Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:53

met hoeveel maanden kan je het voelen dan want volgens mij voelde ik ook iets met 4maanden

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:58

met zo'n 5 a 6 maanden denk ik op zijn vroegst??
ik voelde het ook pas op 5+ maanden.. tenminste bij sterre, bij ukkie heb ik nog niets gevoeld..

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:16

Afbeelding

Mijn 2e mamma in spé, Fleur

brenpasbeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:19

crazy_funky schreef:
met zo'n 5 a 6 maanden denk ik op zijn vroegst??
ik voelde het ook pas op 5+ maanden.. tenminste bij sterre, bij ukkie heb ik nog niets gevoeld..

nee oke dan weet ik dat het bij me zelf lag en ik denk gewoon dat ik het even wou voelen maar ja ik blijf maar wachten ze moet nu nog 231 dagen dus het schiet al op

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:30

Pinky-girl, mooie merrie,gefeliciteerd.
Ik moet natuurlijk ook met de letter C een naam vinden en ik vind het ook vreselijk moeilijk.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:35

Ik moet met de N Dat is ook niet al te makkelijk vind ik ( als ik aan de eisen van paps moet voldoen )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:49

Hihi, al die namen ook De meeste namen van ons lijstje hebben we gevonden op: http://www.namenerds.com/

Zo te lezen beginnen bij een aantal van jullie ook al de voorbereidingen. Gisteren kreeg Roy van zijn vader een of ander computeronderdeeltje. Hiermee konden we, volgens Roy, Flet op de webcam zetten straks. We hebben gelukkig nog ruim 5 maanden om dat uit te vogelen maar hopelijk gaat het lukken Bij welke site kan ik dan ook weer het beste onze webcam aanmelden Marije?

Verder gaat het met Fayette goed. Ik heb de afgelopen dagen door tijdsgebrek weinig gedaan met d'r maar gisterenmiddag eerst uitgebreid gepoetst en getut met elkaar. Daarna opgezadeld wat ze toch al wat minder fijn gaat vinden. Hercules (mijn jaarling Shethengst en een dondersteen van hier t/m Tokyo) was echter in de tussentijd naar het weiland van de buurman geslopen dus nadat ik Fayette had opgezadeld moest ik hem eerst uit dat weiland plukken. Met dat ik bij Hercules in die wei staat hoor ik dat Fayette wat aan het panieken is. Trippel, trippel, trippel en toen was het weer stil. Ik kom terug en zie dat Fayette met een bolle rug, linkerachterbeen op rust, rechtervoorbeen ook 'op rust' en helemaal naar links gebogen staan en erg gespannen was. Ik tegen haar aan praten en toen ontspande ze weer. Heb haar toch maar meegenomen naar de bak maar na 10 minuten stappen en 5 minuutjes draven merkte ik al dat ze geen zin had. Weer de bak uit en even (nou ja, even... is 1.5 km heen en terug dus doe je in stap al snel 30 minuten over ) aan een lang teugeltje langs de weg gestapt.
Ik denk dat baby-Flet aan het sporten was in mamma d'r buik want tijdens het afzadelen had Roy even zijn hand op haar flank liggen en opeens riep hij: "He, ik voelde wat! Net een schopje!"
Potverdrie waarom hij wel en ik niet?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:06

ik heb niet echt verstand van fjordenamen hoor, kwam net een leuke c naam tegen colorado

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:11

Leuke namen met een C deel 1:

CAL: It's a nice, all-around user friendly nickname. Use it for Calvin, Caleb, Calpurnius...whatever.
CALANTHA: an ususual Greek name meaning 'beautiful flower.'
CAMBPELL: a little more unusual than Cameron, but with a similar flavor. The one drawback: soup references.
CAMILA: A nice classic ripe for comeback.
CAMILLE: with images of fragrant flowes, this name is ready for a comeback.
CAPARINA: a type of butterfly, this makes a beautiful, unusual girls' name.
CARINA the name of a constellation in the southern hemisphere, this pretty Latin name is fairly unusual.
CARMO: according to one book I have, this means 'vine-dresser' in Hebrew, this is a creative choice.
CAROLA: a pretty alternative to the now-popular Caroline.
CASHLIN: an Irish place name meaning 'little castle.' Would make an offbeat choice
CASPIAN: Both a sea, and a character in the <i>Chronicles of Narnia</i>, this unusual name is ready for discovery.
CEDRIC: A nice, serious-sounding English name.
CELESTE: a nice, old-fashioned name that's ready for a comeback.
CHANDRA: this beautiful name means 'moon' in Sanskrit.
CHANNING: This unusual surname name could be used for either sex, although it is more popular among boys.
CHRISTIANA: A flowery, feminine alternative to Christa/Christina.
CLARA: This soft, classic name is ripe for a comeback, replacing the more tired Claire.
CLEMENT: This old-fashioned gem is ready for a comeback.
CLEMENTINE: With images of oranges, this name is ripe for a comeback. A plus is the 'Oh My Darling' song.
CLIO: the ancient Greek muse of history and epic poetry.
CONRAD: a classic, underused germanic name.
CORA: a nice, old-fashioned alternative to Laura.
CORIN (KOREN/CORRIN etc.) This is a nice, unusual masculine name. It could be used as an alternative to Corey. I've also met girls with this name.
CORMAC This nice Irish name is extremely rare in the USA. It might be a nice alternative to Con(n)or.
CYNTHIA Not in its tired nickname, Cindy, but on its own, Cynthia is a beautiful classical name. Another name for the Greek goddess Artemis, 'Thia' might make a better, more modern-sounding nickname
(http://www.namenerds.com/uucn/)

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:12

leuke merrie pinky-girl...
ik hoef me helemaal niet aan een letter te houden.....al vind ik de C niet zo moeilijk hoor

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:17

Pfff, mijn namen met een C staan er nog niet bij.
Oeps, zie net dat het nog maar deel 1 is....

Leuke merrie, pinky-girl, veel plezier ermee.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:26

Schots met een C

Caddell
Cailbhin (m, KAL vin) from Old French, "bald." See Calvin. Calvin
Cailean (m, KA len, KE len) whelp (young warrior)
Cairbre (m, KAR uh bra, KER uh bra) charioteer or bearer Carbry
Caireall (m, KA rel, KE rul) form of Coireall Caral
Cairistìona (f, car rus TCHEE na) from Latin, "follower of Christ" Christina, see also Kirsty
Cairns (CAYRNS)
Caitir (f, T KAH tcheer) An old name with obscure origins.
Caitrìona (f, ka TCHREE un na) from Greek Catherine, a name with obscure origins, but is traditionally associated with the word "pure"
Caitrìonag (cot CHREE un nak) Dim. of Caitrìona Katie, Kate
Callum (m, CAH lum) from Latin Columba, meaning "dove"
Calum; Colum (m, CAL lum; COL um) from Latin Columba, meaning "dove"
Caluman (m, KA lu man) Dim. of Calum Columba
Calvin (m, KAL vin) from Old French meaning "bald," this name is often given in honor of John Calvin, a Swiss Protestant reformer.
Cameron (KAM er in) crooked nose--may refer to a feature of the landscape Camshron
Campbell (KAM bul) crooked mouth
Camran (m, KAM uh run) bent nose. Cameron
Caoilte (m, KOOL tcha) a legendary name meaning, perhaps, "hard." -
Caoimhe (f, KUY va) kind; tender; beloved Keavy
Caointean (m, KOON tchun) Latin, fifth Quinton
Caointeorn (f, KUIN tchorn) "kind ruler". A 7th century saint's name. Kentigerna
Caorall (m, KOO rull) form of Coireall Caral
Carmag (m, KA ruh muk) form of Cormag Cormick
Carson (KAR sin) derived from a French place name? de Carsan
Carter (KAR ter) Though most commonly an English occupational surname denoting one who builds carts, Carter is also an anglicization of the surname Mac Artair, meaning "son of Arthur." Mac Artair, Arthur
Catan (m, KAH tan) small cat -
Cathal (m, KA hul) battle mighty -
Cathalan (m, KA hul) an dim. of Cathal -
Catriona (f, kat REE na) From the Greek Catherine, this spelling is the anglicized one. It was popularized over the Gaelic Caitrìona by R.L. Drummond in his 1893 novel Catriona (the sequel to Kidnapped).
Cè (m, KAY, KEE) A saint's name of obasure origin Keith
Ceallach (m, KEL uch) war; strife; bright-headed? Kelly
Ceana (f, KEH na) fair one. Kenna
Ceanag (f, KEN ak) dim. of Ceana Ceana
Ceiteirin (f, KAETCH er in) dim. of Caitrìona, the one favored by Kay Matheson (Ceiteirin Nic Mhathan), known for being one of the four who liberated the Stone of Destiny from England in 1950. Kay
Cesan (m, KES an) spear Kessan
Ciaran (m, KEE ur an) dark, shadowy Kieran
Ciorstag, Ciorstaidh (f, KIRS tag, KIRS tee) dims. of Ciorstan Kirsty
Ciorstan (f, KIRS tin) dim of Cairistìona (Christina) influenced by Danish Kirsten. Kirsten
Cliaman (m, KLI mun) Clement
Climidh (f, KLIM ee) from Latin, " mild; merciful" Clementine
Clyde (m, KLIDE) mainly US- the river that runs through Glasgow. May mean "one who cleans," or refer to a Celtic Goddess name.
Coinneach (m, KOIN nyuch) fair (haired) one. A name possibly of Pictish origin. Kenneth
Coireall (m, KO rull) A saint's name of obscure meaning Caral
Còiseam (m, KOSH um) Latin, "steadfast" Constantine
Colina (f, ka LEEN) a young hound- modern fem. of Colin -
Coll (m, KOLL, KOELL) form of Colla Colla
Coll (m, KUL) anglicization of Colla, "high; lofty" Colla
Colla (m, KOL la) lofty; high Coll
Còmhall (m, KOE wull) ? Cowall, Còmhghall
Còmhan (m, KOE wun) co-birth (a twin?) Cowan
Conall (m, KON ul) high; powerful Connell
Conan (m, KON an) wee doggie -
Conchar (m, KON chur, KON uh chur) high will or desire or wolf-lover -
Conn (m, KON) free man, sense; intelligence -
Corc (m, KOHRK) heart; crimson -
Cormag (m, KO ruh muk) an old name meaning either "charioteer," or "defiler's son" Cormack
Cosgrach (m, KOSK ruch, KOSK uh ruch) victor -
Craig (KRAYG, KREG) a crag
Criosaidh (f, CRI) see dim. of Cairistìona, influenced by Chrissie. Chrissie; Christie
Crìsdean; Criostal (m, KREESH jun; KRIS tul) from Greek Christopher, "Christ-bearing" Christopher, Crystal, Crìstean
Cuirealan (m, KOO rul) an dim. of Coireall -
Cùithbeirt (m, COOY bersht; COOY bertch) From Old English Cuthbert, "bright and renowned" Cuthbert
Cùithbreith (m, KOOY brey) a form of Cùithbeirt Cuthbert
Curadan (m, KOO rut un) The name of an 8th century saint. Curitan, Boniface

http://www.namenerds.com/scottish/

En zo kan ik nog wel even doorgaan

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:29

hihhi mijn naam voor veulen begint ook met de C maar hij staat er niet bij

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:55

Maroesja is vandaag 180 dagen drachtig.
Ik ga straks naar stal en zal weer wat foto`s maken.
Die namen...ik schuif het ook nog wel een beetje voor me uit,de geschikte naam zal vast opeens voorbij schieten.

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:20

Merrie is al goed dik aan het worden. Het is nu toch echt duidelijk te zien. Haar flanken voelen hard aan, echt goed gevuld.
Ze zit nu op 142 dagen.

Ik heb het idee dat ik het veulen zondag na het rijden voelde, maar ik weet het niet voor 100% zeker! Erg grappig gevoel in ieder geval!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:22

supersambo schreef:
Ik heb al wel stoere namen bedacht met een B al zeg ik het zelf dan, maar die blijven natuurlijk nog even geheim, dat brengt ongeluk

Ach tegende tijd dat die van jouw is bevallen, moet die van mij nog ff. Kan 'm dus altijd nog jatten.

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:35

Ik heb 3 verschillende namen!
1 voor een merrie, 1 voor een hengst en 1 mocht er een schimmel uitvallen
Alledrie de namen zijn buitenlands en met betekenis!

krissie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:08

isd dit jaar met een C dan??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 15:18

Pinky_Girl, gefeliciteerd met je aankopen! Mooie merrie hoor en leuk dat de merries zo vlak achter elkaar uitgerekend zijn.

Ik moet ieder jaar namen met een C bedenken, ben nu onderhand wel door m'n inspiratie heen
Voor de komende veulens 2x met een C en 2x met een M. En dan ook nog eens merrie en hengstennamen...
Een site waar ik vaak kijk is www.behindthename.com

Barb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:24

Koekiesgek schreef:
Merrie is al goed dik aan het worden. Het is nu toch echt duidelijk te zien. Haar flanken voelen hard aan, echt goed gevuld.
Ze zit nu op 142 dagen.

Ik heb het idee dat ik het veulen zondag na het rijden voelde, maar ik weet het niet voor 100% zeker! Erg grappig gevoel in ieder geval!

aaaah eindelijk weer een berichtje van jou! wij gaan namelijk gelijk op dus was benieuwd hoe het met jou merrie gaat!
Wij zitten nu op 138 dagen, maar die van mij krijgt helemaal nog geen buikje en ook nog geen harde flanken
Heb je geen foto die je even kan pb-en dan kan ik eens zien hoe het er bij jou uit ziet
Wel heel fijn dat het goed met haar gaat!!!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:52

Ja, eindelijk ook een foto, hier is ze 163 dagen drachtig.
Afbeelding

Ik ga proberen elke maand een foto te maken. Maar ze is nu meer dik in de breedte, moet nog gaan zakken.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:19

Guinness zit vandaag op 159 dagen en van de week zag ik ineens een buikje verschijnen bij haar. Verder weinig bijzonderheden, heb nog niets kunnen voelen ofzo. Met rijden nog steeds heerlijk relaxed.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:26

krissie1985 schreef:
isd dit jaar met een C dan??

ligt aan het stamboek/ras

Prince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:16

Barb schreef:
Koekiesgek schreef:
Ze zit nu op 142 dagen.

aaaah eindelijk weer een berichtje van jou! wij gaan namelijk gelijk op dus was benieuwd hoe het met jou merrie gaat!
Wij zitten nu op 138 dagen, maar die van mij krijgt helemaal nog geen buikje en ook nog geen harde flanken
Heb je geen foto die je even kan pb-en dan kan ik eens zien hoe het er bij jou uit ziet
Wel heel fijn dat het goed met haar gaat!!!

Mijn merrie is inmiddels 128 dagen drachtig en bij haar zijn haar flanken ook helemaal hard en gevuld en je mag op die plaats ook niet van haar voelen want dan kan ik een mep van haar achterbeen krijgen. Ik heb ook het idee dat ze wat last heeft van die buik want rechtsachter tilt ze haar been niet meer goed op met draven, dat is ook de kant waar de buik echt uitsteekt (veulen ligt naar rechts ?).
Het is overigens haar eerste veulen (en voor mij ook ).

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:46

mijn merrie is vandaag op dag 201 aangeland, is wel dikker, maar niet dat ze nou ZO'N buik eronder heeft hangen, zit ook geen grammetje vet aan dat beest, dus misschien dat het daaraan ligt, ze was namelijk nogal slank toen ze werd gedekt en ik hou haar goed in de gaten. Als ik de foto;s van jullie denk ik WOW wat een buiken:p haha, noujah, komt goed, hij kan nog 139 dagen groeien haha..... succes allemaal. ook met de namen