Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
), heeft dus gewoon bij de hengst in het weiland gelopen. Maar ik weet niet of ik dit zo nog een keer zou willen, het geeft toch wel veel onzekerheid, vind ik. Je weet namelijk niet zeker OF en wanneer ze gedekt is, je hebt toch wat minder zekerheid en duidelijkheid, vind ik.
ik had ook hoop voor je.
veel succes bij de komende poging.
BlazingBoots schreef:Ik denk dat ik volgens jaar een hengst ga zoeken die echt natuurlijk dekt...d.w.z waarbij ze in het weiland kan lopen.
of ik laat haar insemineren..
Het zijn 2 uitersten maar ik denk ik Kims geval allebei beter dan aan de hand dekken.
Wat denken jullie?
Upona doet haar oude gewoonte eer aan: ze komt iedere dag even naar mijn ruin toelopen, roept hem bij zich, geeft een gil en slaat met haar voorbenen, draait hooghartig haar hoofd om en loopt weg.
Nicole288 schreef:Hier geen nieuws is goed nieuwsUpona doet haar oude gewoonte eer aan: ze komt iedere dag even naar mijn ruin toelopen, roept hem bij zich, geeft een gil en slaat met haar voorbenen, draait hooghartig haar hoofd om en loopt weg.
Vrij vertaald: Kijk mensen, ik ben nog steeds drachtig.
Brave merrie
maar de andere hengsten moet ze nog steeds niet en ze heeft ook nog een mooie dikke buik, dus dat zit wel goed
Fionarood schreef:@Cindybijl, nee hoor ik heb ook nog geen dekbewijs binnen. Eigenlijk weet ik ook niet precies wat het is, maar ik keek een beetje rond op bokt en toen kwam ik het tegen. Het veulentje van Usha is trouwens voor mij ook de eerste (en laatste, Usha is al 20 en het veulentje is haar opvolger over 5 jaar) Ik vind het ook allemaal erg spannend.
omdat we gingen wachten totdat ze uit zichzelf hengstig werd, werd ze dus niet
weer hengstig gespoten, mooi ei, toonde luid en duidelijk hengstig (wat ze normaal dus ook niet doet) insemineren, ei eraf spuiten > niet drachtig maar wel meteen een ei van 4 (goed teken! zonder hengstig spuiten!)insemineren en 18 dagen later drachtig!maar ze had wel een te zachte baarmoeder voor een dracht, dus heb ik haar nu op de regumate gezet en tot nu toe nog niks opgemerkt wat betreft afstoting. (dit komt doordat mijn merrie van zichzelf te weing hormonen aanmaakt, waardoor de vrucht niet goed genoeg kan groeien)
)
Omdat ze twee jaar geleden drachtig was verklaart van wat uiteindelijk een cyste bleek te zijn heb ik haar bij de hengst gelaten voor de 28 dagen echo. Pas als er een hartslag is weet je zeker dat het een veulen is en geen cyste. Gisteren had ik wel mijn camera mee. Helaas was er niemand anders op stal. Ik moest dus Usha vast houden en kon geen foto maken. Helaas konden er met het echo apparaat ook geen uitdraaitjes gemaakt worden. Tip van mij: neem iemand mee voor de 40 dagen echo die je merrie kan vast houden. Dan kan jij wel een foto maken
jammer dat je geen foto's hebt!
En nu is het afwachten tot mei... 
ik hoop voor jou dat het nu lukt.