Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ShamalArabs schreef:De definitieve lijst:
Mawiyah x Tawfiq - 1 januari
Shanaya x Tawfiq - 1 januari
Ramaylla x Djamal - 1 januari
Emira Arabia x Kuray - 8 februari
Njadien x Kuray - 10 februari
Xenah x Kuray - 9 mei
Firenza x Kuray - 14 juni
ShamalArabs schreef:officieel zijn ze natuurlijk gewoon op 1 januari uitgerekent en ze dragen sowieso altijd over in de wintermaanden. maar off the record; ze zijn resp. 27, 26 en 30 dec. uitgerekent
alle 3 in 1x raak. xenah is herdekt geweest, maar daar zat gewoon een hele tijd tussen ivm dat ze geleased zou worden dus die was in 2x raak. firenza zijn we echt intensief mee bezig geweest. We zijn op tijd begonnen met de eerste 3 omdat ze én mooi hengstig waren én 2 ervan gedekt zijn met taffie, die vorig jaar al een keer of 2 mocht dekken en toen niets drachtig kreeg, dus we dachten meerdere pogingen nodig te hebben
Barcelano schreef:ShamalArabs schreef:officieel zijn ze natuurlijk gewoon op 1 januari uitgerekent en ze dragen sowieso altijd over in de wintermaanden. maar off the record; ze zijn resp. 27, 26 en 30 dec. uitgerekent
alle 3 in 1x raak. xenah is herdekt geweest, maar daar zat gewoon een hele tijd tussen ivm dat ze geleased zou worden dus die was in 2x raak. firenza zijn we echt intensief mee bezig geweest. We zijn op tijd begonnen met de eerste 3 omdat ze én mooi hengstig waren én 2 ervan gedekt zijn met taffie, die vorig jaar al een keer of 2 mocht dekken en toen niets drachtig kreeg, dus we dachten meerdere pogingen nodig te hebben
Dat is wel fijn in een x raak.
Dat hoop ik natuurlijk ook stiekem maar zo niet gaat ik denk ook al vroegtijdig aan de gang![]()
Mits Mo GGK wordt moet ik op zoek naar een commerciele KI station.
Om de merrie nou en te pramen en kluisteren weet ik niet of dat zo geweldig idee is
ShamalArabs schreef:KI doen wij gewoon thuisspuit een merrie gelijktijdig hengstig, gebruik die als bokmerrie en laat een man komen om op te vangen, merrie die moeilijk is in de opvoelbox en gelijk vers erin
En stikstoftank hebben we ook, dus diepvries is ook geen probleem
ik wil alleen nog een compleet lab zodat we zelf kunnen invriezen en een echte fantoom, dat lijkt me helemaal ideaal
Barcelano schreef:ShamalArabs schreef:KI doen wij gewoon thuisspuit een merrie gelijktijdig hengstig, gebruik die als bokmerrie en laat een man komen om op te vangen, merrie die moeilijk is in de opvoelbox en gelijk vers erin
En stikstoftank hebben we ook, dus diepvries is ook geen probleem
ik wil alleen nog een compleet lab zodat we zelf kunnen invriezen en een echte fantoom, dat lijkt me helemaal ideaal
Dat is handig![]()
Maar diepvries wordt toch geprepareerd?
Utrecht doet het eventueel ook maar kost even iets meer dan een gemiddelde hengstenhouder die ook commercieel opvang:)
ShamalArabs schreef:Ja diepvries springen en prepareren deden we via de holstud eerst en dan thuis opslaan, maar die man die nu opvangt kan volgens mij ook invriezen. Als je met vers wilt werken voor je eigen merrie* moet je een veearts uit de buurt, bijvoorkeur 1 die voor zichzelf werkt, eens vragen of hij iemand kent die een kunstarm heeft en sperma kan opvangen. meestal weten veeartsen wel iemand die het kan en dat is vaak stukken goedkoper dan bij een SWS moeten springen.
*"voor je eigen merrie" ivm dat het officieel niet mag voor commerciele doeleinden