[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:53

Gezellig zo'n merrie, Yfkelover ;) Maar gelukkig is het gelukt!

Hoe is het insemineren gegaan, Angelpam?

Succes vanavond met de scan Myrthe!

Hoe is het gegaan, AM?

Succes op wachtbankje, xHylkje!

Spannend weer, tiwi!

Zonde, BM, maar wat je zegt, daar zit zeker wat in. Op naar de volgende ronde!

Wat jammer Vulina, en nu? Nog een ronde?

Spannend, Flueribelle, hopelijk wordt ze mooi drachtig en krijg je volgend jaar een mooi veulen!

Zo, net terug van rondje smid.
Eerst Fi, voor ging prima! Dus ze kan al beter op haar achterbenen steunen. Achter bekappen en ijzer passen ging ook goed. Maar met beslaan sloeg ze het licht weer uit de ogen van de smid. Dus naar de wei, Dais en Vie gedaan, veearts gebeld en die kwam Fi sederen (tweede keer in één week :( ). Toen stond ze zo enorm te slapen dat de ijzers er binnen 5 minuten onder zaten.
Diagnose van de smid: Hoefzweren (want vorige week kwam er uit beide voeten viezigheid) en wellicht kneuzingen van de ijzers en omdat de veeartsen maandag en dinsdag best wat van haar achterhoeven hebben weggesneden op zoek naar de zweren, hield ze geen voeten meer over, dus dat is ook gevoelig.
Toen ze net alleen op haar nieuwe voorijzers stond, liep ze weer een stuk beter. Na haar achterijzers zwalkte ze nog net haar stal in. Vanavond weer even kijken en een stukje wandelen, kijken hoe dat gaat.
Hij vindt haar absoluut niet hoefbevangen ogen, het zou wel kunnen dat ze spierbevangen is (geweest), maar dan als gevolg van het enorm slechte lopen en een gespannen lichaam van de pijn in de achtervoeten.

Nu met haar ijzers heeft ze weer meer steun en zou het vanaf nu goed moeten gaan. Ik hoop het zo!

Deze smid heeft haar ook een maat groter ijzers gegeven. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Overigens zei de veearts dat ik haar prima gelijk hooi kon geven, want dat kleine beetje wat ze eten, krijgen ze heus geen slokdarmverstopping door. Ik heb het maar niet gedaan, ik geef haar vanavond als ze wakker is wel hooi en schoon stro. Hoe denken jullie hierover?

Caily

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:15

Zal straks via laptop even verder terug lezen.

Ik laat ze ook altijd staan tot ze goed wakker zijn. Ik woon erbij dus meestal is het een klein uurtje later. Toevallig vorige week paardje van vriendin die twijfelde of hij al wakker was. Dus ik opperde even te testen met een snoepje. Dat ging inderdaad nog niet, dus nog even laten staan.

Hier net mijn jongste merrie voor het allereerst gedekt. Vind maar niks, gek genoeg bij maiden merries ben ik zo bang dat onderweg komend jaar wat mis gaat, terwijl ik dat bij ervaren merries goed los kan laten. En deze merrie is me emotioneel ook nog eens meer waard dan alle andere paarden samen...

Maar het is wel een mooi setje, ben heel benieuwd wat ze gaan bakken.

Afbeelding

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:44

Esmeralda is vannochtend gescand. Ze staat mega hengstig, maar geen goed(e) eitje(s). Afwachten maar weer...

Ik reageer later op iedereen ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:28

Balen vulina
Idd dure workout

Vervelend am horses sommige eitjes zijn ook gewoon niet goed

Heb dat ook caily die maidens zijn altijd extra spannend

Bm wat naar maar idd beter geen sperma erin dan. Brengt toch niks op.

Hier nooit natuurlijk dekken en toch nog niet veel problemen gehad.
Ik zou het zelf als hh nooit doen. Hier niet ver van iemand zijn hengst moeten laten inslapen. Mep gekregen tijdens het dekken, been af. Is toch groot risico.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:47

Iedereen met een drachtige merrie van harte proficiat!

Ik heb besloten om te stoppen. Mijn merrie toont geen enkel teken van hengstigheid en met scannen blijkt ook steeds dat de situatie onveranderd is.

Nu moet ik er ook bij vertellen dat wij afgelopen zaterdag te horen hebben gekregen dat ons bod op een huis geaccepteerd is dus dat we een huis gekocht hebben. Al bij al voelt het voor mij nu beter om niet langer te lopen prutsen. We gaan de sport in en zien later wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:50

Drachtig hier!!!! *\o/* *\%/*

Wat jammer AM horses

Mooie combi Caily!

Met sederen ben ik altijd voorzichtig en krijgen ze de eerste uren niks van mij. Hopen dat het nu beter gaat met Fi en dat ze inderdaad steun heeft van de ijzers!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:00

Toen ik om half 8 bij haar kwam, was ze wakker genoeg en hebben we even gegraasd. Daarna hooi gegeven. Ik ben ook liever voorzichtig daarin. Het verbaasde me ook dat de veearts dat zei.

Ze liep echt goed! Ze wil niet draven en tilt af en toe nog een voetje op, maar ze wordt zo langzaam aan weer vervelend, dus dat is een goed teken :D
Ik denk dat ze vindt dat ze meer dan genoeg kusjes van me heeft gehad de afgelopen week :')

Kijk haar knap zijn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonde Sophie, maar begrijpelijke keus. Gefeliciteerd met je woning!

Caily, ik vond de eerste keer met Fi ook heel spannend! Dat is nu met de tweede keer al minder, maar ik snap je gevoel heel goed. Fi is ook mijn neteveneenkleinstreepjevoorpony :o

Gefeliciteerd Myrthe!! *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:05

Solo dus net geïnsemineerd, morgen scannen of het ei weg is en dan over 18 dagen scannen := duimen dat het in één keer raak is.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:52

Het wachtbankje kriebelt! Donderdag eerste scan!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:16

Gefeliciteerd Myrthe! 18 dagen nu?

Wat fijn dat ze nu weer beter loopt Cynthia,hele opluchting.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:23

BusyMissy. Wat balen. Op naar de volgende ronde.

Tiwi. Goed hengstig, klinkt goed!

Zonnetje. Fijn dat ze braaf was! Nu wachten tot ze hengstig is.

Mer. Welkom! Duimen draaien.

Vulina. Wat jammer -O- nieuwe poging?

Welkom fleuribelle! Duimen dat nu alles goed verloopt

Caily. Mooi setje <3 Ik snap wat je bedoel.

Sophie. Wat jammer, maar begrijpelijk! Gefeliciteerd met het aankoop van jullie nieuwe huis!

Myrthe. Gefeliciteerd *\o/*

Cynthia. Fijn dat het beter gaat. Ze is prachtig!

Dankjewel voor de leuke reacties op filmpje van mij met Formidable :j Een droom die uitkomt, waar we samen aan hebben gewerkt. Ik ben er nog lang niet, maar aan zijn inzet ligt het in ieder geval niet.

Ik kan me van de vorige keren herinneren dat Esmeralda ook meerdere eitjes had en rond de 3x geïnsimineerd. Ik ben zelf niet bij de scan geweest vannochtend. Dat ze nu zo mega hengstig staat, is al wel fijn. Nog niet eerder geweest dit jaar...

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:51

Gefeliciteerd Myrthe! Leuk om te horen dat het weer gelukt is bij iemand!

Sophie, proficiat met jullie nieuwe woning. Vervelend dat het zo moeizaam loopt. Wellicht in de toekomst nog eens een poging wagen.

Cynthia, fijn dat ze opknapt! Klinkt wel alsof het flink zeer doet zoals ze op de hoefsmid reageert. Tenminste, ik heb niet het idee dat ze normaal ook zo reageert.

Fleuribelle, sterkte met het verlies van jullie veulen. Twee jaar heb ik hetzelfde mee gemaakt en daar heb ik het af en toe nog steeds moeilijk mee. Ons veulen heeft destijds 3 weken op Utrecht gestaan en is nog 3 keer geopereerd, maar de situatie werd steeds slechter en hebben we moeten besluiten om haar in te slapen. Echt een nachtmerrie!
Hopelijk heb je dit jaar meer geluk. Kaelyn is overigens een prachtig veulen! Heel mooi!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 00:19

SophievdV schreef:
Iedereen met een drachtige merrie van harte proficiat!

Ik heb besloten om te stoppen. Mijn merrie toont geen enkel teken van hengstigheid en met scannen blijkt ook steeds dat de situatie onveranderd is.

Nu moet ik er ook bij vertellen dat wij afgelopen zaterdag te horen hebben gekregen dat ons bod op een huis geaccepteerd is dus dat we een huis gekocht hebben. Al bij al voelt het voor mij nu beter om niet langer te lopen prutsen. We gaan de sport in en zien later wel :)

Wat jammer van de merrie Sophie -O-
Maar een nieuw huis is inderdaad ook een hele flinke stap! Veel geluk op jullie nieuwe stekje! :D
En hopelijk later toch ook nog eens geluk met een mooi veulen van je merrie. :j

Op de foto's ziet ze er prachtig uit Cynthia! <3
Heel fijn dat het weer beter gaat met haar!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:45

Gefeliciteerd met de drachtige merrie myrthe.

En Sophie gefeliciteers met jullie huis. Dat is ook erg leuk! :D

Veel plezier op het wachtbankje!

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:22

Vulina Balen zeg, weer opnieuw proberen?

Fleuribelle Wat een ellende, sterkte met het verlies. Kan begrijpen dat je er dan even wat minder zin in hebt maar leuk dat je het toch weer gaat proberen. Hoop voor jou dat het deze keer allemaal soepel gaat, dat is je gegund!

Myrthe3 Gefeliciteerd!!! *\o/*

Cynthia Fijn dat het de goede kant op gaat met Fi! En verstandig dat je even gewacht hebt met voeren, vreemd dat de dierenarts dat zei…

Caily Wat een mooi combi heb je! Dat emotionele heb ik ook met mijn merrie, maakt het extra spannend…

AM_Horses Jammer dat ze geen goede eitjes had. Wanneer opnieuw scannen?

SophievdV Gefeliciteerd met de koop! :D Jammer van je merrie, maar begrijp het wel.

Mer1980 Spannend, ik duim voor je!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:50

Balen Sophie, maar gefeliciteerd met jullie huis! Waar hebben jullie gekocht?

Gefeliciteerd Myrthe!

Ja, wij proberen nog wel even een keer. Zo laat zitten we nog niet in het seizoen :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:09

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar gezien ik het erg druk heb en mijn zusje ernstig ziek is ook weinig tijd er voor gehad. Ondertussen heb ik wel 2 merries weggebracht om te dekken en is de eerste combinatie al drachtig gescant.

Mijn knappe Pie's Empty sz
Afbeelding

Drachtig gescant voor 18 april(335 dagen gezien ze meestal wel eerder gaat) van;
Spots n Dots Be a Mystical Wish
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:19

Jammer Sophie maar wel begrijpelijk. Gefeliciteerd met je nieuwe huis.

Gefeliciteerd myrthe.

Hopelijk worden er meer drachtig.
Wij zijn vanmorgen wezen scannen met diantha ( veulen is 6 dgn) en er zit al een groot ei dus ze moet er vanavond bij. En meys vanavond scannen voor dracht.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:35

Thanks voor de felicitaties!! :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:37

Cynthia fijn dat het wat beter gaat, toch wel even flink stressen dit. Maar nu de goede kant op.

Myrthe gefeliciteerd!

baudyh ik duim voor je vanavond!

DL welkom, ik miste jou hier al. Jeetje wat erg van je zus, sterkte daarmee.

Sophie dat is wel heel erg balen, maar wel gefeliciteerd met je nieuwe huis! Dat is ook wel iets heel leuks om naar vooruit te kijken. Hopelijk in de toekomst toch nog een veulentje voor je.

AM_horses in ieder geval goed dat ze nu echt mooi hengstig is. Duim dat het nu mag gaan lukken!

Vulina inderdaad, een mei-veulen is zeker geen verkeerde tijd. Succes deze ronde.

2a54 nog één nachtje geduld. Veel succes morgen!

mer1980 welkom op het luxueuze wachtbankje!

Myrthe yess, gefeliciteerd!

Caily wel een heel mooi setje samen. Ik snap je gevoel, ik stel het mooi nog een tijdje uit met mijn jonge merrie :D

Tiwi jij ook veel geluk deze ronde!

HylkjeX ook weer op het bankje, hopelijk nu raak!

BusyMissy gets dat is een verloren ronde dan inderdaad. Maar wel de gelegenheid om zich mooi op te schonen nu, dus dan de volgende ronde ervoor gaan.

ZonnetjeX ik hoop voor je dat je DA gelijk krijgt en dat het bloedei niet uitmaakt.

Fleuribelle welkom en ik duim heel hard voor je dat het mag gaan lukken en op naar een gezond veulentje. Wij hebben vorig jaar een dood geboren veulen gehad. Dan kijk je er nu toch wel even anders tegenaan. Maar het fokken blijft iets moois..

corinadrenth balen! Volgende ronde meer succes.

Ik was even een paar dagen mobiel aan het bokken en dan is bijlezen lastig hier. Ik hoop dat ik niemand ben vergeten. Succes aan de mensen die nog wachten en gefeliciteerd met de drachtige merries.

Wij wachten op vrijdag voor de 6-weekse scan (nou ja, 40 dagen vrijdag). Ik vind het toch wel weer spannend. Ik vind wel dat Wainonia zich nog drachtig gedraagt. Ze heeft zo'n superzachte uitstraling in haar ogen. Normaal is het een kreng haha.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:41

Gefeliciteerd met je woning Sophie! Begrijpelijk hoor dat je nu stopt. Nu genoeg te doen :D

Gefeliciteerd Myrthe!

Spannend baudyh!

DL sterkte met je zus. Gefeliciteerf met de dracht :)

Spannend 2a54 !

Caily mooi setje idd <3

Sterkte fleuribelle met het verlies

Thanks paardje2013

Over die van jou heen gekeken claudia excuus , spannend. Duim dat ie er nog gewoon in zit :D
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 12-06-19 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:54

Ah, de mooie blauwoog is drachtig, gefeliciteerd DL!

Succes vanavond Baudyh!

Spannend voor vrijdag Murosch, maar vanaf dan zit het meestal wel goed!

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:28

Dustinlover Wat vervelend van je zusje, sterkte daarmee! En alvast gefeliciteerd met de eerste drachtige merrie :D Bijzonder die blauwe ogen ook.

Baudyn Spannend, succes vanavond!

Murosch Spannend vrijdag maar dat klinkt positief.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:14

Oeh wat gaat het hier ontzettend snel ben een paar dagen weggeweest en ga proberen een bijlees post te maken.

Mijn merrie is sinds gisteren terug van de HH. De 7de is ze gedekt dus rond de 25ste scannen dus nu op het wachtbankje. Ze heeft haar wel ongeloofelijk druk staan maken daar op stal dus erg goed de bevruchting is dat wel niet. Ik duim wel dat het toch pakt.

@Kabayo gefeliciteerd en succes met de andere merrie
@Baudyh Wat een grappenmaker! Proficiat!
@BusyMissy maar vreemd en wat jammer.
@Meya Welkom!
@Evelien Ik toch ook naar daar gaan daar weten ze wat ze doen en hebben ze de hengsten direct bij hun. Zo vreemd van de haflinger maar wel goed.
@CP ziet er nogthans een vieze wonde uit. Best dat ze er niet op mankt
@MilanLover Wat heerlijk dat alles zo vlot verloopt.
@Renske ook fijn nieuws!
@Cynthia fijn dat je het nu weet.
@Faline wat een knapperd! <3
@xhylkje Ik duim mee voor je! En welkom ook op het wachtbankje
@Sanne proficiat! Hopelijk blijft er 1 zitten. Mooi combo!
@Vulina wat sneu -O- Het zit je echt niet mee precies
@Cioccolato proficiat!
@Yfke Welkom op het wachtbankje
@Corina Jammer Hopelijk volgende ronde wel raak
@Jeanna Proficiat met het knappe veulen
@Zonnetje ik hoop het dat het goed gaat. Ik duim in ieder geval
@fleuribelle welkom en welkom op het wachtbankje
@Myrthe gefeliciteerd!
@DustinLover Welkom terug ook weer en proficiat!
@2a54 spannend!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:11

Degene met een drachtige merrie gefeliciteerd

Ik zit weer gezellig op het wachtbankje 26 juni weer scannen

Heb met de dierenarts erover gehad heel veel merries die in mei gedekt zijn zijn er veel die niet dragend zijn hopen deze ronde beter

komen weer mooie paardjes voor bij en mooie combinaties maar wie dekt nog natuurlijk met de hengst?
Geloof dat ik daar canto helemaal niet mee aan moet komen dat kan de hengst zijn tanden wel kwijt zijn denk ik haha we hebbeneen jaarling hengst op stal staan maar daar reageert ze niet op ook niet als ze hengstig is dus kan beter ki doen voor iedereen veiliger