[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:03

Balko ik vind een stippel-dressuurpaard ook leuk! Hier loopt ook een stippie, een e-pony (nrps ster v. Krimh) maar die is hoogbejaard nu.

Quir de omgeving en de rust en ruimte vind ik prachtig daar, maar ik heb echt een hekel aan kou en sneeuw dus het zou voor mij niks zijn. Ik woon gelukkig in het noorden van NL, hier zijn de wegen nog wat rustiger, maar als ik eens richting zuid of west moet, dan vind ik die drukte op de wegen ook vreselijk. Ik zou best willen emigreren, maar dan naar Duitsland.

Astrea dan kun je je er denk ik mee troosten dat het waarschijnlijk ook geen goede ronde was geweest als ik het zo lees..

Nobel gelukkig dat het er beter uitziet, wel even schrikken zeg!

Kiki je kunt het beter zo hebben dan andersom! Ik had vorig jaar bij de scan iemand die eerst JA! Riep en even later oh nee toch niet.. -O-

LaDonna zo is dat, ze staat er nu toch..

Shirley ik scan nu niet meer tussendoor tenzij ik iets verdachts zie. Dus eind augustus of september nog 1 keer.

Happy-Hippie gefeliciteerd met je drachtige merrie!

Ik vind Veroon nu al drachtig tonen. Het zal aan mij liggen maar haar verzorgster stuurde me deze foto van het longeren van de week en ik zie al wat buikigs _O-
Afbeelding

Wainonia nog steeds niet weer hengstig. Wel lekker rustig zo voor mijn ruin }>

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:47

Dank jullie wel voor alle felicitaties. Nu op naar de echo en hopen dat we een kloppend hartje te zien krijgen.

Balko ja moeders en ziek zijn, dat is sws al geen goede combi. Ook nog me paarden en boerenbedrijf erbij is niet handig, dan moet je altijd door.
Gelukkig nu weer wat opgeknapt,
Nee dat is niet lui, dat is gewoon handiger haha. Hier op stal moet je ook de stal in om te voeren en geen luikjes.
Ik vind het wel interessant om te lezen, draagmerries.

Quir stiekem wel jaloers om je uitzicht en rust daar hoor <3
Moest Golden Grey even opzoeken maar echt wel een knap dier.
Ja snap wat je bedoeld, dat is helemaal een domper. Had het de vorige keer al, was een andere da en hij begon al. Oh kijk de baarmoeder voelt drachtig, oh zie helaas geen vruchtje -O-

Shirley__ als het voor jouw goed voelt dan kan je dat natuurlijk ook doen, nog een keertje extra scannen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

LaDonna75 hopelijk nu wel het ei eraf, en is ze straks mooi drachtig

jennyk leuk he, al die generaties die je dan ziet. Soms zo verschillend maar soms met zoveel trekjes die je weer terug ziet <3

Happy_Hippie welkom en gefeliciteerd met je drachtige merrie

Muronia ja dat is helemaal een domper dan *\o/*
Hahaa beloofd nog wat.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:49

Zojuist drachtscan van colla gehad en helaas weer niet drachtig. Ook nog geen hengstigheid te zien

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:17

Balen corinadrenth -O-

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:53

Corinadrenth. Wat balen. Op hoeveel dagen zou ze nu moeten zitten?

Muronia. Ik zie in het begin ook echt wel verschil. Liezella is ook wat dikker. Meestal voelen ze zich gewoon beter en worden daardoor voller?
Vaak zagen we op dekstation merries die er beter uitzagen als toen ze gedekt werden. Meestal dan ook wel drachtig.
Toch apart dat wainonia nog niet terug hengstig is

Happy _hippie. Welkom. Gefeliciteerd met de dracht

Voorheen scande ik ook vaker. Nu probeer ik het bij 3x te houden. Voor dracht, hartslag en gust

Quir. Mooie hengst. Je had nu toch 4 merries?
Wat een afstanden, maar wel makkelijker te rijden. Je rijd dus elke dag ruim 2 uur enkele reis naar werk?

Jennyk. Wat leuk dat je haar nakomeling zo kan volgen en die nakomelingen daar weer van

Balko. Heel wat van plan zo te lezen. Embryo's lijkt me een top oplossing als merrie in sport loopt of extra nakomeling wil

LAdonna. Duimen draaien

Kiki heerlijk zo'n enthousiaste dierenarts die meeleeft. Daar wordt het een stuk leuker door. Op naar de hartslag

Nobel. Gelukkig geen droes. Nu maar hopen dat ze snel opknapt

Voor volgende week ga ik een afspraak maken voor hartslag echo. En dan hoop ik ook dat Wild Thing een keer bevallen is.
Die is mij een beetje aan het foppen -O-
Vanochtend moest white dream dekken, daarna vertelde ik dat Wild Thing mij van slapen weerhield. Gaat hij mij gewoon uitlachen :=
Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:05

AM horses. Ze zou vandaag op 17 dagen zitten

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:57

corina: balen zeg!

AM: ja van jou hengst hè :Y)

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:15

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:19

Shirley: Gefeliciteerd
Charmfaith: Gefeliciteerd, fijn he om te zien dat die hartslag er is.

Bamorka: Ik duim met je mee.

Kabayo: Fijn dat zilver het er wel mee eens is welke hengst je voor haar hebt uit gekozen.

Dennenboom: Wat balen …maar nog genoeg kansen, maar ik weet hoe lastig het is met jonge kids en de drukte qua werk en thuis.

Nobel fijn dat het geen droes is! Maar wat is dat nu weer die snee….. Heeft ze nog steeds geen koorts en heeft ze er verder last van ?

Balko Overweeg je nog terug te dekken met Sarowski of hele ander plannen? Jij gaat nu dus echt vol voor de fokkerij, wel gaaf hoor! Maar ben je niet bang dat de verkoop van paarden straks stil valt nu alles (dus ook het houden van paarden) zo veel duurder wordt?

Kiki gefeliciteerd!

Corina Jammer, maar nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ik had sinds mijn merrie thuis was van de hengst ineens zelf een hele wilde jaarling hengs. In die ruime 3 weken dat mijn merrie weg was is hij ineens echt zelf hengst geworden. Hinniken flemen echt erop willen….. zijn ballen zijn ineens ook 2 keer zo groot, zo gek hoe snel dat kan gaan. Maar van de week dus de knoop door gehakt en hem laten castreren…… Voelde me wel schuldig hoor mijn knappe vent.
Maar omdat hij ineens zo veel interesse had in mijn merrie ging ik wel twijfelen of ze niet misschien toch hengstig was.
Maar gisteren even laten scannen en JEEEEY hartslag!!! *\o/*

Iedereen die nog op het wachtbankje zit of nog moet insemineren SUCCES!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:20

nobel: wat heeft ze nu weer uitgevreten! Ziet er pijnlijk uit :(:)

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:07

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:32

AM_Horses Succes met het waken bij WT, en wat een clown is WD haha

Nobel01 lelijk plekje hoor. Maar zo te horen heeft ze er niet heel veel last van. Hopelijk geneest het voorspoedig.

DDDara gefeliciteerd met de hartslag.
Haha voorjaar, zonnetje en dan willen ze wel ineens rap hengst worden.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:39

AM, hoeveel heeft White Dream er dit jaar al gehad?

DDDara, bang niet. Zou natuurlijk wel jammer zijn. Maar ik hoef er niet rijk van te worden. Is hobby erbij. En heb land zat dus als er wat blijft staan geen ramp. Daarnaast, soms moet je gokken om je dromen na te kunnen jagen.
Maar is natuurlijk altijd moeilijk. Nu fokte ik uit een PRE merrie een Sarowski. Puur verkooptechnisch voor de stippen, heeft dat mormel geen stippen :'). Wel geweldig dier, dus die krijgt wel n mooi huisje en anders fok ik dr zelf op.

Balen van je hengst maar was onontkomelijk dus lekker ballen eraf!

Nare plek Nobel gelukkig niet pijnlijk!

Balen Corina hoeveelste poging was t?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 00:39

Dddara. Fijn een Hartslag. Dddara goede keuze een hengst managen balt echt niet altijd mee.

Nobel01. Dat ziet er niet lekker uit. Gelukkig heeft ze er geen last van

Balko precieze aantal voor dit jaar is nog even afwachten. Komen toch nog nieuwe bij of eventueel die terug gedekt moeten. Maar we mogen zeker niet klagen. Het seizoen gaat best goed :j

Corinadrenth. Dan zou het opzich nog wel kunnen dat ze nog geen activiteit heeft. Vorige cyclus ging toch ook moeizaam met hengstig worden?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 06:38

Corina wat balen! Is dit een maiden merrie?

Oh Nobel hoe krijgt ze dat nou weer voor elkaar, ben je net blij en nu weer dit.

AM dat zal het zijn hoor, van de hormoontjes. Ik vind het niet erg, wil haar in juli meenemen naar de keuring en daar hebben ze graag de merries wat voller hebben. Haha die WD, grapjas!

DDDara gefeliciteerd met de hartslag en wijs besluit om te laten castreren, daar ga je profijt van hebben.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:52

Beetje druk gehad de laatste tijd dus niet kunnen reageren.

Proficiat aan degene met drachtige merries.

Voor degene die met lege merries nog zitten, hopelijk de volgende cylus wel raak.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:46

Nou, dat naar de kliniek gaat niet meer. Mijn DA belde mij zaterdag ( terwijl ze donderdag nog een ei van 2,5 had ) dat ze goed hengstig stond in de paddock. Ze zag het toen ze langs kwam met haar bus. Dus net gescand. Ei van 5,5 die op het punt staat om te knappen. *\o/* Dus met spoed de hengstenhouder gebeld, die ging gelijk met Ducati naar de bok en verzend het meteen. Dus vanavond waarschijnlijk binnen. Het zag er nu allemaal goed positief uit, ei was heel erg zacht en goed groot. Laat het ons mee zitten nu! Over 2 dagen nog een x scannen dan om te zien of hij weg is. Fingers crossed :):)

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:00

Dddara gefeliciteerd met de hartslag.

Balen Corinadrent en ook nog geen activiteit.

Kayley95 hopelijk gaat deze poging lukken.

Hier is Maike niet drachtig. Ik zag haar dit weekend al veel interesse hebben in mijn andere merrie. Ze heeft wel een ei van 4,1. Morgen einde van de middag wordt zij geïnsemineerd. Het eitje is er wel afgespoten.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:07

Hier zit het ook mee. Hengstigheid alweer mooi zelf op gang. Morgen insemineren :j donderdag kijken of het ei weg is

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:16

Wat een rare wond Nobel. Maar fijn dat ze geen koorts en pijn heeft.

AM succes met waken, het is toch wat met die merries. Eerst ben je er druk mee om ze dragend te krijgen en dan druk met het veulen eruit kijken haha. Succes! Fijn dat je hengst genoeg te doen heeft, het lijkt me erg frustrerend als hij maar een paar merries krijgt.

Corina wat frustrerend.

Dennenboom, Kayley en Fleuribelle succes, hopelijk is het raak.

Dddara verstandig hem te castreren. Gefeliciteerd met de goede scan.

Muronia dat is toch de merrie die niet drachtig is? Dan is het niet erg als ze niet hengstig wordt ;)

Gisteren is Sanaa weer geïnsemineerd, het ei was zaterdag nog niet weg. Nu wacht ik op bericht of het nu wel klaar is, dan kan ik haar ophalen. Zul je altijd zien, gisteren en vandaag had ik alle tijd om madame op te halen, vannacht heb ik nachtdienst dus dan zou het moeten als ik wakker ben en dus s middags ergens…maar er moeten ook nog kinderen van school gehaald worden. Woensdag kan ik namelijk niet ivm schoolreisje waar ik als begeleider mee mag. Of ik moet haar donderdag pas halen…conclusie ik heb ook een merrie die het op haar eigen manier doet :+

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:26

ladonna: eigengereide merrie! Hopelijk nu wel klaar dan.

kayley: dat klinkt goed! Succes!

nobel: gelukkig niet pijnlijk, hopelijk blijft het hier bij!

dennenboom: succes!

fleuribelle: jammer! Wel super dat je nu gelijk weer kunt insemineren!

Vanavond kunnen we Sjanty en Picture omwisselen. Sjanty is klaar dus die kan op het wachtbankje! Picture had zojuist een ei van 3.8cm en is goed hengstig die zal worden geinsemineerd!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:47

Ik begin te geloven dat alle merries zo wel hun eigen draaiboek maken van hun leven en dat wij ons maar hebben te voegen naar hun grillen. :+

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:12

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:34

Nee, zelf geen ervaring maar DA en ook fokkers en hengstenhouders vertelden wel eens dat ze merries tegen kwamen of hadden die gewoon hengstig werden terwijl ze drachtig waren. Komt niet zo vaak voor maar het komt blijkbaar voor naar het schijnt.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:40

Heeft ze echt een nieuw ei, of is het het gesprongen follikel? Want dat kun je blijven zien, het corpus luteum. Dat helpt de dracht in stand te houden.