[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:27

dat begint er op te lijken Cemlys!

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:29

Ja maar hij kan nog veel voller voor mijn gevoel. Ook niet het idee dat de banden slap zijn. :) hoef hem deze week niet te verwachten ;) en volgende week vast ook niet.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:34

Cemlys schreef:
[ [url=m/DkjDvh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit uier hebben we nu. 319 dagen. Ziet er al best uit of niet?

Zou willen dat die van mij zo'n mooie uier had.
Ziet er al goed uit!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:47

De laatste dagen zit er weer verandering in, moet zeggen dat hij eigelijk ook niet terugloopt als ze buitengelopen heeft, hij blijft vrij gelijk. Dat vind ik dan wel weer spannend.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:49

Gefeliciteerd pascalefjord, eindelijk dan. En blijft een speciale kleur, mooi!
Stalbluemoon ook gefeliciteerd! Wat zul jij raar gekeken hebben, maar met zo'n mooi mannetje is het vast geen straf, zo'n verrassing in je stal ;-)
AZ proficiat! Hopelijk net zo'n eyecatcher als Amir, maar dit keer met ander waterleidinkje :D
Pretty, over waterleidinkje gesproken; Lisa kan vast nog dat gewenste merrietje geven. Hier hadden we ook een merrie die na bepaald aantal dagen standaard hengst gaf. Vorig jaar droeg ze over, en zowaar toch een merrie! Echt niet meerop gerekend. Zal duimen voor je.
Cemlys, wat een knappe 2- jarige!! Wat is zijn papier? Uier van je merrie begint eet inderdaad al op te lijken. Spannend!
Danie is leuk Jolandje!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:51

dat hij niet terugloopt is al veel Cemlys. Spenen en de rest kunnen in 1 dag volschieten. Of niet. :')

Dank je Arianne. Ja het kan natuurlijk,met al die duimen moet het bijna goedkomen. :D En anders,ach,gezond is natuurlijk het allerbelangrijkste en de rest komt erna pas!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:52

Wainonia's spenen veranderen nu met het uur. Gisteravond begon het wat te veranderen en nu vullen ze steeds meer *D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:57

*\o/* Misschien zijn ze eindelijk ontploft Murosch en gaat ze er gewoon voor nu!
Verandering per uur is zeer verdacht.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:00

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:00

SMurosch, spannend!!!!

Bluemoon, hoe lang had jij ze uit elkaar?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:04

Arianne schreef:
Gefeliciteerd pascalefjord, eindelijk dan. En blijft een speciale kleur, mooi!
Stalbluemoon ook gefeliciteerd! Wat zul jij raar gekeken hebben, maar met zo'n mooi mannetje is het vast geen straf, zo'n verrassing in je stal ;-)
AZ proficiat! Hopelijk net zo'n eyecatcher als Amir, maar dit keer met ander waterleidinkje :D
Pretty, over waterleidinkje gesproken; Lisa kan vast nog dat gewenste merrietje geven. Hier hadden we ook een merrie die na bepaald aantal dagen standaard hengst gaf. Vorig jaar droeg ze over, en zowaar toch een merrie! Echt niet meerop gerekend. Zal duimen voor je.
Cemlys, wat een knappe 2- jarige!! Wat is zijn papier? Uier van je merrie begint eet inderdaad al op te lijken. Spannend!
Danie is leuk Jolandje!!

Dankje, deze merrie haar afstamming is Dyfed Piper x Leybucht Samira (v. Maesgwyn Hot Item)

pretty schreef:
dat hij niet terugloopt is al veel Cemlys. Spenen en de rest kunnen in 1 dag volschieten. Of niet. :')

Dank je Arianne. Ja het kan natuurlijk,met al die duimen moet het bijna goedkomen. :D En anders,ach,gezond is natuurlijk het allerbelangrijkste en de rest komt erna pas!

Haar moeder was ook zo n stiekemerd, daar zag ik helemaal niets aankomen. Lees at om 9u flinke bak brok, bunkerde haar hooi binnen, uur later ging ik weg, 2 u later stond er een droog veulen bij (deze dus) haha. dus tjaaa dit zou maar net zoeen kunnen zijn. Ik probeer nu gewoon de ph s avonds laat te checken (dan heb ik het meeste kans dat ik niets mis gok ik), maar echt waken vind ik nog te vroeg. veronderstel wel dat ze een mooi vol uier aanmaakt.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:46

Even weinig tijd gehad, wat een hoop pagina's erbij!

Lovelyn gefeliciteerd met je mooie veulen! Balen dat ze nog niet naar buiten kunnen. Ik kon die van mij de eerste dagen ook maar heel even buiten doen omdat het toen verschrikkelijk weer was. Wel even die gezwollen gewrichtjes in de gaten houden. Als ie er last van heeft meteen de dierenarts erbij halen. Veulen van een vriendin had vorig jaar ook gezwollen gewrichten en dat was helaas veulenziekte. Is wel helemaal goed gekomen gelukkig.

PascaleFjord eindelijk zeg, wat een lange dracht! Gefeliciteerd!

Murosh zo'n snelle verandering is heel verdacht inderdaad! Overdragen betekent niet altijd hengst hoor. Roxy heeft twee weken overdragen en ik was overtuigd dat het een hengst zou zijn (pendel zei ook hengst), maar het was toch een merrie. Ik wilde ook graag een merrie.

hannekebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:52

Help.... zone haar ph zit op 6.4 eergisteren zat ze nog op 8.0 dus dan komt het ruim drie weken te vroeg. Het geen wat uit haar uier komt is echt wit....

Iemand hier ervaring mee met zo vroeg al melk en ph daling????

SORRY VOOR DE EGO POST....

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:56

Jobamara, ze zijn 6 maanden uit elkaar geweest maar konden wel neuzen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:03

hannekebosch schreef:
Help.... zone haar ph zit op 6.4 eergisteren zat ze nog op 8.0 dus dan komt het ruim drie weken te vroeg. Het geen wat uit haar uier komt is echt wit....

Iemand hier ervaring mee met zo vroeg al melk en ph daling????

SORRY VOOR DE EGO POST....

hmm toch maar in de gaten gaan houden, mss even contact met de dierenarts? Lijkt ze er verder lichamelijk ook voor klaar, dus slappe banden, slappe kling,... Is ze verder gewoon rustig, of is er onrust. Op hoeveel dagen zit ze dan? Hoeft niet gelijk slecht te zijn en in principe mag ze onder de 6 zakken met die ph.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:24

Zo staan we er nu voor:

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk beginnen de spenen uit te staan. Dat waren tot nu toe steeds maar kleine frummels.

hannekebosch ik hoop ook dat ze je fopt, is nog wel erg vroeg..
Laatst bijgewerkt door Muronia op 08-04-15 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

hannekebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:25

Zonie zit nu op 309 dagen. Banden zijn slap kling nog niet zo ver als ik zou willen maar het kan wel. Wel opgezet... ik hoop zo dat ze me even fopt

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:51

Spannend Murosch ik duim voor je!

Hannekebosch ik zou het wel in de gaten houden denk ik

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:56

Gefeliciteerd met de veulentjes!
En AZ ook gefeliciteerd!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:11

Pascal fjord: gefeliciteerd met je veulentje!! Eindelijk! Doet het mooie weer toch wonderen.

Stalbluemoon: ook gefeliciteerd met dit onverwachtse cadeautje en fijn dat hij al een plekje heeft. Dan kun je er inderdaad lekker van genieten.

Hanneke; ik heb er geen ervaring mee maar die melktesten vind ik wel echt een hoop onrust geven. Is het daadwerkelijk zo dat je kunt peilen qua bevallen of niet? Gewoon goed in de gaten houden.

Het tweeling veulentje heeft het helaas niet gered en een veulen wat vannacht geboren is van familie wilt het ook niet lekker doen... beetje hetzelfde. Niet kunnen staan, minder drinken. Maar wel zuig reflex tonen. Duimen maar! Ook na een geboorte kan het nog kwakkelen zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:13

Oh wat spijtig!

Ik zou het in de gaten houden maar nog niet teveel stressen Hanneke.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:18

Hopelijk houd ze je voor de gek hanneke.
En gefeliciteerd met de veulentjes!

Hier nog wat foto's van mijn merrie op 361 dagen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En uier

Afbeelding

Hier komt nog steeds niks uit zou geen melktesten kunnen doen..

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:52

Jeniej, houd moed hoor toch wel ietsje vooruitgang, :(:)

Murosch, ja eindelijk spenen ook iets voller.

Caesar, wat triest vd tweeling, de andere doet het wel goed? En inderdaad ik vond vorig jaar dat drinken en zeker weten of ze voldoende biest binnenhebben misschien nog wel stressiger dan de bevalling. Hoop dat het veulen van je familie het gaat redden hoor, sterkte ermee. Tips hoef ik jou niet te geven heb die vorig jaar ook van jou gekregen. Je zit niet een beetje in mijn richting. Ik heb nog van Pavo de biest,melk enzovoort staan mocht het nodig zijn laat maar weten.

Hanneke, dat was vorig jaar toch ook bij Zonie als ik me goed herinner, toen is ze wel iets eerder gegaan maar niet extreem toch?

Nicole288/Joyceee, hoe is het met Upona, zijn de zwellingen al wat minder?

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:54

hannekebosch schreef:
Zonie zit nu op 309 dagen. Banden zijn slap kling nog niet zo ver als ik zou willen maar het kan wel. Wel opgezet... ik hoop zo dat ze me even fopt

Zonie is net wat langer dat Zigiandra drachtig (Zigiandra is 304 dagen vandaag), 'symptomen' komen wel overeen. Wat bedoel je met opgezet? Haar kling?

Zigiandra's uier bij 304 dagen dracht (vandaag)
Afbeelding

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:56

Pascale: jaaaaa eindelijk! Gefeliciteerd!!!

Bluemoon: dat is onverwacht! Fijn dat alles ondanks de deken en de maiden goed is gegaan, gefeliciteerd!

AZ: gefeliciteerd met je drachtige merrie, nu al vooruit kijken naar 2016 :)

Heb ook een paar verdrietige berichtjes lange zien komen, sterkte allemaal!