[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:49

Gefeliciteerd Luna & Ice!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:05

Yeeh, gefeliciteerd Luna en Ice *\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:45

Gefeliciteerd Luna en Ice

Balen voor Nova, tja je niet ongerust maken maar heel grote follikels hebben me al geleerd dat die niet goed zijn.

Ik dacht dat de darmwand pas na 7 dagen sloot. Dat hebben ze me toch gezegd toen men veulen paar jaar geleden clostridium kreeg. Bacterie die in de bloedbanen was terecht gekomen omdat de darmen nog niet gesloten waren.

Ik scan op 75 en 105 sowieso nog eens dus dan doen ze Pretecho ook, 60 dagen lijkt me erg vroeg. Hier pas vanaf 75 normaal. En voor 105 want dan ligt het te diep. Om nu speciaal te scannen daarvoor zou ik niet doen want ik heb nog geenenkele keer geluk gehad dat ze het duidelijk zagen. Ze liggen op die leeftijd vaak te slapen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:54

Fotsy schreef:
Gefeliciteerd Luna en Ice

Balen voor Nova, tja je niet ongerust maken maar heel grote follikels hebben me al geleerd dat die niet goed zijn.

Ik dacht dat de darmwand pas na 7 dagen sloot. Dat hebben ze me toch gezegd toen men veulen paar jaar geleden clostridium kreeg. Bacterie die in de bloedbanen was terecht gekomen omdat de darmen nog niet gesloten waren.

Ik scan op 75 en 105 sowieso nog eens dus dan doen ze Pretecho ook, 60 dagen lijkt me erg vroeg. Hier pas vanaf 75 normaal. En voor 105 want dan ligt het te diep. Om nu speciaal te scannen daarvoor zou ik niet doen want ik heb nog geenenkele keer geluk gehad dat ze het duidelijk zagen. Ze liggen op die leeftijd vaak te slapen.

Hier geloof ik tussen de 70 en de 90 dagen. Ik weet het ook niet meer precies :')

As vrijdag moet de shire gescanned op hengstigheid en dan wordt de drachtige Schimp ook gescanned. Doe zit dan op 40 dagen.
Normaliter doen we 35 maar dit kwam zo even uit dus laat ik de DA niet 2x voor komen opdraven.

Ze staat naast de hengst en toont niets dus ga er lichtelijk vanuit dat alles nog ok is :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:30

Luna, Ice gefeliciteerd.

Hier morgen scannen op dracht en ben stik nerveus :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:59

Luna en Ice gefeliciteerd!

Muronia, zeker niet leuk om ze achter te laten. Maar het is voor een goed doel!
Hopelijk pakt het nu wel.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:13

Gefeliciteerd Luna en Icecrystal *\o/*

Mirjamalvaro. Spannend!

Cp. Toont de shire niet goed hengstig? Welke hengst kies je nu uiteindelijk voor haar?

Muronia. Het is voor een goed doel, al is achterlaten nooit fijn. Hopelijk komt ze drachtig terug

Fokfanaat. Duimen dat er nu een keer een merrie uit komt. Van welke hengst heb je haar nu drachtig?

Kyrkelover. Hopelijk een mooie eisprong en met 18 dagen drachtig

Quir. Dat lijkt me niet leuk fokken zo. Het kost al genoeg en dan dat de waardes lager liggen als de kwaliteit. Maar als ze voor jezelf zijn, is het natuurlijk anders als voor verkoop

Wild Thing heb ik vanavond nog geinsemineerd. Ei is afgespoten, als het goed is vrijdag weg dan spoelen we voor de zekerheid nog na. Deze cyclus loopt nu wel zoals het hoort. Niet te kort en mooi hengstig. Hopelijk pakt het nu wel

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:36

AM_Horses schreef:
Gefeliciteerd Luna en Icecrystal *\o/*

Mirjamalvaro. Spannend!

Cp. Toont de shire niet goed hengstig? Welke hengst kies je nu uiteindelijk voor haar?

Muronia. Het is voor een goed doel, al is achterlaten nooit fijn. Hopelijk komt ze drachtig terug

Fokfanaat. Duimen dat er nu een keer een merrie uit komt. Van welke hengst heb je haar nu drachtig?

Kyrkelover. Hopelijk een mooie eisprong en met 18 dagen drachtig

Quir. Dat lijkt me niet leuk fokken zo. Het kost al genoeg en dan dat de waardes lager liggen als de kwaliteit. Maar als ze voor jezelf zijn, is het natuurlijk anders als voor verkoop

Wild Thing heb ik vanavond nog geinsemineerd. Ei is afgespoten, als het goed is vrijdag weg dan spoelen we voor de zekerheid nog na. Deze cyclus loopt nu wel zoals het hoort. Niet te kort en mooi hengstig. Hopelijk pakt het nu wel

Nou wanneer m'n ex dekhengst in de kudde staat is het een slet :') maar die is uit logeren en bij de rest van de ruinen doet ze het dus niet en dan zie je er helemaal niks aan :+

Ik ben nog steeds niet helemaal uit over welke hengst maar ik neig naar Tiësto.

Toch handig dat jij dat gewoon zelf kan doe zo :D ideaal! Hopelijk pakt het.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 03:40

Hier DA net weg, op 15 juni scannen voor dracht :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 05:26

Luna en ice gefeliciteerd !

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:51

Renske, logisch dat je dan een nakomeling van Olivia wil :)

Gefeliciteerd Luna!

Ice, gefeliciteerd!!! *\o/*

Spannend weer vandaag, Muronia.

Succes vandaag Mirjam, ik ga duimen voor je!

Het klinkt goed zo, AM, hopelijk is het eitje morgen weg.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:29

Gefeliciteerd ice!!

Spannend cp! alvast succes voor vrijdag.

Succes alvast vandaag mirjamalvaro!

mijn duimen draaien AM_horses

Andere merrie is gisteren het eitje af gespoten. Die had een ei van ruim 4,5 en dat voor een mini van 93cm _/-\o_

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:05

Gefeliciteerd Luna en Ice!! *\o/*

Snap je gevoel Muronia, is toch gek om zonder paard weer naar huis te gaan.. Hopelijk snel goed nieuws voor je! Spannend vandaag! Ook voor Mirjam, succes

Haha cp zal je altijd zien dat als je hem nodig hebt, is die net weg en wilt ze niemand anders.. Merries :roll:

Dat wordt wel een hele dure grap dan Quir, hoop voor je dat je ze beide kan aanhouden dan!

Fijn dat Wild Thing nu wel mooi hengstig is AM, duimen dat het gepakt heeft!

Pfoe Luna dat is een aardig ei!

Hier dinsdag m’n merrie naar de hengst gebracht, Fizz was meteen smoorverliefd (jammer dat hij alleen mag kijken) maar m’n merrie had nog andere interesses _-:(

Afbeelding

Woensdag gescand en een ei van 1 en 2, geen hengstige baarmoeder dus nog niet heel spannend.. Morgen maar weer scannen -O-
Ze staat daar wel heerlijk dus het zal me niks verbazen als ze het nog even gaat rekken om wat langer te kunnen genieten van dat kuuroord daar :')

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:10

Ik word gek ! Nu staat men merrie te plassen dat het nie normaal is , ik begrijp er niets meer van :(:)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:18

Piarens schreef:
Ik word gek ! Nu staat men merrie te plassen dat het nie normaal is , ik begrijp er niets meer van :(:)

Had je merrie dan van de week bij het scannen een eitje zitten, of een CL? Als ze een eitjes had, kan ze nu inderdaad hengstig zijn.

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:38

Van harte gefeliciteerd Luna en Ice!

Mirjan, ik duim! spannend!

Quir wat een kosten zeg. Zelfs in NL hoor ik wel eens dat fokkers de sponsors van de sport zijn... MAar dat geldt daar dus helemaal!

AM, ik duim voor goed nieuws, nu Wild Thing mooi hengstig is!

Aaaah Muronia, een lege trailer blijft een verschrikking. Spannende dag vandaag! Ik zal duimen...

CP hoe kieskeurig die merries ook zijn, best grappig!

Luna, wat een ei voor zo'n kleintje zeg.

Heb hartelijke gelachen om de intresse van Fizz en van de merrie, Salatiga. HElaas is die interesse wel voor iets anders. Ja, als het daar zo fijn is, in het kuuroord, is er weinig reden om aan de gang te gaan.

Piarens: oh bah, ik zou ook echt gek worden!

Ik mag morgen scannen op dracht, ben zo benieuwd!

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:41

Het hele verhaal is : vrijdag gescant . Net hengstig geweest volgens da . Er zat een litteken en baarmoeder was nog hengstig.
Nog snel proberen te laten dekken maar merrie liet het niet toe.
Eergisteren terug gescant omdat ik toch wat signalen zag. Niet hengstig . Wel een groot ei . Wat volgens da da een ei was dat zou springen midden in haar cyclus want ze was totaal niet hengstig... vandaag dus wel vermoed ik.
Afbeelding

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:56

Proficiat Luna en ice!!! *\o/* *\o/*

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:58

Luna en Ice gefeliciteerd!

AM: voor de verkoop fokken is inderdaad niet leuk hier, maar nu is het wel weer zo dat ze voor netjes opgeleide pony's en paarden (vanaf Z niveau) wel weer leuk betalen, stuk beter dan in NL. Al moeten ze zelfs voor 5000 euro 100% gezond zijn, een 2 op een foto is gewoon niet oké en mag je blij zijn ze kwijt te raken als je geld bij geeft haha. Dus als je de mogelijkheid hebt ze op te fokken en daarna netjes te beleren en op te leiden tot ongeveer Z niveau, het risico wil een kan nemen, kan je ze wel leuk verkopen als ze Z niveau lopen, mits ze dan verder ook perfect gezond zijn, geen (stal) gebreken, etc.

Dus nee, fokken voor verkoop is niet zo zinvol. Maar deze blijven in principe, als beide zelfde geslacht zijn, sowieso allebei en als het 1 merrie en 1 hengst is, hou ik de beste en verkoop de andere + koop er een zelfde geslacht bij of kijk of er een mogelijkheid is 2 bij te kopen.

Hopelijk is Wild Thing drachtig! Wel handig zelf insemineren. :j

Libera nu ook op het wacht bankje. :D

Luna, 4,5cm is gewoon 5% van de merrie haha

Salatiga, liefde gaat door de maag toch. _O-
Hopelijk snel mooi hengstig!

Zarahk, hopelijk morgen drachtig! :D
Inderdaad sponsoren voor de sport, maar denk dat overal uiteindelijk de fokker het minste verdiend onder aan de streep... Grootste risico's, enz. Pas als je als fokker paarden aan kunt houden tot ze wel verder opgeleid zijn, of wel nog meer risico's haha. Maar fokken is ook gewoon heel erg mooi.

Piarens, op zich wel mooi dat ze dan nu toch hengstig toont? Kan je haar wellicht toch nog laten dekken nu. Wel lastig zo'n merrie.

Hier nog niets gehoord, maar sperma zou op zijn vroegst er ook pas rond de lunch zijn. Dus hopelijk komt het goed aan en kunnen ze vanmiddag insemineren! Sperma heeft dan ook een beste reis gehad haha.

Wel bijzonder, transport van het sperma vanuit Duitsland naar Zweden is goedkoper dan transport van sperma binnen Zweden. :+
Alleen komt er vanuit buitenland nog 60 euro per keer bij vanwege export papieren. Maar zelfs dan. :=

Betalen jullie trouwens nog voor het verpakken van sperma en verpakkingsmateriaal? In NL heb ik dat echt nog nooit betaald (materiaal ging eigenlijk ook altijd weer terug naar de hengsten houder), nu voor deze hengst ook niet, maar schijnt dus heel normaal te zijn zeiden ze op station, ongeveer 30 tot 50 euro per keer voor het verpakken en voor het verpakkingsmateriaal. :=

Misschien maar dekhengsten gaan fokken. _O-

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:15

Dan zou ik er maar vanuit gaan dat ze echt hengstig is nu Piarens!

Quir, wat een gedoe daar bij jullie. Wel leuk dat je merries tot nu toe gelijk op gaan, hopelijk blijft dit ook zo. Laat je ze beiden dekken door dezelfde hengst?

AM, duimen dat je merrie nu ook drachtig is. Zelf insemineren is inderdaad heel handig, bij de koeien wel gedaan, maar dat gaat via het andere gaatje :))

Libera succes met wachten, ook op je andere merrie las ik het het DBT20. Gelukkig wel drachtig.

Luna, ze zit letterlijk vol :+

Ik weet dat het verpakkingsmateriaal in Duitsland ook altijd weer terug moest naar PS. Vaak namen we dat mee als we naar de keuring in Vechta gingen.

Vanmorgen ben ik ook weer wezen scannen met Happy. Zondag gust en ei, dinsdag knetterhengstig en mooi groot ei, gedekt. Vanmorgen al een CL, dus ik zit weer op het bankje te wachten.
Carlijn wordt vandaag nog een keer gedekt, die vindt het nodig om een extra ei in de strijd te gooien. Dat wordt voor Vulina dus vroeg scannen op een eventuele tweeling.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:30

Kleine ego post.
Eerder zei ik al dat de merrie mijn geduld op de proef stelt.. nou dat neemt ze wel heel serieus.
Na het bloedei had ze dinsdag een ei in ontwikkeling. Dus ik had toch wel hoop op vanmorgen. Maar helaas, nihil ontwikkeling ten opzichte van dinsdag. Maandag weer scannen.

Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat we half april een halve dag te laat waren met scannen.

Piarens, klinkt alsof jij ook een moeilijk te volgen merrie hebt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:30

Afbeelding
Afbeelding

:D :D :D

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:33

Gefeliciteerd Mirjam!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:36

Mirjam gefeliciteerd!

Simpie lastig zo’n langzaam ei, hopen op groei voor maandag.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:36

Gefeliciteerd *\o/*

Simpie. Jeetje. Hopelijk gaat er nu wel een ei doorzetten

Suffie. Dat doet happy snel :')
Carlijn maakt het extra spannend. Voor welke hengst ben je uiteindelijk gegaan?

Cp. Ik ben erg benieuwd, hopelijk wordt ze drachtig en blijft ze dit ook