[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:25

Ik geloof niet zo heel erg in keuren Noisy.

Bij een ontzettend duur paard ja, maar anders...
Mijn vroegere merrie mag je bijvoorbeeld helemaal op de foto laten zetten, je zal niets abnormaals vinden. En toch kan ze enkel nog dienen als grasmaaier :(

Als het paard niet mank is, goed op de benen staat en verder gezond lijkt, is dat voor mij meestal al genoeg. Voor de rest maak ik natuurlijk een contract op en mocht er dan een verborgen gebrek zijn, dan moet dat geregeld worden.
Mijn VA komt ze wel bekijken eenmaal ze thuis staat.
Is dat een risico? ja, natuurlijk, maar als ik morgen een gekeurd paard koop, heb ik ook nog altijd een risico. Een VA kan ook niet alles zien helaas.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:26

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:26

Ik heb geen melk testjes maar we hebben wel wat vooruitgang...

Het word troebel:
Afbeelding
:D

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:35

Jillybeeb in aankomst.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:35

Merrie in dit stadium van de dracht koop je toch eigenlijk op papier en een mooi koppie. Exterieur en beweging zijn dusdanig anders dat je daar niet op kan oordelen.. Enige puntje vind ik zelf de verhuizing. Ik wil mijn merries graag minimaal een maand van te voren in hun merrie stal hebben staan, zodat ze afweerstoffen kunnen gaan maken :j

Vrijdag wordt mijn merrie open gezet, zondag is ze 320 dagen. Tot nu toe kreeg ze de veulens rond de 325 dagen dus verwacht volgende week eigenlijk wel de eerste :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:36

Spannend CL!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:39

Jaaa, druppeltjes! :):)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:49

Kom maar op met dat veulen Jill!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:55

Vulina schreef:
Merrie in dit stadium van de dracht koop je toch eigenlijk op papier en een mooi koppie. Exterieur en beweging zijn dusdanig anders dat je daar niet op kan oordelen.. Enige puntje vind ik zelf de verhuizing. Ik wil mijn merries graag minimaal een maand van te voren in hun merrie stal hebben staan, zodat ze afweerstoffen kunnen gaan maken :j

Vrijdag wordt mijn merrie open gezet, zondag is ze 320 dagen. Tot nu toe kreeg ze de veulens rond de 325 dagen dus verwacht volgende week eigenlijk wel de eerste :D

Inderdaad zo denk ik er ook over. Ze zal waarschijnlijk wel nog wat kunnen rond hobbelen, maar echt zien hoe ze beweegt kun je niet. Ook exterieur is moeilijk met zo'n buik vind ik. Daar ga ik dus uit van de foto (van voor de dracht). Ik ga gewoon kijken naar de punten op de APTA-keuring ook. Dat geeft toch ook al een beeld. Maar inderdaad eigenlijk koop je haar dan op papier :j
Ik vind het ook erg laat om ze te verhuizen. Heb dat ook zo aan de verkoper gezegd. Maar als ik ze niet koop zal ze wel naar iemand anders verhuizen, dusja...
Daarom ook dat ik nu in allerijl ga en onmiddellijk al de trailer meeneem. Nog een week langer wachten kan echt niet meer vind ik zelf.

Spannend hoor! Een vriend heeft ook een merrie staan die nog open moet gemaakt worden. Hij is al helemaal nerveus dat ze te vroeg bevalt en de draadjes er nog in zitten :+

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:56

Ooh wat word het al spannend voor vele :D

Crines heel spannend ben benieuwd naar de merrie.

Nicole.. je merrie gaat hard! Heb hier een kurk liggen maar daar houd je niks mee tegen ben ik bang :') :=

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:59

Cubralibre; Spannend joh!!

Iemand ervaring met anti-rolsingels voor shetlanders??
Kreeg eentje binnen vandaag, maar hij lijkt mij zoooo groot!
En ook nog eens zonder singel van 55cm, dus die kan ik nog eens apart gaan kopen.
Bovenstuk voor shetlanders was al 83eu, terwijl je voor paard (bovenstuk+singel) ook 83eu betaald.
Terwijl je voor een los bovenstuk voor paard 68 betaald met een singel van 15 euro.
Nou dan had ik het misschien net zo goed apart kunnen bestellen en was ik net zo duur uit, maar had ik wel een singel erbij. Heb al even gemaild, maar ik snap hem even niet meer hihi..
Zie net op andere sites dat bovenstuk voor shetlanders ook zonder singel geleverd worden. Maar daar betaal je dan ook 84 voor! Waarom duurder, terwijl ze kleiner zijn?
En bovenstuk die ik nu heb gekregen kan wel op een belg denk ik :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:08

Oeh CL, dat kan toch nooit lanf meer duren zou je zeggen... :):)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:19

Spannend CL!!

Hopen dat ze het nog even binnenhoudt Nicole!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:29

Niemand vindt mijn pony's leuk. :')

CL dat ziet er al een best kleur uit! Ik zou je bijna een melktest willen toegooien en zeggen DOE DIE TEST hihi. Spannend.

Peetjjuh geen ervaring mee zelf,ik wou een halsteralarm omdat die dingen me zo onhandig leken voor die kleine pony's.

Nicole oeps...Maar...zo een test heb ik dus ook bij Karin en die gaat echt nog wel wat wachten,volgens mij kunnen ze er dus lang op blijven hangen. Maar lager mag het niet meer worden natuurlijk. :=

Spannend ook al Vulina!

Mijnlieverd zo dat is goed nieuws en een opluchting!

Chimello de testjes verkoopt Robynn! Ik heb ook die,heel makkelijk in gebruik.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:31

We gaan het zien....

Afgelopen nacht heeft ze veel gelegen, gerold, gegapen, gegeeuwd en boos gekeken naar haar buik dus er is wel degelijk iets gaande ;)

We wachten t gewoon af, meer kan ik niet doen....

Manlief heeft gezegd vandaag dus hij zou gelijk kunnen krijgen of niet :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:32

pretty schreef:
Ik vind jouw pony's geweldig. <3

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:34

pretty schreef:
Peetjjuh geen ervaring mee zelf,ik wou een halsteralarm omdat die dingen me zo onhandig leken voor die kleine pony's.

Ja, ik heb ook een smart en kan aan halster, maar was bang dat ze met halster kan blijven hangen aan slot van stal die aan buitenkant hangt als ze met hoofd erover gaat. De singel is ook enorm zwaar! (Bovenstuk) lijkt me ook niet bepaald comfortabel idd...
Zo lastig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:37

Tinnie's veulentje staat op de Bokt Facebookpagina. <3

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:38

KoudbloedKim schreef:
pretty schreef:

Idd ik ook! :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:39

KoudbloedKim schreef:
Tinnie's veulentje staat op de Bokt Facebookpagina. <3

Idd, zag het ook net :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:44

Haha dankje KBK en Tinnie.
Ik snap dat ze nu wat groezelig zijn maar wacht maar...tot de lente ooit komt. :P

Lastig Peetjuhh. Ik laat anders ook never nooit halsters aan buiten of in de stal maar voor dit maak ik een uitzondering. Ik heb gelukkig wel de camera erop ook nu. Ik zet het halster wel iets strakker als wat ik anders zou doen en doe het elke dag ook even af zodat ik kan zien wanneer het teveel zou schuren. Maar ik vind zo een rolsingel echt niet comfortabel voor die mini's.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:49

Ga nu heel erg twijfelen idd! Ben ook niet zo'n fan van een halster om, als ik er niet bij ben. Heb ook een cam, maar daar kijk ik ook niet ala minuut op haha..
Misschien even bedenken hoe ik het slot kan beschermen dat ze daar niet aan kan blijven hangen idd. Denk dat de singel maar terug gaat! Scheelt ook 85euries..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:53

Ja,ik snap het gevaar heel zeker. Hier kunnen ze niet echt ergens aan haperen maar dan nog hé.
Even kijken wat je kan doen aan dat slot eventueel. Desnoods een zak rondbinden of iets,ik zeg maar wat. :o Maar als je kan zou ik zeker het halsteralarm gebruiken in plaats van de singel,spaar je nog uit ook.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:53

Wat een dropje Woogy <3

Nu wordt het echt spannend CL en Patrick! Hopelijk snel weer nieuwe veulentjes in dit topic!

Pandakaas die gaat flink tekeer haha

Ik heb hier ook een halsteralarm. Normaal ook liever het halster af, maar nu maar even een uitzondering. Helaas geen internet op stal anders had ik ook nog voor een camera gekeken. En hoop dat ze een beetje duidelijke tekenen geeft dan kan ik op stal gaan slapen/waken, anders ben ik nog bang dat ik te laat ben (woon 13 km van stal) :=

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:12

KoudbloedKim schreef:
pretty schreef:

ja waarom zou je dat in godsnaam denken pretty :P
Ze zijn geweldig :D
Ik vind ze gewoon super grappig. Zeker met al dat haar _O-
En de mini-veulens zijn zoooooooooo mini, die zou je in je handtas willen steken :+
Kom maar op met die kleintjes dus :Y)

Whoe, troebele melk bij Jill. Die kom eraan *\o/*