Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:48

jessje schreef:
Ik weet eigenlijk niet wat de mogelijkheden bij mij zijn, mams is zwartbruin, maar heeft wel al vosse veulens gehad. Hengst is ook zwartbruin en heeft denk ik ook wel al vos gegeven.
Ik heb dan 25% kans op vos, dat weet ik, maar kan ik ook 'gewoon' bruin hebben, of heb ik zowiezo of vos of zwartbruin?

Daar zijn de geleerden het nog niet over eens, er is een theorie dat twee zwartbruinen samen geen gewoon bruine kunnen geven, maar de meningen zijn nog verdeeld geloof ik.

Wat je wel ook zou kunnen krijgen is een zwarte!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 01:04

Over de kleur lig ik niet wakker . Ik sta heel verbaasd te kijken als dit zwart zou zijn. Vos zou kunnen, maar ik denk dat het bruin wordt.

Zowel vader als moeder zijn bruin en van beide oma kanten is wel vos doorgegeven, maar niet veel. Ook de opa's hebben vosse kinderen.
Vader v/d hengst is zwartbruin (alle kleuren), moeder is bruin. (geen zwarte kids)
Vader v/d merrie is donkerbruin (geen zwarte nakomelingen), moeder is bruin. (geen zwarte kids)
Dus reken zelf maar uit welk kleurtje dat wrs wordt.

Moeder zelf heeft 1 compleet bruine (oma bracht een echte vos in combinatie met deze hengst) en 1 compleet donkerbruin veulen (van een hengst die er bekend om staat veel wit a/d benen door te geven) gegeven. Met totaal geen aftekening. De hengst die er nu op zit heeft 4 (hoge) witte benen. Dus als het veulen geen enkel wit voetje heeft val ik denk ik steil achterover. Maar aan de andere kant ze heeft zelf ook totaal niks, en tot nu toe ook niks doorgegeven aan d'r 2 kids. (niet echt betrouwbaar )

Geslacht heeft wel een kleine voorkeur

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:02

Pfff, wat gaat het hard hier. Ik heb hier lang niet gepost maar wel meegelezen.
Lidelia heeft vandaag haar eerste mijlpaal, 100 dagen. *o/*
En dan te bedenken dat over een kleine twee maanden hier op bokt al de eerste veullies rond springen. Dan moet ik nog een half jaar wachten...
Ik zal kijken of m'n camera straks mee wil werken, dan kan ik nog wat plaatjes schieten.

Een bestelling heb ik wel gedaan...
Bij de vorige twee wilde ik graag een hengstje..... kreeg twee keer een merrie. Met de huidige combi maakt het me niet uit. Wat bloedvoering betreft zou een merrie interessant zijn om aan te houden voor de fok en een hengst zou leuk zijn voor een eventuele hengstenkeuring.
En de kleur, ja. Het liefst een donker bruine met veel wit. Dan wel 4 witte benen, geen twee of drie. Maar ja, dat is de kleur van pa. Moeders heeft helemaal geen wit en is 'gewoon' bruin. Hoewel haar twee dochters wel iets wit hebben. Allebei een kol, de oudste één wit voetje en de jongste twee witte voetjes en een sneb.
ach, als het idd maar gezond is, dat is toch ieders eerste wens.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 09:28

Jammer dat het geboortewebijs geen bestellijst is, anders kon ik het vast invullen

* Macy: Zelf is ze zwart + vosfactor en de hengst is ook zwart + vosfactor. Zou dus 75% kans op zwart zijn en 25% kans op vos.
Mijn voorkeur is een zwart hengstje en als hij dan net zoveel kwaliteit heeft als volle zus Fleur ben ik helemaal tevreden

* Copper: zij is vos en heeft al veel zwarte veulens gegeven. De hengst is donkerbruin. Uit deze combinatie heb ik al 2 zwarte veulens en ik ben erg benieuwd wat er volgend jaar uit komt.
Zou zwart, bruin en vos kunnen zijn al kan het zijn dat Samson geen vosfactor heeft.
Liefst een merrieveulen aangezien ik Caru (zelfde combinatie) verkocht heb.

* Fleur: een zwarte merrie gedekt door Samson, donkerbruin.
Kan dus zwart, bruin en vos uit komen.
Liefst een merrieveulen

* Kyra: ook een zwarte merrie, zij heeft iig de vosfactor van haar moeder meegekregen.
Gedekt door Samson dus ook hier zijn zwart, bruin en vos mogelijk.
Mag ik ook hier een merrieveulen als 1e keus opgeven?

Maar bovenaan het lijstje staan 4 gezonde merries met 4 gezonde veulens...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:49

Mijn antwoord lijkt me logisch : een gezond veulen!! Met nog steeds een voorkeur voor een merrietje . Over de kleur hoef ik niet na te denken. Dat wordt een vos! De vraag bij mij is: komen er wel of geen vlekken op?

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:57

Bij mij is ook de enige wens,een gezond veulen.
Hengst of merrie maakt eigelijk niet uit.
Ze heeft al 2 merrieveulens gehad,dus alleen voor moeders zal een hengsie wel eens leuk zijn.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:04

Net als bij iedereen staat uiteraard ook bij mij een gezond veulen voorop ! Merrie of hengst maakt me niets uit. Qua kleur hoop ik op een roan koffievos (vader koffievos, moeder rode roanvos).

Beide ouders hebben weinig aftekeningen (vader wit vlekje op hoofd en één wit voetje, moeder smal onregelmatig blesje), is dat erfelijk of kunnen er toch nog vier witte voetjes uitkomen ?

@jessje: sweet candy is idd een leuke samenvoeging van de twee namen maar dan heb ik een candy en een sweet candy (roepnaam ?). Lijkt me toch wat teveel op elkaar. De voorvoeging Sweet hou ik er denk ik wel in.

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:41

Ook bij mij zijn 2 gezonde veulens het belangrijkst maar als ik dan toch een voorkeur moet geven, dan hoop ik bij Frieda op een merrie (heeft al 4 hengstjes achter elkaar gegeven) en bij Vio maakt het me dan niet zoveel uit..

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:28

Moor is nu 163 dagen, zwart, maar ik weet niet wat de kleur van haar moeder was. Haar vader is ook zwart. De hengst is zwart, maar zijn vader niet (moeder weet ik niet)

Natuurlijk hoop ook ik op een gezond veulen, maar ik hoop stiekem op een zwart veulen met kolletje en eventueel witte voetjes.

supersambo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:08

Ik heb een vosmerrietje in bestelling met kol en sneb
Ik heb gedekt met Quattro en in theorie zou mijn merrie een vosgen kunnen hebben (julio mariner) maar mijn gevoel zegt dat een bruine hengstje wordt die is natuurlijk ook welkom. Het is voor zowel mij als miep ons eerste veulen dus de spaningen lopen hier al aardig op
ze zit nu ruim over de 100 dagen !!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:49

euh....eigenlijk wil ik een hengstje in een zo donker mogelijke kleur of een koffievos vind ik ook wel leuk als hij maar een geweldige uitstraling heeft Maar......een merrietje is ook wel leuk, wie weet kan ik later dan nog eens een veulentje fokken

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:36

Frieda, nu zo'n 6 maanden drachtig:
Afbeelding

Dochter Violine ong. 5 maanden:
Afbeelding

Frieda haar veulen van dit jaar, ze is drachtig vd zelfde hengst dus hopelijk wordt dat net zo'n knappe!
Afbeelding

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:42

mijn voorkeur :
bij ukkie het liefst een merrie die dezelfde kleur of iig ook zo apart, net als jamie.. ik weet niet wat voor een kleur maar dat is niet zo erg.. ukkie is ??blue roan?? en rambo is 3-kleure bont.
jamie is ??vosroan?? vader was/is bruin bont geloof ik, weet ik niet zeker.
alleen hoop ik wel dat dit veulen ook groter word dan ukkie, die is een beetje aan de kleine kant

sterre: een bont of zwart hengst/merrie veulen dat maakt niet zoveel uit.. liefst bont maar dan meer zwart dan wit

en natuurlijk dat ze gezond zijn en blijven!!

@ yoline: zo he!! die frieda heeft echt een mega buik zeg!!

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:53

Ze is 20 en heeft al iets van 14 veulens gehad, vandaar die buik

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:27

ja ok dan mag het wel
en voor violine is het de 1e toch? die heeft ook al een aardig buikje!

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:48

ik wil graag een vosje met 4 witte benen en een veel wit op het hoofd
liefst een merrietje maar hengstje is ook niet zo'n ramp, als het maar gezond is toch?

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:01

Okee ik kom ook even meepraten , had dit topic nog niet gezien.
Afbeelding
Betere foto heb ik even niet, maar zo ver is ze ongeveer . Ze is april uitgerekend, maar ze is ook nogal dik omdat ze er al 7 gehad heeft . En ik hoop nog altijd op een zwarte na 2 bruine en een schimmel [die is nu nog wel zwart ]

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:09

Ten eerste kom ik zoals iedere week trouw even melden dat Marjon 24 weken drachtig is...

En...

Dat ik volgend jaar niet 1 maar 2 veulens krijg!!!!!!!!!!!

Ben vanmiddag bij een geweldig leuke 6 jarige 1ste premie schimmel merrie gaan kijken (pfoe dat is eruit ) en heb net een bod gedaan wat geaccepteerd is!!
Ook haar schimmel merrie veulen van dit jaar heb ik gekocht en ze is drachtig van dezelfde hengst als waar ze nu een veulen van heeft (Emilio van de Garderenshof). Rond 22 mei is ze gedekt, dus rond 27 April 2006 een veulentje!!

Echt geweldig leuk, zo dicht bij elkaar. Marjon is 3 mei uitgeteld. Wat zullen ze heerlijk spelen!

Morgen gaan we ze ophalen en uiteraard krijgen jullie foto's te zien!!!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:21

Pinky_girl, d
gefeliciteerd met de aankoop! Dat is nog eens leuk nieuws.
Het blijft altijd weer leuk om hier de verhalen te lezen van de bokt-"mama's".
Ik ben nu al weer benieuwd naar alle foto's van volgend jaar.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:32

@Yoline: heerlijk buikje al idd

@Pinky_Girl: Wat een leuke aankoop!!! Ben benieuwd naar foto's!!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:46

idd erg leuk Pinky_girl....mijn merrie krijgt precies hetzelfde veulen als hoe zij er zelf uitziet. alleen heeft mijn merrie een kol en een sneb en de hengst een bles. ik denk dat het een bles wordt, maar dat weet je natuurlijk nooit. ALS HET MAAR GEZOND IS is ook mijn motto:P

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:19

Ik ook maar even een gokje:

Gaat ongetwijfeld een merrie worden. Net zo'n lastig kreng als moeders. Donkerbruin zonder ook maar iets wit.

Ik hoop dat het een donkerbruin hengstje wordt met wat wit op het hoofd en 1 of 2 witte achterbeentjes.

Ik ben wel erg nieuwsgierig!!! Morgen nog weer met de drachtige miep naar wedstrijd. Hopelijk doet ze goed haar best.

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:23

crazy_funky schreef:
ja ok dan mag het wel
en voor violine is het de 1e toch? die heeft ook al een aardig buikje!

Ja voor Vio is het de eerste!! Maar die is gewoon dik van het vet...ze wordt nu wel veel gereden dus ze wordt al iets slanker maar volgens mij wordt die nooit slank

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:38

Heb jij al namen bedacht Yoline? Vind het wel moeilijk dat het dit jaar met een C moet... Liever met een K, dat klinkt meer Fjords

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:06

namen verzinnen is moeilijk he? ik ben nog niet DE naam tegengekomen, jullie wel?