[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:23

Ja, Cynthia, denk de meest passende en waar ook de nakomelingen mij van aanstaan.
Tijd van dekken enzo vond ik ook wel druk en dan had jij ook nog een hoogdrachtige merrie..
Nu een mooi veulentje.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:39

Nine, gefeliciteerd!!!

Daisy, welkom!! we hebben allemaal niet alle wijsheid in pacht, maar ik zou me ook in ieder geval een beetje proberen in te lezen. Je kunt tegenwoordig zo veel info van internet halen, ook filmpjes kijken op youtube van bevallingen die goed gaan, maar ook van die fout gaan, zijn een goede voorbereiding.

Diane, welkom (terug). Wat een leuke merrie zeg!

Kyano, wat een onwijs lieve foto's!!

Gister de eerste show met onze jonge hengst gehad. Ondanks alle spanning vond ik dat hij het toch onwijs goed heeft gedaan en zich redelijk heeft gedragen... Hopelijk volgen er snel mooie foto's van, dan kan ik de hengst ook iets fatsoenlijker aan jullie voorstellen :D

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:04

Zoo even flink wat bij gelezen, wat gaan jullie snel! :9

Ushi staat sinds vrijdag bij de hengst. We hebben eerst scholenconcour gehad en merkte al tijdens het rijden dat ze hengstig begon te worden (daardoor beetje de proefjes verknald := maar ach ik was al blij dat ze hengstig was.

3 uur moeten rijden maar is daarna ook gelijk gedekt toen ik er nog bij was, ze zag hem en werd echt in een keer zo hengstig als maar kan. Als ik alles goed heb uitgerekend en ik mijn merrie haar patroon een beetje volg zal ze vandaag of morgen ovuleren en zal ze rond woensdag a donderdag afslaan. Ik hoop haar dan ook vrijdag dan weer te kunnen op halen.

Ik vind het wel erg spannend allemaal... Je geeft toch je merrie uit handen en daar word ik erg nerveus van helemaal nu ze zo ver weg is. Ik ben toch blij als ze weer thuis is.

Ik zie dat er veel nieuwe mensen zijn bijgekomen, allemaal welkom! Hardstikke leuk als we straks weer met z'n alle naar Veel veulentjes uit kunnen kijken!

Morgen wordt zo te zien voor vele een spannende dag! Leuk hoor! Ik duim voor jullie allemaal!

Dat alles maar voorspoedig mag lopen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:16

Ja super Cynthia! Ze liep in 1x de trailer op en heeft de hele weg geen kik gegeven.
Hebben daarvoor nog wel een bosritje gemaakt, maar ze was totaal niet moe.
Ze dook ook gelijk haar stal in.
Alleen schrok ze even van de 2 shetjes die nu naast haar staan, dat was wel heel grappig! ;)

Op naar 8 juni dus! Spannend hoor! Ga je haar mams ook nog laten dekken trouwens? Dat ben ik even kwijt

Welkom Diane

Ik ben zeer benieuwd linda.

Iedereen alvast heel veel succes morgen

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:26

Ik bdn vandaag de rest van dr dag weg, maar mij stond nog bij dat veel mensen morgen gan scannen.. Heel veel succes allemaal!!

(dan heb ik er iig nog aan gedacht.. :P )

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:30

Welk uur worden de 30e mei scanners gescand?

Hier gaan ze met Enjoy naar de kliniek om 8uur.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:02

Zo, over die mooie natuurfoto's gesproken, ik durf dit topic op het werk al niet meer te openen (nu van te voren even op m'n telefoon gecheckt voor de laatste pagina O:) )
Wel geniaal dat mini'tje met een opstapje in de stal <3

Gaat bij mij nog wat wisselend. Vanmorgen voor het werk was ik nog hondsberoerd := Hopelijk morgen wel in vorm mt het scannen.

Kabayo, wat een lieve foto's! Dan weet je inderdaad dat je een blijvertje hebt.

Alle mensen met weer drachtige merrie's gefeliciteerd! *\o/*

Diane_basje, welkom, meer Welsh-luitjes hier *\o/*

Had ook nog van iemand gelezen dat ze vroegen hoe mensen dat deden met dagen vrij voor dit soort dingen. Voor mij ook lastig hoor. Het meeste insemineren/scannen gebeurde "gelukkig" in een weekend bij mij. Alleen de eerste keer scannen en insemineren was ik er niet bij.
Voor maandag heb ik vrij kunnen ruilen met een collega. Is de eerste week dat ik naar 32 uur ga ipv 40 uur ( *\o/* eindelijk! *\o/* ) en was dus de donderdag vrij. Andere collega had de maandag vrij, maar de donderdag kwam hem eigenlijk ook veel beter uit. Dus helemaal top dus.
Ook met veulentjes is het volgend jaar weer puzzelen. Had dit jaar 3 weken vakantie in die periode en gelukkig hebben ze zich er ook netjes aan gehouden allebei.

Ik weet nog niet hoelaat de DA komt morgen. Gaat morgenochtend nog even gebeld worden en dan kan ik nog snel naar stal crossen. Na 10u was in ieder geval de afspraak.
Hoeveel merrie's worden er nog morgen gescand? Ik meld er vast 3 aan :):)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:40

succes voor de scanners morgen +:)+ spannend zeg, zoveel tegelijk :P

Fiore nog niet afgeslagen cynthia?

inderdaad daisy inlezen, het boek van paul de vrieze is ook een must have vind ik :o

oh ja cynthia dat zou geweldig zijn voor Elsa, mag er ook een beetje wit bij :o maar ik weet niet of het zal gepakt hebben en de hengst is vandaag verhuisd -O- maar hij gaat naar een super leuk fokkerijtje en ze gaan hem laten keuren en opnemen dus is alleen maar goed voor mijn veulen ook. Ik ben benieuwd maar zal toch nog even geduld moeten hebben voor ik het zeker weet als ik het al zal weten := scannen is niet echt een optie maar als ik geen zekerheid heb, zal het wel moeten dan.

Diane_basje welkom uiteraard, een oude bekende ;)

altijd moeilijk om je in bochten te wringen voor inseminatie, scan en dan bevalling maar we doen allemaal ons best, denk ik.
hier ook morgen scan voor Flo, auto staat eindelijk klaar in de garage _-:( wat een rit was me dat zeg, maar nu nog probleem dat de remork niet meer gekeurd is bij gebrek aan auto, net paar dagen vervallen -:(- dus morgen eerst nog naar keuring maar eigenlijk heeft manlief geen rijbewijs en ik kan niet vrij krijgen, wordt weer druk morgenavond, tjonge jonge toch, is me toch altijd wat hoor.
En als het goed zit, moet ze nog naar de hengst geraken want das ook niet bij de deur :roll:

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:06

Zal druk worden Fotsy zo te horen!

Hier goed nieuws: mocht Joy morgen drachtig gescand zijn, zou ze morgen al naar huis komen..andere gastmerrie die er staan moet namelijk morgen opgehaald worden en die eigenaar zou Joy willen meenemen. Bespaart mij dan toch een helse pijnrit voor mijn rug. *\o/*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:18

wat een lieve foto's kabayo!! moet je nog lang in de rolstoel?

Diane-basje, welkom.

fijn dat Joy mee kan rijden Memere! duimen dat ze drachtig is!

Linda, wat fijn dat je hengst het goed deed! ben benieuwd naar de foto's.

Lovelyn, spannend hoor, hopelijk is het in een keer raak en mag ze vrijdag lekker weer mee naar huis.

alle scanners morgen succes!!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:57

Welkom Daisydonder!

Nog minder dan een week tot 4 juni juval!

Spannend Murosch!

Gefeliciteerd met de dracht van Parel Nine!

Nog 1 dag wachten Memere, hopelijk gelijk drachtig!

Mooi Evelien! Aftellen nu

Awh wat lief Kabayo!

Welkom Diane! Mooie combi

Aftellen naar 8 juni Cynthia! 2 dagen later gaat die van mij haha

Fijn dat het goed ging Linda!

Spannend lovelyn!

Succes voor de vele scanners morgen!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:01

Ik hoop het ook!

Ik zal dan met jou samen in spanning zitten 10 juni, mijn andere merrie word dan gescand :D

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:07

Mag ik hier even een vraagje stellen? Ik heb gister een nieuwe merrie gekocht. Ze vertelde dat ze vorige week gedekt is door een papierloze hengst. Ik was sowieso al van plan om morgen de DA te laten komen om haar dan hengstig te laten spuiten maar nu viel me vanmorgen wat op. Als dit wat is lijkt het me niet van vorige week..

Ze heeft best wat zucht voor het uier en dit is een uier foto.. Qua buik vind ik haar zelf niet drachtig lijken.. Dit kan toch ook komen door overgewicht?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op de onderste foto kun je een beetje de zucht zien uitsteken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:07

Ooh wat fijn Memere! scheelt toch weer.

Mooie merrie MDJ, ik zie inderdaad wel wat verdikking voor de uier, maar ik heb er te weinig verstand van.
Vind haar niet echt dik, maar ook dat hoeft niet zo veel te zeggen.
Misschien kan de DA uitsluitsel geven.
Kan mij voorstellen dat je dat wel wilt weten

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:12

Ja de DA komt morgen sowieso. In eerste instantie was ik van plan om haar dus alleen hengstig te laten spuiten maar ik ga morgen maar even overleggen om haar toch op te laten voelen of scannen, wat mogelijk is..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:13

Dat kan zeker komen door overgewicht, of door eerder een veulen te hebben gehad. Luna heeft meer uier als dat en die is niet drachtig, wel dik.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:13

Maar als ze inderdaad vorige week gedekt is en dit niet van vorig jaar is.
Wil je haar dan alsnog hengstig spuiten?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:19

Zucht kan inderdaad komen door overgewicht. Zou haar voor zekerheid scannen en dan kijken of er wel iets te spuiten valt. :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:23

Silly1972 schreef:
Maar als ze inderdaad vorige week gedekt is en dit niet van vorig jaar is.
Wil je haar dan alsnog hengstig spuiten?

Ja dan wel, heb haar liever niet dragend van een papierloze hengst.

Fijn dat jullie mede mijn twijfel wegnemen, ik kan mezelf goed gek maken maar mijn eerste idee was ook dat ze niet drachtig is. Morgen weet ik het zeker maar dan ga ik er niet van uit.

Bedankt voor de complimenten, ben ook erg blij met haar. :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:04

heb je al een hengst uitgezocht?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:09

Michelle, hengstig spuiten heeft best wel impact op een merrie... Ik zou goed met de DA overleggen, ik weet het totaal niet hoor, ik heb dit nooit voor handen gehad maar misschien is het eventuele vruchtje "afknijpen" wel iets beter de merrie??? Geen idee of dat kan ofzo hoor. Maar weet bij tweelingdrachten dat ze een vruchtje weg knijpen en daar heb ik tot nu toe minder nare verhalen over gehoord dan bij hengstig spuiten. Of het allemaal klopt wat ik zeg.... Geen flauw idee!!
Hopelijk is ze niet drachtig! Maar hoop wel dat je eerst laat scannen? Of gaat gelijk "de spuit er in"?
Dat zucht kan ook komen door overgewicht of eerdere veulens, jupi heeft het ook wel gehad...

Aniek, 3 merries scannen :):) spannend!
En meer scanners morgen... Succes allemaal! Hopelijk volgen er veel positieve berichten morgen :j
Ik moet nog een dagje langer wachten, kan er nu al zenuwachtig van worden :')

Juval, foto's van de show heb ik nog niet, maar in ieder geval kan ik wel een "ongewassen plaatje" met jullie delen <3

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:41

Wat een knapperd Linda!
Is hij perlino?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:43

Silly, bedankt :) we zijn ook enorm trots op hem!
Hij is perlino bont, al zie je hier zijn mooie vlekken niet goed :') (getest hetero zwart, hetero agouti)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:44

Bont zie ik zo niet inderdaad, vind het al heel knap dat ik perlino goed had :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:36

Hij was hier net geschoren. Gister op de show was hij heel mooi op "kleur". Al hebben we wel gezworen om nooit meer zo'n "witte" te nemen :')