Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mooney schreef:Wij kunnen echt een praatgroep beginnen samen haha, of als we nu gewoon afwisselend scannen en elkaar het resultaat vertellen. Ze lopen mooi gelijk op in ieder geval![]()
Moet wel zeggen, Vu is niet hengstig. Ze toont niet altijd, dus dat zegt niet alles. Maar ook de baarmoeder deed nog niets. Hoe was de baarmoeder van Fiore?

We gaan het zien morgen. Jij ook succes morgen!

Mijn andere merrie moest ook oxitocine maar die zat toen al in een shock dat ze niks meer voelde. Ze is uiteindelijk ook overleden. Ben niet tegen oxitocine hoor. Als het 'moet' dan moet het. Maar mijn merrie vond het echt niet leuk 

Muronia schreef:Janine gefeliciteerd!
Kyrkelover mooie hengst gekozen.
Bedankt voor alle tips! Ik ga overleggen of we na het spoelen een paar dagen oxytocine mogen spuiten. Kan dat ook gewoon als ze is dicht gezet? Na hoeveel dagen komt een vruchtje aan in de baarmoeder?
Oxytocine spuiten heb ik 3 of 4 dagen gedaan, bij voorkeur 6 keer per dag, ik moest 2ie geven. Ik lees in mijn oude notities ook dat ik voor de inseminatie ook oxytocine heb gespoten, ongeveer 6 uur voor de inseminatie de laatste spuit, en dan na het spoelen weer verder. Merrie was ook hengstig gespoten en 33 uur voor de inseminatie dus chorulon gespoten om de kans op goede eisprong zo groot mogelijk te maken. Vrucht komt op dag 5 of 6 in de baarmoeder. Merrie was al dichtgezet voordat we met deze cyclus begonnen (op de bonnefooi natuurlijk gedekt met ongekeurde hengst: wie niet waagt wie niet wint, maar was leeg uiteraard)