[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:24

Eerst even op enter geklikt voor ik alles kwijt was :=

Maar wat spannend dan toch weer voor diegenen die niet hengstig worden maar ook niet drachtig gescand werden...toch de moeite om misschien nog eens te scannen!

Mijn 2 merries worden netjes nog niet hengstig. Wel heb ik 2 merries heel erg hengstig en heb ik meteen weer een hengst in keuringsconditie klaar om gekeurd te worden. := Dat mocht ie in januari ook wel even zo bedacht hebben 8)7
We gaan nu eerst een merrie laten behandelen voor een sinusitis en als dat goed uitpakt kan zij misschien ook nog gedekt worden.
Over Ella zitten we nog altijd in twijfel,maar man die stond me ook een partij hengstig zeg dit weekend. :=

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:34

Spannend zeg Cynthia!! Ik hoop het echt voor je!!

Mijn welsh is normaal overduidelijk hengstig, lees wijdbeens plassend rondlopen :'), maar nu met veulen zelfs met schouwen gewoon 4,5 week niks aan gezien..... Zelfs bij de keer voor het schouwen voor die ene dek, ze knipperde niet, plaste niet, pas toen de hengst weer in de box stond deed ze een troebele plas... toen hebben we doorgezet met de hengst en uiteindelijk knipperde ze een tikkeltje en liet zich wel dekken maar haar gezicht was nog wel wat boos :+ volgende dag sloeg ze hem het licht uit de ogen dus was kennelijk echt hengstig geweest anders was dat dekken nooit gelukt, ben dus bang dat we wel te laat waren....

Luna, spannend met Marley, zou wel geluk zijn als je direct bij de eerste keer scannen een ei hebt waarmee je 1x naar de hengst kan :D hopelijk duurt het niet heel lang voordat het ei goed is.
Waarom heb je eigenlijk niet voor Yuma gekozen aangezien je daar voor Luna voor gekozen had en dat niet doorging? Past hij niet bij haar?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:40

Ik vind dekken aan de hand met een merrie met een veulen aan de voet ook erg moeilijk.
Gisteren nog deed ik de ronde van de merries en Lisa toonde niks. Vanmorgen zit ze voor het eerst in de wei palend aan de hengst en nu is ze knetterhengstig. Arme hengst. :(:)

Vera zou ik wel nog willen dekken maar de veulenhengst heb ik overgeslagen,we gaan proberen de volgende hengstigheid,ze is wel ERG beschermend nog naar haar veulentje.

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:43

Palend aan de hengst? Wat bedoel je daar mee :+

Als wij een veulen aan de voet hebben en er moet natuurlijk gedekt worden, dan doen we dat even met z'n 3en. Eén iemand houdt het veulen vast, bij het hoofd van de moeder. Andere houdt de merrie vast en de hengstenhouder de hengst. Gaat altijd prima!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:48

Ik dacht ook al, palend :')

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:49

passoa een tweeling :( links was 2 cm en rechts 4 cm ) hopelijk gaat 1 nog zelf weg. Vrijdag naar kliniek 1 wegknijpen mocht het nog nodig zijn

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:52

Manda schreef:
Waarom heb je eigenlijk niet voor Yuma gekozen aangezien je daar voor Luna voor gekozen had en dat niet doorging? Past hij niet bij haar?

ik heb het wel aangeboden.....

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:53

Pfff als ik al die verhalen van jullie lees begin ik toch wel een klein beetje nerveus te worden haha.
Vandaag 2 weken geleden dat mijn dame gedekt is, ik zit er aan te denken om morgen of donderdag naar de DA te gaan om te laten scannen........

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:17

Hopen dat ze dan toch gewoon drachtig is cynthia!

@Manda; hopen dat je dan net niet te laat was, is een hele knappe combi!

Heb toch voor sampson gekozen omdat hij haar toch wat beter aanvult als yuma. Marley heeft andere verbeterpunten als Luna. bij marley wil ik vooral het hoofdje nog verbeteren. Hals is bij haar een punt wat ik zeker wil terugzien in het veulen. Maar wel een hogere aanzet als marley, zou net iets luxer ogen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:22

Oh balen Tanja. Maar meestal gaat één weg knijpen goed :) Waarom niet gelijk weg knijpen? Heb je een veel grotere kans op overleven van de andere vrucht..

Hier net mijn veearts gesproken over de merrie met cyste. Mijn vriend was gisteren met hem wezen scannen, dus ik was er niet bij geweest. Hij dácht dat ze niet drachtig was, maar weet het niet geheel zeker. Daarom wil hij over 1 week weer scannen en checken op dracht. Als ze dan écht niet drachtig blijkt, dan kijken we gelijk of er al weer een begin van een hengstigheid aan komt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:31

Dus nog twijfel Vulina.

Palend,palend is dat weer Belgisch dan? :P Ik bedoel dus de aanpalende weide. De weide die er naast ligt. :P

Tanja jammer een tweeling maar kan perfect goedkomen hoor mits wegknijpen. Nog beter is dat de natuur het regelt natuurlijk!

Ik ben meestal maar alleen voor het uit de hand laten dekken. Kan ik ook gewoon in mijn eentje hoor maar inderdaad,voor het veulen heb ik dan net 1 hand te weinig in principe.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:34

Had er een hele andere voorstelling bij :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:38

ik kan me er iets bij voorstellen.
Bende viezeriken. :P

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:39

Wat een boel merries waarbij het niet gelukt is zeg -O-

Die twijfels lijken me vreselijk irritant Vulina! Lastig.

Tweeling, da's al de 3e tweelingdracht die ik hoor op een week tijd. Gebeurt dat nog zo vaak?

Hopelijk is het toch nog op tijd geweest Manda!

Hier is de dame nog steeds "anders". In elk geval vreselijk spraakzaam, drentelig en plakkerig :')
Helaas gisteren ook (weer) flink kreupel -O-

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:00

Manda: balen als je net te laat was. Of misschien toch net op tijd en dat de volgende dag het ei eraf was.

Tanja: Dat lijkt me ook niet fijn, wel hengstig maar een tweeling dracht. Toch weer risico. Ookal hoor je tegenwoordig dat het wel vaak goed gaat.

Pretty: Bij palend in dit onderwerp, kan ik ook niet anders dan fout denken :p

Cynthia: Door jou posts krijg ik ook weer meer hoop :+

Ice is op de 30/5 geïnsemineerd, de volgende dag was het ei eraf. Ze is op de 18e gescand..

Ik ga straks weer kijken of ze hengstig toont. Ik heb ook niet echt goede ruinen/hengsten om te proberen maar toen ik d'r hengstig weg bracht, reageerde ze enorm op 1 laat gecastreerde ruin.
Die houd ik nu ook maar als uitgangspunt.

Over 2,5 week worden de andere merries gescand, als ze dan nog niet hengstig is laat ik haar weer mee scannen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:07

Idd veel merries die niet dragend zijn bij de 1e poging...

Hier valt t nog wel mee volgens de va maar ook hier kwamen de merries maar traag op gang mbt hengstigheid dus dat zal allemaal wel door het weer komen....

Wat dat betreft mag ik echt in mn handjes klappen dat mijn dame dragend is van 1 rietje en ook maar 1 ei had zitten...
Een van mij vorige merries was ook dragend van n tweeling maar bij de scan had het andere vruchtje geen hartslag en 10 dagen later was dat vruchtje ook weg en zat er gelukkig nog eentje op...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:11

Palen is in Nederland een grof woord voor sex...dusssss ;)

Prissie lijkt ineens niet meer hengstig. Ik vrees met grote vreze :( Morgen word dus ook zij gescand. Pony is pis en pis hengstig helaas :\

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:18

_O- _O- _O- Daarom hou dus van je, Pretty :+:

Oooo.. Vulina.. irritant is dat hè?

Ice, we houden gewoon hoop! Kan je Ice nu niet al laten scannen? Je zit toch al op dag 32 na het begin van haar vorige hengstigheid?

Balen van die tweelingdracht.. Ik zou ook zo snel mogelijk eentje wegknijpen

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:22

Ja dat zou wel kunnen, maar ik heb er geen haast mee wat dat betreft, ze gaat toch niet meer terug..

Daarbij scheelt het natuurlijk om het gelijk met de rest te doen en stiekem wil ik mijn hoop ook nog niet kwijt :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:23

Tweelingdrachten? Wie zit hier al die vruchtjes te smokkelen dan?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:44

Ikke niet ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:46

Er moet wel fatsoenlijk gedeeld worden met die babies, alle merries 1

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:48

Ik snap je, Ice :D
Zolang ik vandaag nog niets van de hh heb gehoord, heb ik ook nog hoop :D

Ik ga mee met Woogy! Da's natuurlijk niet netjes!
Maar niet voor het één of ander, Woogy. Zou jij als babbie in de buurt van een bompaard willen zijn, terwijl je niet weg kan rennen mocht dat nodig zijn?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:55

Woogy schreef:
Er moet wel fatsoenlijk gedeeld worden met die babies, alle merries 1

Precies! Dit is echt niet eerlijk |(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:09

zouden ze de hand bijten die voert? Het kan zijn dat ik straks gewoon medeplichtig ben...ISIS plant zich ook voort als konijnen om nieuwe gelovigen te maken...Fokken is juist het slimste wat m'n dames kunnen doen...Misschien gebruik ik deze pressie ook nog wel bij ze ;)