Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
J_emma schreef:Veearts belde net; bloed Bo in elk geval ok (ook getest) en van het veulen perfect. Antistoffen die ze met de biest moeten binnenkrijgen getest bij hem, 5 categorieën en hij zit in bovengrens hoogste categorie. Dus niet voor niets zo hard ons best gedaan op het drinken vannacht.
We noemen hem trouwens Quicksilver Sam, roepnaam Sam. We wilden voor een korte roepnaam gaan,en Quicksilver past goed omdat hij razendsnel is en een prachtige zilvergloed over zijn grijs heeft.
En het leuke is dat we na dit zilveren veulen nog een gouden veulen krijgen, want de volgende wordt een palomino.
Evelinee_ schreef:Hi allemaal,
Ik volg dit topic nu afgelopen 2 weken en vind het zeer interessant om alle verhalen te lezen! Gefeliciteerd aan alle al geboren veulens! Genieten om te zien!
De reden dat ik sinds 2 weken dit topic volg is omdat ik vanaf toen ook pas wist dat mijn merrie drachtig is.![]()
We hebben haar vorig jaar juni gekocht, niet wetende dat zij drachtig was/is. Verkoopster heeft ons verteld dat de merrie naar de hengstenhouder was geweest, maar dat de dekking niet gelukt was. Ontzettend zonde voor haar, een gelukje voor ons. Want het veulen is ontzettend welkom! Ook weten we daardoor geen precieze datum waarop zij uitgerekend is, nog spannender!
Zowel voor de merrie en voor mij is het allemaal nieuw! Dus al jullie verhalen en ervaringen komen zeker van pas!
Aangezien het paard aan huis staat ben ik, sinds dat zij meer uier gekregen heeft, elke nacht het bed uitgegaan om te kijken.
Daaruit komt meteen mijn volgende vraag aan jullie: Het uier is nu het weer wat kouder is weer ontzettend geslonken. Zou dat een teken zijn dat ik mijn nachtelijke onderbrekingen even kan staken?
Moeder in spe!
[ [url=m/nSU75u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rianne1807 schreef:Spannend!!! Ik zit in een soortgelijke situatie, ook drachtig gekocht wat ik niet wist, voor mij is ook alles nieuw en leer door mee te lezen veel bij, het is enorm spannend!!!
Heeft je dierenarts een schatting kunnen doen hoe ver ze ongeveer is?
Evelinee_ schreef:Rianne1807 schreef:Spannend!!! Ik zit in een soortgelijke situatie, ook drachtig gekocht wat ik niet wist, voor mij is ook alles nieuw en leer door mee te lezen veel bij, het is enorm spannend!!!
Heeft je dierenarts een schatting kunnen doen hoe ver ze ongeveer is?
Nou zeg dat! De dierenarts heeft haar 2 weken geleden opgevoeld. Toen zei hij; 'binnen nu en een maand, maar ik denk over 2 weken '.
Ik had graag mijn merrie wat meer willen begeleiden in voer en meer willen afbouwen in het rijden, maar dat liet de situatie niet helemaal toe![]()
Weet jij hoever jouw merrie is?
Knolselder schreef:Als ik in houdgreep asthou, daarmee drinkt ze bog niet. Loopt alleen de mond van over
Knolselder schreef:Kan iemand mij aub een pb sturen hoe je in godsnaam een fles in een veulen krijgt? Spartelt alleen maar tegen en slikt niets door. Zoekt af en toe bij de mama maar vind de speen niet en geeft dan op.
Sabbelt overal dan maar niet op de juiste plek.
Knolselder schreef:Ze staat recht en heeft al 85x gepoept en 2x klein plasje. Nog geen tepel gevonden. Hebt op en rond de spenen goed melk gesmeerd maar telkens net niet.
Knolselder schreef:Ja ze heeft wel honger en zuigt dan aan Lonneke haar been of verkeerde plek op uier.
Begeleiden ook geprobeerd, maar als ik dat teveel doe raakt ze afgeleid en probeeert bij mij te zoeken.
Denk je mooi uur, straks op tijd in bed. En dan heb je dit![]()
Dân liever midden in de nacht en alles vlot.