[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dwyne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:54

Mooie lijst SA! Ben benieuwd of je nieuwsjaars veulens gaat krijgen. :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:15

Cemlys, ik zag je berichtje al in het vervolgtopic van 2011 voorbij komen met foto's.
Wat vreselijk zeg! Heel erg veel sterkte voor je kleine meid en jou!

Barcelano en Mexxuna, welkom! :D

DL *\o/* Hopelijk gaat het nu goed! Dan heb je nog mooi op tijd een baby!

Daisy is vandaag 3 maanden drachtig! *\o/*
Afbeelding Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:25

haha SA straks worden die nieuwjaarsveulens te vroeg geboren en worden ze nog in december geboren :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:42

ShamalArabs schreef:
De definitieve lijst:

Mawiyah x Tawfiq - 1 januari
Shanaya x Tawfiq - 1 januari
Ramaylla x Djamal - 1 januari
Emira Arabia x Kuray - 8 februari
Njadien x Kuray - 10 februari
Xenah x Kuray - 9 mei
Firenza x Kuray - 14 juni

<<)

Dat wordt een spannende 2013 nacht?? :+
Wanneer ben je met de 1e 3 begonnen?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:55

:') officieel zijn ze natuurlijk gewoon op 1 januari uitgerekent en ze dragen sowieso altijd over in de wintermaanden. maar off the record; ze zijn resp. 27, 26 en 30 dec. uitgerekent ;) alle 3 in 1x raak. xenah is herdekt geweest, maar daar zat gewoon een hele tijd tussen ivm dat ze geleased zou worden dus die was in 2x raak. firenza zijn we echt intensief mee bezig geweest. We zijn op tijd begonnen met de eerste 3 omdat ze én mooi hengstig waren én 2 ervan gedekt zijn met taffie, die vorig jaar al een keer of 2 mocht dekken en toen niets drachtig kreeg, dus we dachten meerdere pogingen nodig te hebben :')

*edit* shanaya hoeft maar 341 dagen te dragen ;) dat moet ze makkelijk vol kunnen maken aangezien haar laatste winterdracht 352 dagen was :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:04

ShamalArabs schreef:
:') officieel zijn ze natuurlijk gewoon op 1 januari uitgerekent en ze dragen sowieso altijd over in de wintermaanden. maar off the record; ze zijn resp. 27, 26 en 30 dec. uitgerekent ;) alle 3 in 1x raak. xenah is herdekt geweest, maar daar zat gewoon een hele tijd tussen ivm dat ze geleased zou worden dus die was in 2x raak. firenza zijn we echt intensief mee bezig geweest. We zijn op tijd begonnen met de eerste 3 omdat ze én mooi hengstig waren én 2 ervan gedekt zijn met taffie, die vorig jaar al een keer of 2 mocht dekken en toen niets drachtig kreeg, dus we dachten meerdere pogingen nodig te hebben :')

Dat is wel fijn in een x raak.
Dat hoop ik natuurlijk ook stiekem maar zo niet gaat ik denk ook al vroegtijdig aan de gang :+

Mits Mo GGK wordt moet ik op zoek naar een commerciele KI station.
Om de merrie nou en te pramen en kluisteren weet ik niet of dat zo geweldig idee is

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:41

Niet schrikken, de eerste foto is redelijk schokkend.. Toen had ze net vastgezeten en zie je de pees uitsteken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N3BQARCB.jpg

Hier kijk je recht op het bot, pees is al ingekrimpt en bijna niet meer te zien
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AVVKJVSC-1.jpg

Hier steekt het rechts uit, paar dagen hierna is het allemaal weer recht gesneden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CATNTF7G-1.jpg

Hier een paar dagen na het wegsnijden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RNLKDZUT-1.jpg

En dit is van 4 dagen geleden, vind het nu weer iets lelijker worden. Vanavond zat de huid al weer een stuk dichter naar elkaar toe.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SLSMZMPX-1.jpg

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:00

Beetje gelijkaardige wond al was de flap hier dubbel zo lang en bijna hele lengte pijp een bloot. Vreselijk dit soort wonden.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:19

Agossie altijd als ik zulke foto's zie denk ik arm beestje...
Dat moet toch geweldig zeer doen!
Ik hoop dat dit voor beide paarden weer in orde komt!

SA mooi lijstje :D
3 op 1 januari klinkt als een drukke kerst en jaarwisseling. Gaaf.

Is het bij jullie ook zo dat een veulen eind december gewoon op 1 januari 'geboren' wordt?
hier is er bij kennissen een veulen op 15 december 2011 geboren. gewoon ingeschreven voor dit jaar.

Cynth als weer drie maanden op weg... gaat goehoed!!

:o Volgens mij ben ik Mexxuna vergeten welkom te heten. Niet met opzet gewoon over het hoofd gezien.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:43

Barcelano schreef:
ShamalArabs schreef:

Dat is wel fijn in een x raak.
Dat hoop ik natuurlijk ook stiekem maar zo niet gaat ik denk ook al vroegtijdig aan de gang :+

Mits Mo GGK wordt moet ik op zoek naar een commerciele KI station.
Om de merrie nou en te pramen en kluisteren weet ik niet of dat zo geweldig idee is

KI doen wij gewoon thuis ;) spuit een merrie gelijktijdig hengstig, gebruik die als bokmerrie en laat een man komen om op te vangen, merrie die moeilijk is in de opvoelbox en gelijk vers erin :) En stikstoftank hebben we ook, dus diepvries is ook geen probleem <<) ik wil alleen nog een compleet lab zodat we zelf kunnen invriezen en een echte fantoom, dat lijkt me helemaal ideaal :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:01

ShamalArabs schreef:
KI doen wij gewoon thuis ;) spuit een merrie gelijktijdig hengstig, gebruik die als bokmerrie en laat een man komen om op te vangen, merrie die moeilijk is in de opvoelbox en gelijk vers erin :) En stikstoftank hebben we ook, dus diepvries is ook geen probleem <<) ik wil alleen nog een compleet lab zodat we zelf kunnen invriezen en een echte fantoom, dat lijkt me helemaal ideaal :j

Dat is handig :)
Maar diepvries wordt toch geprepareerd?
Utrecht doet het eventueel ook maar kost even iets meer dan een gemiddelde hengstenhouder die ook commercieel opvang:)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:02

@Cemlys: jeetje wat een schok, gelukkig genezen die jonkies wel heel snel. Ik heb ooit een merrie gehad die als jaarling bij de fokker tijdens wandelen van wei naar stal vast kwam in een rol roestig prikkeldraad dat verstopt lag in hoog gras. Daar lag ook over de hele lengte pijpbeen alles open. Zelfs het litteken viel later amper nog op. Ze is nu 9 en heeft verder nog nooit iets gemankeerd en aan het been verder niks te merken.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:07

Iedereen bedankt voor het hartelijke welkom weer, de foto's van de wonden durf ik niet te bekijken, maar wat vreselijk zeg.. pff..
Ik hoop dat het netjes geneest.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:08

Heftige wond geweest Joyce! Maar vind het er nu erg goed uitzien. Mooi rustig beeld en haast geen necrose meer. Komt vast wel weer goed maar zijn helaas processen die heel veel tijd innemen...

Ideaal SA dat je alles zo aan huis kan doen. Is bij de KWPN'ers wat lastiger, gelukkig zit mijn HH hier echt 5 min vandaan. Voor mij al ideaal!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:13

Barcelano schreef:
ShamalArabs schreef:

Dat is handig :)
Maar diepvries wordt toch geprepareerd?
Utrecht doet het eventueel ook maar kost even iets meer dan een gemiddelde hengstenhouder die ook commercieel opvang:)

Ja diepvries springen en prepareren deden we via de holstud eerst en dan thuis opslaan, maar die man die nu opvangt kan volgens mij ook invriezen. Als je met vers wilt werken voor je eigen merrie* moet je een veearts uit de buurt, bijvoorkeur 1 die voor zichzelf werkt, eens vragen of hij iemand kent die een kunstarm heeft en sperma kan opvangen. meestal weten veeartsen wel iemand die het kan en dat is vaak stukken goedkoper dan bij een SWS moeten springen.

*"voor je eigen merrie" ivm dat het officieel niet mag voor commerciele doeleinden O:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:28

Zo joyce die wond ziet er zeker al een stuk beter uit!!

SA wal een mooi lijstje zeg :) wel leuk als ze met nieuwjaar echt geboren zouden worden :)

Hier zijn we nu nog 1 merrie aan het dekken die werd hengstig.. Hopelijk hebben we hierna alles drachtig.. 3 ervan zijn goed als drachtig.. nu nog 2(empty en ons vosje) en dan heel misschien fewie nog als ze toch onderhand eens zou bevallen :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:26

ShamalArabs schreef:
Ja diepvries springen en prepareren deden we via de holstud eerst en dan thuis opslaan, maar die man die nu opvangt kan volgens mij ook invriezen. Als je met vers wilt werken voor je eigen merrie* moet je een veearts uit de buurt, bijvoorkeur 1 die voor zichzelf werkt, eens vragen of hij iemand kent die een kunstarm heeft en sperma kan opvangen. meestal weten veeartsen wel iemand die het kan en dat is vaak stukken goedkoper dan bij een SWS moeten springen.

*"voor je eigen merrie" ivm dat het officieel niet mag voor commerciele doeleinden O:)

Ah op die fiets;)
Ik zal bij ons op stal ook even na vragen of ze ki stations weten die ook voor buitenstaanders opslaan.
Er lopen regelmatige bekende hengstenhouders rond want die hebben opfok bij ons staan, wel handig om tips te vragen :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:19

goeiemorgen!
Ik krijg zo 3 kittens van 7 weken die achtergelaten zijn, 2 rode of rood/witte katers en een poesje, het poesje mag hier wel blijven maar de 2 katers kunnen hier niet blijven, dus als iemand nog 1 of 2 jonge katertjes wil? geef maar een gil :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:26

zo joyce dat zag er uit!! pff

haha nee dank je sa :P heb zelf ook nog 4 moederloze kittens die een huisje zoeken :P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:29

Het is weer echt het seizoen he :n pffff....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:37

ja ontzeeeeettend veel katjes op het moment.. bij mij kwamen ze met het stro mee wat ze kwamen brengen.. zaten 4 kleine hummeltjes in die toen zo n 2 weekjes waren. dus met melkflesje groot gebracht. moeder nergens te bekennen en boer wilde ze liever verzuipen dan terug nemen en zorgen dat de moeder er bij kon...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:43

Sneu he... Deze zaten in een schuur van een huis, de koper vond ze toen hij ging verhuizen en ze zijn tijdelijk opgevangen maar die zit ook al vol en heeft net een nest pups gekregen en de hond van mn zusje logeert daar ook want die moet ook bevallen, dus nu komen die stumpers maar op stal wonen zolang.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:21

Sneu van die kleine katjes. Hier onlangs nog een hondje erbij, geen pupje, maar een herplaatser, heerlijk ding, niks mis mee.

Gisteren mijn stal aan het opruimen en schuurtje met alle paardenspul, kwam ik het piepkleine veulenhalstertje van Posie tegen, goh ik heb ineens veel zin het veulen van volgend jaar :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:39

they are cute :j 1 wat grotere rood/witte getijgerde kater, 1 rood/wit gemarmerde poes en 1 heel klein rood getijgerde katertje. kleintje heeft een fikse navelbreuk, dus daar moet wat extra zorg in gestoken worden

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:49

haha echt veel katjes ja. mijn vriend en ik reden gisterochtend weg en aan het eind van onze straat zaten ook 2 hele jonge katjes op de weg. 1 rende meteen weg en de ander bleef zitten...ben er naar toe gelopen. katje bleef vrij lang zitten, kon hem net niet pakken. maar dat waren dus waarschijnlijk wilde katjes.