Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:28

MissSol: wat is het nog een slanke dame zeg Kwijl
en marijer, die uier is toch een klein beetje voller gelopen hoor Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:39

vrijalover schreef:
en marijer, die uier is toch een klein beetje voller gelopen hoor Haha!

Ja he Haha!
Met een paar weken gaat ze veranderen in een koei Clown
Ik begin Macy er nu ook al aan te wennen dat ik 's avonds op stal een keer kijk en 's ochtends voordat ze naar buiten gaat.
Mijn merries zijn natuurlijk weinig in handen (alleen de weken voor en na het veulenen) en hebben dan ook wat tijd nodig om weer te wennen op stal.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 12:43

Jah Haha! 250 dagen vandaag Hyper!

Odess trekt af en toe ook wel een beentje op, maar zet hem dan gewoon weer neer. Als ik haar rustig benader kan ik echt alles met haar doen. Ze zal ook nooit echt naar me trappen.

Er zit echt behoorlijk wat oedeem voor haar uier, maar haar uier zelf voelde vanochtend iets minder hard. Wel over de hele lengte (naar beneden) maar wat zachter. Ik ben benieuwd of het af gaat nemen?!

Wat een weersomslag he! In een paar dagen van +13 naar -? (heeeele dikke laag ijs op het water iig en hele harde grond). Gister heel veel haar uit haar vacht gerost, wordt het nu zo koud! Hopenlijk krijgt ze het niet koud!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:21

Citaat:
In tegenstelling tot jullie zie ik die buik met de dag groeien en ze komt minstens 3 kilo aan elke dag
maar volgens omstanders valt het allemaal best wel mee......

Lady groeit voor mijn gevoel ook 3 kilo per dag Haha!
Ze heeft een grote voorkeur voor zon, zon, zon...ook al ligt het hooi in de schaduw...nou dan maar niet...ik moet in die zon staan Haha! Clown !

Ze plast wel erg veel. Misschien ligt het veulen op haar blaas ofzo?
Ze is wel wat rustiger geworden en wil helemaal niet te veel werken...hoewel een sprintje trekken vond ze wel leuk vandaag ...zo voor de verrassing (ik iets minder, denk je rustig een buitenritje te kunnen maken, lekker op een stukje gras, daar dacht mevrouw even anders over Haha! )

Los van al het klachen is ze wel heel knuffelig, om moe van te worden. Komt de hele tijd tegen je aanstaan, vraagt..eeuuhh...correctie: EIST aandacht, loopt als een hondje achter je aan. Oftewel...drachtig Party!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 14:29

bubbels schreef:
Grappig dat je bij drachtige merries vertedert en vrolijk wordt als ze proberen je hersenpan in 2en te schoppen (afblijven buik/uier etc.). Haha!

Je vergeet dat ze het heel zwaar hebben. En daar moet je helemaal niet zijn, das prive!!!

Ik heb alleen een boos koppie dat omdraait. Verder staan alle 4 de voetjes op de grond als ik daar kom.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:24

Ik mag bij vreya bijna overal wel aankomen, behalve aan de uier en daar dicht bij.. Maar trappen doet ze niet Lachen dreigen wel.. maar dat is logisch! Het is daar super hard en helemaal uitgerekt! Gewoion heel gevoelig allemaal! Dat is hun eigen buik en veulentje en ik vind het al heel wat als wij daar gewoon aan mogen zitten! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:50

Ivanka dreigt tegenwoordig ook als ik aan dr uier zit, terwijl ze dat "vroeger" altijd heerlijk vond als ik daar aan zat, been opzij en genieten maar . Maar nu is dat omgeslagen in een boosgezicht en een dreigend achterbeen: blijf af!
Gelukkig zal Ivanka niet schoppen, iig.. dat hou ik mezelf maar voor Haha!.

Ik heb vandaag sinds ik naar Ivanka ben geweest een mysterieuze blauwe plek op mijn duim, wist niet eens dat je daar blauwe plekken kon krijgen *LOL*. Want van de week was ik gevallen (papa was zo idioot om de vloer éxtra EXTRA glad te maken net voor de trap, waar ik vanaf kom gestormd). Anyway, ik ging dus onderuit, viel behoorlijk hard op de grond met een vinger onder mijn scheenbeen. Op mijn scheenbeen staat nu ook echt een blauwe plek in de vorm van een vinger en mijn vinger is blauwloos Haha!.

Heerlijk weer is het vandaag trouwens! Bij jullie ook? Hier schijnt het zonnetje en is er een strakblauwe lucht Cool ! Zo horen winters eruit te zien, ik moet al die storm en regen allemaal niet hoor Knipoog!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:58

Citaat:
Heerlijk weer is het vandaag trouwens! Bij jullie ook? Hier schijnt het zonnetje en is er een strakblauwe lucht ! Zo horen winters eruit te zien, ik moet al die storm en regen allemaal niet hoor !
Heerlijk is het hier . Vanochtend om 9.00 een buitenritje gemaakt. Heerlijk, geen verkeer, de zon komt nog op. overal mistig, tussen de weilanden door. Allen met Lady..pff...voelde me echt het gelukkigste meisje op aarde ongeveer! Zo mag het altijd wel blijven.
Ik zou zo de hele dag op stal kunnen blijven, maar ik moet echt leren. Heb tentamens de komende 2 weken. Ik wil naar buiten Boos! Verdrietig

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:00

Van Friet mag ik overal aanzitten, haar maakt het niks uit Haha!
Maar Nic (niet drachtig) vond me vandaag niet zo lief.... ze verhaart als een gek dus ging ik bij d'r achterbenen staan rossen (daar is het plakkerig). Ze heeft een paar keer flink staan dreigen, de muts Clown

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:01

Ik moet ook leren, heb maandag mijn eerste tentamen (natuuuuuuuurlijk weer op het allerlaatste moment begonnen, as usual Clown ). En moet morgen werken, dus dan kan ik ook niet leren. Maar heb net 3 uur geleerd en ik vind het wel genoeg Schijnheilig.

Marije, ligt het aan mijn pc of werkt je site op dit moment niet optimaal? Als ik op de link klik voor de geboortedatum uit te rekenen zegmaar, dan krijg ik de hele tijd een scherm van ICMC-hosting.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:05

Citaat:
natuuuuuuuurlijk weer op het allerlaatste moment begonnen, as usual
Gohh...waar ken ik het van. Heb er 2,5 uur op zitten. Kan me echt niet concenteren. Jammer genoeg hebben we morgen het huis vol...dus gaat het ook niet echt lukken. Dat wordt denk ik een herkansing Scheve mond

Lady hoeft nog maar 3 maanden, 3 weken, min 3 dagen (de uren weet ik niet uit mijn hoofd Haha! ()

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:08

Tinne schreef:
Marije, ligt het aan mijn pc of werkt je site op dit moment niet optimaal? Als ik op de link klik voor de geboortedatum uit te rekenen zegmaar, dan krijg ik de hele tijd een scherm van ICMC-hosting.

Klopt, wordt vanavond verholpen.
Ben een beetje dom bezig geweest en heb het verkeerde geknipt en geplakt op de site Boos!

[edit]volgens mij moet het nu werken (eventueel even F5)[/edit]

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:47

Zo wat een weer, zelfs mijn hele dikke merrie was jolig en ze rolde ook veel in het zand. Op een gegeven ogenblik lag ze zelfs in het zonnetje, maar dat duurde niet lang want ze vond het niet fijn dat haar dochters kwamen neuzen.
Ik denk dat ik haar binnenkort maar naast de bak zet, ze is niet meer zo aanhalig.
De grote veulenstal is ontsmet, morgen de muren verven en dan kan ze erin.

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:48

Het was vandaag echt heeeeeeeeeeeeerlijk buiten. Moest helaas werken vanmorgen maar meteen daarna naar stal gesjeesd.
De pony's stonden lekker in de wei van de zon te genieten. Heb eerst een beetje met ze "getut" (heb Floortje haar uier schoongemaakt en ze stond helemaal te flemen Haha! ) en toen ben ik met ze gaan wandelen. was erg lekker ben helemaal naar het bos gelopen. heb nu wel erg lange armen.. in de ene hand een drachtige en vrij slome merrie aan de andere hand een hyperactief spring-ding
je kan wel bedenken hoe dat er uit heeft gezien Haha! Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:03

Hier was het vanmorgen wel mooi weer maar later op de ochtend kwam er dikke mist op zetten helaas.
Macy is blijkbaar wat narriger naar Samson aan het worden.
Hij kan normaal gesproken nogal druk reageren als ik een merrie uit de wei haal of terug zet maar bij Macy kijkt hij amper op.
Dat is maar goed ook want Macy heeft echt geen zin in dat drukke gedoe om haar heen Haha!
Copper is nog steeds dikke maatjes met Samson en ik zie ze nog iedere dag samen stoeien.

Macy neemt het er echt van nu ze 's nachts op stal komt. Ze ligt zo'n 5/6 keer per nacht. Ook de aandacht lijkt ze wel leuk te vinden, 's avonds ga ik steeds nog even wat tutten en nog een keer drollen wippen Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:03

Phoe, Sim was ook al super speels vandaag! Ze heeft met haar 2 jarige dochter de hele bak rond gecrosst en flink lopen bokken!! De eerste paar keer bokken ging best moeizaam, maar toen ze eenmaal door had dat ze scheef moest bokken zag het er heelijk "wild" uit!! Voetjes kwamen in elk geval flink van de vloer!! Ze voelt zich nog duidelijk heel erg goed en lijkt nog steeds niet echt "last" van haar dracht te henbben, ze "waggelt" ook absoluut niet!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:17

Lady is heel erg rustig op het moment. Geniet erg van de zon.
Rent niet meer mee met de andere twee en wil gewoon met rust gelaten worden. "Tja...je kunt niet de hele tijd gaan rennen met een veulen in je lijf, snap dat dan "

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:02

Madam heeft bijna de hele dag in de bak GESTAAN IN DE HOEK MET HYMALAYA AAN HOOI!!. Ze heeft misschien 3 rondjes gelopen en meer niet. Toen ze op stal stond, was het eerste de voerbak controleren of daar nog wat te kanen in lag Vingers aflikken .
De deur van de stal wordt nog steeds getest en de buik wordt steeds ronder en dikker. Madam heeft steeds meer HONGER!!!!!
Ik ben nog voorzichtig met haar. Ben als de dood dat ze weer bevangen raakt.
Henk heeft een 2 camera's en een scherm op te kop getikt. Eerst eens kijken of hij het nog doet en dan de boel installeren. Hij is nog zenuwachtiger dan ik Lovers . Het lijkt of hij vader wordt in plaats van pleegvader. Clown

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:10

Donderdag tijdens mijn les hebben we voor het eerst twee keer een zuivere galopwissel gesprongen. Heel netjes vanuit de contragalop, omstellen en hop, wissel. En dat terwijl ik nog wel zoiets had van even wachten tot na de bevalling.
Maar nee hoor, mijn acht maanden drachtige merrie deed het zomaar eventjes heel soepel.
Hopen dat ze na de bevalling nog steeds zo werkwillig is!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 11:40

Kitty schreef:
Donderdag tijdens mijn les hebben we voor het eerst twee keer een zuivere galopwissel gesprongen. Heel netjes vanuit de contragalop, omstellen en hop, wissel. En dat terwijl ik nog wel zoiets had van even wachten tot na de bevalling.
Maar nee hoor, mijn acht maanden drachtige merrie deed het zomaar eventjes heel soepel.
Hopen dat ze na de bevalling nog steeds zo werkwillig is!

Super hoor!
Waarschijnlijk kan je het rijden straks ook weer snel oppakken na het veulenen.

Macy waggelt 's ochtends nu echt naar buiten. In de wei zit er aan het eind van de middag nog wel een drafje of galopje in als ik kom voeren maar meer ook niet.
Volgens mij vindt ze het heen en weer wandelen naar de wei en naar huis al genoeg lichaamsbeweging Clown

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:31

Hnke wilde natuurlijk gisteravond weer niet eten. dus ik meteen weer aan het zenuwen maar naar een minuutje of 5 at ze gewoon en leek er niets meer op. de banden zijn ook nog wel wat te hard maar toch je weet maar nooit he

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:34

Wel Kitty, werkwillige merrie heb jij!!

Deze ochtend deed het zonnetje duidelijk deugd bij Gomera, ze trok een fameuze spurt tot aan haar hoop hooi in de weide, terwijl ze anders op haar gemakje de weide inwaggelt.

Marije, je foalcam is wel aardig verslavend, eens je ernaar begint te kijken blijf je ernaar staren!!
Fijn, ik wou dat ik mijn merrie ook zo in het oog kon houden, maar ik vrees dat ik enkele nachten in de stal zal mogen doorbrengen wanneer het zover is...(en ik ben zo bang van de voornaamste bewoners van de stal: nl SPINNEN!!!)

Ik had trouwens nog een vraagje (schoot me opeens te binnen), vanaf wanneer voederen jullie jullie dames meer krachtvoer? Ik had gedacht om met merriebrok te starten op acht maanden, maar wanneer drijf je de hoeveelheid eten op?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:59

Ik ben met 8 maanden met merrie brok begonnen en voer nog steeds op het oog bij, dus wanneer je het voer op moet voeren ligt aan je merrie, ik zie ze liever te dik dan te dun wanneer ze tegen het einde aan lopen, maar ook liever niet "vet".

Simply had vanmorgen echt wat uier!! Ook worden haar banden wat slapper, het begint nu echt allemaal te werken...!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:08

Merriebrok met name de laatste 3 maanden omdat er extra koper inzit (o.a. tegen ocd) eerder heeft geen zin. Beste koop is voor mij Havens

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:51

Het wordt nu echt wat met jasmijn ze wordt weer voller en gisteren toen ik haar even liet grazen zag ik duidelijk een hoop beweging in haar buik zo net bij de flanken was de 1e keer dat ik het veulen zag bewegen goh wat is dat een leuk gezicht Lachen .
Wat betreft haar humeur ze is nog best gezellig moet alleen niet aan haar uiers komen en richting andere paarden is ze flink narrig al bij al echt drachtig nu dus zou binnenkort weer eens een nieuwe foto maken.