Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Soezee schreef:Gefeliciteerd Kimsel!
spannend Penny!
Voor zoveel dat het niet lukt dit jaar. Ook bij veel mensen die ik ken die al aan de 3 of 4 de ronde zitten.
Hier hebben we tegenstrijdige berichten gekregen van het hengstenstation.
Onze merrie staat in Frankrijk en werd vorige week gescand op 21 dagen om te zien of ze nog drachtig is en of ze het hartje horen. We bellen en krijgen te horen dat ze niet drachtig is, 3 dagen later krijgen we een mail dat ze drachtig is en we haar mogen ophalen
Evita_3 schreef:Gelukkig Milan-Lover! Dat is nog best snel gegaan dan. Nu hopen op hengstigheid en een geslaagde bevruchting!
Wat balen dat het nog niet gelukt is hagelkruis. Zeker omdat er niet echt een aanleiding lijkt te zijn.
Spannend Murosh, nu komt het moment van de waarheid! Na zoveel keer dekken zal het toch wel??
Ik zal ons scan verleden even kort proberen samen te vatten Fotsy.
Zaterdag 14 mei: eerste scan. Bin zag niet hengstig, maar ik wilde kijken waar we stonden. Ze had een heel klein eitje, maar geen hengstige baarmoeder.
Woensdag 17 mei: tweede scan. Ei was flink gegroeid maar wederom niet hengstig. Dierenarts zei dat dat waarschijnlijk met het slechte weer te maken had en de cyclus nog op gang moest komen. We moesten over 3 weken terugkomen als ze hengstig was.
Echter werd Bin niet hengstig. Dus ik belde en we moesten nog eens terug komen.
Maandag 5 juni: Derde en meest recente scan. Dierenarts stelde vast dat ze inderdaad niet hengstig was. Wel weer een groot ei. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, maar het kon wel eens het zelfde ei zijn zei ze. Ze had vorige keer een soort screenshot gemaakt en het leek op elkaar.
Ze gaf me de keuze. Stoppen en volgend jaar in maart het nog eens te proberen of 10 dagen Regumate en daarna hengstig spuiten en 4 dagen later weer scannen. Dit was het laatste wat zou kunnen helpen, daarna zijn de opties op. Met een merrie die niet hengstig wordt kun je natuurlijk niks.
Ik heb deze merrie al bijna 8 jaar, en ze is altijd tot vervelend aan toe hengstig. Juist nu begint ze er niet aan, alsof ze het weet!
Al met al toch best een lap tekst geworden
paardje2013 schreef:Wat een leuke merrie evita door welke hengst laat je haar dekken ?