[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Feroza_W

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:50

vrijdag moet mijn ene merrie weer gescand worden op of ze nog drachtig is. maar ziet er wel goe duit

de andere merrie word als het goed is morgen of overmorgen gedekt. En anders halen we haar weer naar huis, want volgende week keuring.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:58

monique4: mijn merrie is inderdaad ook zo sloom tijdens het rijden! ze staat nu 24uur per dag op de wei en geef haar 500gr biks en 1 summerfit koek. ik ga haar de laatste 3 maanden van de dracht merriebrok geven.
verder geen idee, iemand anders tips??

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:37

monique4 schreef:
Vraagje, vanaf wanneer beginnen jullie de drachtige merries anders te voeren, ik ben hier nl al aan het twijfelen of ik haar iets anders moet voeren, ik vind haar zo traag over komen, ze wordt nog volop gereden, ook wedstrijden, en ze wordt zo ontzettend traag en hangerig op het bit, ik weet niet of dit nu door de drachtigheid komt of dat ze werkelijk iets te kort komt.

@sizzle, acharm 100 kg heeft ze pijn? Vreet idd veel energie zo`n operatie, wordt ze vandaag gescant?

Ik zou gewoon goed kijken naar je merrie. Alleen hangerig is niet zo kwalijk, hooguit lastig met rijden.
Als je denkt dat ze gewicht gaat verliezen of minder intresse toont in de wereld zou ik anders of meer gaan voeren. Je kunt natuurlijk altijd een zak merrie brok proberen, dan kan je het beste oordelen of dat effect zou hebben en ook gewoon weer terug gaan naar je oude brok. Als je nu basisbrok geeft zou ik denk ik overwegen om een tijdje sportbrok te geven.

Ik geloof niet dat Sizzle echt pijn heeft, iedergeval niet veel meer dan daarvoor. Ze vind zichzelf wel vreselijk zielig en stelt zich behoorlijk aan als je een verbandje aan wil leggen. Ze is gewoon al snel schraal en dit kostte blijkbaar net even teveel. Ach het komt er wel weer aan. Ik kan ook niet veel meer gaan geven aangezien ze al snel niet meer te hanteren is als ze dadelijk moet gaan stappen.

Morgen wordt ze gescand en ik heb afgesproken dat ze dan daar van het weekend weer geinsemineerd kan worden. Drachtig zijn lijkt me vreselijk onmogelijk als je net zo'n enorme jas uitgedaan hebt, dus daar ga ik dan ook nu inderdaad niet vanuit.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:03

Sizzle: vertoont ze geen hengstigheid??
Kan best hoor.
Waar mijn merrie vandaan komt stonden schraalmagere paarden drachtig te wezen.
Alle energie, voer en kracht ging naar het veulen.
Optimaal is natuurlijk totaal wat anders. Maar niet onmogelijk.
Succes met scannen, ik ben benieuwd.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:35

Mijn haflingermerrie is vandaag 86 dagen drachtig. Echter voor de tweede maal deze week zat er wat (heel weinig) opgedroogd bloed langs haar kling. Verder merk ik niets bijzonders aan haar; geen koorts of koliek ofzo. Herkent iemand dit?
Ik laat volgende week voor de zekerheid nog een echo maken. Anders maak ik me of voor niets zorgen, of ik verheug me de komende maanden voor niets op een veulentje.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:01

ik ben deze week alleen nog zondag geweest. Ik heb namelijk problemen met mijn rug. Ik kan amper bewegen en auto rijden zat er ook niet in. Helaas was mijn vriend werken en verder had ik niemand. Morgen ga ik zeker weer ff kijken bij haar dan lekker ff trutten met haar. Ik ga eerst thuis eten en dan op stal slobber halen. Ik verwacht tussen 7 en 8 bij haar te zijn morgen.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:16

@sizzle, misschien heeft ze morgen wel een leuke verrassing voor jou in petto, succes

@sammyoo, helaas kan ik je daarmee niet verder helpen, ik kan me voorstellen dat je dan nog een extra controle doet.

@ijsklontje, beterschap met je rug.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:41

dank je monique.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:11

sjee wat vervelend van je rug zeg, sterkte. Ik zag dat de verzorgster/assistente er af en toe wel een borsteltje overheen haalt hoor, dus ze zorgen goed voor haar. Daarom ga ik ook altijd naar de Delta, ze zijn daar zo lief voor de beesten.
Ze staat wel echt enorm vaak te hinniken als weer er een auto aankomt.
Ik ga overdag, tussen mijn werk door. Ik heb namelijk geen auto en 's avonds is het ov waardeloos. Nu kan ik vrij makkelijk even heen en weer op dezelfde strippen.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:27

monique4 schreef:
@enny, fijn dat alles nog goed is, nu is het lang wachten Haha!

@rebble, dat is balen zeg Ach gut ik hoop voor jou dat het nu lukt.

Vraagje, vanaf wanneer beginnen jullie de drachtige merries anders te voeren, ik ben hier nl al aan het twijfelen of ik haar iets anders moet voeren, ik vind haar zo traag over komen, ze wordt nog volop gereden, ook wedstrijden, en ze wordt zo ontzettend traag en hangerig op het bit, ik weet niet of dit nu door de drachtigheid komt of dat ze werkelijk iets te kort komt.

@sizzle, acharm 100 kg heeft ze pijn? Vreet idd veel energie zo`n operatie, wordt ze vandaag gescant?

hoi hoi

sorry dat ik zo kom binnen vallen...

ik heb dit jaar een veulen lopen bij me merrie...
hoever is jouw merrie nu? (edit zie nu dat ze 56 dagen is)

maar lisa( mijn merrie) was gelijk begin van de dracht ook en down en hangerig...
ik was toen ook bang dat er iets niet goed zou zijn, of dat ik ook iets moest veranderen...

heb ik toen niet gedaan... tis op zich erg vanzelfsprekend, dat ze kunnen veranderen in gedrag
de hormonen gieren door het lijf.... (kijk maar naar de mens..)

het vruchtje zelf vergt de eerste 6 maanden (ongeveer) niks van de merrie...
vanaf 8 maanden dracht, zou je eventueel bij moeten voeren van merrie brok...
wand dan groeit het vruchtje aantal ons per dag.....

ik hoop dat ik je hiermee beetje gerust gesteld hebt... mijn merrie werd ook totaal anders tijdens die 11 maanden dracht....

zelf per dag was het heeeelll verschillend Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:18

Dank jullie voor de info Haha! sizzle en melanie20, is nu dan maar iedere dag afwachten hoe ze reageert, een echte drachtige muts nou Knipoog

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:33

Ik kom me ook weer melden hier!!!!!

Jane, de shire is gisteren weer drachtig gescand, nog maar 21 dagen, maar het begin is er!!!!

Ik ben heel blij, want het drachtig worden dit jaar was een drama bij ons met de andere merries. Dit was de 2e hengstigheid bij Jane, na het afveulenen. Vorig jaar heb ik bij haar het ei door laten spuiten, omdat het vermoeden bestond dat ze slechte eisprong had. Dit jaar met veulenhengstigheid, zat er een joekel van een ei die op knappen stond, ik hoefde niet te spuiten zeiden ze want die liet zo los, nou dus niet drachtig. De 2e hengstigheid weer door laten spuiten en drachtig.........
Tjonge, ik ken mijn merrie toch Vork Maar ja, ze is drachtig en 4 juni volgend jaar uitgeteld, wel laat vind ik zelf, maar ja het is niet anders!!! Haha!

Volgende week onze andere merrie nog afwachten met scannen.

Ik moet wel zeggen dat ik het herken van dat sloom zijn, m.n. onder het rijden. Jane heeft dat ook, staat nu 24/7 buiten al een aantal weken, ziet er nog heel goed uit ook al zoogt ze een dikbil veulen, maar heb wel besloten vanaf vandaag een 1/2 schep granenmix bij te gaan geven. na het rijden krijgt ze altijd wat slobber.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:12

gefeliciteerd shirefan Go jij! Go jij! met je drachtige merrie.
En succes vlgd week met je andere merrie Haha!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:22

Gefeliciteerd Shirefan!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:42

Gefeliciteerd shire-fan!!!!

Sizzle weer niet.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:45

gefeliciteerd shirefan! succes met je andere merrie.

Balen Sizzle, je had het toch al een beetje verwacht? ga je het ni weer proberen?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:54

Sammyoo: Dan zou ik ook laten scannen, het je de hele tijd afvragen is ook niks.

Ijsklontje: He bah, sterkte met je rug!

Shirefan: gefeliciteerd! Van welke hengst?

Sizzle: Balen, alweer niet. Je verwachte het al, maar toch is het een teleurstelling. Wordt de volgende poging de laatste van dit jaar of ga je nog langer door?

stefffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:17

voorge week was het de 2 poging.
dindsdag kwam de veearts kijken of of ze drachtig was.. helaas was ze dat niet! maar hij kon zien dat ze hengstig was en er een ei aan zat van 3,5 cm.
donderdag werd ze geinsimineerd.
zaterdag werd het nog 1 keer gedaan.
maandag kwam de veearts kijken of het ei er af was en het was er af, niet meer hengstig.
en nu weer 20 daagjes wachten.. Gaaaap

allemaal gefeliciteerd!! Haha!
nogmaals Vork haha

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:23

Ik heb dit keer balybane adonis gekozen.
Deze hengst heb ik 2 jaar terug al geprobeerd, maar is het niet gelukt. Daarom verleden jaar een tussenstation met een natuurlijk dekkende hengst, om Jane op gang te krijgen en nu is het dus gelukt met deze "ADONIS" Tong uitsteken
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:33

Shirefan: gefeliciteerd! Wat een stoere vent zeg!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:34

Steffie: Spannend he!

shirefan: Oef, die is ook gaaf zeg! Hoe groot is hij?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:17

Hij is niet een van de grootste, 1.80, maar ik ben helemaal wauws van die hengst!!!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:15

Door alle narigheid van de laatste tijd en het feit dat Vick nog steeds in de kliniek staat. Wilde ik voor de zekerheid ff een extra scan. Die is vandaag gemaakt met 104 dagen dracht.
Zowel met vick als de mini draak gaat het super. Het hartje klopt prima en de de wond van vick maakt goede progressie.

Afbeelding

@sizzle: Vick staat lekker naast sizzle en gaat haar influisteren dat drachtig zijn best leuk is en lang niet zo erg als het allemaal
lijkt. En ook jouw sizzle wordt braaf drachtig.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:05

He Sizzle: gadver wat vervelend.... Ach gut

IJsklontje: super dat ze nog steeds mooi drachtig is.

Zie een zeer gave Shire. Tjonge die is leuk.
Gefeliciteerd met de dracht.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:22

He ijsklontje, wat leuk, een scan van 104 dagen dracht. Fijn dat je merrie nog drachtig is.

Shirefan: Adonis is heel erg stoer!