[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:25

linda2008 schreef:
Tinniie, haha heel duidelijk klaar met die buik :')

Faline, ahh wat een knappe meiden zijn het toch!!

Carmuh, jij bent écht de eerstvolgende hier :j kan niet lang meer duren als melk druppelt!

Hier nog steeds geen vooruitgang... nog steeds een overduidelijke 5.5 PH test
[ [url=m/TWffZO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zou toch Zeggen dat het vannacht dan toxh eindelijk komt.

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:34

Sssttt niet zeggen!! Ik denk het al een paar dagen namelijk :') hihi

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:38

Dankjewel allemaal :D
Ze moeten nog 107(rose) en 82(nina) dagen :j

Met een 5.5 zou je toch zeggen dat het niet lang meer kan duren linda!

Zelfde voor jou Carmuh, als het er uit loopt moet het toch echt wel bijna zover zijn!

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:38

Ik hoop het voor je linda, dan kun jij weer rustig slapen en hebben wij weer leuke baby fotos!!

Ik vind het ook heel moeilijk om te bepalen hoe een uier nou echt staat. Bij die van mij lijkt het heel erg te wisselen per dag ofzo..
hoeveel dagen is nou ook alweer gemiddeld dat ze veulenen ? 335 toch ?
Las net weer een stuk terug en zag er een van 380?!! Of las ik dat verkeerd ? Dat is echt heel lang... zo lang waken hou ik nooit meer vol :p :p

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:39

linda2008 schreef:
Sssttt niet zeggen!! Ik denk het al een paar dagen namelijk :') hihi

Hihi ik denk ook al heel tijd zo mee met je :D

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:40

Anoukk_ schreef:
Ik hoop het voor je linda, dan kun jij weer rustig slapen en hebben wij weer leuke baby fotos!!

Ik vind het ook heel moeilijk om te bepalen hoe een uier nou echt staat. Bij die van mij lijkt het heel erg te wisselen per dag ofzo..
hoeveel dagen is nou ook alweer gemiddeld dat ze veulenen ? 335 toch ?
Las net weer een stuk terug en zag er een van 380?!! Of las ik dat verkeerd ? Dat is echt heel lang... zo lang waken hou ik nooit meer vol :p :p

380 is echt laaaaang :brr:

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:52

Dat was heel lang idd :P en niet verkeerd geteld, ze is maar 1 keer ki gedekt, tijdens dezelfde week als onze 2 andere merries . De eerste beviel op 326 dagen 5/3 de volgende 27/3 op 343 dagen en dan Cheyenne op 3/5 met 382 dagen.. zoveel kan het schelen ookal zijn ze in dezelfde week uitgerekend :)

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:54

Tinniie schreef:
Dat was heel lang idd :P en niet verkeerd geteld, ze is maar 1 keer ki gedekt, tijdens dezelfde week als onze 2 andere merries . De eerste beviel op 326 dagen 5/3 de volgende 27/3 op 343 dagen en dan Cheyenne op 3/5 met 382 dagen.. zoveel kan het schelen ookal zijn ze in dezelfde week uitgerekend :)

Wowieeee :P hihi

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:03

Wauw ik hoop echt niet dat ze hier zo lang gaan doen :oo
Ik las trouwens van de week iets over wind swept veulens, die zitten vaak te lang en hebben dan een aparte beenstand in het begin. Ik had daar echt nog nooit van gehoord!
Hier eentje verderop schijnt er ooit een gehad te hebben, maar dat is wel weer helemaal goed gekomen zonder zware ingrepen oid.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:09

Bibi had dat een beetje, van Mijnlieverd nu, maar na enkele weekjes was dat helemaal bijgetrokken. Zij is gewoon na 338 dagen dracht geboren, volgens de DA kwam dat omdat ze met haar 2 beentjes in 1 hoorn zat ipv elk 1.. ff kijken of ik daar nog ergens foto's van heb..

Edit:

Hmm ik vind niet meteen eentje langs achter,:
Daar zag je echt dat er precies een beetje in een boogje stond.. langs de zijkant stond ze zo (was na enkele dagen al normaal )

Afbeelding

Op anderhalve maand:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 22-03-17 22:22, in het totaal 3 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:16

Oh jee carmuh, die zal vannacht komen, succes alvast

Linda ik zeg niks meer maar denk het wel stil in mijn hoofd die moet toch echt wel deze nacht komen met zo lage ph :P

Knappe dames faline, toch steeds speciaal die champagnes, mooie bolle buikjes al en moeten nog even

Oh Anouk wat een zicht en ja zij slapen lekker door en wij niet

Granoek niks gebroken in mijn hand dus opgelucht al doet het nog steeds wat pijn in mijn vingers
Hoe gaat je eigen dikke buik?

Oh tinniie sateeke kijkt niet meer zo vrolijk, wat zijn ze toch zielig op het laatste

Hier vandaag met dit prachtig weer mochten ze toch op de weide en er kon wel wat geloop en gebok af, behalve Elsa waggelde maar wat mee

Uier is moeilijk te zeggen soms al zijn beide dames hier bij vorige drachten wel duidelijk geweest met hun geplofte speentjes. Ik weet alleen dat hij keikeihard moet zijn, overal, net bakstenen, geen zucht meer in te vinden.
Silvana kan je ze eens van onderen op foto zetten aub, zo zie ik er niet veel van hoe gevuld ze zijn. Bokaalbril :j

MarijeR hoe zit het met cookie?

Roomservice _O- :')

Leuke foto's caesar al blijft koetje mijn favo

Stal overhoop gooien siptje is inderdaad ook zo wat nestdrang

Maritb hoe gaat jouw buik?

Skaay al tijdje niks meer gehoord, hoe gaat de baby en jezelf?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:25

Hihi thanks for asking. Buik groeit hard! Baby is druk, en helaas vaak harde buik dus moet nog rustiger doen dan ik wil ;)

Vrijdag ben ik 30 weken, maak dan wel even nieuwe foto. Hier een foto van vorige week:
Afbeelding

Jupi heeft toch al voor de 2e dag 5.5 ph? Flauw hoor!

Gwen krijgt steeds meer en meer gekke buien. Tolereert geen enkel paard in de buurt en heeft zelfs wondjes omdat ze zo heftig doet! Ik ga naar box beetje meer afsluiten van de buurman zodat ze meer rust heeft.

Vandaag heb ik wel vast haar staart uitgewassen en vol met crème spoeling gezet haha. Gelijk geknipt!

Hoe is het met de lente babies?

Ik zag nog mooie bolle buiken, Gwen heeft ook zo'n buik. Van het weekend een nieuwe foto.

Verder niets te vertellen, Gwen nog 32 dagen tot veilige zone en 52 tot uitgerekende datum en nog 72 tot de mijne ;)

Ik doe weinig en Gwen ook dus lekker saai :p

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:45

Tinniie, ik heb me wijs laten maken (door een site) dat rond dag 240 de achterbenen altijd in één van de baarmoederhoornen terecht komen: http://www.paarden-info.be/paarden-fokk ... ie-deel-2/

Op de foto's zie je het niet heel duidelijk (wel schattig om Bibi als baby te zien <3 ) maar volgens mij staat in mijn boek van Paul de Vries ook een foto van een veulen met een soort 'slag' in beide achterbenen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:11

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:14

Suffie ze is echt prachtig!
Wat een lief snoetje

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:18

Mooie aftekeningen suffie! Krijg al helemaal zinin een eigen veulen :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:19

Oohhhh, ze is echt prachtig suffie! Echt een plaatje

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:21

Ja.. straks zijn alle knappe veulentjes op :(
Nee grapje. Eigen kind, schoon kind. Hoewel ik nu wel nog ongeduldiger wacht op m'n eigen baby! <3

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:23

<3 wat een prachtig veulentje Suffie, heerlijk kleurtje ook! :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:27

Wauwie! En wat een lange benen ook!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:29

Ahh Suffie wat een lekkerding!!

Evelien, :') haha dat dacht ik ook al; houden we genoeg leuks over voor alle komende veulentjes? :')

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:30

We zijn er ook heel erg blij mee, helemaal na alle ellende die we het afgelopen jaar gehad hebben en ze is echt alles wat je je maar kunt wensen <3 Heel veel gelijkenissen met Dunja, ook zo'n open karakter en Lara is ook nu weer zo lief :j

Linda, volgens mij leg jij gewoon een droog papiertje tegen die 5,5 aan om ons voor de gek te houden :') :') Je zou toch zeggen dat......... al heeft Lara dus ruim een week met 6/6,5 rondgelopen en dat was gisteravond ook nog zo.

Carmuh nog steeds geen veulentje, het moet toch vannacht gaan gebeuren *\o/*

Fotsy, gelukkig is je hand niet gebroken, maar soms kun je beter iets breken dan kneuzen :(:)

MaritB, mooie buik! Uierfoto's mag je ons besparen :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:31

Staat je goed maritb, oh eerst Gwen en dan jij

Suffie <3 zo knap meisje, en lange stelten zeg, opvallend die witte beentjes zo rennend naast mams.
Wanneer gaat ze met haar zus kennismaken? Ik ben zo benieuwd hoe die gaat reageren.
Leuke naam hoor

En inderdaad ik krijg ook meer en meer zin in de veulentjes.

Linda nog nieuws voor ons :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:35

Al die knappe gele paarden. Vind het weleens jammer, dat er geen verdunningen zijn bij volbloed arabs.

Linda en carmuh, tijd voor babies! jullie zitten nu weer in de merrie golf.
Ik had mijn ongeduld moeten bedwingen, had Pris misschien wel doorgedragen tot merrie golf ;-)

Fijn dat je hand niet gebroken is fotsy, doe sowieso een beetje mak aan ermee

Pris en Kaz doen het prima. Kaz is wat heftig in z'n gedrag. Poepen lijkt nu goed te zijn. Hij heeft in elk geval geen heftige krampen en persneigingen. Zal morgen weer foto's plaatsen. Eerst maar even 6 uurtjes slapen...zucht....zo slaap ik het nooit bij :\
Laatst bijgewerkt door Woogy op 22-03-17 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:35

Suffie, die 6/6.5 heb ik ook een week gehad.... en toen stond ik al op scherp omdat ze vorige keer is bevallen met 6.4/6.8 en verder geen tekenen behalve vol uier.

Hahaha en ik heb ook serieus aan papiertje gevoeld of er wel wat op zat :') en het zelfs nog eens opnieuw getest :')

Fotsy, ja dat Jupi iets naar je heeft overgemaakt ;) en je dankbaar is! Ik was het bijna vergeten := :o
Oh je bedoeld veulen-nieuws? Nee!! Ze heeft anderhalf uur non-stop staan eten en ligt nu uit te buiken.... STA OP EN DOE IETS! Heb ik nog geroepen, maar ze luisterd niet :')

Woogy, fijn dat het mesten nu goed gaat!
Ahhh had je echt zooo graag een merrie gewild? Ik heb ook wel zo mijn voorkeur hoor, maar het andere geslacht maakt het niet minder mooi ofzo.... :(:)