Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:34

Mac schreef:
@ Odess. Hmz. Is het echt het uier of de omgeving er om heen? Ben benieuwd wat de DA zegt. Ik zou me ook ongerust maken.

Nee, het is echt de uier zelf! Om de uier heen heeft ze al sinds maand 5 ofzo. Vanochtend schrok ik gewoon, de hele uier voelt alsof hij vol loopt! Deja vu Verdrietig Vorig jaar had ze zeker 2 maand van te voren, maar nu is het 3!!! Ik vreet me echt op nu. Ben zo blij dat ze morgen hun prik moeten hebben, dan laat ik hem Odess ook helemaal nakijken. Ik wil een bevredigend antwoord dit keer!

Ik hoop echt zo dat ik me hier nu voor niets loop op te naaien! Duim voor me!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:44

Ik ga me morgen rot duimen voor jou en Odess!!!

@Mac: Misschien nog een paar keer de staart wassen dan, dan went ze er vast aan Knipoog !

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:04

Nancy gaat ook binnenkort over op een grote box, ze vind het een beetje griezelig worden als ze haar box uitmoet, en de deur van de grote box is breder, dus gaan we maar verhuizen binnenkort...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:07

Ik zal voor je duimen, Odess!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:12

Ik duim ook Odess, maak je nog niet te druk wie weet valt het allemaal wel mee!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:22

wat appart ik duim ook voor je!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:22

jeddah schreef:
JA, Sim is 2 Maart, Pepsi van Mac dus 1 Maart, Rilexta 3 Maart en volgens mij die van Nimber ook in die tijd, of niet en Pride van Bubbels geloof ik ook!!? Leuk leuk!!

spannend! Haha!:D:D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:26

Ik duim ook voor je Odess!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 20:32

Thanks, ik ben blij dat ik nu bokt erbij heb!!

Ik zal morgen even foto's van haar uier maken, misschien kan je het ook al zien...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:34

ja doe maar ben wel benieuwd!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:40

Ik zal ook duimen!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:18

bridle path=derde oor Knipoog Zo noemen ze het vaak. Pride kwam vandaag in galop naar ons toe. Heel leuk, met zo'n ronde buik. Ze is elke dag heel erg enthousiast als we er zijn. Echt heel lief. Wil ook lekker rustig eten en ondertussen gekriebeld worden. Loopt echt te mutsen dus. Ben ook heel benieuwd naar het uierverhaal trouwens. Verward

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:32

Vanta was vanavond uiterrrrrrst Agressief (bewust met de grote A Haha! )
Ik heb hier ooit eens een foto gepost van Vanta die Xen in z'n strot vast heeft, daarstraks deed ze dat weer. Hij kuchtte behoorlijk na haar aanval,, toen ik ze op stal had gezet attackeerde ze hem nog meerdere malen en die open bek zag er behoorlijk intimiderend uit. *LOL*
Ze plast ook veel, veullie ligt niet helemaal lekker denk ik. Ach gut
Dus ik heb ze maar een uitgebreide poetsbeurt gegeven, en extra eten. Clown

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:16

Hier weer een foto van Bold van gister met mijn telefoon. Vinden jullie niet dat ze weer dikker is geworden?

Afbeelding

en de andere kant, die lijkt altijd dikker:

Afbeelding

Ze zit nu op 8 maanden.. Nog even wachten dus! Het eerste veulen van wie ze drachtig is (in mijn profiel staat hij) komt in februari.. Ben erg benieuwd!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 02:44

Ze ziet er zeker veel ronder uit! Zij hoeft dus ook nog maar een week of 12??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:15

Ohoh... Naast de dikke buiken foto's kan ik nu ook beginnen met uierfoto's Haha!
Macy liep natuurlijk altijd 24/7 buiten en dan is er weinig te zien.
Nu ze 's nachts op stal staat, valt het op dat er al echt verschil is tussen de ochtend en na een dag buiten lopen

Afbeelding
De eerste avond op stal gemaakt.

Afbeelding
Vanmorgen gemaakt voordat ze naar buiten ging.

De boel begint te werken Haha!
Het is natuurlijk nog alleen maar zucht maar dat is beter dan niets Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:46

Hihi, maar het is nog steeds drie keer niks met die tietjes .... heb je wel leuk vergelijkingsmateriaal voor straks!

@boldly: die witte vlekken vertekenen he?? Pepsi heeft dat ook. Die heeft aan de ene kant een grote witte vlek op de zijkant van haar buik en deze lijkt ook altijd veel boller! Of misschien IS hij dat ook wel ... Knipoog

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:18

Hoop dat alles goed gaat odess. ben benieuwd wat de DA zegt.
ik zal voor je duimen OK dan!
Floortje heeft af en toe een vocht bult onder haar buik, net voor het uier. als ze dan weer even gelopen heeft trekt het wel weg. Is dit oedeem? Is dat niet een beetje vroeg? Verward ze is pas rond 23 mei uitgelteld.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:46

Boldly lijkt meer van voor te dragen, aan haar flanken is ze nog dun maar de buik op zich is wel rond.

Zeg Marije, het gaat tegenwoordig precies goed dat uierfoto maken bij Macy. Geen gevaar meer voor eigen leven? Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:46

sarahlou, is waarschijnlijk oedeem ja. Wordt het haar eerste veulen?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:43

jeddah"]
Ze ziet er zeker veel ronder uit! Zij hoeft dus ook nog maar een week of 12??
[/quote]

Ja ze moet halverwege april. Erg spannend..

[quote="Mac schreef:
@boldly: die witte vlekken vertekenen he?? Pepsi heeft dat ook. Die heeft aan de ene kant een grote witte vlek op de zijkant van haar buik en deze lijkt ook altijd veel boller! Of misschien IS hij dat ook wel ... Knipoog

Bold haar rechterkant, waar ze geen grote vlek heeft, steekt haar flank een beetje uit. Daar gaat nooit een beetje vet omheen zitten.. Heel maf! Maar de vlekken vertekenen ook ja!

@Loolapelooza, ja ze heeft het idd een beetje naar voren zitten, maar ik voel het wel vlak voor haar uiers. Het is alleen een beetje stil de laatste tijd en Bold vindt het ook niet meer zo leuk als ik hele tijd maar aan haar buik voel. Dan kijkt ze me echt zo aan, van, wat doe je toch de hele tijd.. En aan haar uiers mag ik helemaal niet meer zitten, ben het wel steeds een beetje aan het oefenen.. Eerst mocht ik er wel gewoon aankomen.. Verward

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:46

Loolapelooza schreef:
Zeg Marije, het gaat tegenwoordig precies goed dat uierfoto maken bij Macy. Geen gevaar meer voor eigen leven? Tong uitsteken

Op stal gaat het beter. En als ze staat te eten houd ik snel de camera er onder een stukje boven de grond en maak een rij foto's. Zit er altijd wel 1 bij die scherp is Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 14:58

Nou daar was ik dan weer. De DA is langsgeweest.

Hij was opzich niet erg onder de indruk van haar uier maar omdat het zo snel op was komen zetten had hij er zijn vraagtekens wel bij. Het komt nog wel eens voor dat het komt door een ontsteking in de placenta, wat weer door een (te) groot veulen komt. Nu is Odess al enorm voor hoe ver ze is dus... Zeker met het oog op vorig jaar heeft hij me een antibiotica kuur aangeraden. Die krijgt ze nu eerst een hele week en dan moet ik weer berichten of er veranderingen zijn of niet.

Verder vond hij haar er heel goed uit zien!!!

Ik heb dat van die dikke kaken ook nagevraagd, en hij vertelde dat het niet duidelijk is waardoor het komt. Het gaat in ieder geval om de luchtzakken in de kaak en een niet goed functionerend klepje. Ik wist niet dat een paard luchtzakken in zn kaak had?

Afbeelding

Haar uier vanochtend. (was hier al iets afgezakt)

Afbeelding

Mooi zonnig weer! Haar buikt lijkt kleiner op de foto's die ik vandaag heb gemaakt!!

Helemaal vergeten door alle commotie! Ik heb haar vandaag eens goed onder handen genomen; staart gewassen en zo'n drie kwartier staan rossen (ze verliest veel haar!) en toen zag ik zo de buik zachtjes heen en weer schokken. Tot een paar keer toe. Ik was toen net bij haar uier bezig en dat vond ze ineens ook niet zo leuk meer. Ik krijg ook kleine tekentjes van leven Lachen

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:27

Ik hoop voor Odess dat de antibiotica effect heeft. Klinkt eng, een ontsteking van de placenta...
ze zou dan dus een groot veulen krijgen etv. Maar heeft het verder nog gevolgen?
Houd ons op de hoogte!

Loolapelooza, het is idd. haar eerste veulen. Kan dat er iets mee te maken hebben? Is het iets waar ik me zorgen om moet maken?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:54

sarahlou schreef:

Loolapelooza, het is idd. haar eerste veulen. Kan dat er iets mee te maken hebben? Is het iets waar ik me zorgen om moet maken?

Ik zou denken van wel, een zwangerschap is toch een hele andere hormoonhuishouding waar de ene merrie zo en zo reageert en de andere niet. Als ze voor de eerste keer drachtig zijn is het allemaal nog eens extra-nieuw zeg maar en dan kunnen er tal van veranderingen opspelen; Haha!
Ik zou me sowieso niet teveel zorgen maken, oedeem komt echt vaak voor (mijn vorige merrie had het bvb. ook, alleen niet zó ver op voorhand, "slechts" een dikke maand) In dit topic zijn er ook enkele merries voorbij gekomen die er last van hebben (was het Rilexta waar het tot bij de singel zat?)
Hou je merrie gewoon goed in de gaten, oedeem is niet zo erg. Zolang je merrie goed in haar vel zit kun jij op je 2 oren slapen. Knipoog

@Odess, kunnen ze geen bloed afnemen en zo kijken of er ergens een ontsteking zit?