[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miszlisanne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:16

leuke veulens!! echt knapperds!!
ja jenny vroeg opstaan maar ik ben altijd zo adhd als de k weet niet wat dus geeft niet Lachen met de hoop dat deze cellen de goeie tomtom hadden!!
keeva insemineren jullie iedere dag dan?
wij om de dag.. dus is het ei morgenochtend niet weg dan insemineer ik dinsdag weer.. (en zondag gebeurd..)

nicole hopelijk is het een vruchtje!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:28

@Nicole: Een beetje onzekerheid dus nog, maar klinkt iig wel positief. Waar kwam dan het slijm vandaan?

@Melina: Chique veulen hoor! Wel gezellig hoor, 2 merrieveulens samen opvoeden.

Hier komt er ook nog een merrieveulen bij staan. Die is alleen niet van mij, maar staat hier gewoon in de opfok, een Fries merrieveulen. Is ook een vroeg veulen, dus Donna en dat veulen komen tegelijk hierheen, dan zijn ze samen zielig afgespeend.

Donna is natuurlijk ook al een stuk groter, deze foto's heb ik van hun gekregen, alleen waren onze foto's minder mooi, verkeerde lens erop, dus daar kwam ze niet zo charmant op naar voren.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:12

Go jij! Go jij! Ja Fjild is weer DRACHTIG!!!!!!!! Go jij! Go jij!
dit maal van Jasper Haha!

@Nicole: komt vast goed Lachen
@Melina:leuk veulentje heb je erbij Lachen mooi dat ze samen kunnen opgroeien

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:41

Gefeliciteerd Marijke!

Hopelijk gaat het nu lukken Keeva. Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:14

Keeva schreef:
JennyK, DA nog steeds niet geweest Rolleyes ?

Keeva is vanmorgen weer gescand, zat een mooi nieuw ei dus morgenmiddag wordt ze opnieuw geinsemineerd. Mogelijk was het nog iéts te vroeg, maar de DA durfde de gok niet te nemen. En anders woensdag gewoon nog een dosis Knipoog

Slapen

idd twee keer achterelkaar? Doe je dat altijd?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:16

Inderdaad, iedere dag? Verkleind je kans alleen maar, vanwege vervuiling.

Al die mensen die hopen op een Tomtom, hebben gewoon de verkeerde hengst gepakt. PJ heeft het gewoon goedgedaan, door direct zaadjes van TomTom te pakken, die kunnen de weg gewoon niet kwijtraken. Clown

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:25

neon: ah dat heb ik fout gedaan! Tja nu kan ik het niet meer terugdraaien. Als je dat nou eerder had gezegt....

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:02

Neonlight schreef:
Inderdaad, iedere dag? Verkleind je kans alleen maar, vanwege vervuiling.

Ik moet 's morgens voor 9 uur het sperma bestellen, de hengst springt dan en dat komt dan per koerier uit Friesland en is laat in de middag hier. Vorige keer waren we net te laat, om te voorkomen dat het nu weer zo gaat, insemineert hij wat vroeger, in de hoop dat we dan precies rondom de eisprong insemineren. Dinsdag insemineren dus, en als dan woensdagmorgen het ei toch nog niet weg blijkt te zijn, nog een keer Knipoog .

Is mijn eerste "KI-tje", dus ben nog een redelijke leek, hoor Bloos . Maar geloof niet dat 2 keer achter elkaar insemineren (als het ei na de eerste inseminatie nog niet weg is), extra vervuiling geeft ?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:41

Gefeliciteerd Marijke

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:43

@keeva zaad via ki leeft 48 uur.. vandaar dat wij in principe om de dag insemineren om het zo schoon mogelijk te houden daarbinnen.

nobel is vandaag nog hengstig dus morgenochtend scannen en k gok op nog een x insemineren of ei net weg morgenochtend!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:16

@neon: ik hoop idd dat het zo werkt, dan is PJ in ieder geval meteen
drachtig he Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:19

En iedere keer sperma inbrengen geeft ook bacterien mee, en dus kans op reactie. Sperma leeft inderdaad 48 uur, iedere dag insemineren is onnodig, want het sperma van de dag ervoor leeft nog gewoon.

Jenny, dat heb je inderdaad verkeerd gedaan. Maar het kan nog, mocht Sjanty nu nog niet drachtig zijn weet je waar het aan ligt en wat je eraan moet doen. Clown

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:23

Okee, weer wat geleerd, wist wel bij natuurlijke dekkingen dat daar om de andere dag ook genoeg is. Eigenlijk logisch dat dan bij KI ook zo is.
DA zal het wel weten morgen ... misschien bedoelde hij ook wel donderdag, was zelf niet thuis toen de DA kwam dus heb verslag van hubbie gekregen Clown

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:46

spannend keeva, en je dierenarts zal het vast niet zonder reden doen, anders eens vragen aan hem hoe hij erover denkt.

ach ik ben net met syl naar het bos geweest, normaal durf ik niet zo goed haar voluit te laten gaan maar nu hebben we toch wat bospaadjes mee gepakt, wat een heerlijk weer was het vandaag! (en gister ook al zou leuk met mijn zusje op haar fjord en ik op syl buiten gereden, luxe hoor!)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:23

oeh lekker draakje Lachen
bij natuurlijke dekking leeft het nog langer hoorde ik laatst weer alleen ki is natuurlijk gelijk de baarmoeder in Lachen

nobel is echt nog superhengstig! heeft lopen pissen door de hele stalgang, ff zo gezegd geilt op alle ruinen en vind mij de hele dag lief (ben echt een vrouw mja, ze leeft zwaar op een roze wolk geloof ik!)
morgen maar kijken of nobel ook struisvogel wordt of dat ie vandaag ergens toch wel springt..
nu slapen want morgen 7.15 op stal en gelukkig gaat er nu iemand mee (nobs laait niet zo goed) en dan kan ze daar ook helpen

lekker trouwens draaakje dat je naar het bos bent gweest! ik voel me int bos ook altijd zo goed haha!

ja jenny ik doe t ook verkeerd bedenk ik me nu, wat zal ik doen morgen als er nog een ei zit ? Tong uitsteken misschien moeten wij het dan eens met een struisvogelhengst proberen Clown

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:07

@Myrdal, mooi veulen hoor Ja

@Nicole, gefeliciteerd met Hes, spannend nog met Doortje.

@Jenny, ennnn is het EI weg bij Sjant??

@Melina, nog zo`n mooi veulen, lijkt flink aan de maat zeg.

@Marijke, gefeliciteerd Haha!

@draaakje, lekker zo`n buitenrit.

@miszlisanne, nog spannend dus, toch 800 euro op de grond Knipoog succes morgen.

Nog 1 week en twee dagen wachten voor de scan.

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:16

haai! Ik meld mij ook bij deze!
Mijn merrie is 1 april 2009 uitgerekend Haha! Word mijn eerste keer dat ik een veulen fok en ook haar eerste veulen, heb haar sinds 20 juni 2008 !

edit: ik had nog wat vraagjes en heb deze in een topic gezet,

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=969683

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:01

Zo, klaar met werken, morgen eindleijk eens fatsoenlijk bijlezen, want ik zie allerlei nieuwe namen en veulens voorbij komen!

Waar het slijm van was weet ik niet, niet van hengstigheid, want ze was overduidelijk niet hengstig, nogmaals scannen lijkt mij dan ook wel zinvol
Doortje en Heske zitten dan 3 dagen uit elkaar, lekker druk idd, die mogen dan samen de 'cirkel' van het BA in Lachen (eerst nog even kennismaken vantevoren kan dan wel handig zijn Haha! )

Zimi en Paloon zitten ook wel dicht bij elkaar, maar Ploon gaat na het afspenen van veulen van dit jaar naar haar nieuwe eigenaren, dus die veulent niet hier volgend jaar. Vond het ook een rare gewaarwording om een merrie te begeleiden met dekken als je weet dat het veulen voor de nieuwe eigenaar gaat zijn, nog nooit gehad zo.
Ga haar ook wel missen, is zo'n schat van een merrie en lekker makkelijk met alles

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:19

lisanne: ennnn weer geinsemineerd? Of was het ei toch weg?

Jaaaaa uiteindelijk was de da er om 21.15uur.....ik had maar gebeld om half 8 of ie nog kwam Bloos volgens mij was ie me stiekum vergeten (natuurlijk ontkent ie dat, maar zijn vrouw zei dat ik niet in de agenda stond......) Maargoed... het ei was weg Go jij! Go jij! , mevrouw is gespoeld en nu dus drachtig Vork Haha! Jaja ik ben nu positief, maar heb pas zekerheid over een weekje of 2.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:21

Haha, jenny jij bent idd heel positief Haha! OK dan!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:31

Gefeliciteerd alvast Jenny Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:55

dankje keeva!
En nicole: kun je haar niet vast in de lijst zetten, misschien helpt dat ook wel Clown

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:58

Hahahahh Jenny, misschien dat je dan ook al even je voorkeur merrie/hengst en de kleur kan meegeven, wie weet heltp het wel Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:10

Haha Jenny, als dat zou helpen doe ik heeeel graag mee Haha! Tong uitsteken

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:23

Nou, ben benieuwd jenny! Als dit zo werkt, dan ben ik volgend jaar ook zo optimistisch! Haha!