[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:10

Kijk nog een Oscar veulen!!!

Dus met 3 maand is de baarmoeder voetbal groot....
Leuk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:12

Tja het is niet ieder zn smaak he, deze mensen hielden niet van Oscar, vonden het gewoon niks. Nah ja dat kan. Het is ook niet helemaal mijn ding maar de nakomelingen waren toch wel knap over het algemeen. Maar toch ga je dan weer twijfelen he, maar goed het zit er in en het zal vast een knap Dotje worden.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 23:26

@lientje1, ja vlgd jaar begint het kwpn met een D, veel succes met wachten Haha!

@fionarood, bij mijn merrie merk ik het doordat ze wat trager reageert, ook onder het zadel, wat ik van haar dus niet gewend ben, is anders een hittepetit Haha!

@sammyoo, succes met de scan woensdag Haha!

@suzanneF, jij wilt dus duidelijk een merrie, hihihi, de naam is al bekend, zie het in ook je onderschrift Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 08:42

Suzanne F. schreef:
Nee met 7 weken is de tweede scan he. 18 dagen was de eerste.

Ik hoop dat het idd een gave Oscar baby gaat worden. Sommige mensen zeggen echt tegen me: nee toch je hebt toch niet met Oscar gedekt.... Verdrietig En dan ga ik weer twijfelen... snif. Maar ja het zit er toch al in. Haha!

Iedereen heeft zijn eigen visie Lachen Maar daar weet jij natuurlijk ook alles van Ja

In Paardenland weet iedereen het het beste Knipoog Jij weet waarom je voor Oscar hebt gekozen en ik denk dat je zelf ook weet dat het binnen jouw visie gewoon de juiste keuze is Knipoog

Heb zelf een Gelderse Voorlopig Keurmerrie die nu dragend is van Hunter Douglas Aachen. Wij krijgen steeds een "Wauw" gevoel als we denken aan wat de combinatie zou kunnen brengen. Er zijn ook mensen die dan zeggen dat we beter voor een Gelderse hengst of een KWPN gekeurde hengst hadden kunnen gaan. Tjah... eerst maar eens zien wat Zamyra uitpoept over 8,5 maanden Haha! Ons doel was om een goed sportpaard te fokken. De merrie kan krachtig bewegen, maar zou misschien iets losser in het lichaam mogen zijn. Aachen is super los en laat zich ook los onder het zadel. Ben zo benieuwd Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 08:49

Super opmerking Pletje!!

Iedereen gaat toch uiteindelijk voor het "Wauw" gevoel. Daarom kies je een hengst!

Bij mij is het precies hetzelfde... Mijn Friese merrie is een beetje lang in haar lijf.
Haitse is aan de korte kant hoor ik telkens al ik mijn hengstenkeuze vertel.... Ja maar dat is voor mijn merrie juist ok!!
Zo kiest ieder toch de hengst die voor zijn/haar gevoel het best bij de merrie past?
Wat eruit komt ligt heus niet alleen aan de hengst, anders hadden we nu wel veel van hetzelfde rondlopen.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:15

iedereen doet gewoon zn ding toch!
Ik wel iig!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:18

[quote="monique4@suzanneF, jij wilt dus duidelijk een merrie, hihihi, de naam is al bekend, zie het in ook je onderschrift Haha![/quote]

Dotje kan ook een hengstje zijn toch? Clown
Ik denk zelf dat het een hengst wordt, een donkerbruine.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:29

ja ik ben het met jullie eens. Als je een hengst kiest kijk je naar wat er bij je merrie past. Je vraagt eventueel advies bij verschillende hengstenhouders. Vervolgens ga de hengsten bekijken en de hengst waarbij je het wauw gevoel hebt die kies je.
Ik had dutch dormello een paar keer in de stal gezien en op foto's. Toen had ik al het gevoel dat dit een hele goede keuze zou kunnen zijn. 4 dagen voor ik vick naar de havikerwaard was de hengstenshow in ede. Toen ik hem daar in zijn box zag staan had ik een heel goed gevoel. Toen ik vervolgens die eigenwijze snep om de hoek van de bak zag, komen wist ik het echt helemaal zeker toen had ik echt een voldaan gevoel van yes dat wordt de papa van mijn veulen. En nu iedere keer als ik bij vick ben ik ff lekker met haar knuffel en ik ben aan het poest bij haar buik denk ik yes jij wordt mijn veulen. Ik krijg steeds een heel blij gevoel en ook zeker heel dankbaar. Dat hij over mijn pad is gelopen. Zeker omdat toen ik vorig jaar juli op de havikerwaard ging kijken, ik helemaal niet voor hem kwam. Ik kwam voor 2 totaal andere hengsten en het was toeval dat ik tijdens de rondleiding langs hem liep en Theo zei van dit zou ook heeeeeeel goed matchen. Want de keuze was eerst op Wonderboy gevallen, maar dat was nog een hele jonge hengst waar dit jaar de eerste veulens van zouden komen. Dus eigenlijk wist hij nog niet hoe hij zou fokken. Toen ik dutch zag kreeg ik zo wie zo een blij gevoel.

En nu is ze drachtig van deze kanjer. ja ook ik heb een echt wauw gevoel. De havikerwaard was ook de enige die idd met dressuurgefokte hengsten kwam en niet met springers. Ik heb alleen stations aangeschreven die beide hadden staan en allemaal kwamen ze met springers en dat wilde ik niet. Ik wil een veulen voor mezelf fokken en aan een spring gefokt veulen heb ik dan niks.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:36

Ik ben elke keer op de vaders van mijn fokproducten gevallen Bloos, moet er helemaal weg van zijn anders doe ik het niet.
Het kost genoeg en je moet er 11mnd op wachten, dan moet je wel voor 100% achter je keuze staan.

Ben eigenlijk deze keer niet zo zeer op Oscar gevallen (ookal vind ik hem wel apart), maar meer nog op zijn nakomelingen en het feit dat hij naar alle waarschijnlijkheid goed bij mijn merrie past (helemaal zeker kun je dat niet weten).
Heb zulke prachtige merries van hem gezien Vingers aflikken en dit jaar op de hengstenshow dus ook veulentjes.

Heb nu2x een bruine gekregen, 1x een vos, zou ik dan nu ook een donkerbruine krijgen?
Lijkt me wel een keer leuk (ik ben dus geen kleurenfokker) Cool

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:19

Zo...ik ga nu toch een poging wagen om dit topic mee te volgen Haha!
Ik heb me ergens in het begin al een keer voorgesteld, maar ik herneem dat even Knipoog

Ikzelf ben Alexandra, 23 jaar en leerkracht (en dus nu lekker vakantie Haha!)
maar ik vind het wel zo makkelijk als gewoon iedereen me frenia noemt Knipoog
Heb 2 tinkerdames waar ik zowat elk jaar mee fok, zo dus ook dit jaar Knipoog
(en dan nog een volbloedmerrie van mn moeder en een friese ruin van mn vriend)

Angel SvG

Afbeelding

Afbeelding

is drachtig van Curran

Afbeelding

Uitgerekende datum is 17 maart 2008
Ze is dus vandaag al over de honderd-dagengrens en 103 dagen drachtig Hyper!
Veulie is sinds gisteren verkocht Clown
Heb ook net even gekeken in een artikel dat laatst in de Bit stond: veulentje is zo'n 18cm groot en weegt een halve kilo en hij/zij krijgt al haartjes op de neus Lovers
Ik blijf het toch een wonder vinden Bloos!

En dan mijn 2de dame:
Tinkerbell SvG

Afbeelding

Afbeelding

is drachtig van Mc Brynmore VvC

Afbeelding

Uitgerekende datum is 19 april 2008
En vandaag is ze dus 71 dagen drachtig!
Dat betekent dat het geslacht te herkennen is dmv een ultrageluidscanner (en een geoefend oog Knipoog)! Ik ben eigenlijk toch wel heel erg benieuwd Bloos Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:21

Ik ben op Ronaldo gevallen, ook omdat hij mijn merrie goed aanvult, het karakter was voor mij heel belangrijk, omdat mijn merrie onder het zadel een hittepetitje is, dan moet ik een hengst hebben met een cool karakter, kan er bv geen Jazz opzetten, van Ronaldo zeggen ze ook wel dat hij bij een basismerrie wat eenvoudige nakomelingen geeft, in mijn merrie zit volbloed dus hopelijk een sierlijk paardje.
Ook vond ik het meespelen dat Ronaldo zelf goed in de sport gepresteerd heeft, helaas staat hij nu met een blessure stil, en wordt hij alleen nog gebruikt voor de dekdienst, voor een paar jaar terug werdt hij meer gebruikt voor de dekdienst als nu, maar ik ben ook niet iemand die met de meute meeloopt Haha! hopelijk wordt het een sierlijk apart veulen.
En zijn kleur heeft Ronaldo ook mee Knipoog

Edit frenia, mooie tinkers, prachtig die manen Haha!
Laatst bijgewerkt door monique4 op 29-07-07 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:31

Frenia: mmmm Angel heeft een mooi kleurtje...hoe heet dat? Zwartbont Roan of bruinbont Roan??
Ik vind haar echt mooi!!!

IJsklontje: Dat had ik bij mijn vorige fokmerrie...Die was springefokt. Maar ik wilde juist graag een dressuurpaardje. Springen doe ik niet.
Vanwege de scheiding dressuur/springen raden alle hengstenhouders springers aan.
Totdat er eentje met Odermus kwam... Een springpaard op papier maar met duidelijke dressuuraanleg. Goede cijfers ervoor... Jeuh gevonden.
Vond het alleen erg jammer dat het een schimmel is... en ja wat hebben we gekregen een schimmelveulen.
ook wij fokken niet op kleur...
Hoeven we nu met de Friezen ook niet te doen. haha Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:13

twinkel: haha, ja met friezen is dat lekker makkelijk Haha! alleen ook zo altijd hetzelfde... dat vind ik juist zo fantastisch aan Tinkers, altijd een verrassing Haha!
Dankjewel voor het compliment richting Angel.
Op papier is ze zwartbont stekelharig.
Maar in feite volgens de kenners donkerbruinbont stekelharig.
(ik wil haar ooit wel eens op kleur laten testen via DNA, als ik de lotto win Haha! )
niet roan, want ze verandert niet voldoende naargelang het seizoen en op haar borst is ze niet stekelharig (bij een roan gaan de witte haren over het hele lichaam, behalve de extremiteiten zoals benen en hoofd).

Fionarood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:26

Ik heb voornamelijk gekozen voor Quilo om zijn karakter (rustig en braaf). Mijn merrie is ook rustig en braaf. Aangezien ik het veulen voor mijzelf fok en ik geen held ben hoop ik dat het veulen ook rustig en braaf zal zijn. Quilo is ook groter dan mijn merrie dus ik hoop dat het veulen wat meer maat zal hebben. Tevens heeft mijn merrie een lange weke rug waarvan ik hoop dat hij dat zal verbeteren.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:30

Karinna, ik verwacht geen donkerbruine bij die van jou. Ik denk een bruine eigenlijk.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:34

Ik verwacht een donkerbruine merrie bij de Westenwind volgend jaar en hoop op een levervos merrie bij de Don Frederico (zwart mag ook Haha! )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:55

haha iedereen alweer volop aan het hopen Haha!
basic hoop ik altijd op 2 mooie zwartbonte merrietjes...
deze keer echter een bruinbonte hengst gekozen, dus bruinbont merrietje mag ook Haha!
Angel krijgt een zwartbont (stekelharig) merrietje volgens mij
En Tink een hengst...kleur ben ik nog niet over uit wat het wordt Clown
Sinds Angels veulen gisteren verkocht is, hoop ik nu toch voor het eerst op een hengst uit die combi, want dan maakt die kans om het tot dekhengst te schoppen... dus OK dan!

fionarood: mooie hengst Kwijl

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:04

Frenia: tot voor kort hadden we hier ook een lieve Tinkerhengst staan...
Maar grinnik grinnik die was ook effen zwart.
Ik moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat er over de kleur niks te raden valt.
Het witpercentage zegt me niet zoveel. Dat moet ik allemaal nog uitfiegelieren.
Dus gaan we voor een merrie!!
Haha! wordt het gegarandeerd een hengst Haha!

Fionarood:
das een gave joh!!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:30

@frenia; mooie merries heb je daar Vingers aflikken

Feroza_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:44

leuk is het idd om te raden wat het gaat worden. ik hoop op een donkerbruine hengst met een kol en sneb en wat wit aan de voetjes.

Heb nu een merrie uit de zelfdecombi en had haar aftekeningen vorig jaar goed gegokt op 1 witvoetje na. Ze is echt helemaal zoals ik verwacht had, ook qua bouw.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:36

zeker leuk om te raden wat het gaat worden!!
zijn er mensen die er verstand van hebben? ik heb namelijk geen idee wat ik kan verwachten qua aftekeningen. ik denk dat er wel een bruine uitkomt met zwarte manen, mijn combinatie staat op pagina 4! ik ben benieuwd!
mijn merrie heeft een kolletje en 1 witte kroonrand links achter.
Aranik heeft een bles en 4 witte voeten.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:44

Cindybijl: volgens mij kun je van aftekeningen niks zeggen.
Die vererven niet. 2 paardjes met enorme blessen kunnen best een veulen krijgen met alleen een klein kolletje.
Als jouw merrie een vosgen draagt en papa ook zou er ook een vos uit kunnen komen. Natuurlijk heb je meer kans op een bruine.

Is leuk om bij te houden wie wat heel graag zou willen en erna wat eruit gekomen is...
Zal proberen een lijstje te maken.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:49

okay geslacht maakt me niet uit. kleur roodbruin met alleen een snebje

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:06

@twinkel ja dat is ook eigenlijk wel logisch.
ik heb geen idee of mijn merrie en/of de hengst een vosgen draagt?
ik zou heel graag een gezond merrieveulen willen!aftekeningen maakt me niet zoveel uit.

Fionarood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:26

Ik zou graag een vosmerrie met een kolletje willen, maar het zal waarschijnlijk een schimmel worden. Misschien is een roodschimmeltje mogelijk. Weet iemand dat?