Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rianne1807 schreef:Evelinee_ schreef:Hi allemaal,
Ik volg dit topic nu afgelopen 2 weken en vind het zeer interessant om alle verhalen te lezen! Gefeliciteerd aan alle al geboren veulens! Genieten om te zien!
De reden dat ik sinds 2 weken dit topic volg is omdat ik vanaf toen ook pas wist dat mijn merrie drachtig is.![]()
We hebben haar vorig jaar juni gekocht, niet wetende dat zij drachtig was/is. Verkoopster heeft ons verteld dat de merrie naar de hengstenhouder was geweest, maar dat de dekking niet gelukt was. Ontzettend zonde voor haar, een gelukje voor ons. Want het veulen is ontzettend welkom! Ook weten we daardoor geen precieze datum waarop zij uitgerekend is, nog spannender!
Zowel voor de merrie en voor mij is het allemaal nieuw! Dus al jullie verhalen en ervaringen komen zeker van pas!
Aangezien het paard aan huis staat ben ik, sinds dat zij meer uier gekregen heeft, elke nacht het bed uitgegaan om te kijken.
Daaruit komt meteen mijn volgende vraag aan jullie: Het uier is nu het weer wat kouder is weer ontzettend geslonken. Zou dat een teken zijn dat ik mijn nachtelijke onderbrekingen even kan staken?
Moeder in spe!
[ [url=m/nSU75u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spannend!!! Ik zit in een soortgelijke situatie, ook drachtig gekocht wat ik niet wist, voor mij is ook alles nieuw en leer door mee te lezen veel bij, het is enorm spannend!!!
Heeft je dierenarts een schatting kunnen doen hoe ver ze ongeveer is?
Knolselder schreef:Het is al wel 5u geleden. Geboren om 20u. Ze probeert ook, maar vindt die stomme spenen gewoon niet. Ook niet als ik begeleid. Ook nket als ik zr met rust laat. Hopelijk gaat zo het lampje branden.
Fotsy schreef:Blij het gelukt lijkt te zijn knolselder. Heel frustrerend en zeker ja 5 uur vind ik ook wel veel.
Wat jammer dat ze dan gereserveerd is.
Mag je nooit meer doen hahaha
Ik help ook altijd met drinken maar Joe was van men 7 veulens wel heel snel ondanks dat ze zo kleine spenen had.
Welkom nieuwelingen met je verrassingsveulens.
Maar buiten 1 keer op een nacht gaan kijken, zijn er nog hulpmiddelen? Birth alarm camera of ph strips. Ik vind dat je toch moet zorgen dat je erbij bent en met 1 keer te kijken ga je het niet halen.
Alle das mijn mening natuurlijk ieder doet het op zijn manier maar ik heb nog geenenkele ooit gemist en had ik bij ene niet bij geweest die waren we zeker kwijt. De rest weet ik niet want je hoort ook vaak gestikt in vrucht zak maar dat zou ik mezelf nooit vergeven als je voor zo banaliteit je veulen verliest.
Fotsy schreef:Blij het gelukt lijkt te zijn knolselder. Heel frustrerend en zeker ja 5 uur vind ik ook wel veel.
Wat jammer dat ze dan gereserveerd is.
Mag je nooit meer doen hahaha
Ik help ook altijd met drinken maar Joe was van men 7 veulens wel heel snel ondanks dat ze zo kleine spenen had.
Welkom nieuwelingen met je verrassingsveulens.
Maar buiten 1 keer op een nacht gaan kijken, zijn er nog hulpmiddelen? Birth alarm camera of ph strips. Ik vind dat je toch moet zorgen dat je erbij bent en met 1 keer te kijken ga je het niet halen.
Alle das mijn mening natuurlijk ieder doet het op zijn manier maar ik heb nog geenenkele ooit gemist en had ik bij ene niet bij geweest die waren we zeker kwijt. De rest weet ik niet want je hoort ook vaak gestikt in vrucht zak maar dat zou ik mezelf nooit vergeven als je voor zo banaliteit je veulen verliest.