Nee ze is 21 en we hadden op voorhand gezegd maximum 3 pogingen. We hebben de ervaring dat meer dan 3 niet normaal is en meestal poging 4-5 of meer ook geen succes heeft.. spijtig maar helaas.
Vulina
Geplaatst: 22-06-17 08:49
Oh dat is mijn ervaring totaal niet.. Sommige merries zijn het ene jaar de eerste poging drachtig een het jaar erna kost het meerdere keren..
Hier bij onze eigen merries en de merries die Arany dekt niet Het zaad is super, de omstandigheden waren goed, laatste keer was meteen na de sprong vers onverdund geinsemineerd.
Laatste veulen was in 2012 en ze is nu 21 dus dat is ook allemaal niet echt ideaal. We gaan nu gewoon een leuke plek voor haar zoeken.
Ik hier ook 1 merrie nog aan de hand aan het dekken. Denk dat hij er gewoon slecht bij kon want madam heeft zo'n dikke staart dat ook al houd ze hem omhoog dan hangt er nog van alles voor. Met de andere hengst ga ik straks ook apart zetten vande merries en alles wat niet dragend is ook maar aan de hand dat ik zeker weet dat er gedekt word.
Ik ga ook eens een update plaatsen, over de eigen paarden
Wirosa - drachtig van Zapatero voor 28 febr Liene - drachtig van First Class voor 21 Maart
Avalon - gedekt door High Five - 28 juni scannen op dracht - 2de poging Nien - volgende week pg spuiten, na 6 x spoelen en flushen is ze eindelijk schoon... Dekken met High Five of Just Wimphof Uriant - gisteren gedekt door Jardonnay. 2de poging Zieox - eergisteren gedekt door Totilas. Zij wordt gespoeld voor embryo transplantatie op 8 dagen. Mocht dat slagen dan wil ik nog graag Just Wimphof/Total US bij haar, ook voor de ET.
Ik moet morgen weer scannen kijken of er weer ei zit. Wordt dan poging 4 . Ben benieuwd wat de DA erover denkt dat ze niet drachtig wordt. Ze is vorige week gescand op drachtigheid tijdens mijn vakantie, maar helaas. De eerste poging had ze wat vocht in baarmoeder en vloeide ze iets en ze zat ze ook niet zo lekker in d'r vel. Maar bij poging 2 en 3 zag het allemaal goed uit. Het enige wat ze opmerkten was dat de baarmoedermond wat strak bleef.
Laatst bijgewerkt door NadiaM op 22-06-17 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Hoe heb jij dat hartje kunnen vinden Murosch? In dat vruchtje wat je bij mijn merrie op 35 dagen zag kon ik echt nog niets vinden wat op een hartje leek Maar bij jou op de foto ook niet, geen idee waar ik moet zoeken
Ik heb dat zelf niet gezien Kimsel, maar de DA heeft het duidelijk gezien zei ze. Ze heeft ook maar heel kort gescand omdat de merrie erg kneep (logisch ook, het is ook een mini dus prettig was het niet, maar nu hebben we wel duidelijkheid).