[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Soezee

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:50

Ofwel hadden ze de verkeerde merrie voor. We gaan voor de zekerheid eerst nog eens bellen voor we haar gaan halen want het is niet bij de deur. Maar inderdaad we gaan blij zijn als ze terug is.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:51

Soezee schreef:
Gefeliciteerd Kimsel!

spannend Penny!

Voor zoveel dat het niet lukt dit jaar. Ook bij veel mensen die ik ken die al aan de 3 of 4 de ronde zitten.

Hier hebben we tegenstrijdige berichten gekregen van het hengstenstation.
Onze merrie staat in Frankrijk en werd vorige week gescand op 21 dagen om te zien of ze nog drachtig is en of ze het hartje horen. We bellen en krijgen te horen dat ze niet drachtig is, 3 dagen later krijgen we een mail dat ze drachtig is en we haar mogen ophalen >;)

Uhh ik zou haar dan laten staan tot de 30-35 dagen bij zulke tegenstrijdige berichten, zeker als het niet naast de deur is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:24

Hehe ook ik kan eindelijk weer eens wat vertellen. Abby is bij de hengstenhouder weer twee keer geinsimineerd en was nu mooi schoon van binnen! Duimen draaien weer!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:25

ik duim mee voor iedereen die geïnsemineerd heeft.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:31

Spannend Kabayo! Jij kan wel wat geluk gebruiken nu! Hoop voor je dat het goed komt deze ronde!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:39

Fijn dat er nu toch wat schot in lijkt te komen bij een aantal, zou ook wel eens mogen eindelijk :).

Kabayo gelukkig nu gunstige omstandigheden voor jullie. Zou toch ook moeten lukken hoop ik voor je!

Soezee wat bijzonder zeg. Ik zou het ook eerst helemaal zeker willen weten nu voordat ik haar ging ophalen.

Wij gaan vanavond Suzie ophalen!! Ze is 43 dagen weg geweest dus ik zal blij zijn als ze weer lekker thuis is straks. Ze is nu 37 dagen niet meer hengstig geweest. We gaan donderdag laten scannen, dan zou ze 40 dagen drachtig moeten zijn. Fingers crossed!!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:40

Fijn Kabayo!

Hier uitslag van de swab, alles was okee, dus ligt waarschijnlijk toch aan de cyste. Zit te twijfelen nu van hengst te switchen of volgende ronde...

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:56

Gefeliciteerd Kimsel!

Spannend voor de geïnsemineerde merries!

Fijn dat alles oke was Twinklebel. Ik snap je twijfel, had je eventueel al wel een andere hengst op het oog?

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:12

Evita_3 schreef:
Gelukkig Milan-Lover! Dat is nog best snel gegaan dan. Nu hopen op hengstigheid en een geslaagde bevruchting!

Wat balen dat het nog niet gelukt is hagelkruis. Zeker omdat er niet echt een aanleiding lijkt te zijn.

Spannend Murosh, nu komt het moment van de waarheid! Na zoveel keer dekken zal het toch wel??

Ik zal ons scan verleden even kort proberen samen te vatten Fotsy.

Zaterdag 14 mei: eerste scan. Bin zag niet hengstig, maar ik wilde kijken waar we stonden. Ze had een heel klein eitje, maar geen hengstige baarmoeder.

Woensdag 17 mei: tweede scan. Ei was flink gegroeid maar wederom niet hengstig. Dierenarts zei dat dat waarschijnlijk met het slechte weer te maken had en de cyclus nog op gang moest komen. We moesten over 3 weken terugkomen als ze hengstig was.

Echter werd Bin niet hengstig. Dus ik belde en we moesten nog eens terug komen.

Maandag 5 juni: Derde en meest recente scan. Dierenarts stelde vast dat ze inderdaad niet hengstig was. Wel weer een groot ei. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, maar het kon wel eens het zelfde ei zijn zei ze. Ze had vorige keer een soort screenshot gemaakt en het leek op elkaar.

Ze gaf me de keuze. Stoppen en volgend jaar in maart het nog eens te proberen of 10 dagen Regumate en daarna hengstig spuiten en 4 dagen later weer scannen. Dit was het laatste wat zou kunnen helpen, daarna zijn de opties op. Met een merrie die niet hengstig wordt kun je natuurlijk niks.

Ik heb deze merrie al bijna 8 jaar, en ze is altijd tot vervelend aan toe hengstig. Juist nu begint ze er niet aan, alsof ze het weet!

Al met al toch best een lap tekst geworden }:0

Dit lijkt een klein beetje op ons verhaal, wij hebben ook 2 keer gescand en 2 keer wel een flink ei maar geen hengstige baarmoeder. De 2e keer leek het iets meer al de eerste keer, dus toch maar geprobeerd te dekken (niet drachtig uiteindelijk) en nu 1,5 week terug weer gescand en toen was ze ineens wel mooi hengstig met een mooi ei ! Dus nu hopen dat ze drachtig is !!

Misschien heeft jou merrie ook gewoon nog iets meer tijd nodig en is ze over 3 weken wel gewoon hengstig ?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:03

Hier ook weer niet drachtig op 16 dgn. Maar zo het nu lijkt nu wel een normale cyclus. Moet er morgen weer bij. Vorige keer was ze op 16 dgn net hengstig geweest. Gggrrrr.
Maar goed toch alweer de 3e poging.
Zaterdag met de andere merrie scannen. Hopelijk is die nu wel goed. Ga het somber inzien.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:08

Spannend murosch!

Balen zeg baudyh..

Dank jullie allemaal! Hoop ook echt dat het nu lukt. Wat een ellende met veulens bevallingen en drachtig krijgen pfff

Lijkt mee te vallen twinklebel

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:28

Wat spannend voor sommige!

Ben aan het denken van muis door een andere hengst te dekken dan mijn eigen hengst. Hebben 4 rondes geprobeerd en het lukt niet. Hengst heeft voor de rest alles drachtig gekregen vanaf ronde 1. Moet dan wel last minute een hengst vinden. Anders ga ik lekker verder trainen voor de koets en gaat ze in september op show voor de sulky. Bewegen kan ze wel ^^
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:29

Heb je al een kweekje laten nemen Luna?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:43

fokfanaat schreef:
Heb je al een kweekje laten nemen Luna?

Ja alles in orde in de baarmoeder, goede eitjes heeft ze ook. Denk gewoon geen goede match tussen die 2. Heb haar in opvolging met een KI station die ook veel mini's doen. Dat scheelt wel.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:42

paardje2013 schreef:
Wat een leuke merrie evita door welke hengst laat je haar dekken ?

Bin wordt door Don Cremello gedekt! Hopelijk goed nieuws 5 juli, die dagen zullen langzaam gaan.

Spannend Penny en Kabayo! Hopelijk lacht het geluk jullie deze keer toe!

Wat een raar verhaal Soezee. Heb je ze al gesproken? Hopelijk een verwarring met een andere merrie.

Spannend Murosh! Ze zal wel blij zijn weer thuis te zijn.

Fijn dat het in orde is Twinklebel! Kun je al weer beginnen met insemineren? Zo ja dan zal je de knoop snel door moeten hakken! Lijkt me een lastige keuze.

Daisyjazz, Bin is het hele jaar nog niet goed hengstig geweest, dus wilde het risico niet nemen om het af te wachten. Vind het eigenlijk al vrij laat voor een eerste inseminatie. Na 10 dagen regumate en hengstig spuiten is ze nu wel hengstig. (Al toont ze dit niet) Morgen gaan we weer scannen. Ik duim met je mee voor je merrie! Hopelijk is ze drachtig.

Baudyh, he wat balen! 3x is scheepsrecht! Ik duim voor je!

Jammer Luna. Heb je al een andere geschikte hengst in gedachte? Ze kan leuk bewegen inderdaad!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:50

Suzie is terug! Maar zo blij is ze nog niet.. ze had daar echt leuke vriendinnetjes van haar eigen formaat. Thuis werd ze door de paarden lief ontvangen, maar van Helga (de shet waar ze eigenlijk gezelschap voor had moeten zijn) kreeg ze meteen klappen, zo sneu :(. Helga is een hele dominante oma, dus ik ben bang dat het wel weer even tijd gaat kosten voordat ze Suzie weer gedoogd in haar buurt. Ik vind het ook maar griezelig of het niet te veel kwaad kan ivm het eventuele vruchtje. Suzie slaat wel terug, maar Helga is wel een loedertje.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:22

Fijn voor jou dat ze weer thuis is Murosch! Hoop dat ze weer snel terug geaccepteerd wordt in jouw groepje!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:26

Wat vervelend dat Suzie geen warm welkom van haar weidegenootjes kreeg! Hopelijk vindt ze snel haar draai weer en bouwt ze niet teveel stress op.

Donderdag wordt mijn mooie rooie geïnsemineerd! *\o/*

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:46

Spannend Evita! Was het nu voor jou ook al een poging na mislukte rondes?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:11

Twinklebel, mijn duimen draaien dat je merrie nu toch drachtig wordt. Ik gun het je zo.

Kobayo, spannend. Nu weer de afwacht periode in dus.

Evita, spannend! Je leest ook al mee in het nakomelingen topic van Don Cremello toch?

Kimsel, ik ben blij dat de wond van je merrie goed geneest en het vruchtje er nog zit!

Luna, balen dat het bij jou nog niet helemaal wil vlotten. Denk dat van hengst veranderen een goede optie is als verder alles wel mee zit.

Baudyh, wat vervelend zeg. Hopelijk meer geluk bij de volgende poging.

Murosch, fijn dat Suzie weer thuis is. De rust zal vast snel terugkeren! Een vruchtje zit in het begin zo diep in de buik dat ik niet denk dat ze door een trap makkelijk verstoten oid.

Mijn merrie zit alweer voorbij de 60 dagen. Gaat toch vrij hard.
Helaas is ze nu al niet meer te rijden. Ze maakt steeds taktfouten onder het zadel. Hang dus vanmiddag maar met mijn dierenarts aan de lijn om te kijken wat we gaan doen. Want juist op haar leeftijd wil ik haar zo fit mogelijk houden.

Ben ook weer bij mijn 2jarige op bezoek geweest. En wat wordt dat een gaaf ding <3. Eerste wat mijn stalgenoten zeiden toen ze hem voor het eerst in 1 1/2 jaar zagen was: wat lijkt hij op zijn moeder. En stiekem ben ik daar wel heel blij mee. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:13

Nee, dit is de eerste poging voor ons. Ze wilde maar niet hengstig worden. Hopelijk in een keer raak, anders wordt het wel een beetje laat.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:17

Wauw, Kriebels' veulen look is er nu echt af! Echt een paard al om te zien! Zag hem inderdaad al langskomen in het Don Cremello topic. Ik vind hem prachtig :D Hoe beweegt hij?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:18

wordt een mega knap ding myrthe!

ah arme suzie, komt vast wel weer goed hoor tussen die 2

deze combi zit alweer op 45 dagen. Marley is nog steeds haar boze zelf hihi :+
Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:20

Evita, kriebel kán heel goed lopen als hij zich een beetje uitslooft. Dan heeft hij echt paardengangen. Maar als hij speelt kan hij ook heel goed de kantjes overal vanaf lopen :').

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:46

Ik volg alles hoor maar weet gewoon niet zo goed wat ik kan melden. Ik leef met jullie merries mee en hoop op prachtige berichten. Ik ben in de wachtstand. Tooske doet het super. Voelt zich goed en ik denk dat ik haar in aug oid nog een keer laat scannen om te kijken of de groei nog voorspoedig gaat en verder is het gewoon afwachten eigenlijk.Vind het opvallend hoe moeizaam het gaat met de verschillende merries, ontzettend balen voor jullie, bah! Laten we hopen dat dat nu wel is afgerond en nu weer positief vooruit.