Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:16

dat noem ik idd een buikje!!! Bloos!

hier is het net omgekeerd: de tinkerdames zouden best buiten kunnen, maar willen met dit weer niet Clown en de lieder van de kudde kan niet omdat die dan te joud krijgt. en de tinks buiten en leider binnen = vragen om problemen Knipoog
dus allemaal maar binnen en ze vinden dat helemaal niet erg Haha! mits er voor wortels (penen) en voordroog a volonté gezorgd wordt natuurlijk Vork

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:36

Hey iedereen, mag ik er eventjes bij?

Volgend jaar zijn er hier normaalgezien 4 merrietjes die allemaal voor de eerste maal hun veulentje verwachten. Heel spannend dus. Spijtig genoeg ben ik maar zeker van 1 merrie, en dat is mijn fewspotmerrietje. Alleen bij haar lukte het om te scannen en was er een vruchtje te zien. Bij de andere merries ging het niet wegens te nauw en te klein om te scannen. Het zijn dan ook mini's. Maar aan hun gedrag te zien, denk ik wel dat ze drachtig zijn. Alleen bij Nikita (uitgerekend mijn lieveling) ben ik héél twijfelachtig over haar wel of niet drachtig zijn.

Ze zijn uitgerekend voor mei en juni, je kan de foto's zien op mijn site.
http://users.skynet.be/stallaureas/

En Pretty, ik verwacht van jou geregeld updates over Snowdrop en je andere bengels hoor! Ook van Pretty's dracht natuurlijk! Haha! Knipoog

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:48

@frenia, het is ook echt geen weer nu om naar buiten te gaan. Boos!

@maseike, bedankt ze is ook echt net zo lief en betrouwbaar als ze eruit ziet.

@vanneke, wat een prachtige minipony's heb jij Vingers aflikken Hopelijk zijn ze ook allemaal drachtig.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:49

ff vraag aan iedereen ???
ik zat voor de uijers van monchique wrijven en ze ging ineens wijdbeens staan....
Wat houd dit in ???
Misschien domme vraag maar als iemand daar antwoordt op heeft dan hoor ik dat graag Lachen

Gr heidie

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:51

Geen idee Maseike Verward Morgan is daar heel gevoelig, als ik mijn hand erop leg wil ze er al naar trappen. Helaas dus ook nog geen veulen gevoeld......

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:55

Lady zou nu zes maanden drachtig zijn, en ik zie dus nog niks bij haar. Ik voel dan ook aan haar buik maar daar is ook geen beweging. Behalve voor Lady haar ademhaling en zo Haha! . Wanneer kan je voor het eerst een veulen voelen bewegen?

Ik zou graag een bewakingscamera kopen voor de bevalling. Momenteel is er ééntje in promotie, een draadloze tot 75 meter met een kleurenschermpje erbij, infrarood en geluid. Het is geen 75 meter tot aan hun stal maar er zijn wel enkele muren, gaat het signaal goed door als het door dikke muren moet? Heeft iemand ervaring hiermee?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:09

@ Meavey
Ik vind haar prachtig! Ik ben benieuwd wat eruit komt Haha!

@ jennyk
Haha ook al zo'n gaperd Tong uitsteken

@ keresa
Zo wat hebben die eerste 2 nog bescheiden buikjes zeg. De laatste heb wel een mooi veuliebuikie Haha!

@ Djesseka
Super nieuws!

@ doniaxxsiske
Welkom hier Haha!
Wat een mooie buik zie ik daar daar zit vast wat moois in Haha!

@ _Marlijn
Wat leuk dat Missy zo goed gaat met Dushi. Met Luna en halfzus dan Nikita is dat ook altijd zo lief.. Nikita waakte altijd toen Luna nog jong was.
Ben benieuwd naar de foto's!

@ Bar
Gefeliciteerd met de mijlpaal! Wat is jou madam al huge! Mooie buik zit wat in Haha!

@ Vanneke
Wat een prachtige paardjes zeg! Ik ben echt zo weg van die luxe mini's vind ik zo mooi he. Ben benieuwd naar de baby's straks.

Hier verder weinig info eigenlijk het gaat z'n gangetje nog steeds bij de paarden. Vandaag voornamelijk in de stal gestaan (kunnen in en uit).

En mijn konijn dat vandaag had moeten jongen heeft niks Boos! Geen nest, niks nada noppes. De enige hoop was dat ze even met stro in de bek stond toen ik nieuw stro gaf.. weinig hoop dat er nog wat komt dus.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:11

@ Bar, ja ik zat en toen kreeg ik ook bijna een trap en daarna deed ik het nogmaals en toen vondt ze helemaal fijn en ging wijd met der achter benen staan,en haar hoofdt zakte ineens naar voren.
Dus vandaar dit nieuw voor mij is,vandaar de vraag of iemand dit ken Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:20

jennyk; Hahaha Grappige foto *LOL*

keresa; Leuke pony's!

Djesseka; Dat is zeker goed nieuws!! Gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Bar; Wat een buik al!! Ik snap goed dat ze het al wat zwaarder begint te krijgen Ja

Onze Tinkers hier staan in de winter niet graag binnen, maar in de zomer vinden ze het heerlijk!! Ze hebben gewoon een inloopstal, maar ik heb ze er vandaag niet in zien staan Clown Echte koudbloeden, houden niet zo van die hitte En als ze dan buiten staan staan ze het liefst onder de bomen Haha!

Welkom Vanneke Doei!

Maseike; Ik heb geen idee Verward Misschien vond ze het gewoon een raar gevoel? Mijn merries doen dat nooit, behalve Spirit, maar dan als ik in haar lies krab, vind ze fijn en dan gaat ze er even goed voor staan Knipoog

Faniek; Jammer van de konijnen, ik duim voor je voor morgen Haha!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:25

Faniek, er is nog hoop hoor. Ik heb het ook vaak dat mijn konijnen een dag later hun nestje krijgen dan voorzien. Het feit dat ze met stro bezig is, is al heel positief. Maar het kan natuurlijk ook een schijndracht zijn. Wat voor ras is het, de konijntjes dat je hebt?
Ik verwacht volgende maand ook twee nestjes van mijn nijntjes.

Met konijnen heb ik ervaring genoeg maar de paardjes is wat nieuwer voor mij! Daar zal ik heel nerveus voor zijn als het zover is. Momenteel geniet ik ervan om mijn paardjes lekker te verwennen. Vandaag zijn ze heel de dag op stal gebleven met dit hondenweer.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:26

Vanneke is het niet mogelijk hem eerst te testen?
Ik heb ook een draadloze die werkt tot 100 meter van Trust, die red het hier net, met slecht weer stoort hij meer, heel duidelijk beeld is het niet, maar kan het zien.
In combinatie met het geboortealarm is het erg fijn, kan ik kijken of ze liggen te slapen of te persen als hij gaat piepen, hoef ik niet elke keer mijn bed uit. Knipoog

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:30

Meavey schreef:
Vanneke is het niet mogelijk hem eerst te testen?
Ik heb ook een draadloze die werkt tot 100 meter van Trust, die red het hier net, met slecht weer stoort hij meer, heel duidelijk beeld is het niet, maar kan het zien.
In combinatie met het geboortealarm is het erg fijn, kan ik kijken of ze liggen te slapen of te persen als hij gaat piepen, hoef ik niet elke keer mijn bed uit. Knipoog

Neen, kan hem moeilijk testen. Het is in een groothandel dat ik hem wil kopen, redelijk goedkoop. Een geboortealarm voor mini's waar heb je dat vandaan? Ik heb er eens ééntje gezien vanuit Amerika, die moest je aan het halster hangen. Maar was wel te duur voor mij. Bloos

Trouwens Meavey, proficiat met Dance, ze ziet er prachtig uit, ik ga heel hard voor je duimen op een zilverappelbont merrieveulentje. Of wou je liever wat anders. Knipoog

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 21:42

Nou, ik ga er maar weer eens voor zitten..

@ doniaxxsiske: Welkom. Gaaf buikje al!

@ pretty: Die van mij stond dus wel buiten en dat was geen succes. Ze dreef echt, arme ding!

@ _Marlijn: Ben benieuwd naar foto's!

@ Bar: Wow, mooie buik al!

@ Vanneke: Welkom! Natuurlijk mag je erbij. Mooie dames!

@ Maseike: Hormoontjes! Haha!

@ Vanneke: Dat verschilt per merrie, maar meestal zo rond de helft van de dracht voel je wel wat.

@ Faniek: Ik duim voor kleine nijntjes!

Ik hoop dat ik iedereen gehad heb zo..

Nou, dan een bedankje voor al jullie ontzettend lieve medeleven voor Umeda! Het is echt top om alles te kunnen delen. Ja Helaas is het vanwege de drukte op de weg en het slechte weer niet gelukt haar vandaag op te halen, maar morgenochtend gaan we. Alles is klaar en schoon, dus ze is weer helemaal welkom thuis! Heb haar erg gemist en ze heeft het niet echt lekker op de kliniek, dus het wordt tijd. Ons dappere kind. Ach gut

Wild wordt nu wel echt mooi rond. Zal snel weer foto's maken. Ze vindt het niet meer zo grappig als ik aan haar buik zit, maar is wel vreselijk knuffelig en bleef vandaag maar hinniken toen ik in Um d'r stal bezig was (ze staan tegenover elkaar). Ze ging met haar ogen dicht en haar hoofd tegen me aan staan suffen, ik moest zowat janken, zo lief vond ik het! Lovers

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:01

@ _Marlijn
Ik hoop dat het duimen helpt Haha!

@ Vanneke
Oeeeh er is nog hoop dus Haha! Ze doet alleen de stro in haar bekje zit ze daar met mond vol stro en legt het gewoon weer neer tot alles weer platgetrapt is... anderzijds doet ze nooit het is afwachten. Ik fok Franse Hangoren en Nederlandse Hangoordwergen (en heb 1 lionheadlopvoedster niet erkend). Morgen gaan er ook wat jongens naar Leipzig en nemen mits ze er om die tijd nog te koop zitten havanna, havanna zilvervos, tan en feh NHD voor me mee (alleen zijn er van feh en havanna zilvervos maar 3 en 4 dus kleine kans).
Wat voor konijnen fok jij?

Ooh ja degene die moet jongen nu is dus een Franse.

@ Djesseka
Geen dank Lachen Daar zijn we voor elkaar te steunen Lachen Vervelend dat jullie haar vandaag niet op konden halen, maar morgen is het vast beter en kan ze weer genieten bij jullie Haha!
Ben erg benieuwd naar het buikje van Wild Haha!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:08

ff een laatste foto update van lisa sorry dat ik niet op iedereen ff reageer. maar voel me ff niet helemaal ok... sorry
Morgen ga ik voor een week opvakantie naar centerparcs..(heb nu griep, maar als me koorts pleite is morgen ga ik gewoon mee)
en daarna krijgen we een andere internet verbinding..
rond 20 dec ben ik weer terug., als het goed is...
Lisa zit nu op 143 dagen!

hier wat fotos..:

ff der lieve koppie
Afbeelding

lekker suffen terwijl ik lekker aan het tutten was

Afbeelding

Afbeelding

gr mel

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:16

_Marlijn schreef:
Dus je moet nog even op de baby's wachten Ach gut Net paarden, bevallen ook zo goed als nooit op de goede datum KnipoogWas vergeten op MarijeR te reageren! Bloos! Wat een beslissing zeg! Alle cobs (behalve Macy) weg, poeh, dat is niet niks! Ben idd ook wel benieuwd of je met Macy dan nog wel gaat fokken Ja

Die van mij is dit jaar precies op de 330 dagen bevallen... En daar ben ik ook vanaf het begin van uitgegaan.........
Ik heb denk ik een erg braaf paard Clown

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:29

Bedankt voor de hartelijke welkoms! Haha!

@ Faniek, hangoortjes zijn echt heel leuke konijntjes. Ik vind ze de tamste van alle konijnenrassen. Het zijn net hondjes!

Ik heb gefokt met Belgische hazen, in het jaar 2004 had ik de reekskampioen. Maar ik ben ermee gestopt, je moet bijna 100 konijnen fokken in een jaar om 1 of 2 goede exemplaren te hebben. En dat kon ik echt niet volhouden. Heel spijtig ben ik ermee gestopt maar nu heb ik de paardjes om mee bezig te zijn. Knipoog

Ik fok nog hobbymatig met klein lotharingers, wij noemen dat hier kleine vlinders. En met rex dalmatiers. Omdat ik dat mooie rassen vind. Niet te groot en niet te klein en een goed karakter. Het zijn ook uitstekende moeders.

Oef, wat een uitleg.

Wat een buik heeft Lisa al, dat is al zo duidelijk te zien. Niet te geloven.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:38

Jeemie wat een mooi buikje zeg terwijl ze met mon paar dagen scheeld.
Lisa ziet er netjes uit.

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:44

hallo
ik rij sinds kort op een haflinger die bij de vorige eigenaren een week ofzow in de wei heeft gestaan , dus waarschijnlijk zwanger, we weten het niet ,als ze zwanger is dan moet ze nu ong, 7 week zwanger zijn ofzo , ik doe er wel een foto bij, die dikke buik komt door gras, ze heeft haast 6 jaar alleen in de wei gestaan bij de vorige eigenaren.

Afbeelding

Afbeelding

ik heb niet echt een goeie foto,hier kun je het niet zo goed op zien.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:10

Maseike schreef:
ik zat voor de uijers van monchique wrijven en ze ging ineens wijdbeens staan....
Wat houd dit in ???
Misschien domme vraag maar als iemand daar antwoordt op heeft dan hoor ik dat graag Lachen

Gr heidie

Eeeuhhh.....er zijn ook vrouwen die het erg fijn vinden als er over de tepels gewreven wordt. Nagelbijten / Gniffelen Koe Clown

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:13

@amadakè: ja fleurtje was idd een mini brabander Lachen

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:19

Neonlight schreef:
Maseike schreef:
Wat houd dit in ???

Gr heidie

Eeeuhhh.....er zijn ook vrouwen die het erg fijn vinden als er over de tepels gewreven wordt. Nagelbijten / Gniffelen Koe Clown

whahaha nou daar ga ik maar dan niet verder op in Lachen
was trouwens niet bij de tepels maar daarvoor dus ja Sigaar

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:21

Faniek: ‘Mijn’ dames staan nog in het bos. Als het nog eens een keer droog wil worden maak ik weer foto’s.
Hoe vaak krijgt een konijn dan jongen in een jaar tijd? 2 keer of zo? Wel beter te overzien dan bij merries, een maandje wachten is eigenlijk wel zo handig Lachen

Meavey: Wat is ze leuk! En wat een aparte (en moeilijke Knipoog ) naam Lachen Wat is haar roepnaam?

Jennyk: Grappige foto Lachen

Keresa: Ze zijn leuk!

Neonlight: Als ze het al vaker zelf gedaan heeft ben je er ook wel wat geruster over he? Zo weet ik ook dat Epona, Palona en Upona zelf hun veulen schoonmaken en laten drinken, dat is veel relaxter dan bij maidens of als je een merrie nog niet kent.

Djesseka: Gelukkig!

Doniaxxsiske: Leuk dat je ook mee komt kletsen. Leuke foto Lachen Door wie is ze gedekt?

Bar: Zo, dat is al een buik voor 200 dagen!

Vanneke: Spannend! Groeien ze wel?
Misschien kan MarijeR je wat vertellen over de cams.

Melanie: Ze glimt! Mooi buikje al! Beterschap Ach gut

L_cindy: 7 weken kun je aan de buitenkant nog niet zien, als je het zeker wilt weten kunnen jullie haar laten scannen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 02:10

@ melanie20
Ik vind haar zo leuk he Haha! Ben zo benieuwd wat eruit komt... ze heeft al een mooi rond buikje.

@ Vanneke
Ja, daarom ben ik helemaal fan van hangoren Haha!
Belgische hazen zijn ook erg mooi.. ik ken nu een jongen die fokt haasdwergen die zijn ook wel grappig. Rex dalmaties en klein lotharingers vind ik ook erg leuk. Ik zelf heb ook een konijn met rexbeharing. Een rasechte kruissing, maar waar tussen? Kan me er niet wijs uit worden.

@ l_cindy
Dat is wel erg laat drachtig hoor, maar een week in de wei heeft gestaan? Een week bij een hengst ofzo? Anders even laten scannen?

@ Nicole288
Ze kunnen zo vaak jongen als je wil zou je kunnen zeggen, maar ik hou een max. van 3 nestjes per jaar aan en meestal is dat 2. Wil mijn voedsters ook nog rust gunnen en laat de jongen netjes 8 weken erbij (ipv 6 weken wat veel fokkers doen)
Ik hoop dat het snel wat droger is dan, want ben weer benieuwd naar foto's Haha!

Ik zit hier met wat minder nieuws. De Franse die vandaag/gister jongen had moeten krijgen heeft mij behoorlijk te pakken gehad. Ik wilde nog wat stro bij haar in het hok doen en met mijn linkerhand wil ik het over haar heen doen bijt ze me keihard aan de binnenkant van mijn hand. Het is nu heel erg dik, maar de wond lijkt oppervlakkig lijkt meer samen geknepen.. doet wel echt goed pijn trekt door naar me pols en duim.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 11:04

Oei Faniek, dat klinkt vervelend! Sterkte ermee. Ach gut

Straks Umeda halen.. Lachen