Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:55

Loolapelooza schreef:
Ik zou me sowieso niet teveel zorgen maken, oedeem komt echt vaak voor (mijn vorige merrie had het bvb. ook, alleen niet zó ver op voorhand, "slechts" een dikke maand) In dit topic zijn er ook enkele merries voorbij gekomen die er last van hebben (was het Rilexta waar het tot bij de singel zat?)

Ja inderdaad, dat was Rilexta. De laatste week gaat het weer een stuk beter, veel minder oedeem. We gaan zo nog even rijden!

Ik zou me ook niet teveel zorgen maken Lachen

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 17:00

Loolapelooza schreef:
@Odess, kunnen ze geen bloed afnemen en zo kijken of er ergens een ontsteking zit?

Hij dat het eigenlijk niet vast te stellen is. Dus dat lijkt me dan niet.

Hij zei dat het veulen in ieder geval moest blijven zitten. Hij heeft niets gezegt over problemen o.id., dus daar ga ik dan ook zeker niet van uit!

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:11

loolapelooza, Bedankt voor het geruststellen!!! OK dan! Het is niet alleen het eerste veulen voor Floortje maar ook voor mij!! Ik vind het allemaal zo spannend! Bij elke kleine varandering schiet ik in paniek Knipoog
Fijn dat Bokt er is. Ik zal haar goed in de gaten houden

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:01

Mijn merrie heeft ook last van zucht of oedeem hoe je het wilt noemen. Vochtophoping bij en rond haar uier. Ze is nu zo'n 6,5 maand drachtig en dit is al zo vanaf 2 maanden dracht. Hoewel ie nu wel veel meer gezwollen is, maak ik me niet zo'n zorgen hoor. Tis haar eerste veulen en haar lijf heeft dit ook niet eerder meegemaakt. Ze zit toppie in haar vel duzz. Ben wel blij dat ik het bij meerdere mensen lees, daardoor weet ik dat het niet iets is om me druk over te maken...

Hier nog een paar fotootjes van haar van vandaag..

Afbeelding

Afbeelding

ik vind haar op de foto's ook veel minder dik lijken...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 18:18

Ja het is echt een slank paardje zo! Maar ze zal normaal gesproken nog wel veel slanker zijn! Mooie aftekening heeft ze op haar hoofd!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:29

@Odess, ik ben blij dat het hopelijk mee lijkt te vallen, ik hoop dat de antibiotika aanslaat, maar we moeten er natuurlijk van uit gaan van wel!!
@MissSol, inderdaad staat nog mooi slank op de foto! Maar ik snap wat je bedoeld, dan denk je, wow wat een buik, maak je een foto en valt het op de foto weer tegen Verward , heb ik met Sim ook hoor! Van wie is ze drachtig? Ik vind haar ook prachtige tekeningen hebben!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 18:42

Ja dat hoop ik ook. Maar natuurlijk hou ik er het volste vertrouwen in!

Je hebt op je weblog staan dat er niet veel veranderingen zijn, maar ik vond dat ze op de nieuwe foto nog dikker leek! Het is echt al een mooie drachtige dame!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:47

Ja? Zie je verschil?? Ik ben bang dat ik er zo vaak naar kijk dat ik het verschil niet meer zie!! Ik heb helemaal niet het idee dat ze groter/dikker wordt, stom he?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 18:51

Haha, op mijn 'weblog' heb ik bij haar foto staan dat ik het gevoel heb dat ze kleiner wordt!!!

Ik vind het echt al een mooie dikke mamma worden en ik zie verschil

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:53

Jeddah, jij had toch ook de camera al hangen in de stal?
Zie je daar geen groot verschil?
Bij Macy valt het op de cambeelden echt heel erg op dat ze zo'n uitgezakte buik krijgt Lachen

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:56

Pride komt morgen thuis samen met Baduh. Vandaag haar stal lekker dik opgestrooid met een dun laagje zaagsel eronder zodat de urine zich niet zo erg verspreid. Ben benieuwd wat ze ervan vind om weer op stal te staan.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:28

Ik duim voor je dat de antibiotica aanslaat Odess! Ach gut
Maar heeft de antibiotica geen invloed op het veulen dan?

Ik begin te merken dat Ivanka ook echt een zwangere muts begint te worden, hooguit een uur komt ze buiten. Met nadruk op hooguit Knipoog. Ze eet enorm veel hooi, meer dan ze ooit heeft gedaan Haha!. En ik kreeg steeds vaker een blik toegeworpen met oren in de nek Clown..
Ook als ik de singel vastmaak, doe ik die altijd eerst op het eerste gaatje en dan is er ook nog veel ruimte over Knipoog. Dan staat ze ook heel boos met de oren in de nek, aai over dr hals en die oren gaan weer naar voor Tong uitsteken.
Aansteller Haha!.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:40

@Jeddah,
ik herken wel wat je schrijft hoor. Volgens mij heb ik ook zo verschrikkelijk veel al naar Fanja's buik staan staren... Ik zie het verschil ook niet meer en denk steeds: "volgens mij wordt ze weer dunner..." Verward
Maar gelukkig zijn er dan mensen die iets minder vaak kijken en die dan wel verschil zien...
Pfew Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:46

MarijeR schreef:
Jeddah, jij had toch ook de camera al hangen in de stal?
Zie je daar geen groot verschil?
Bij Macy valt het op de cambeelden echt heel erg op dat ze zo'n uitgezakte buik krijgt Lachen

Nope... Enige wat ik daar nu wel begin te zien is dat ze rond haar kruis begint in te vallen... ze is niet zo enorm "rond" meer bovenop d'r billen!

@Fnanne, ik ben blij dat ik niet de enige ben! Inderdaad, mensen die haar minder vaak zien roepen over hoe "groot" die buik wel niet wordt...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 20:15

Tinne schreef:
Ik duim voor je dat de antibiotica aanslaat Odess! Ach gut
Maar heeft de antibiotica geen invloed op het veulen dan?

Thanks Lachen Hmmm, dat lijkt me toch niet anders had hij me het niet aangeraden en gegeven! Ik dacht dat ze het vorig jaar ook had gehad, maar ze heeft het vorig jaar na het dode veulen gehad omdat er een stuk nageboorte was blijven zitten. (beetje vergist Bloos ) Maar ik ga er van uit dat het prima kan.

@ Jeddah, wel logisch dat ze slanker wordt toch! Ze is 9 1/2 maand heen, heeft minder ruimte in haar buik en een veulen dat behoorlijk mee eet! Lijkt me niet gek dat ze dan wat vet verliest!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:36

Mmh, hopen dat het dit keer zonder complicaties verloopt Bernadet...zou zonde zijn als het weer verkeerd ging!! Odess ziet er trouwens goed gezond rond uit Knipoog

Wel mooi om die verhalen hier te lezen en het zo enorm te herkennen. Noor moet nu nog 6 weken, schiet al flink op. Maar daar is ook volop leven in te ondekken....die buik gaat flink heen en weer en ook als ik aan het rijden ben dan voel ik soms wel eens een beweging vanuit Noor dat het kleine ding dus even iets te actief daarbinnen was.
Het veulen ligt overigens bij Noor over links, normaliter was dat haar beste kant, maar kan haast praktisch geen korte wending meer maken over die kant, rechtsom gaat stukje makkelijker.

Maargoed we zijn nu echt beetje overgestapt op het zwangerschapsverlof. Beetje recreatie-bosritjes maken, maar geen gepruts en gepier meer in de bak. Komt straks wel weer...Knipoog....nog maar 6 weken...sjonge schiet echt al hard op en ergens gaat het me ook niet snel genoeg haha

Oh en ze verhaart ook echt ontiegelijk...kan het niet bijhouden, dr komt elke dag weer een lading vanaf dat ik me er haast over verbaas dat er nog haar op zit. De andere paarden verharen niet of een beetje, maar madame echt extreem...

Uiers zijn overigens nog niks, maakt ze geregeld even schoon (en dan trekt ze echt zo'n lief bekkie, omdat ze 't heerlijk vind)...
Jan en alleman mag trouwens ook niet zomaar meer van Noor aan dr buik komen. Als nu iemand van achter komt dan gaan dr oren per direct steil achterover...worden nu dus echt beetje laatste loodjes....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:01

Lady krijgt de smaak te pakken. Het lijkt wel alsof ze ineens in de breedte gaat groeien . Het waggel-waggel-idee krijg je nu!

Sanne: Idd, ook met aansingelen, mensen wat kan ze daar een drama van maken zeg. Sinds een paar weken is het echt erg, hoofd omhoogg gooien, knarsentanden Ach gut . Die singel gaat ook steeds moeilijk..pff...het veulen mag nu wel weer komen Haha!

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:32

jullie krijgen er tenminste nog een zadel op! dat kan die van mij al een maand of twee niet meer! en voor het enkelspan past ze ook al niet meer... Haha!
Zal ook wel met haar model te maken hebben. Er past zoweizo moeilijk een zadel op.
In tegenstelling tot jullie zie ik die buik met de dag groeien en ze komt minstens 3 kilo aan elke dag Clown Haha!
maar volgens omstanders valt het allemaal best wel mee......

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:57

sarahlou schreef:
jullie krijgen er tenminste nog een zadel op! dat kan die van mij al een maand of twee niet meer! en voor het enkelspan past ze ook al niet meer... Haha!
Zal ook wel met haar model te maken hebben. Er past zoweizo moeilijk een zadel op.
In tegenstelling tot jullie zie ik die buik met de dag groeien en ze komt minstens 3 kilo aan elke dag Clown Haha!
maar volgens omstanders valt het allemaal best wel mee......

Haha, nou ik ben dus ook noodgedwongen moeten stoppen met rijden! M'n zadel schuift naar voor Verward Ik ben aan het overwegen om een barefoot aan te schaffen, die past altijd. Al ga ik ze nou niet meer rijden, de jaarling hengst zorgt voor de dagelijkse gymnastiek en beweging. Clown (Vanta is nu echt heel lenig en buigzaam ondanks die dikke buik *LOL* )
En ik zie ze ook elke dag ronder en ronder worden, koosnaampje is nu "dikke". Clown
Ze was vandaag ook niet zo agressief, maar ze gaf me wel een dauw dat ik moest opschieten met die brokken. Tong uitsteken

En Bella, ik mag ab-so-luut niet aan madam's uier zitten, ik vraag me af hoe dat straks met het veulen moet. (wordt der eerste, vind ik toch extra spannend)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:03

Ik zal van de week eens wat nieuwe foto's maken van mijn dikke dame.

Mijn merrie vind het deze week echt heerlijk als ik haar uier schoonmaak. Ik zeg specifiek deze week want haar karakter wisselt nog weleens Haha!
Die van mij is erg sloom en loom en kijkt een beetje depressief en moe uit haar ogen. Ze eet wel goed en soms is er wel een gekkenuurtje waarin ze lekker rent enzo, maar voor het grootste gedeelte is ze loooommmmm. Ze eet ook niet zoveel hooi meer. Klinkt dit bekend? Ze is nu trouwens 7,5 maand drachtig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:12

Loolapelooza schreef:
En Bella, ik mag ab-so-luut niet aan madam's uier zitten, ik vraag me af hoe dat straks met het veulen moet. (wordt der eerste, vind ik toch extra spannend)

Dat komt vast wel goed. Na het veulenen zijn ze bijna altijd spontaan super moeders, ook de eerste keer Knipoog
Soms moet je de eerste keer de merrie even vasthouden als er veel spanning op het uier staat, dat kan pijnlijk zijn. Maar daarna laten ze een veulen er bijna altijd prima bij.

Ik ken heel wat merries die echt gericht uithalen als een mens aan het uier komt maar veulens geven geen problemen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:53

Konigin Famosa heeft besloten dat er niet meer aan de flanken gekomen mag worden Boos! . Longeren is erg vermoeiend en er zit steeds wat in de weg Boos! . Hare majesteit begint praatjes te krijgen en staat bij elke voerbeurt de staldeur te testen of het wel stevig genoeg is Clown . Ze wil meer en meer eten hebben Verward . Ze heeft vandaag voor het eerst in een stuk afgezette buitenbak gestaan met een hooinet vol hooi. Het is normaal gesproken verboden om paarden los te gooien in de bak, maar wat moet je anders met zo'n madam Verward . De heren staan 's morgens in de paddock en Bep staat helemaal alleen in de paddock. Dit is voor links en rechts uitslaande achterbenen ~~}> en een bitbull gebit Extreme duivel . 's Middags heb ik de paddock nodig voor het longeren van Bep of Famosa.

Het valt ook op dat Famosa op andere plekken gaat mesten. Doen jullie dames dat ook??? Ze is nu 8 1/2 maand onderweg.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 01:36

PhiaBink schreef:

Het valt ook op dat Famosa op andere plekken gaat mesten. Doen jullie dames dat ook??? Ze is nu 8 1/2 maand onderweg.

Ja! Dat doet Vanta ook! *LOL*

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:18

Hinke heeft voor het eerst een been opgetild toen ik aan haar buik zat! ze heeft nog nooit boos gedaan wist geen eens dat ze dat kon :0
Nog maar 5 weken *doet dansje*

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:08

Grappig dat je bij drachtige merries vertedert en vrolijk wordt als ze proberen je hersenpan in 2en te schoppen (afblijven buik/uier etc.). Haha!