heeft gedronken, komen ze antistoffen geven.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 02:34

Zo pffff. Mijn pijp is uit. Ze is wat later nog gaan 'drinken' tijdens het platliggen. Nadien leek ze ook de speentjes steeds beter te vinden terwijl Lonneke rechtstond. Beetje later begon ze wat rond te crossên door de stal. Dus zal nu eindelijk goed zitten hoop ik dan.

Het is echt een vreselijk leuk ding. Ik heb spijt dat ze al gereserveerd was ;(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 06:43

Blij het gelukt lijkt te zijn knolselder. Heel frustrerend en zeker ja 5 uur vind ik ook wel veel.
Wat jammer dat ze dan gereserveerd is.
Mag je nooit meer doen hahaha

Ik help ook altijd met drinken maar Joe was van men 7 veulens wel heel snel ondanks dat ze zo kleine spenen had.

Welkom nieuwelingen met je verrassingsveulens.
Maar buiten 1 keer op een nacht gaan kijken, zijn er nog hulpmiddelen? Birth alarm camera of ph strips. Ik vind dat je toch moet zorgen dat je erbij bent en met 1 keer te kijken ga je het niet halen.
Alle das mijn mening natuurlijk ieder doet het op zijn manier maar ik heb nog geenenkele ooit gemist en had ik bij ene niet bij geweest die waren we zeker kwijt. De rest weet ik niet want je hoort ook vaak gestikt in vrucht zak maar dat zou ik mezelf nooit vergeven als je voor zo banaliteit je veulen verliest.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 07:57

Fotsy schreef:
Blij het gelukt lijkt te zijn knolselder. Heel frustrerend en zeker ja 5 uur vind ik ook wel veel.

Ik help ook altijd met drinken maar Joe was van men 7 veulens wel heel snel ondanks dat ze zo kleine spenen had.

Maar buiten 1 keer op een nacht gaan kijken, zijn er nog hulpmiddelen? Birth alarm camera of ph strips. Ik vind dat je toch moet zorgen dat je erbij bent en met 1 keer te kijken ga je het niet halen.
Alle das mijn mening natuurlijk ieder doet het op zijn manier maar ik heb nog geenenkele ooit gemist en had ik bij ene niet bij geweest die waren we zeker kwijt. De rest weet ik niet want je hoort ook vaak gestikt in vrucht zak maar dat zou ik mezelf nooit vergeven als je voor zo banaliteit je veulen verliest.

Dank voor de bezorgdheid! Ik wil ook zeker proberen erbij te zijn. Gelukkig heb ik de luxe op een boerderij te wonen, waarbij er al weer vroeg gestart wordt met de werkzaamheden! Om 5 uur staat er dus alweer iemand te kijken! Ik Wacht nog even op meer tekenen van de merrie en dan zal ik meer gaan kijken.

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 07:57

Fotsy schreef:

Hier birthalarm en camera.staat in pensionstalling, mobilhome reeds geïnstalleerd en met de dochter al in de weekends gaan logeren

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:13

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Cp112: SD Lovestruck/Fief 349 dagen
Jacky84: Cass 349 dagen
Fokfanaat: Vilexa 347 dagen
Dustinlover: Aimee 344 dagen
Olga89: Wirolieta 343 dagen
Wayoflife: Graphic 341 dagen
Kiss1990: Daniek 341 dagen
Fokfanaat: Nigiri 340 dagen
JDVL27: Aripassoa 339 dagen
Muronia: Veronia 336 dagen
StalMelyn: Pleun 335 dagen
xLeoniee: Fionda 334 dagen
tamaramt: April 331 dagen
Luna2006: Muis 330 dagen
floripori17: Belle 330 dagen
mirjamalvaro: Eliana 330 dagen 
Parisse: Bo 329 dagen
Dddara: Don Dara 329 dagen
Al_Zawraa: Nadjarah 324 dagen
Neonlight: Sarona 324 dagen
Fleuribelle: Zwanehoef Kaëla 323 dagen
mirjamalvaro: Sterre 322 dagen
KahluaB: Kahlua 321 dagen
immii_clarr: Juolita 320 dagen
AfroAnita: Afro 320 dagen
Luna2006: Kato 319 dagen
Luna2006: Maylinn 311 dagen

CharmFaith: Bailey februari/maart verrassing
Rianne1807: kira maart/april verrassing
Tanja84: Zama sh maart/april verrassing
deeemiix: Indy maart/april verrassing
Laatst bijgewerkt door Renske_W op 04-04-21 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

AfroAnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:15

Af en toe kruip ik even onder de meeleessteen vandaan!
Gefeliciteerd met de veulentjes afgelopen dagen!
Gelukkig heeft ze eindelijk de spenen gevonden Knolselder!

Die van jou is echt fantastisch fotsy! Waarom hebben die KWPN hengsten niet zulke leuke kleurtjes... Want vind de hengst die jij hebt gebruikt echt fantastisch!

J_emma, hopelijk gaat het allemaal goed en krijgt de merrie geen koorts! Vervelend als het dan niet helemaal soepel gaat..

Cio; normaal ben ik niet zo van de vossen maar hij is echt fantastisch! Ik hoop ook op van die gekke veulen foto's hier hahaha!

Wij hebben vandaag de 320 dagen bereikt en ze is dus veilig *\o/*
Sinds 2 dagen staat ze onder de camera, uier is er zeker maar staat al wel een aantal dagen stil en loopt nog iets terug na beweging. Ik hoop dat ze het zeker nog minimaal een dikke week laat zitten maar we gaan het zien! Ze is maiden dus geen idee wat ik kan verwachten..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:15

Wat een avond/nacht zo knolselder.

Alle nieuwe welkom!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:16

Zeer goed nieuwelingen dat hoor ik graag. Meer dan je best kan je niet doen. Komt helemaal goed.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:17

Ik heb ook de luxe om bij mn paarden te wonen en zelf laat naar bed te gaan terwijl de andere partij er vroeg uit is

En toch heb ik er een camera op. En birth alarm.
Met een camera hoef je niet steeds te storen. Echt ideaal. Je kan zelf blijven liggen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:04

Fijn dat het toch gelukt us knolselder

Dag 350 :O -O-

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:06

Knolselder wauw wat een ukkie, en gaaf kleurtje! <3
Maar sjonge wat balen dat het zelfstandig drinken zolang duurde. Fijn dat het gelukt is uiteindelijk! Beetje bijgekomen?
Wat balen dat je haar wel had willen houden.... doe je dat vaker? Veulen voor geboorte al soort van verkopen? Mag ik vragen wat de reden hiervoor is?

Evelinee welkom en wat een prachtige merrie. Ideaal hè dit forum, ik heb hier ook al heel veel geleerd!
Weet de vorige eigenaresse de dekdatum niet meer dan? Aangezien ze wel wist dat de dekking niet gelukt was..... paar weken elke nacht eruit om te checken breekt je ook op...
Heb je geen optie om een camera op te hangen? Kun je in elk grval in je bedje blijven liggen, ideaal!

sMooi ook welkom, nog zo'n mooie bruine!

AfroAnita spannend, gebruik je ook birthalarm of ph strips?

CP hoe staan de zaken bij jou? We staan bovenaan de lijst..... :x
Hier nog weinig spannends :roll:

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:14

Ik zag dat er een foitje in de lijst zit. Fief is 350 ipv 349.

Maar niks veranderd verder.... :O nog 1 nachtje en dan ben ik weer thuis. Misschien wacht ze ff op me :')

wayoflife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:15

Gefeliciteerd knolselder, fijn dat het drinken nu lukt!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:33

Gefeliciteerd met je kleintje Knolselder ! *\o/*

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:34

Gefeliciteerd Knolselder wat een gedoe zeg.... fijn dat het beter gaat nu!

CP hopelijk wacht ze op je!

Evelinee Als ik het hier soms lees zijn er mensen met camera's van 20 euro dus volgens mij kan je het heel goedkoop een stuk makkelijker maken voor je zelf. Birth Alarm is vaak ook te huur. Het maakt je leven wel wat makkelijker..... Verder vermoed ik ook wel dat je het aan het uier gaat zien.... maarja vermoeden is geen zekerheid..... En als ze straks harst en ze blijft dat een week doen en jij moet dan een week lang ieder uur je bed uit...... krijg je het ook zwaar.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:41

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens,
Hier nog ff geduld, vorig jaar moest ik nog 43 dagen wachten

Afbeelding