[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:36

Wat een gaaf ding Myrthee!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:24

Evita spannend, dan op naar een mooi (rood) veulentje? :D

Luna alweer 45 dagen, dat schiet al op! Had je er eentje drachtig of nog meer dit jaar?

Myrthe's Kriebeltje is een mooie grote Kriebel aan het worden. Is hij nog zo'n knuffelkont?

Het gaat gelukkig al wat beter hier met Suzie. Ik had het gisteren wel met haar te doen hoor, maar vandaag loopt het gezelschap alweer samen en ze roept ook niet meer naar haar vriendjes. Ze had wat last van haar oogje door de vliegen zag ik, dus maar even schoongemaakt en nu een gordijntje voor. Haar voorpluk is nog net wat te kort deze zomer. Ze moet wel echt wat op dieet straks, is flink gegroeid daar op het gras. Inmiddels heb ik ook de afspraak gemaakt om te scannen, dat wordt donderdagochtend, dus precies op 40 dagen dan. Ik ben benieuwd!

Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:37

Fijn dat ze weer geaccepteerd wordt Murosch, en inderdaad, een paar kilootjes eraf zou haar niet misstaan.
Net even bij Vien wezen kijken, die heeft totaal geen haast deze ronde. Liet 9 dagen geleden al de eerste hengstigheidsverschijnselen zien, maar nu pas een ei aan het groeien en wat vocht in de baarmoeder. Hopelijk kan ze vrijdag geïnsemineerd worden. Ben er wel een beetje klaar mee, gaat een leuke rekening worden zo....

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:42

Heb je geen scan abonnement bij de hengstenhouder twinklebel? Of laat je telkens je eigen arts komen?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:43

Fijn dat ze weer geaccepteerd word Murosch!
Kriebel is inderdaad nog steeds erg knuffelig.Afbeelding
Afbeelding
Het ziet er inmiddels alleen iets anders uit haha. Hij is ook erg loyaal, naar mij en zijn beste vriend. Andere paarden worden bij mij weg gejaagd en als de andere zijn vriend pesten laat Kriebel weten dat hij daar niet van is gedient :').

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:52

Kimsel94 schreef:
Heb je geen scan abonnement bij de hengstenhouder twinklebel? Of laat je telkens je eigen arts komen?

Nee, ze staat bij mijn eigen dierenarts. Van Uijtert is dik 100km enkele reis en Vien kan slecht tegen veel vreemde paarden om zich hern, wordt ze heel erg gestresst.
Normaal breng ik haar als ze goed hengstig is,maar nu omdat ze die swab wilden nemen bij de eerste verschijnselen. Normaal gaat ze dan redelijk snel, maar nu even niet...

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:45

Ja ik woon in Pijnacker, naast Delft waar jij dus woont en ben ook elke keer het ritje naar van Uytert wezen maken.. Mijn merrie heeft daar gelukkig niet zoveel problemen mee en past zich gelukkig snel aan :)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:59

Rijden jullie dan iedere keer helemaal naar van Uytert (of andere hengstenhouder) om te scannen? Of laat je de merrie dan daar?

(ik scan bij mijn eigen dierenarts. Zonde veulen rijd ik daar heen. En nu met veulen komt ze bij ons aan huis)

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:06

Ik bracht haar om te scannen, was het bijna tijd om te insemineren, dan bleef ze daar tot ze geïnsemineerd was. Wanneer het ei weg was, haalde ik haar weer op en ging daarna terug op 15 dagen om te scannen op tweelingdracht. Eerste ronde niet gepakt, dus toen is ze nog een paar dagen mee naar huis gegaan en 4 dagen later weer gebracht voor tweede inseminatie, nu ook weer wanneer het ei weg was, weer opgehaald en weer op 15 dagen gaan scannen voor tweelingdracht. Die hadden beide gepakt, dus arts moest er eentje kapot maken, lukte niet op 15 dagen, dus is ze weer een paar dagen gebleven en heb ik haar op 17 dagen weer opgehaald. Toen afgelopen weekend op 35 dagen weer terug gegaan om te laten scannen..
Dus ja het is veel heen en weer rijden, maar het kost mij slechts wat tijd aangezien de brandstof op de rekening van de zaak gaat :)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:09

Twinklebel ik duim mee !

Murosch fijn dat ze geaccepteerd wordt ! :j Ik zal er vast overheen gelezen hebben maar door welke hengst is ze gedekt ??

Myrthe knap paardje jou Kriebel <3

Evita hopelijk snel drachtig !! Ik duim voor je !

Ldenboer, frijn dat die van jou wel gewoon drachtig is geworden want poeh poeh wat een moeite allemaal !!

Luna knappe combi ! Wat zijn de kleurkansen? En waar hoop je op ? O:)

Kabayo spannend hopelijk raak !!

Omdat ik weer een beetje terug binnen ben komen vallen (sorry, ik heb het even heel druk gehad en zal vanaf nu weer fanatieker proberen te volgen) zal ik mijn combi's even nog een keer voorstellen ! Heb er even een korte uitleg bij gezet waar ik op hoop te verbeteren maar dat is echt even heel kort, we hebben veeeel tijd gestopt in het uitkiezen van de in ons ogen perfecte combi's!

Merk dat ik van Bera geen goede foto heb dus die houden jullie tegoed :')

Allereerst Halla x Vilmundur, voornamelijk poging tot verbeteren voorbeenstand, boeg en voeten.
Halla haar veulen van dit jaar is een soort kopie van haar dus we weten dat ze sterk vererft, ben heel benieuwd wat eruit gaat komen.
Vilmundur is een hoog gekeurde hengst die in Duitsland dekt dus daar staat Halla momenteel :o
Afbeelding

Daarna Kat X Hrammur, in de hoop het ideale recreatiepaard te fokken met veel en confortabele tolt met kwa exterieur voornamelijk verbetering op de bovenlijn. :=
Afbeelding

En als derde combi onze Bera X Onze eigen hengst Freyr ! Heel benieuwd naar deze combi, hoop vooral op een meer cilindrisch lichaam en behoud van hoogte en het super beenwerk van moeders.
Afbeelding
Het zal Freyr zijn eerst veulen worden op het vaste land. In IJsland is hij gekeurd met een 8,43 totaal en heeft al een stuk of 13 veulens, maar allemaal nog jong dus ben erg benieuwd O:)
Bera is onze enige maiden dit jaar :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:13

Ik hoop dat we dan nu eindelijk de positieve berichten gaan krijgen!

Hier gisteren ook weer 1 gust |o
Vorig jaar was deze de eerste ronde drachtig, mooi balen dus...

Kriebel :D Ze hebben het prima naar hun zin :j Deze week verhuizen ze naar het stuk land ernaast, kunnen ze maar dik worden ;)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:03

Kimsel94 schreef:
Ik bracht haar om te scannen, was het bijna tijd om te insemineren, dan bleef ze daar tot ze geïnsemineerd was. Wanneer het ei weg was, haalde ik haar weer op en ging daarna terug op 15 dagen om te scannen op tweelingdracht. Eerste ronde niet gepakt, dus toen is ze nog een paar dagen mee naar huis gegaan en 4 dagen later weer gebracht voor tweede inseminatie, nu ook weer wanneer het ei weg was, weer opgehaald en weer op 15 dagen gaan scannen voor tweelingdracht. Die hadden beide gepakt, dus arts moest er eentje kapot maken, lukte niet op 15 dagen, dus is ze weer een paar dagen gebleven en heb ik haar op 17 dagen weer opgehaald. Toen afgelopen weekend op 35 dagen weer terug gegaan om te laten scannen..
Dus ja het is veel heen en weer rijden, maar het kost mij slechts wat tijd aangezien de brandstof op de rekening van de zaak gaat :)

Bij mij wordt dat een dure hobby,ben voor het vervoer afhankelijk van een vriendin. Bovendien wordt dat lastig plannen met werk om heen en weer te rijden. De Raaphorst zetten we haar desnoods s'avonds af als we s'ochtends moeten werken, dan kijken zij er in de ochtend naar.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:06

Wel gezellig dat je zo dichtbij woont Kimsel! Kunnen we bij elkaar op kraamvisite. Heb jij haar aan huis staan?

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:20

Murosch schreef:
Evita spannend, dan op naar een mooi (rood) veulentje? :D

Als het goed is wordt het een geel exemplaar in combinatie met Don Cremello! Fijn dat ze haar weer gaan accepteren!

Mooie combi's daisyjazz! Zo te lezen heb je je keuzes met veel zorg gemaakt. Zijn ze alle drie al drachtig?

Wat balen Vulina! Hopelijk pakt ze komende ronde wel!

Donderdag laat ik Bin ook bij de dierenarts staan tot het ei weg is. Ik ben ook afhankelijk van een heel lief stalgenootje die ons met veel liefde brengt, maar kan te gek ook natuurlijk!

Het inderdaad een dure grap! Als ik alles bij elkaar op tel zit ik nu al om en na bij de 300,- en ze is nog geen eens geïnsemineerd. :')

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:32

Ik zal maar niet vertellen aan hoeveel ik al zit...3 inseminaties, 2 hengsten, 2 maanden dubbel stalgeld (hengstenstation en gewone stalling loopt ook door of ik ben mijn plekje kwijt), spoelen, swabje nemen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:44

Hier ook inderdaad, nu bij elkaar al 18 dagen kliniek, een stuk of tien keer scannen, twee keer insemineren, swabje, twee keer thuis scannen....en dan nog niet eens drachtig...moet een veulen met gouden hoefjes uit komen.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:43

Die van ons (verzorg) is drachtig gescand... mixed feelings van mijn kant, maar leuk voor de eigenaar!

Dit was trouwens onze tweede ronde

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:00

Twinklebel schreef:
Wel gezellig dat je zo dichtbij woont Kimsel! Kunnen we bij elkaar op kraamvisite. Heb jij haar aan huis staan?

Nee, mijn stalling is in Berkel en Rodenrijs. Op het moment staat mijn merrie wel van haar dracht te genieten samen met 2 andere drachtige merries op het land in Abcoude! :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:20

Heerlijk! Mijne staat in De Lier.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:42

Ik haak hier weer even in. Wij zijn heerlijk een lang weekend op terschelling geweest en hebben de telefoon echt even gelaten voor wat het was. Wij gaan vrijdag scannen om te kijken of de eerste keer gelukt heft.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:57

Aan al die verhalen te lezen hier is het maar moeilijk om de merries dit jaar drachtig te krijgen bij de eerste keer!? :oo

Mijn merrie had ik vorig jaar 's maandags gebracht en kon haar de woensdags weer halen, in 1 keer raak.

Vandaag gebeld aangezien ze er vanaf Vrijdag staat, hoe de situatie is.
Ze hadden haar gister geïnsemineerd en kan haar morgen of donderdag als het goed is weer halen. :):) Ze had nog wat vocht in de baarmoeder, dus de dierenarts kwam nog eens spoelen.
Hopelijk dit jaar weer meteen raak en hopelijk geen tweeling aangezien beide eierstokken even groot waren.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 06:43

Carmuh, spannend hoor!!

XPenny, het lijkt inderdaad wel erg moeizaam te gaan dit jaar :(

Morgen word mijn 2e merrie gescand. En volgende week vrijdag word de 3e gescand en de 1e nog gecontroleerd of het er nog zit.... wat gaan die dagen nu traag zeg :o

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 07:29

Hier vorig jaar alle 3 in 1 keer drachtig. Dit jaar nog maar 1 van de 3 drachtig. Om moe van te worden. De 2e is net weer geinsimineerd , vandaag weer scannen of het ei weg is. ( 4e cyclus alweer) de 3e zaterdag scannen op 16 dgn. Hoop het zo.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 07:35

Het is echt een moeizaam jaar. Bij arany zn merries ook. Meestal is alles van de eerste keer drachtig , dit jaar een aantal die een 2e poging nodig hebben en ook 2 die aan poging 3 zitten.
En ook al 2 die drachtig waren maar ondertussen verworpen hebben en dus terug worden geinsemineerd nu.

Morgen onze 3e merrie scannen.. (poging 3)

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:08

Echt een gedoe zeg bij een hoop..
Hoop voor jullie dat het allemaal goed blijft gaan!

Net zoals ik hoop dat het bij mijn merrie ook blijft zitten en niet alsnog verworpen gaat worden..
Arts zei omdat ze zondag al op 35 dagen zat, ze sws niet meer hengstig zou worden wanneer ze het binnen nu en een aantal weken alsnog zou verliezen... Ook kom ik dan erg laat in het seizoen dus ik scan pas weer voor de gustregeling eind september..