[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:04

jazzejam schreef:
Dennenboom, jammer dat ze niet drachtig is. Ga je nog een keer proberen?

Nobel hoop voor je dat het geen droes is. Was laatst wel een topic waar ook een drachtige merrie met droes was. Dit was wel verder in de dracht maar heeft een gezond veulen gekregen.

Kayley95, op de kliniek zetten is zeker als ze wat moeilijker zijn met drachtig krijgen vaak voordeliger dan thuis. En ze kunnen er wat meer boven op zitten en extra scannen bij twijfels. Hoeveel dagen zou ze nu drachtig moeten zijn?

21 dagen vanaag. Maar als het zo was/is, dan is is het waarschijnlijk al te klein voor hoe groot het nu eigenlijk moet zijn zei ze.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:07

Nachtmerrie die droes!

Ik ga weer een dagje op sperma wachten. Zit een ei van bijna 6 dat ook ‘vervormd’ is? En iets op links qua ei wat kleiner is waar ik me geen zorgen over hoef te maken.

Wegspuiten wilde hij liever nog niet doen, omdat zijn ervaring is dat daar een ‘ongevoeligheid’ kan gaan optreden. Hij zou dat de volgende keer willen inzetten (als het nodig is, wat ik toch potdorie echt niet hoop!). Oh jongens het is echt abracadabra voor me soms.

Dennenboom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:52

Jazzejam: Ja ik ga het nog weer proberen. Maar mijn andere merrie komt er straks ook aan en het is allemaal best een gedoe met een eigen bedrijf en een baby.

Zit erover te denken om mijn andere merrie (met veulen) weg te brengen naar de hengstenhouder. Degenen die dit doen halen jullie ze dan op na insemineren en als het ei weg is of als de merrie drachtig is?

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:07

Die van mij heb ik na het insemineren opgehaald. Maar ik wil het voor dit jaar ook maar 1x proberen. Als het niet lukt, dikke vette pech!

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:05

Us2001 schreef:
Die van mij heb ik na het insemineren opgehaald. Maar ik wil het voor dit jaar ook maar 1x proberen. Als het niet lukt, dikke vette pech!

Ik geef je groot gelijk. Ik probeer het ook nog 1x nu, en als ze niet drachtig word is het voor mij niet meer de moeite waard.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:38

Dennenboom ah nee wat balen... Als ik ze weg breng als het ei weg is of uitgedekt zijn

Nobel01 ohh! Hoop niet droes... ooit een super lieve ruin aan droes verloren. Wanneer heb je uitslag van de swab?

Olympia een vervormd ei die springt toch bijna? Dus heel dicht tegen de eisprong aan

Kayley95 wat klinkt het vaag allemaal. Wel kleine eitjes zo te horen. Vervelend zeg dat je gewoon geen duidelijkheid krijgt. Ga je dan niet liever switchen van dierenarts?

Goldenarrow klinkt super positief :D

Claudia hahaha ik denk het :+ Gaat dan wel snel dan he!

Shirley_ misschien helpt het :))

Bamorka ah sorry hou niet alles bij := Welke hengst gaat de Fries onder? Of was dat Martzen? Ik duim mee net Diane!

Quir ah snap ik, al die verplichtingen als je hier bent.. Das aan de andere kant dan wel heel jammer. Maar ik hou sowieso niet van verplichtingen := Oh helemaal in het midden. Is het daar ook lang donker? Ik heb vrienden in Förlanda, Goteborg en ik heb 2 weken stage gelopen in Linköping . Op deze 3 plekken geweest afgelopen december. Een week in Zweden geweest en onze pup mee naar huis genomen. Nu wel wat groter geworden hihi
Afbeelding
Hoe was de scan?

Hier ei weg. Alles zag er super uit geen drup vocht *\o/* De dierenarts zei, dit moet gewoon lukken. Nou ben heel benieuwd. We scannen op 16 dagen, want anders moeten we in het weekend scannen. Of daarna, maar ik heb hier echt nooit geduld voor :+

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:00

Kabayo schreef:
Bamorka ah sorry hou niet alles bij := Welke hengst gaat de Fries onder? Of was dat Martzen? Ik duim mee net Diane!

Haha nee snap ik hoor, Dautzen gaat voor de 3e keer op rij onder Bartele :D

Dennenboom wij halen ze op als het ei weg is, want anders blijf je rijden haha. Maar we laten we ook wel thuis komen. Balen dat ze niet drachtig is!

goldenarrow spannend, welkom op het bankje :D

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:25

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:29

Nobel01 schreef:
Ik heb er drie keer achteraan moeten bellen, maar een half uurtje geleden dan toch de uitslag, die is gelukkig negatief voor droes. Een pak van m’n hart, maar hoe ze hier nou weer aan komt, geen idee.

Droes testen zijn niet 100% betrouwbaar..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:43

Wij hebben een aantal jaren terug ook hier een virus achtig iets gehad wel abcessen maar ook geen droes. Wel wat anders maar weet niet meer precies meer wat. Ook besmettelijk dus alles in quarantaine

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:56

Gelukkig negatieve droestest Nobel…maar wat dan wel?

Kayley oei, dat is niet fijn die onduidelijkheid. Ik duim voor alsnog goed nieuws.

Kabayo fijn, ei weg en alles schoon, nu duimen voor dracht.

Olympia spannend.

Sanaa heeft geloof ik wel fijn in Groningen, ze voelt zich prima thuis. Maar ik mis haar wel hie thuis :+ alles voor het goede doel, als ze nu drachtig blinkt, was het dat helemaal waard :j

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:16

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:25

Vorig jaar hebben we streptokokken zooepidemicus gehad, geen droes, maar wel droes symptomen (incl abcessen). Gingen ook uit van droes in eerste instantie. Misschien ook zo iets?

Kabayo, ik hou inderdaad ook niet van verplichtingen, maar iedereen gaat er maar vanuit. :+
In de winter is het wel lang donker, maar nu juist helemaal niet. Op dit moment zelfs helemaal niet meer donker. In de winter is de kortste dag ongeveer van 11 tot 14 licht, als er sneeuw ligt lijkt het gelukkig veel minder donker. Wel leuk pup uit Zweden! Zo lief. <3

Fijn dat je ei weg was, hopelijk raak! *\o/*

Net de merries gescand, ene merrie follikel van 25/30mm, oedeem 0-1. Dus maandag swab afnemen en dan hopelijk dinsdag insemineren. Andere merrie hengstig gespoten (ongeveer week geleden ovulatie gehad) en haar woensdag weer kijken en dan hopelijk donderdag of vrijdag insemineren. Dus eindelijk ook echt begonnen, haha. :):)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:34

Nou hier n week echt goed ziek geweest en vandaag mocht ik Diva weer ophalen. Na het hengstigspuiten ging het vlot. Vandaag geovuleerd en gisteren en vanmorgen geïnsemineerd!
Vandaag stuk sneller heen en weer en fijn geholpen door Van De Sande, fijne hengstenhouder!
Nu maar hopen dat er een mooi kindje in zit.

Leuk Quir! Trouwens wat anders, las ik paar pagina’s geleden; met de merries moet jij 3 uur rijden, maar dat is dus ook jouw werk?
Moet je dan 3 uur heen rijden naar je werk????

Kabayo mooi, kunnen we weer samen wachten!

Gadsie Nobel, hopelijk dan idd geen droes!

Ik ben bij mn laatste merrie nog niet helemaal iit de hengstenkeuze…. Vind het erg moeilijk, misschien wil ik haar drachtig verkopen namelijk. Anderzijds als er geen merrietje uitkomt dan wil ik terugdekken en poging 2 merrietje doen

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:52

Gefeliciteerd allemaal waarbij de merries inmiddels drachtig zijn.

Succes voor iedereen op het wachtbankje.
Zit er zelf ook op voor Mirabeau.

Vanmorgen Silvia gescand nadat ze Dinsdag hengstig gespoten is. Bleek ze al dat het ei net weg was. 4 dagen na het spuiten.
Dus nu weer een week wachten en dan opnieuw spuiten.
Baal behoorlijk hiervan.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:36

Kabayo, wat een lieve foto van Zilver en je pup <3

Nobel, wat fijn dat het geen droes is. Goed in de gaten houden, maar dat doe je al.

LaDonna, altijd een fijn gevoel als je merrie op een vreemde plek op haar gemak is. Nou nog even drachtig worden...

Quir, jij ook aan de gang. Fijn dat je die handelingen allemaal zelf kan!

astrea oh dat is balen van Silvia, dan is dat wel heel snel gegaan. Zo jammer van de tijd.

Vanmiddag is Phoebe weer geinsemineerd met FS Mr Right en Filly Plus. Ik was er zelf niet bij, moest jureren op ons eigen concours. Dus mijn vriend en dochter met Phoebe en Fellow naar de kliniek. FillyPlus had ik vanmorgen al gebracht. Mijn dierenarts vond het wel leuk dat ik dit probeerde.
Maar ik kreeg een foto toegestuurd en ik wist niet dat de Filly Plus blauw was....

Afbeelding

Goldenarrow jij hebt dit vaker gebruikt, hoort het blauw te zijn??

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 23:07

Je zou denken dat t roze word :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 23:09

_O-

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 23:11

Gefeliciteerd alle geslaagde inseminaties en drachten. Toch nog aardig wat merries niet drachtig, we hebben een groot wachtbankje. sommige net als ik voor de derde keer :)
Nobel, fijn dat het geen droes is, maar het blijft heel vervelend.
Quir, inderdaad las ik ook 3 uur rijden dat kan toch niet naar je werk zijn?
Kabayo ook voor de derde keer op het bankje

Dank voor de reacties op mijn vraag voor de verkoop van ons paard, als sportpaard verkopen is de beste optie.
Vandaag daar uitgebreid met de trainer over gesproken, er is nog maanden werk aan dus we kiezen voor de optie trainen tot december/ januari, veulen wordt dan bij ons geboren en verkopen haar daarna.

Wel besloten dat we haar nu dan gaan insemineren en als het niet direct lukt haar leeg laten, anders wordt het allemaal zo laat volgend jaar.

Morgen wordt ook onze driejarige geïnsemineerd, zij is nog zo jeugdig dat we haar pas volgend jaar gaan trainen.

Dan zitten we weer op het wachtbankje voor Sterre, voor de derde keer geïnsemineerd met Tiede. We hebben een swap laten doen, kwamen twee goed behandelbare bacteriën uit, daarvoor is ze behandeld. Alleen was haar ei nu niet helemaal mooi, randje bloed begreep ik, maar niet slecht genoeg om weg te spuiten, dus het beste maar ervan hopen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 23:40

Balko schreef:
Je zou denken dat t roze word :+

Ja ik schrok wel even toen ik de foto kreeg :j ben heel benieuwd of dit inderdaad zo hoort....

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 00:28

Ja, haha, dat hoort zo ja :)) Je hebt ook ColtPlus, ik ga er altijd maar van uit dat die dan wel roze wordt _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 07:47

Dennenboom wat jammer dat ze niet drachtig is, ik hoop echt dat het nu wel gaat lukken!

Kayley heel vervelend dat je zo in onzekerheid zit. Misschien wel verstandig om haar dan maar naar de kliniek te brengen.

Olympia het follikel vervormt voordat het ei springt, dus als dit zo is dan zit je een paar uur voor het springen. Gunstig om te insemineren dus.

Dennenboom dat verschilt. Onze pony heb ik na afslaan (eisprong) weer opgehaald en mijn moeilijke merrie tot de 18 dagen-scan laten staan.

Nou Elina, dan moet dit hem gaan worden! Succes met weer die lange dagen wachten.

Nobel gelukkig geen droes!

LaDonna het is ook gewoon heel leuk hier in Groningen hoor :D

Fijn Quir, nu hopen dat ze een beetje vlot oppakken.

Balko mooi zo, jij nu ook weer succes met afwachten. Hengstenkeuzes, lastig.. is ze nu dragend van een commerciële hengst?

Astrea nee, dat zit echt niet mee. Toonde ze nog niet hengstig dan?

Setteli dat is ook niet een beetje blauw! Apart kleurtje als je aan meisjes denkt, maar hopelijk doet het zn werk goed.

Moner dat lijkt me een prima keuze. Ik hoop dat het allemaal volgens plan mag lukken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:34

Is het niet zo dat die kleur er juist voor zorgt dat het vrouwelijke spermacellen aantrekt _O- :)*

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:07

Even een ego post.
Bo is drachtig van White Dream *\o/* *\o/* *\o/*

Alle andere gefeliciteerd en alle wachtende op het wachtbankje heel veel succes en hopelijk allemaal voorspoedig drachtig

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:12

Mooi Kiki, gefeliciteerd!!