[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:59

Ik denk dat mijn arabieren misschien wel bezig zijn met hele andere dingen over de tablets ook :\

Vulina: Pony is met scannen an sich niet heel moeilijk, ze vind het niet leuk maar praam doet wonderen. Het is alleen dat ik geen zin heb in weer al die ellende. Ik ben de eerste twee keer ook wel gruwelijk verwend door haar door beide keren in één dekking drachtig te zijn en elf maanden later twee kern gezonde sterke babies op de wereld te zetten...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:13

_O- Wat dan?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:25

Hoor ze steeds vaker in een andere taal spreken...Pris is een Russische Arabier...kan het nog gevaarlijker? zie haar steeds vaker met zo'n gordel om lopen Afbeelding...Ik weet het allemaal niet...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:29

Hihihi, ik wil ook niet weten wat die allemaal uitspookt Woogy...

Hier gelukkig n merrie die zo braaf is met scannen dat de va haar biet eens wil verdoven, ze zei: dit is serieus de enige merrie die ik echt zonder verdoving surf te scannen :o

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:42

Verdoven met scannen >;) dat hoor ik zelden. Hooguit even de praam erop, maar de meeste merries laten zich prima scannen hoor.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:44

Mijn merrie is ook prima te scannen hoor, zou zelfs zo in de stal lukken, enkel moet ze wel haar veulen zien natuurlijk :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:46

Mijn merrie vindt het ook niet prettig maar ze ondergaat het wel braaf. Ze draait wat en perst vaak een beetje teveel.

Ik durf het niet echt hardop te zeggen maar mijn merrie gedraagt zich echt anders, ze is vreselijk aanhankelijk ook naar andere paarden, enorm hinniken en plakken, ze is echt 'anders' := Ik hoop zoo dat ze drachtig is.

Vraagje voor de kenners; dat gedrag.. Blijft dat echt 11 maanden zo? :oo

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:50

Bij mijn Lara wel.........

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:11

suffie schreef:
Verdoven met scannen >;) dat hoor ik zelden. Hooguit even de praam erop, maar de meeste merries laten zich prima scannen hoor.

Hier (in de VS dus) word bijna elke merrie ligt verdoofd... Moet mij niet vragen waarom want daar kan ik je geen antwoord op geven al denk ik dat t er ook wel aan zal liggen dat er hier nauwelijks gebruik word gemaakt van opvoelboxen.

Met n klein beetje sedatie heb je ook geen last van persende merries en minder kans dat ze ineens gaan lopen meppen (en geloof mij, dat wil je niet en ze zijn zo snel dat je al n lel te pakken hebt voordat je er erg in hebt *bin there, done that :p*).

Nou ik hoop dat t gedrag dat de mijne nu vertoont niet nog 10 maanden blijft... Die heeft sinds afgelopen zaterdag ineens t idee dat er iemand haar wil vermoorden op n bepaald stuk in de buiten rijbaan ;(
Verder moet ze echt niets hebben van ruinen in haar buurt maar other then that is ze n grote knuffelbeer (Hmm, was ze al maar goed).

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:13

Ik heb nog nooit een merrie hoeven verdoven met scannen! Zou ook niet best zijn lijkt me, om de dag gesedeerd..

Sommige merries blijven hun gehele dracht wat anders. Anderen merk je niks aan. Persoonlijk merk ik er vaker niks van dan andersom, hoogstens vind ik ze wat rustiger. Eén merrie zie ik het gelijk aan, maar merk ik niks aan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:13

Woogy schreef:
Hoor ze steeds vaker in een andere taal spreken...Pris is een Russische Arabier...kan het nog gevaarlijker? zie haar steeds vaker met zo'n gordel om lopen [ Afbeelding ]...Ik weet het allemaal niet...

_O- _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:23

Bo is de laatste 3x gewoon in dr stal gescant, wel met praam. Maar dat is meer dat ze dan stiller blijft staan.
Scannen op dracht moet wel op de kliniek

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:34

Sommigen scan ik gewoon in het land :) Op dracht doen we wel altijd in de stal, maar dat is omdat ze het dan op het beeldscherm net wat beter kunnen zien. Maidens doen we eerste keer met praam, daarna zonder proberen :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:45

Hahahah nee zo makkelijk is ze denk ik dan weer niet, dat ze er netjes voor blijft staan in het land.
De da wilt haar op dracht alleen in de kliniek scannen. Maar voor meer de reden omda tde kans vrij groot is op weer een 2ling dracht.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:55

Cynthia wat spannend.... Hopelijk toch stiekem wat verstopt....Maar sommige hebben gewoon een langere cyclus, mijn welshje heeft ook een lange cyclus.

Mijn eigen veearts heeft geen scanpakket..... Betaal bij mijn eigen gewoon zo'n 75 euro als ik hem laat komen voor 1 scan.... Rekent er vanalles bij volgens mij, vorige keer stond er gyneacologisch onderzoek ook bij ofzo... Plus dat hij geen mini maat pony's scant terwijl ik die juist vaak voor mijn hengsten hier heb. Ik rij met alle pony's dus naar de kliniek in Emmeloord om ze daar te laten scannen, daar kost het 21 euro (reiskosten voor mij zo'n 10 euro) en is een veearts met kleine handjes die het heel makkelijk doet bij de kleine pony's.

Suffie, Pjotr doet het volgens mij erg goed op welsh merrietjes! Hij is zelf natuurlijk ook 75% Welsh (A en B bloed). Dit jaar wordt er ook weer een volle welsh met hem gedekt, en volgend jaar ook twee als dat allebei doorgaat en misschien weer mijn eigen :)
Dit is mijn veulentje van dit jaar van Pjotr x mijn welsh A

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:14

Wauw Manda, lief koppie <3 heeft je kleintje zeg

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 07:00

Manda, ik hou Dais dr cyclus al jaren bij en dit jaar was ze (vanaf januari) na 30, 24, 26, 24 en 25 dagen hengstig. Vandaag zit ze op dag 27 en gisteren wilde ze nog niets van Sublime weten.
Ik vind 27 dagen (en nog geen enkel teken) eind mei redelijk lang.
Maar misschien is er een eitje bevrucht geweest en heel snel afgestorven en duurt het daarom wat langer, kan dat?

Aangezien de va zaterdag tegen de hh heeft gezegd dat ze vanaf gisteren weer konden beginnen met scannen, ga ik ervan uit dat hij een rijpend eitje heeft gezien en ga ik mezelf nog maar niet gek maken. Mocht ze donderdag / vrijdag nog steeds niet hengstig zijn, gaan we nog maar eens scannen, denk ik.

Ik vind jouw veulentje zo'n plaatje hè <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:20

wat een plaat van een veulentje hierboven!

Nou belde Jeroen gister avond dat Pris allemaal karate trappen naar Zaar uitdeelde naast de hekken...dat klinkt toch niet als een zinnige merrie :\ Zucht.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:08

Laten we het hopen, Woogy!!

De hh zei net tegen me dat hij hoopt dat de va het verkeerd gezien heeft bij Dais. Hij vindt het ook lang duren en sommige merries maken nog eitjes aan terwijl ze drachtig zijn.
Ik weet dat Dais diep draagt en van te voren was ik al bang dat dag 16 scannen te vroeg zou zijn.

Nu willen we vrijdag weer scannen als ze dan nog niet hengstig is, maar dat is dag 22 en dus vrij laat in geval van een tweeling...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:24

Hier gaan we vandaag marley scannen om te kijken of ze een goed eitje heeft. zodra dat goed is gaat ze naar de hengst voor een dag.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:09

Hier is Ice al 32 dagen niet hengstig.. Normaal is ze echt heel netjes hengstig, maar inderdaad ben ik ook bang dat er wel een vruchtje heeft gezeten en af is gebroken, waardoor het dus nog even kan duren.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:35

Inmiddels word ik gek 8)7

De hh vanmorgen dus gesproken en hij gaf aan dat sommige merries toch nog eitjes kunnen laten rijpen (dat wist ik niet).

Dus ik heb twee va-en gebeld en die zeiden allebei:
"Oooooooooo...... maar het kan makkelijk dat de va het vruchtje op dag 16 over het hoofd heeft gezien en ja, meerdere merries laten nog eitjes rijpen."

En aangezien ze gisteren op dag 26 echt nog heel boos deed, verwacht ik haar ook vandaag niet hengstig, want ze wordt altijd eerst ietsje minder boos (net een wijf..)

Zou het dan toch???

We wachten in ieder geval vandaag nog even af.

Ice, op welke dag is jouw merrie gescand?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:05

Op dag 16 hebben ze hier het vruchtje van mijn merrie ook niet kunnen zien. 2 dagen later zat er wel een vruchtje.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:21

Ja, tuurlijk joh! Zo word ik nog gekker :+
(maar hij zag wel een rijpend eitje. Even mezelf weer tot bedaren brengen ;) )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:22

Oh wat moet ik ook hier veel bijlezen :o

Pauk gefeliciteerd!! *\o/* Netjes meteen drachtig.

Cubalibre gefeliciteerd! wat leuk om te zien hé.

Ubimone oh herken goed dat gevoel van kopen en verkopen en de stress daarbij...spannend.
Balen van de niet drachtige merrie :(:)

welkom lovesal!

Cynthia -O- -O- wat balen nu! Maar we moeten er gewoon vanuitgaan dat veullie er komt hoor. En Dais zo lang niet hengstig,straks zorgt ze toch voor een verrassing :o (we blijven gewoon hopen en duimen)

DL ook aan het dekken,geen rare dingen meer voorlopig? :P
Hier blijven ze ook netjes tot nu toe.

Fotsy ze maakt er wel haar tijd van. :o
En ja jouw veulen is echt een speling van het lot en het eerste waar ik aan dacht toen ze er was. 8-)

welkom Vientje!
Oh wat een leuke lieve merrie. En meteen drachtig,super,gefeliciteerd!

RX leuk dat er eentje gelijk hengstig werd en gedekt is!

Manda welkom terug hier.

Ik lees hier over WIFI pony's en paarden... Aangezien de camera nog steeds niet werk hier heb ik goeie hoop dat ze GEEN bereik hebben. :=

wat raar icecrystal zo lang niet hengstig worden dan..

vesceron spannend eindelijk weer proberen!