[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:37

Afbeelding
dit is een foto van gisteren op 329 dagen, wat denken jullie voor haar eerste veulen?
camera staat aan en snachts staat ze ook met haar alarm op.
wat duurt het wachten lang.
zou het nu nog lang duren?
en bedankt voor de uitleg!

kitzbi

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:40

dit duurt nog wel even het uier moet helemaal gespannen staan en de spenen na beneden..

Maar het is een goed begin :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:42

goh een foto in frontaalaanzicht van de uier zou wel duidelijker zijn. In elk geval zie je dat de spenen nog naar elkaar wijzen en niet uit elkaar,dus geen spanning op nog. Maar van een maiden kan je veel verwachten,ik heb wel een maand gewaakt bij mijn merrie toen,gewoon omdat je niet weet welk schema ze zich aan houdt :D

AZ als ik merriebrok ga geven straks,gaat ze gegarandeerd weer een deel laten staan,ze eet dat ook niet zo graag. Dus ik zit nog in twijfel om het gewone krachtvoer op te hogen of ze toch te "dwingen" merriebrok te eten.
Opt laatste gaat er ook al wat minder voer in hoor!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:44

meerdere merries die uit hun doen zijn om te bevallen dit jaar, verdomde sneeuw ook :(
hier mogen ze niet buiten, alles is spiegelglad...

silke at ook niet graag haar ruwvoer naar het einde van de dracht toe, krachtvoer wel, nu eet ze weer alles en in normale proporties :)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:45

pretty @ kITZBI KRIJGT OOK GEEN MERRIEBROK OMDAT ZE ER NIET TEGEN KAN EN ZE STAAT GEWOON WAT HOGER IN HAAR EIGEN BROK EN HEB TOCH AL 3 GEZONDE VEULENS GEHAD..

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:46

Hier staan de paarden gewoon in het land en dat gaat super...

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:50

Wat een bagger weer zeg bah.
Zelfs mijn merrie dacht zoek het uit.
Vandaag wat foto,s genomen.
Bat waren weer eens leeg ( laatste tijd beetje blond )

Baasje in de gaten houden.
Afbeelding
ff heerlijk zoenen, je weet nooit wat ik krijg.
Afbeelding
Baas dacht hup mee naar buiten jij, Mon dacht ja en ik draai om en ik wil naar binnen.
Afbeelding
Nou en nu dacht baas, Mon nou kan ik mooi wezen voor foto,s.
Afbeelding
Okeej speciaal voor vrouwtje ff gek doen.
Bob de Bouwer.
Bat bijna op.
Afbeelding
Mon dacht zo en nu mag vrouwtje mij lekker poetsen hahaha.
Afbeelding

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:56

maseike ik vindt het echt een super mooie merrie ...
ben benieuwd wat eruit komt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:00

En om het wachten wat te verzachten heb ik nog weer een lekker lang verhaal over wat me de afgelopen dagen is overkomen.

Er stond hier in huis al twee weken een ex legbatterijkip in een doosje. Alle meiden vonden de kip zielig, maar niemand deed er wat aan. Toen kwamen de sadistische kippenmoordenaars (lees mijn mannelijke huisgenoten) eraan. Ze hebben een paar dreigbrieven gestuurd dat ze van plan waren om Chickie (zo heet de kip) te vermoorden en met de huisbbq op te eten. Wij namen ze niet serieus totdat we een laatste brief kregen dat die avond de laatste avond zou zijn voor arme Chickie. In de kamer naast mij hoor ik geschreeuw als de brief wordt ontvangen. Mijn buurvrouw rent in allerijl naar beneden en red de kip uit handen van de sadisten. Ze vlucht naar mijn kamer waar de kip toen netjes aan mij asiel heeft aangevraagd. Natuurlijk was ik zo aardig om de kip in huis te nemen, maar dan wel als gijzelaar. Vervolgens heeft Chickie een lange
eenzame nacht en dag in mijn klerenkast doorgebracht waarna ze in een hokje werd gesmeten en het halve land door werd gesleurd. Ze staat nu in afwachting van de betaling van het losgeld in een kooi bij een pleeggezin. Vanochtend zijn er door de sadistische kippenmoordenaars briefjes in de buurt opgehangen dat ze arme chickie weer terug willen. Nou heb ik daaronder een losgeld brief gehangen. 200 euro te betalen voor vrijdagmiddag 12 uur. Anders word chickie, chickiefilet. Nou ben ik van plan om als vrijdag het losgeld niet is betaald een paar kipfilets van de AH onder aan de trap te leggen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:02

@ kitzbi dank je.
Ben zelf ook erg benieuwd, aangezien we nu voor de twee keer dekken met de zelfde hengst :)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:11

euh Inneke.....ik hoop dat dit een grapje is.....in dat geval is ze wel geslaagd ;-)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:17

Het losgeld is wel een grapje de rest is echt gebeurd. De kip blijft nu voor de rest van haar leven bij mijn ouders wonen. Ze mag nu eerst een aantal weken aansterken in een binnenvoliere en dan in de lente lekker naar buiten de weide op.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:24

Wat beginnen alle buikjes op te schieten en er staan er een paar op springen, ben benieuwd :)

Hier alles nog steeds goed wel een enorm dik pak sneeuw. Vanmorgen toen er nog niet zoveel sneeuw lag wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ze word er maar moe van haha
Afbeelding

Afbeelding

En haar tietjes die nog niet veel voorstellen.
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:35

Aicha is echt een superknappe merrie ook! Dat zal vast een ontzettend leuke combi worden straks!

Maseike super is ze toch hé,zie ze weer staan glimmen! Ik vond haar vorige Valeron-veulen een echte knapperd,dus ben ook wel benieuwd naar wat er deze keer uitkomt!

De paarden staan hier gewoon in de paddock,zijn de sneeuw en ijs nu naderhand wel gewoon :D

Kitzbi ja ik overweeg ook sterk om gewoon haar dosis te verhogen. Dan heeft ze dat toch binnen,is beter dan bijna niks binnen te hebben van die merriebrok dan. Sjah mijn peerd is wel een beetje verwend en heeft graag haar gewone krachtvoer ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:40

Meld me ook maar weer eens... beetje verwaarloosd sorry!
Mooie foto's allemaal. Spannende tijden breken aan!! :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:41

Neon heeft alleen afgelopen jaar merriebrok gehad, en pas toen het veulen er was, bij de andere 3 veulens helemaal niet. De andere fokmerries die daar zijn geweest hebben nog nooit merriebrok gehad, allemaal hebben ze er niets van geleden. Ik ga Neon wel weer op merriebrok zetten omdat ze snel schraal wordt en het vorig jaar behoorlijk goed ging.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:48

@inekeh87 ik moest hem echt 3x lezen en nog snap ik m niet helemaal, maar goed kippie krijgt iig een beter leven!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:50

pretty @ Ja die van mij is ook verwend en als ik over ga is ze gelijk aan de diaree en ik merk niet dat de veulens eronder lijden :)

Ze staat nu op 3/4 s,morgens en s,avonds en gaat straks na een kilo s,morgens en s,avonds en krijgt wat meer hooi/kuil

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:55

Parouscha krijgt nu al merriebrok (1 kg per dag)
Ze is niet echt dik en krijgt genoeg hooi/kuil en 1 kg normale basis brok ...

Nu krijgt ze dan 1 kg basisbrok en 1 kg merrie brok en behoorlijk wat kuil.

Maar ze word al wat zinniger ..

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:02

Nee dat is voor kitzbi te veel gelukkig heb ze aan 2 kilo per dag genoeg ook als het veulen er is. Ze krijgt wel meer hooi/kuil...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:54

Ik vertel maar niet wat hiba al eet lees shetlander

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:25

He ineke, zoekt jou kippie nog een haantje? Wij hebben er eind sept 1 gevonden, liep middel op de doorgaande weg (mag je 80)
Dus mijn vriend dacht ik ga m vangen en in het naast gelegen weiland zetten, zo gezegt zo gedaan, hij kon m zo pakken, naar t weiland gereden (met de auto) kip (dat dachten we) in t land gezet en weer richting auto.. totdat kip achter mijn vriend kwam aanrennen, bleek zo tam mogelijk en ze wou niet achterblijven.. dus in de auto mee naar huis in een doos. Bij de buren duivenvoer gehaald.. 1 week los in de garage gehad en als we thuis waren s avond en overdag binnen in de woonkamer. Daarna oud duivenhok omgedoopt tot kippenhok. (buiten) We vonden dat ie wel mocht blijven.. lekker iedere dag een ei.. ja jammer want na 8 weken hoorde we op eens ku ku en een dag later kukeleku.. blijkt t een haantje te zijn. Wel een hele mooie met een heleboel veren grijs/bruin zelfs veren op zn pooten. Zit nu in een hok in de garage van 1 x 1m vanwege de kou en anders in t hok buiten.. behalve s avond dan is ie lekker bij ons binnen. Gezellig joh! haha over kip gesproken..

Maar uhh wat fijn dat de vondeling van jullie goed terecht is gekomen!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:34

Mooie buikjes voorbij zien komen!! (vooral nog best beschaafde buikjes)

Neon en Amandake Beterschap!! Ik ben gelukkig net beter!! Voel wel met jullie mee!!

Kitzbi, sterkte.

Amandake, jouw merries zien er goed rond uit ;) (mooi zijn ze hoor) En wat een gave nieuwe aanwinst heb je zeg!!

AZ, Aziza ziet er goed uit!! Ze ziet er volkomen relaxed en tevereden uit. Ben benieuwd hoor :D

Hier ook sneeuw!! Ben benieuwd hoe het strax op stal is.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:36

@ pretty was idd een leuk ding.
Je weet wat ze zeggen hoe meer je fokt hoe beter ze worden :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:52

neon, beterschap! volgens mij heerst er een griepje ofzo.

Aziza blijft enorm, maar ik vind d'r steeds leuker.
arme hala, die zal wel flink pijn aan d'r hoefje hebben?