[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:58

Sorry voor de ego: Bloos

Lotje is vandaag 7 weken drachtig gescand! Joepie!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:44

@sizzle, Ach gut

@stefffie, succes met wachten.

@shirefan, wat een reus zeg Haha!

@ijsklontje, mooi dat de drachtigheid nog goed is bij vick, hoe is het verder met haar, mag ze al bijna naar huis?

@suzanneF, Gefeliciteerd Go jij! Go jij! was dit de eerste scan? ik zie dat je dicht bij mijn merrie zit.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:27

Ijsklontje leuk zo 'n late scan!!!
Verder iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries en dat ze alles vast mogen houden!!!
Voor diegene die nog in spanning wachten, heel veel succes!!!

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:29

Mijn merrie word nog niet gedekt.. Maar volgend jaar wel Haha! Ze heeft al 2 veulens gehad die 1ste premie waren.. en haar 3de veulen word helemaal van mij .. Meer zou ik gwn niet willen hebben!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:50

ijsklontje: Wat gaaf, dat zie je neit vaak!

twinkel: goed naar die foto van ijsklontje kijken, zo ziet joyka's beeb er nu ook ongeveer uit!

Angg: Dat worden spannende tijden, wachten op je eigen veulen!

suzanne: Gefeliciteerd! (Oh, dat gaat zo'n gave baby worden Ja )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:06

ijsklontje: leuk zeg zo'n pretscan, is wel geruststellend om het even zeker te weten.
suzanne: Gefeliciteerd!

Wat een gave shire Vingers aflikken
Wat doen jullie eigenlijk met ze? Aangespannen, rijden of gewoon voor de lol.

Ik laat Sizzle nu voor de laatste keer insemineren. Nu met Casantos. Is het niet raak dan is het jammer. Volgend jaar wordt het niets aangezien ik dadelijk na de blessure ook wel weer graag wil oppakken en niet direkt daarna weer zo'n rommelig voorjaar wil. Bovendien zit ik volgend jaar in Zwitserland als alles goed gaat. Misschien dat ik het over een aantal jaar wel weer eens probeer en dan in eerste instantie bij een hengst zonder gust kosten waar ik ze dan gewoon een seizoen kan kan staan. Maar wie dan leeft, wie dan zorgt. Eerst maar weer eens 20 dagen afwachten.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:23

Nou voorlopig moet ze zeker nog een week blijven. Gewoon voor haar eigen veiligheid. Als ik haar naar huis haal ga ze weer staan springen als zij nog in haar box moet blijven en de anderen naar de wei mogen. De kans dat ze dan weer beschadigd is echt veel te groot. Dus misschien moet ze wel 4 weken blijven ipv 3. Voorlopig ziet de wond er erg netjes uit.

Ik ben erg blij dat het goed gaat met haar en de mini draak. Ondanks dat ze daar hele dagen op stal staat ziet ze er echt super uit. Ze glanst heeft appeltjes en is eigenlijk niet eens afgevallen. Het is dus nog ff volhouden voor ons allebei maar daarna kunnen we weer. misschien kan ik dan toch nog een paar keer starten van het najaar voor dat de beeb komt. Zo niet dan heb ik pech.

De scan was gewoon echt voor mijn eigen gevoel. Ik ken mijn stresskipje en wilde gewoon op safe gaan, want het wordt niet alleen haar eerste veulen, maar ook voor mij en het is de bedoeling dat mini draak blijft.

Hoe zit dat eigenlijk met jullie veulens. Houden jullie ze aan of zijn ze voor de verkoop. Of is dat afhankelijk van het geslacht?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:41

Wat fijn dat ze het zo gelaten over zich heen laat komen, valt niet mee hele dag in de stal, gelukkig werkt het weer mee Clown

Hier zijn we nog steeds in dubio over het veulen, mijn man zegt als het een leuk veulen is en iemand bied je een goede prijs, dan doe je dat toch hè. (hij ziet de bui al hangen Knipoog )
Zelf ben ik er nog niet uit, misschien een leuke opvolger, ik hoop op een merrie, na het afspenen misschien in de opfok om daarna in de sport uit te brengen, ach we hebben nog tijd genoeg om erover te denken, eerst maar eens 9 maanden zien om te krijgen en daarna een gezond veulie en merrie Haha!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:20

De veearts is vandaag bij de hengstenhouder geweest en heeft Djody gescand, volgens hem is haar eitje morgen rijp en dan wordt ze dus gedekt Go jij! Go jij!

Gisteren is ons tweede en laatste veulen van dit jaar geboren, een heel mooi hengstje Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:15

Sizzle: dan gaan we duimen dat er een Casantos veulen in komt te zitten!!!!!

IJsklontje: Dank zij de post van Nicole heb ik je scan nog eens goed bekeken...
Gaaf. Dan weet ik dus hoe Joy's beeb er ongeveer uitziet.

In principe is dit veulen van haar te koop.. haha dat zeiden we ook van ons Odermus veulen. Die is nu al een jaar geweest en nog steeds hebben we m niet te koop gezet.
Telkens hebben we wel "argumenten" om het nog niet te doen.
Als het veulentje een merrie is weet ik haast wel zeker dat ze blijven mag.
Tja......

Trutje: succes.

Monique: haha dat zou voor mij reden zijn om aan niemand te vertellen dat we een gaaf veulen hebben..... Haha! (kan ook niemand m kopen )

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:59

twinkel schreef:
Monique: haha dat zou voor mij reden zijn om aan niemand te vertellen dat we een gaaf veulen hebben..... Haha! (kan ook niemand m kopen )

Jaah, das waar, goed idee Haha!

@trutje, succes met Djody morgen, en nog gefeliciteerd met je hengstveulen Go jij! Go jij!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:37

Nee met 7 weken is de tweede scan he. 18 dagen was de eerste.

Ik hoop dat het idd een gave Oscar baby gaat worden. Sommige mensen zeggen echt tegen me: nee toch je hebt toch niet met Oscar gedekt.... Verdrietig En dan ga ik weer twijfelen... snif. Maar ja het zit er toch al in. Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:42

Trutje: succes! Ook door Ricardo?

Sizzle: succes deze keer dan, moet toch ook eens lukken zou je denken.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:34

Nee, Djody wordt door Popcorn gedekt mijn moeder vind hem heel leuk en wilde er graag een veulen van Lachen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:58

Ik heb vanmorgen sperma besteld. Er zat een ei van 4,3 cm en tot nu toe heeft hij de 5cm nooit gehaald dus, duimen maar.
DA had haar geschouwd bij de andere paarden, maar ze toonde niets, eigenlijk verbaast me dat ook niet want stiekum vind ze de meeste paarden doodeng. Ik kan haar maar bij 2 of 3 ruintjes schouwen.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:05

succes sizzle, *duim duim*

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:21

@ trutje Succes!

@sizzle deze keer gaat het lukken!! je geduld is nu genoeg op de proef gesteld en mag beloond worden! (vind ik)
ik duim voor jullie!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:12

Sizzle: ik ben ook al bezig met duimen hoor!!

Suzanne: wat zou er mis zijn met Oscar dan?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:15

Suzanne: Pff, laat kletsen, lotje is een gave merrie en ik heb echt al hele fijne oscar veulens gezien, als iemand er een kan maken is zij het!

sizzle: succes! Het zal toch mooi zijn als het op de valreep nog wil lukken!

Lientje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:49

Ja, hier nog een hopelijk aanstaande trotse Bokt-mama! Mijn merrie is vorige week gedekt door Zethar, nog even de scan afwachten en dan hebben we hopelijk volgend jaar een gezond en mooi veulentje rondhuppelen! Ben op voorhand al blij!! Volgend jaar beginnen de veulennamen bij het KWPN toch met een D? Hoop van wel, anders moet ik weer andere namen gaan bedenken, haha!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:29

spannend sizzle. Hopen dat het nu wel lukt. Ik haar vanmiddag nog een streng toe gesproken haha. Ze hadden net een schone stal gekregen. We duimen allemaal heel hard mee

Fionarood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:33

iedereen met een drachtige merrie: gefeliciteerd!

iedereen die nog bezig is veel succes!

Vandaag heb ik bij mijn merrie voor het eerst een verandering in haar gedrag opgemerkt sinds ze drachtig is. Normaal kan ik altijd haar staart in mijn gezicht krijgen als ik haar uiers probeer schoon te maken.
Vandaag deed ze haar ene achterbeen omhoog (als of ze een plassend reutje was Clown ) en zakte een beetje door haar andere achterbeen zodat ik er extra goed bij kon. Haar bovenlip ging ook heen en weer. Ze stond echt te genieten. Het moet er echt maf uitgezien hebben.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:41

Het enige wat ik echt gemerkt heb eigenlijk vanaf het begin is het feit dat ze gevoeliger is op haar buik en dat ze het vervelender vind als ik aan haar uier kom. Maar ik blijf gewoon streng in dat opzicht. Zodra ze dreigt spreek ik haar streng toen meestal is het dan wel goed.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:32

Gisteren nogmaals mijn merrie op laten voelen(ivm vruchtverzekering behorende tot mijn ziektekostenverzekering) en mijn merrie is nu 3 maanden drachtig van Oscar Go jij! Go jij!
De baarmoeder was ongeveer zo groot als zijn hoofd, zei de dierenarts (Vond ik wel grappig om te weten).
Aftellen maar!!!!!
Begin nu al heel nieuwsgierig te worden, duurt nog zo lang.

Suzanne F. dat wordt een mooi veulen let maar op; waarom denk je dat men dat zei?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:10

Mijn merrie (waarvan ik hoop dat ze nog drachtig is) doet haar staart opzij als ik er vlakbij poets. Ze knipoogt niet, en verder ook geen hengstigheidsverschijnselen, dus ik blijf duimen. Het ietsiepietsie bloed lijkt me nu van het slijmvlies te komen, ze vloeit niet ofzo! Als de scan woensdag goed is, kijk ik voorlopig niet meer onder haar staart!

Sizzle, heb je al geprobeerd je merrie bij een andere merrie te zetten? Die van mij valt veel meer op dames. Ze hoefde op stal maar te snuffelen aan haar vriendinnetje en toonde alle hengstigheidsverschijnselen.