Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Iorrr schreef:Gaan er zaterdag nog mensen naar VDL en/of zondag naar Eurocommerce? Ik ga naar beiden! (tenminste als pom dan niet net een veulen heeft of dat het er op lijkt dat het heel snel komt)
Richtje schreef:@September, lekker even een nachtje niet
@TabeR, ze heeft er duidelijk nog zin in zo te zien
Wat betreft hengsten.... Ik heb dit keer de hengst pas gezien toen ik de merrie ging brengen. Maar goed, het was ook niet de planning om haar te dekken en moest toen allemaal heel snel besloten worden omdat het al juli was.
Ik wil haar, als dit allemaal goed gaat en er iets leuks uit komt, graag nog eens laten dekken en dan iets meer gepland en iets langer rondkijken en dus wel verschillende hengsten bekijken. Maar eerst 1 of 2 jaar de sport in
Wat vinden jullie trouwens van Zanzibar? Ik heb hem vrijdag bij van Manen gezien en die spreekt me wel aanMaar ook daar zijn natuurlijk nog geen nakomelingen van....
Suelza schreef:Werd Stegenees daar ook getoond?
_Marlijn schreef:De DA is vanmorgen hier geweest.
Spirit heeft vorig jaar een veulen gehad (begin juli) en is daarna niet meer hengstig geworden. Ik vond het toch te laat om nog te dekken, dus heb het er maar bij gelaten. We hadden afgesproken dat we haar en April na zouden laten kijken als ze nog niet hengstig was geworden. (Wat ze dus nog niet is geweest) Ze heeft wat vocht op haar baarmoeder, en er is geen enkel eitje dat eruit ziet of hij aan het rijpen is. Ze is nou hengstig gespoten maar het kan zijn dat ze niet hengstig wordt wat het gele lichaam die de eicellen moet rijpen was extreem klein. Over een weekje ongeveer (ligt eraan of ze hengstig wordt ja/nee) komt de DA terug, om te kijken of er een ei zit. Als dat niet zo is krijgt ze andere hormonen.
We hebben Meagan ook meteen maar even na laten kijken. Die heeft afgelopen dec verworpen en was ook nog niet hengstig geworden. Haar baarmoeder zag er netjes uit, en er was een eitje aan het rijpen. We moeten dus gewoon doorgaan met schouwen wat we al een week of 2 doen.![]()
Duimen dus dat Spirit hengstig wordt!
Suelza schreef:Richtje schreef:@September, lekker even een nachtje niet
@TabeR, ze heeft er duidelijk nog zin in zo te zien
Wat betreft hengsten.... Ik heb dit keer de hengst pas gezien toen ik de merrie ging brengen. Maar goed, het was ook niet de planning om haar te dekken en moest toen allemaal heel snel besloten worden omdat het al juli was.
Ik wil haar, als dit allemaal goed gaat en er iets leuks uit komt, graag nog eens laten dekken en dan iets meer gepland en iets langer rondkijken en dus wel verschillende hengsten bekijken. Maar eerst 1 of 2 jaar de sport in
Wat vinden jullie trouwens van Zanzibar? Ik heb hem vrijdag bij van Manen gezien en die spreekt me wel aanMaar ook daar zijn natuurlijk nog geen nakomelingen van....
Werd Stegenees daar ook getoond?
Richtje schreef:Oh Sjoert had al geantwoord