iedereen weer gefeliciteerd met de veulies!

mijne word nu alweer hengstig.. zoals het er nu uitziet gaat ze 10 mei naar utrecht
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saffier schreef:Weten jullie zeker dat ze zover zijn als ze zijn?
Nada schreef:Saffier schreef:Weten jullie zeker dat ze zover zijn als ze zijn?
Had je het tegen mij?![]()
Zo ja, dan weten we het zeker. We zijn zelf bij de dekkingen geweest en ze zijn daarna niet meer hengstig geweest en/of gedekt. We hebben het nog uit zitten rekenen. Maar anders waren ze bij de scan ook nog niet drachtig gescant.
En aan Jill haar uier te zien had ze al ruim een week geleden haar veulen er uit kunnen gooien.
Maar ze staan beide het hele jaar door 24/7 buiten en het is een koude winter geweest, dus misschien komt het daar door?
Of we hebben gewoon pech.
Saffier schreef:Was idd voor jou...
Vervelend, ik vroeg het omdat ik eens merries heb verzorgd die tot ze drachtig waren bij de HH hadden gestaan. Van hem dus ook uiteindelijk de goede datum gekregen, en beide merries liepen een maand over. Toen heb ik de conclusie getrokken dat hij de datum fout had (merrie's waren eind april uitgerekend, en het was erg mooi weer).
Het weer kan er idd mee te maken hebben, Casa heeft het ook 351 dagen volgehouden, maar omdat het er twee zijn bij jou...
desillies schreef:Dus omdat ze drachtig is laat je haar nog 3 maanden pijn lijden?
Hmmm.....