Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fiona1 schreef:Mijn shet merrie is nu 298 dagen drachtig. Ze begint nu echt een flinke uier te krijgen. Vergelijkbaar met foto's die ik op dit forum zie van pony's die 320 dagen of meer drachtig zijn. Ik ben ongeveer een week geleden overgestapt van "normale" brok 0,5 kg. op 0,5 kg Podo Lac van Pavo. Kan dit een versnelde melkproductie veroorzaken? Ze heeft op 3 jarige leeftijd een veulen gehad op 337 dagen. Ze is nu 8 jaar.
Bimmetje hoe lang is Wilma nu drachtig? Ze komt dicht in de buurt van haar uiterlijk kwa uier en buik.
Saffier schreef:desillies schreef:Dus omdat ze drachtig is laat je haar nog 3 maanden pijn lijden?
Hmmm.....
Ik zou in dit geval ook gekozen hebben haar nog even aan te houden.
Ben zelf niet van de pijnstillers e.d. maar in zo'n geval zou ik de merrie pijnstillers geven en het nog even afwachten.
Een drachtig paard afspuiten is ook wat.
Als iets echt niet meer te redden is, of merrie kan niet meer op haar benen staan ok, maar in dit geval zou ik ook wachten.
LadyAngel schreef:Zul je zien dat als je weekend weg bent dat ze bevalt. Lastig is dat.
Hier gaan ze mischien wel voor een duobevalling, Sunny haar uier doet niet veel, en die van Lady is weer een stuk gegroeit met harsjes eraan..