Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
kyrkelover schreef:Ik heb vorig jaar natuurlijk al hengst geswitcht omdat mijn nummer 1 hengst toen geblesseerd was.
Dus ik had in mijn hoofd als ik haar weer dek dan met deze hengst.
Ik weet/ken verder ook geen ponyhengst met dezelfde kwaliteiten en eigenschappen. Daar bedoel ik mee dat ze allround gefokt zijn. Dus bewezen dressuur en springgenen. Liefst een apart kleurtje en zelf ook nog gepresteerd. Oh ja en minimum 1.46m groot
Eef_Bam schreef:kyrkelover schreef:Ik heb vorig jaar natuurlijk al hengst geswitcht omdat mijn nummer 1 hengst toen geblesseerd was.
Dus ik had in mijn hoofd als ik haar weer dek dan met deze hengst.
Ik weet/ken verder ook geen ponyhengst met dezelfde kwaliteiten en eigenschappen. Daar bedoel ik mee dat ze allround gefokt zijn. Dus bewezen dressuur en springgenen. Liefst een apart kleurtje en zelf ook nog gepresteerd. Oh ja en minimum 1.46m groot
Forsyth Junior Z ? Alleen wel bruin.
Cynthia82 schreef:Spannend Setteli!
Mooney, ik ben blij dat Vu gisteren ook een ei had van 2,9 en dat jij ook vrijdag pas weer gaat scannen. Fi had een ei van 3, maar is zo pis en pishengstig (ik zeg nooit meer dat ze niet toont, maar die nieuwe knappe ruin doet wel wonderen) dat het heel ongemakkelijk voelt om haar al pissend en gillend in de wei achter te laten zonder de veearts te bellen en sperma te bestellen. Ik word hier heel onrustig van
Knolselder schreef:Ah kyrke dat is echt balen als je er zo op gebrand was! Hopelijk is de andere hengst ook een geschikte kandidaat.
Fi doet aan een lang rijpingsproces![]()
Hier zegt de DA: als ze troebel jonagoldsap plassen, is het goeie tijdbij natuurlijk dekken dan.
corinadrenth schreef:dat Maakt toch niet uit? je kan toch zelf doorgeven aan je arts als er wat moet gebeuren
Muronia schreef:Nou.. het ei is dus niet weg bij Wainonia, maar nu 5,5 cm. En er is al vocht te zien achter de baarmoedermond inmiddels. Ze reageert echt op de inseminatie zelf met vocht en nu mag ze dus morgen nog een derde keer
. Vrijdagochtend weer kijken of het ei is gesprongen en dan s middags heen voor het spoelen en dichtzetten.
Neonlight schreef:Balen dat hij uit de dekdienst gehaald is, maar wel goed. Als merrie houder is het knap vervelend als je een jaar investeert en veel kosten maakt om je merrie drachtig te krijgen en het lukt niet omdat de hengst te slecht sperma heeft. Bovendien kan slechte vruchtbaarheid ook erfelijk zijn.
Wat betreft kleur, ik denk dat momenteel vos, bruin en zwart de vreemde kleuren in de pony fokkerij zijn.Palomino en valk worden er veel meer van geboren.
Muronia schreef:Superpony ik ga daarvoor naar Klijndijk. Bij mij komt ook Marijke voor het scannen. Geen probleem om de rest dan bij een andere kliniek te doen hoor.
rensju schreef:Weet iemand hoe het kan dat er een goed ei zit, wat zou moeten springen, maar de baarmoeder niet hengstig is? Dat is toch wel heel raar?
Kun je die baarmoeder ook beinvloeden? Bv door een hengst in de buurt te zetten?
Sanet schreef:Yvk schreef:Sanet & Ajesca gefeliciteerd met de drachten!
Nog niet drachtig hoor, vandaag een ei van 3,6. Donderdag weer kijken en dan hopelijk vrijdag insemineren voor de eerste keer.