[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:42

Jeetje Joto, sterkte joh!

Dwyne gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Bimmetje, beetje laat maar nog gefeliciteerd met je mooie mijlpaal!

Rosa dr buikje op 3 maanden dracht; (ze krijgt altijd van die lekkere billen als ze drachtig is)

Afbeelding

Donderdag ook minder leuk nieuws gehoord, mijn ruin (19 jaar, die van mijn avatar) zijn peesblessure is waarschijnlijk terug (heeft hij van juli vorig jaar tot februari dit jaar mee gelopen, was genezen verklaard). Of hij heeft iets geks gedaan, of hij kan toch het werk (licht recreatief enkele dagen in de week, verder stapmolen, longe en los/weidegang) niet aan en zal dan met pensioen moeten. Wat dat pensioen inhoudt weten we nog niet, eerst maar even Metacam, dan waarschijnlijk weer scan laten maken, en dan kijken wat de schade is. Dit ventje is echt mijn kind. Ik heb hem bijna 15 jaar en ik wordt volgende week 30, dus al mijn halve leven en bijna zijn hele leven zijn we samen. dit kwam even hard aan.
Moest het effe kwijt hoor...

kyrkelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:12

Sterkte Diane-basje.
Zo heb ik er eentje is nu 7 ken ik vanaf zijn 2e heb ik ingereden en alles en nu is hij naar de knoppen.
Eind deze maand krijgt hij een zware operatie en dat is de laatste optie anders zal ik mijn vriendje ook moeten laten gaan.
IS de hengst waar kyra mee gedekt is, vandaar dat het nog zo laat met spoed moest en hoop ik heel hard dat het gepakt heeft.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:48

Joto, das geen goed nieuws!! ik duim ook voor toch een happy end!!

Diane, ook voor jou is het k*t!! ook voor jou duim ik voor beterschap!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:53

joto, DB en KK, hoop voor jullie allen het beste!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:30

Ook vanaf hier veel sterkte...

Ik ga nog een merrie aanmelden.. Flockje een appie merrie shet is begin juni uitgeteld.. Wel een tegenvaller.. Heb dinsdag een merrie gekocht die drachtig zou zijn.. en echt super dik.. ook uier en melk(zout) begint ineens te pissen bij de hengst en laat zich dekken...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:53

Kyrke´s hengst had zijn geweer in de kreukels? Maar heeft nu dan toch hopelijk wel raak geschoten! Anders zou je mss nog wat sperma kunnen laten invriezen.

Noiva 2 eieren, dan maar niet spuiten nee.
Apart he, dat zo’n ei eerst weer kleiner kan zijn en dan toch weer door kan groeien, Doortje had dat eerder ook een keer. De rest van het seizoen had zij ook steeds meer dan 1 ei, de laatste keer was het er maar 1 en was het wel raak.

Tjinta weer van de partij in het DBT! Alleen Cantate dit jaar gedekt?

Bimmetje met een mijlpaal voor Wilma, 100 dagen is al bijna een derde deel :)

Verschillende merries die een week tot anderhalve week hengstig zijn dus? Zo lang duurt het hier eigenlijk nooit. Wel een keer met mijn eigen merrie gehad, en maar scannen en maar weer wachten, frustrerend is dat!

Wow, Diamant is een knap peerd zeg! Kijk dat gaan :wow:

Kelcy: Dat er cystes zitten wil niet per sé zeggen dat ze niet drachtig kan worden, Doortje heeft ook cystes en daarmee al een aantal veulens gehad. Ze kunnen wel weggehaald worden dacht ik, DA had het er laatst nog over, weet niet meer precies waarom ze er niet heel enthousiast over was, mss weet Joyce dat nog? (Joyce?)
Dat ze vuil was zal eerder de reden zijn geweest denk ik. Gericht spoelen zou dan genoeg moeten kunnen zijn.

Dwyne heeft een beetje vals gespeeld en gewoon vast een nieuwe beeb gekocht :D

Ai Joto, dat klinkt niet goed, hopen dat de echo positiever doet stemmen!

Diane_Basje: Dat zijn geen leuke dingen, hopelijk is het iets minder ernstigs en gaat het met de metacam en rust weer over!

DL: En ze was eigenlijk nog voor dit jaar? Dat is een tegenvaller ja.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:13

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 03-02-22 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:36

Nicole: Ze was inderdaad nog voor dit jaar.. Maar ze staat nu te koop. Ga me op appies fokken richten.. Heb vandaag 3 merries gekocht en en 1 oudere merrie krijgen we erbij. Ook had ik al 1 appie dus past er mooi bij :P
Zijn nog drachtig voor dit jaar en worden denk ik nog wel gedekt voor volgend jaar.. wel late veulens dan.. maja :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:53

Bij B staat ook nog een appie merrie hoor DL :P En t is maar afwachten , misschien zijn ze volgende week al wel weer verkocht ;)

@Nicole, ik had idd ook al zitten denken.. Maar had d.a. t ook over eruit spoelen of eruit halen via operatie??

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:41

Bedankt allemaal voor de steun, altijd fijn zo'n topic waarbij je even je verhaal kwijt kan. Thanxx!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:46

@DL appies, leuk! Een collega van mij had een paar maanden terug een appiehengstje gekocht. Die is inmiddels gecastreerd maar heeft daarvoor nog 1x een welsh merrietje van de manege gedekt. Of het gelukt is weten we niet, eigenaar gaat ook niet scannen, maar 50% kans op stippen (hij is heterozygoot)! Hij is 1m en zij rond de 1,15m. Zij is een zwarte vipermerrie (voor de welshkenners). Ze zou nu 2 maanden onderweg moeten zijn, mits het raak was. We zien het wel. Zou een leuk maatje zijn voor mijn "veulie-to-be".

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 01:29

@ Nicole thanx :D
@ yunomie jah heb nog wel wat emmer,s hier staan waar het kweil in opgevangen kan worden haha

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 03:01

@ nicole: ja hij had waarschijnlijk iets van een insectenbeet of bloeduitstorting en zijn zaakje was dus helemaal gezwollen en aan een kant een grote bal vocht of bloeduitstorting of whatever.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 07:55

Manueeltje een prachtige merrie... :~

Joto ik duim voor je hoor. Klinkt niet fijn. Woensdag na de echo weet je dus meer? Sterkte.

Kelcy mijn merrie heeft al jaren cystes maar tot nu toe altijd drachtig geworden en prachtige veulens gekregen.
De DA kreeg heel toevallig tijdens deze keer tijdens de inseminatieronde een van de cystes tussen haar vingers en heeft m afgeknepen.
Maar er zitten er nog veel meer.
Vuil zijn is veel eerder een reden dat een merrie niet pakt.

Nicole Cantate is drachtig en met Tenna zijn we nog bezig al heb ik daar een hard hoofd in.
Einde van de week, ik denk donderdag of vrijdag wordt ze weer gescand op dracht.

kyrkelover hopelijk gaat het goed en wordt de merrie drachtig.
hier ook de ervaring dat de cyclus lang kan duren.

DL over de op appies... +:)+

Yunomi altijd genieten he! Lekker rijden doet goed!

Dwyne gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Diana-Basje :(:) dat klinkt niet fijn. Je maatje niet in orde is scheiße en dan een herhalingsblessure maakt de zaak er alleen nog maar ellendiger op. Duimen dat het toch weer geneest.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:44

DB, jij ook sterkte, erg naar zulke dingen.

Indira is beetje boos :o..Die moet binnen blijven natuurlijk (In elk geval tot woensdag, en dan in het gunstigste geval nog 6 weken). Ze mag wel stappen, maar Indira is een werker, die kan niet op stal, dus die loopt te stuiteren.. We moeten er mee omgaan als een soort botbreuk, dus ze moet zich wel enigsinds gedragen.
Meevallen tot het tot nu toe dus niet, daar ze alleen maar slechter gaat lopen (Zoals al bleek in Wolvega)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:53

Vervelend is dat he? Ze snappen het zelf niet. Ik heb de vorige keer homeopatische druppels gebruikt, heette iets van tranquicur ofzoiets. Werkte wel even maar hij werd er soms mega-stoned van. Maar wilde in ieder geval de tip geven, misschien is het wel wat voor Indira.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:01

Als blijkt dat ze straks 6 week op stal moet, is dat zeker iets om over na te denken (Zoals het nu lijkt wel moet stappen), maar wil er niet "teveel" rommel in, daar ze natuurlijk drachtig is.
Maar stomme is.. Lopen doet haar gewoon zo zeer, en toch blijft ze doorgaan.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:10

Joto schreef:
Als blijkt dat ze straks 6 week op stal moet, is dat zeker iets om over na te denken (Zoals het nu lijkt wel moet stappen), maar wil er niet "teveel" rommel in, daar ze natuurlijk drachtig is.
Maar stomme is.. Lopen doet haar gewoon zo zeer, en toch blijft ze doorgaan.

Ja ik heb het natuurlijk voor een ruin gebruikt, dan hoef je daar niet over na te denken idd. Mocht je het overwegen kan ik altijd de precieze naam en merk opzoeken.
Mijn ruin gaat ook overal doorheen. Donderdag zijn linkervoetje uitverdoofd. Dan moeten ze na 10 min met iets scherps prikken (in dit geval een schaar) om zijn reactie te testen. Maar ook toen ze in zijn goede voet prikten reageerde hij niet. Ze moest steeds harder prikken. Eén keer tilde hij zelfs zijn verdoofde voet op toen ze in zijn goede voet prikte. Gekke poown. En al die tijd oortjes naar voren.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:38

6 weken op stal pff.. fabbie zou gek worden..

@ Joyce: weet ik, heb der al gezien.. maar die schuurt zo erg en geen papieren en vond de prijs te hoog.

Nou mijn appies zijn aangekomen en 1 ervan is denk ik wel drachtig.. nog geen uier, maar wel een enorme drachtige buik.. Heb ook de moeder van alles erbij gekregen, maar die is wel zo mager echt vel over been.. is al wel 22, maar zal toch eens kijken want de rest is wel allemaal mooi.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:18

Dustinlover, ben benieuwd naar de foto's!! Ben gek op appies ;-)

Sneu is dat he, dat je weet dat je paardje pijn heeft, maar ze gewoon door blijven gaan... Heb het ook meegemaakt met mijn vorige pony-tje (alleen daar was het geen happy end... :-( )

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:58

Joto: veel sterkte! Ik duim voor je!!
DB: das niet leuk nee, heb ook zo'n oud zorgenkindje, hij heeft me door men pubertijd geholpen enz.. ventje is ook men alles! Leef met je mee en duim voor je!!

Voor iedereen die nog niet zeker is van dracht, succes!!

Onze merrie heeft volgens mij last van de hormonen, gisteren op jumping keek ze naar alles, terwijl ze de meest koele kikker is die er bestaat! Hormonen zekers... en de maand rust van binnenkort zal haar goed doen!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:30

Joto is het misschien wat om een kleine staloppervlakte af te zetten buiten op de wei bij de anderen?
Wij hebben hier een Roflex systeem en kunnen een mini mini paddock maken op de wei met stroom erop.
Als ze zo lang stil moet staan is dat misschien wat?
Het is gewoon echt scheiße :(:).

Homeopatisch is niet negatief voor de vrucht, alleen als je middelen gebruikt voor hengstigheid opwekken enzo.
Ik wil best voor je zoeken als je daar wat aan hebt.

DL foto's strakjes van je nieuwe dames??

Diana-Basje och wat een bikkel is hij dan... ongelooflijk sneu.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:55

Joyceee86 schreef:
Bij B staat ook nog een appie merrie hoor DL :P En t is maar afwachten , misschien zijn ze volgende week al wel weer verkocht ;)

@Nicole, ik had idd ook al zitten denken.. Maar had d.a. t ook over eruit spoelen of eruit halen via operatie??

De dierenarts die ik HAD heeft het niet eens besproken .... Deze tip kwam van me dierenarts van me katten :Y)

Maar die had het over een spuitje in de hals en dan zouden ze ook verdwijnen ?!?... Sorry ik kan het ook niet goed op google vinden..

Alle drachtige GEFELICITEERD

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:07

Ja indd sneu, en tis ook nog eens een fries..Dus dat helpt niet wat betreft pijn aan de pootjes.

Hoop echt dat het voor jou ook mee valt DB

kaotictjinta, al wel aangedacht, en is voor 6 week opzich ook haalbaar, maar Indira is ehm hoe zich ik dit lief?.. Nogal appart op haar tijd. Heb op dit moment nog een excemer binnen gelaten die werd stapelgek buiten (morgen bloedonderzoek), dus er is op stal gezelschap.
Probleem in het land wordt weer..Ze kan de excemer en Bikkel niet in haar buurt hebben, die vliegt ze aan, dus dan moet ik die ook apart gaan zetten, want ze vliegt ze aan zitten op haar kont met draad er tussen.

Maar wat in het ergste geval wel zou kunnen is knutselen met Paulien dat die er naast staat op een vlak stuk (Tis ook zo lekker vlak hier :D) Indira kan "gelukkig" ook prima alleen staan op stal en in het land als het moet.

Ze heeft weer lekker grasjes gehad zoniet, geloof dat ze begint in te zien dat ze rustig aan moet doen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:12

kelcy schreef:
Maar die had het over een spuitje in de hals en dan zouden ze ook verdwijnen ?!?... Sorry ik kan het ook niet goed op google vinden..

Dat zou helemaal mooi zijn, geef mij die d.a. Helaas denk ik niet dat dat zou kunnen bij een paard