Hoe is het insemineren gegaan, Angelpam?
Succes vanavond met de scan Myrthe!
Hoe is het gegaan, AM?
Succes op wachtbankje, xHylkje!
Spannend weer, tiwi!
Zonde, BM, maar wat je zegt, daar zit zeker wat in. Op naar de volgende ronde!
Wat jammer Vulina, en nu? Nog een ronde?
Spannend, Flueribelle, hopelijk wordt ze mooi drachtig en krijg je volgend jaar een mooi veulen!
Zo, net terug van rondje smid.
Eerst Fi, voor ging prima! Dus ze kan al beter op haar achterbenen steunen. Achter bekappen en ijzer passen ging ook goed. Maar met beslaan sloeg ze het licht weer uit de ogen van de smid. Dus naar de wei, Dais en Vie gedaan, veearts gebeld en die kwam Fi sederen (tweede keer in één week

Diagnose van de smid: Hoefzweren (want vorige week kwam er uit beide voeten viezigheid) en wellicht kneuzingen van de ijzers en omdat de veeartsen maandag en dinsdag best wat van haar achterhoeven hebben weggesneden op zoek naar de zweren, hield ze geen voeten meer over, dus dat is ook gevoelig.
Toen ze net alleen op haar nieuwe voorijzers stond, liep ze weer een stuk beter. Na haar achterijzers zwalkte ze nog net haar stal in. Vanavond weer even kijken en een stukje wandelen, kijken hoe dat gaat.
Hij vindt haar absoluut niet hoefbevangen ogen, het zou wel kunnen dat ze spierbevangen is (geweest), maar dan als gevolg van het enorm slechte lopen en een gespannen lichaam van de pijn in de achtervoeten.
Nu met haar ijzers heeft ze weer meer steun en zou het vanaf nu goed moeten gaan. Ik hoop het zo!
Deze smid heeft haar ook een maat groter ijzers gegeven. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Overigens zei de veearts dat ik haar prima gelijk hooi kon geven, want dat kleine beetje wat ze eten, krijgen ze heus geen slokdarmverstopping door. Ik heb het maar niet gedaan, ik geef haar vanavond als ze wakker is wel hooi en schoon stro. Hoe denken jullie hierover?