Als eerste even: Richtje: Gefeliciteerd! Famke: Gefeliciteerd! Nada: Gefeliciteerd! Proudjustify: Spannend hoor, succes morgen! Pretty: Hopelijk zit er gewoon 1tje in!
Olga is nog steeds niet hengstig, vandaag nog 1x schouwen als ze dan nog niet hengstig is word ze morgen gescant! Diesje ook nog steeds niet hengstig, die word morgen weer geschouwd. Als ze dan niet hengstig is word ze of morgen of maandag ook gescant!
Nog even een vraagje aan iedereen hier. Olga is 2 weken hengstig geweest en om de dag gedekt, diesje is 3 weken hengstig geweest en om de dag gedekt. Als ze nu wel drachtig zijn hoe rekenen jullie dan? Pakken jullie bv een datum in het midden of rekenen jullie gewoon vanaf de laatste dekdatum??
Als laatste nog voor iedereen die nog in afwachting is van een hengstigheid of een scan heel veel succes!!
Caresse07
Geplaatst: 04-06-09 09:53
@quenivere: Als je de merries laat scannen kan de DA volgens mij zien hoe "oud" het vruchtje is, dus dan zou hij ook de uitgerekende datum kunnen bepalen aan de hand van die scan. Maar 2 en 3 weken hengstig, dat is toch heel lang??
Jus wordt meestal maar 2 keer per hengstigheid geinsemineerd en dan pak ik meestal de eerste inseminatiedag en van daaruit tellen om te uitgerekende datum te bepalen.
guenivere
Geplaatst: 04-06-09 10:08
Mijn ene merrie is meestal 2 a 3 weken hengstig en dan een week niet en is tot nu toe altijd gelijk in 1 x drachtig geweest dan eb ik het over olga, voor diesje is dit niet normaal dus ga er niet van uit dat er wat in zit dan kan het alleen maar meevallen.
Richtje, jij natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd!
@Guenivere, wat raar dat ze zo lang hengstig zijn dan. Maar dat ze nu nog steeds beide niet hengstig zijn klinkt wel hoopvol . Wij hebben het niet eens gevraagd aan de DA. Heb gewoon de laatste dekdatum genomen. Maar die van ons waren ook maar 2 a 3 dagen hengstig. Dus dan is het wat makkelijker. Spannend hoor .
En de rest allemaal bedankt voor de complimentjes . We zijn zelf ook heel blij met hem! En super benieuwd hoeveel de veulens van elkaar verschillen (de een is immers kruizing kwpn en de ander haflinger). Maar zo ie zo benieuwd naar wat er uit komt
Caresse07
Geplaatst: 04-06-09 10:28
Ah oké dus die is altijd zo lang hengstig Rare merries allemaal toch. Ik duim in ieder geval voor je dat ze beide toch drachtig zijn.