Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 14:47

Nou, inmiddels heb ik nieuws: Umeda is geopereerd en het is goed gegaan! Ik kan niet half zeggen hoe blij ik hiermee ben. Eindelijk is ze geholpen en kunnen we gaan uitkijken naar vooruitgang!

Nu ik wat rustiger ben, neem ik gelijk eens de tijd om op iedereen te reageren:

@ MM: Darlah ziet er goed uit, haar buik gaat nu snel groeien, zeg! Dat gedrag ken ik wel. Wild kan ook de hele stal doen opschrikken met rollen, kreunen en steunen. Gelukkig is het na een wandelingetje vaak wel minder en gaat het nooit samen met niet eten of koorts.

@ amandake: Gelukkig maar, zeg!

@ KootMiraDrum: Jemig, wat een gave merrie! Ik houd helemaal niet van tinkers, maar deze spreekt echt aan. Prachtige buik zeg, echt gaaf!

@ Chubby: Jouw paard is een enorme tuttel zo te horen, heerlijk.

@ _Marlijn: Spirit is leuk! Hoe is haar buik nu dan?

@ Miirthe: Mooi buikje, maar inderdaad geen superfoto! Wat kunnen paarden toch lekker tegenwerken, he?!

@ KootMiraDrum: Dat vraag ik me nu ook wel af. Daar is die buik van Spirit pas echt huge!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:56

oef,fijn zeg dat ze eindelijk geholpen is!! Wat zijn de vooruitzichten,en wat werd er nu precies gedaan?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:13

@ pretty: Um had een stukje bot afgebroken in haar been en dat moest verwijderd worden. Met goede zorg en heel veel tijd om te revalideren zou ze de sport weer in moeten kunnen (ze liep M2+5)..
Laatst bijgewerkt door Djesseka op 05-12-06 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:16

@ Djesseka das idd erg fijn nieuws en hopen dat ze weer snel thuis komt Lachen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:34

Djesseka schreef:
@ pretty: Um had een stukje bot afgebroken in haar been en dat moest verwijderd worden. Met goede zorg en heel veel tijd om te revalideren zou ze de sport weer in moeten kunnen (ze liep M2+5)..

Heel fijn dat er goede kans op herstel is!!!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:38

op haflingerstal de tschogglberg doen we ook mee Pling

Bonja van 't kempen drachtig van Allacher,
Inge drachtig van wallenstein
Jasmijn drachtig van Stratego
Jasmin drachtig van Nassau
Last Fin drachtig van Nassau
en de laatste Menorca drachtig van ??..?? durf het zo niet meer te zeggen of van Nassau of Allacher maar meende Nassau ook.

groetjes

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:57

ik ben helemaal happy vandaag want morgen beginnen de examens en heb ik een dagje vrij Haha! Haha! (dat betekent: stallen uitmesten Tong uitsteken Clown )
én ik heb er 2 chinchilla's bijgekocht Haha! Haha! Haha!

met de paarden gaat het goed hier! heb nu eindelijk iets gevonden waarmee ik tinkerbell in pose voor een foto krijg: zo'n piepballetje van de honden Nagelbijten / Gniffelen

wat goed dat umeda nu geopereerd is!

spirit Bloos! omg!!!
wat een buik!

de haffies halen in op het aantal aanwezige tinkers hier in dit topic Knipoog

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:28

@djesseka sterkte met um en nu op naar de revalidatie

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:36

KootMiraDrum schreef:
Malijn, hoe ver was Spirit hier? (een van de foto's uit je profiel)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IQCGXXNS

Ergens op het eind, durf de niet te zeggen hoeveel dagen precies, maar ik geloof dat het rond de 320 dagen was Ja

Maar Spirit draagt héél zwaar, is echt zielig op het eind.. Ze is ontzettend gelukkig als ze drachtig is en veulens vind ze helemaal het einde... Maar die drachten!! Vanaf 8 maanden weigert ze nog te lopen onder het zadel en vanaf 9.5 maand wil ze eigenlijk de stal ook niet meer uitkomen.. Moet je heel overtuigend zijn wil dat lukken (En je moet dan richting het gras gaan Vork )

Op deze foto was ze drachtig van Faye, ze is toen gescand en maar 1 vrucht gezien. Maar toen ze 3 maanden drachtig was werd ze heel ziek.. Leek koliek was uiteindelijk iets anders maar dat doet er nu even niet toe. Ze werd iig opgevoeld, en de DA vond haar baarmoeder al véél te groot. Die zei dat er waarschijnlijk een tweeling in zat. Nou als je de foto's van die dracht ziet geloof je me vast wel dat ik me aardig zorgen heb gemaakt Nagelbijten / Gniffelen Uitendelijk was het gewoon een groot veulen en een hoop vruchtwater Ja

Ze is nu nog niet zo dik, maar wel te dik naar mijn mening. Je ziet al buik, maar ze is pas 3 maanden! Dat zie ik niet zo graag Maarja, vet is ze niet, dus er wat doe je eraan? Knipoog

Ik vind het ook sneu voor haar dat ze nou pas zo laat uitgerekend is, nou zit ze weer met zo'n giga buik, alleen dan in juli Ach gut Gelukkig hebben we wel bomen en inloop stallen in de wei en in de paddock, dus ze kan wel lekker in de schaduw staan. Lachen

Heel verhaal Bloos Spirit is echt mn meisje, dus daar kan ik nogal lang over doorgaan Bloos

Ik heb het weer ontzéttend druk, dus ik ga even niet op andere mensen reageren Vriendjes zijn? Volgende week heb ik wat meer tijd om op andere mensen te reageren denk ik..
Laatst bijgewerkt door _Marlijn op 05-12-06 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:38

Gefelciteerd Djesseka Go jij! Go jij! Super nieuws!!

Welkom nieuwe mensen Doei!

Ik ga weer even wat doen hier Ja Moet een hoop leren.. (voor school Knipoog proefwerkweek Misselijk )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:40

_Marlijn schreef:
Vanaf 8 maanden weigert ze nog te lopen onder het zadel en vanaf 9.5 maand wil ze eigenlijk de stal ook niet meer uitkomen.. Moet je heel overtuigend zijn wil dat lukken (En je moet dan richting het gras gaan Vork )

Ik begrijp dat het dus nog erger kan Nagelbijten / Gniffelen

Die dikke van mij komt heel vrolijk haar stal uit, loopt heel vrolijk mee en pas na 25 meter doet ze geen stap verder meer Haha!

Djesseka, heel fijn dat Umeda eindelijk geopereerd is, nu kun je tenminste weer uitkijken naar verbetering!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:34

Hier gaat alles zijn gangetje, cuba stond vanmiddag lekker op de wei met haar maatje (mijn ruin van 1.73) en gek dat ze was. . .
Zit nog pit genoeg in.
Heb nog wat foto's gemaakt, zien jullie verschil? Ik niet echt.
Uier vandaag
Afbeelding
uier op 25-11
Afbeelding

vandaag
Afbeelding
25-11
Afbeelding

en nog een hoofd foto (hoezo een dike nek?)
Afbeelding
(Tjee wat een kleine foto's dacht dat ze er veel groter op kwamen te staan)
Begin me wel af te vragen hoe de beeb eruit zal gaan zien, combinatie is platenbont x vos
Wat denken jullie?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:00

Weet je de voorouders van Cuba? Een bonte vos zou wel mooi zijn huh! Je hebt i.i.g. 50% kans op bont, als Cuba heterozygoot bont is. Als ze homozygoot bont is, krijg je zeker een bont veulen..

Vanaaf werd me gevraagd of mijn paard ziek was.. Ik had haar los in de grote binnenbak, om wat te snuffelen en knuffelen en ze was natuurlijk onwijs sloom en lui Haha! Gelukkig is ze 'slechts' hoogdrachtig..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:10

Cuba is een kruising New Forest x Tinker
Haar moeder is (nu 25) donkerbruin en haar vader is bruinbont (moeder is 1.47m vader 1.70m cuba is nu met 4 jaar 1.45m)
Er staat bij ons een vosbont paard en die vindt ik dus absoluut niet mooi, maar ja niet alle paarden die zijn het zelfde. . .hoop dat de beeb in elk geval bont wordt maar dat zal wel.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:03

Amandakè: Dat zal toch niet? Zou dan ook laten scannen ja, je moet er toch niet aan denken..
Ah gelukkig, alles was nog goed! Wat een nepperd zeg, je zo laten schrikken Lachen

Mazzel-meid: Beebje was aan het gymnastieken Lachen Tja, leg dat maar eens uit aan zo’n merrie. We hadden het er laatst al eens over, zou zo’n merrie nu snappen wat er aan de hand is? Ze kijken soms ook zo verbaasd als het veulen er achter ligt Haha!

KootMiraDrum: Wat een MEGA BUIK??!! Jee, en die moet nog 4 mnd doorgroeien.. Wel een prachtige uitstraling zeg, trotse mama OK dan!

Chubby: Mooie wandeling toch, 25 meter? Knipoog Geloof best dat ze het wel prima vond zo Haha!

Marlijn: Zo, Spirit kan er ook wat van ja Lachen Hoeveel dikker is die uiteindelijk nog geworden? Heb je een foto van vlak voor de bevalling? Kan KMD vast zien hoe dat gaat worden Lachen

Haha, die had hetzelfde idee als ik, Spirit die op het einde liep (hoop ik dan toch?), wat een toeter zeg..

Miirthe: Katie heeft ook al een beste buik zeg!

Djesseka: Gelukkig! Nu maar weer snel herstellen OK dan!

Ingelover: Nou, dat zijn er nogal wat! Komen ze over het jaar verspreid of zitten ze redelijk dicht bij elkaar in de buurt qua datum?

CubaLibre: Buik is echt wel gegroeid hoor Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:45

Nicole288 schreef:
Marlijn: Zo, Spirit kan er ook wat van ja Lachen Hoeveel dikker is die uiteindelijk nog geworden? Heb je een foto van vlak voor de bevalling? Kan KMD vast zien hoe dat gaat worden Lachen

Haha, die had hetzelfde idee als ik, Spirit die op het einde liep (hoop ik dan toch?), wat een toeter zeg..

Van vlak voor de bevalling heb ik niet (toen was ze nog dikker Nagelbijten / Gniffelen ) ik was toen nog niet zo van de foto's Knipoog

Spirit is dit weekend ineens helemaal omgeslagen wat karakter betreft naar de andere paarden!! Ze was verbazingwekkend lief tegen de anderen (terwijl ze ontzéttend dominant is) maar sinds dit weekens is het weer bar en boos Mag er geen een meer bij haar in de buurt komen als ze alleen maar denkt aan eten Rolleyes Behalve als ze jeuk heeft, dan mogen ze haar even komen kroelen Vork Ach, het scheelt dat ze dit gewend zijn van dr Knipoog

Heb net een Anky halster van mn moeder gekregen voor haar Lovers Helemaal haar kleur, fel groen/blauw staat haar super Ja (En een Ankyhalster voor Milo van 4 maanden Nagelbijten / Gniffelen Verwend nestje Knipoog )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 08:49

Djesseka, wat fijn dat ze nu eindelijk geopereerd is! Nu maar hopen dat het herstel snel en naar verwachting zal gaan.

_Marlijn, wanneer is Spirit uitgeteld? 1 geluk, ze zal minder lang dragen als het veulen zo laat is, dus wellicht heeft ze het iets minder zwaar.

Chubby, 25 meter? Ach, beter als helemaal niks. Nagelbijten / Gniffelen

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:53

Goede morgen mensen!!!
Sinterklaas was erg lief voor mij gisteren...

Mon is bijna bijna bij de 150 dagen Lachen
Mijn man ziet ze vliegen geloof ik, die gaf gisteren een paar tikjes in mon der lies en dacht dat die een tik terug kreeg Lachen
Mon is erg lui en gaapt erg veel ik geloof dat ze al moe wordt als ze de stal uit loopt...

Ik zal bij 150 dagen even foto,s maken van der buikje,maar ik zag gisteren dat ze in de breedte toch ook al aardig uitbreidt!!
Laatst bijgewerkt door Maseike op 06-12-06 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:54

Haha Marlijn,zo hebben wij hier ook een koppel shetmerries lopen...ontzettend chagrijnig soms naar anderen toe,maar owee als ze jeuk hebben,dan is iedere vrijwilliger goed genoeg Haha!

Cubalibre: Dan hoop ik voor jou op een bruinbont veulen,kan natuurlijk evengoed een "gewone" vos uitkomen,maar volgens mij ga je hem/haar sowiezo ontzettend mooi vinden hoor Knipoog

Ik hoop hier op een fijn,bruin/donkerbruin merrieveulen! Van dat eerste ben ik quasi zeker,van dat tweede kan ik alleen maar dromen! Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:56

Neonlight: Spirit is pas 22 Juli uitgerekend.. Maar normaal draagt ze ook maar een dracht van +- 330 dagen dus ik denk niet dat het nu veel minder zal zijn.. Anders komt het veulen wel erg vroeg Tong uitsteken

Ik hoop hier ten eerste op gezonde veulens.. En verder bont en merries.. Hoe bont enzo maakt me niet zoveel uit Vork (Al hou ik écht niet van een bonte met alleen een donker hoofd en de rest wit Nagelbijten / Gniffelen ) Nouja, als er een gezond veulen langs loopt ben ik al hartstikke gelukkig Ja

Edit: Missy is vandaag 140 dagen drachtig Go jij! Go jij!
Altijd fijn Knipoog

Moet eigenlijk eerlijk bekennen dat ik niet weet of ze een buik heeft Bloos Heb het de laatste 3 weken zo druk gehad, ze heeft haar deken niet veel afgehad Bloos
Ik zal vanmiddag, als ik tijd heb, even kijken Ja (Al ben ik bang dat dat niet gaat lukken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:38

@Djesseka; Fijn dat het is goed gegaan!! En ik hoop op een goed herstel voor jou en Umeda
Paarden kunnen idd heerlijk tegenwerken, zeker Katie.. dat is me der ééntje Clown
@Frenia; Lekker hoor een dagje vrij! Ik heb morgen en overmorgen ook kortdag, verkort rooster Hyper!

Ik lees straks de rest bij, zit in de Media en wordt eng in de gaten gehouden, illegaal bokken Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:29

_Marlijn, 22 juli is geteld met een dracht van 330 dagen? Mijn merrie was dit jaar op 29 juli uitgeteld, gerekend op 340 dagen (gezien haar 1ste dracht, toen was het veulen na 341 dagen geboren). Het veulen is 17 juli gekomen, 329 dagen dus, bijna 2 weken eerder als haar eerste veulen. Ik had dit al voorspeld, ervaring leert dat merries vroeg in het jaar langer dragen en laat in het jaar korter dragen. Alleen ging ik uit van een weekje en niet bijna 2 weken, dus het was een complete verrassing omdat ze ook geen enkel voorteken gaf. Gestoord

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:35

@Pretty: Als het maar gezond is, en ja denk ook wel dat ik het veulen mooi ga vinden. Hoop dat het kwa bouw meer richting de arabier gaat (niet dat mijn merrie veel naar tinker neigt, helemaal niet eigenlijk).
Iedereen verklaard mij voor gek op stal, omdat ik op een kruising new forest een volbloed arabier heb gezet.
Ach ja, alles komt goed. Ga zo haar nog even trainen, heb volgende week zaterdag laatste wedstrijd met haar, daarna mag ze vakantie gaan vieren (nou ja, veel op de wei,af en toe een bosritje en wat longewerk)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:37

Neon: Daar was je vast érg blij mee Nagelbijten / Gniffelen

Nee, 22 juli is uitgegaan van 335 dagen.. Ik denk dat het veulen rond de 15e komt Ja 1 veulen is 1 juni gekomen na volgens mij 328 dagen ofzo, een andere 31 mei na 330 dagen.. Dus ik denk dat deze wel onder de 330 gaat komen Ja

Bij Spirt loopt de melk minstens 4 dagen met straaltjes uit haar uiers.. Dat is ook niet echt fijn voor het stressgehalte Tong uitsteken Missy is netjes volgens het boekje.. Smorgens kegelen, savonds melkspuiten en een paar uur later ligt er een veulen langs Haha! Heeft ze 2 keer gedaan, en ik hoop dat ze dat dit jaar weer gaat doen *LOL*

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:41

he bah... angel is uitgerekend op 11 maart...dus zij gaat wellicht overdragen dan? bah... ik denk niet dat ik nóg langer kan wachten.
Met het aftellen is nu ook mijn ongeduld gestart Boos! ik zou het veulen er wel kunnen uitkijken Cool

ik hoop op twee mooi getekende 50/50 zwartbonte merrietjes...
maar ik ben eigenlijk 100% zeker dat het voor angel een zwartbont-met meer wit hengstje wordt en voor Tinkerbell een zwartbont merrietje met meer zwart.
Heb ik eigenlijk ook wel vrede mee Knipoog
en uiteraard is gezondheid het belangrijkste, maar dat staat buiten kijf als ik mag kiezen Knipoog

en ik heb de namen al... al twijfel ik nu weer aan de naam voor het veulen van angel... en ik wil ze hier altijd zeggen, maar ik mag niet van mezelf Nagelbijten / Gniffelen moet een verrassing blijven en bovendien wil ik voorkomen dat ze gepikt worden Knipoog Ach gut Tong uitsteken

hoop maar niet et hard marlijn Tong uitsteken
Tinkerbell kegelde ook altijd netjes...tot dit jaar, toen stond chenoa er plots naast Gestoord
heb ik trouwens wat gemist Verward hoe wass de trip naar engeland?????????