Zo, ik ben er weer! We zijn de laatste tijd erg druk geweest met verhuizen en heb dus een beetje snel bijgescrolld....
Wat zijn die van jullie al 'ver' zeg! Al mooie buikjes voorbij zien komen. Donja zit nu bijna op 3 maanden (16 augustus gedekt), dus ik moet nog een eeuwigheid wachten (zo voelt het tenminste). Een naam heb ik nog niet bedacht, wel wil ik het graag met een M laten beginnen. Voor een hengst moet het met een M (vader is uit de M-lijn), voor een merrie hoeft het niet, maar lijkt me wel leuk. Dus mensen die goed zijn in namen bedenken: altijd welkom....
@Judibo: zullen wij saampjes maar gaan aftellen? De mijne is 22 augustus gedekt.
Namen met een M? Mack en dan misschien de naam van de hengst erachter, Mack betekend namelijk zoon. Malaika voor een merrie, betekend engel. Zal nog wel eens een keer een lijstje voor je maken.
@snoopy, dan zitten we rond dezelfde periode in de stress, mijne is nu 169 dagen drachtig (al ging ze vorig jaar wel meer dan 3 weken overtijd, dus ik moet waarschijnlijk nog wat meer dagen tellen )
Ik zie nu echt wel een duidelijke bolling bij haar flank, beweging ofzo niet echt, maar dat heb ik vorig jaar ook nauwelijks gezien. Deze dracht is overigens veel relaxter (voor mij toch, vorig jaar was echt mijn eerste veulen, ik zat er echt bovenop de hele dracht, nu ben ik er niet hele dagen mee bezig )
Volgende week wordt haar veulen trouwens afgespeend (mag wel, ze is 6 maand) maar ze hangen echt nog heel erg aan elkaar Denken jullie dat die stress slecht is voor het veulen? Ik maak me wel een beetje zorgen, mijn merrie is een echte stresskip en ik weet zeker dat ze tijdelijk gek gaat worden als we Finesse bij haar wegnemen, maar het is echt tijd dat ze appart gaan.
Wat leuk Jessje! Fleur was bij haar vorige dracht 8 dagen te vroeg, dus misschien schelen ze dan wel een maand uiteindelijk! Haha! Geweldig he, die merrie's! De tijd zal het leren! Bij Fleur is de bolling in haar flank een beetje gezakt. Haar buik gaat nu echt een beetje hangen! Ik heb er een foto bij gedaan!
En ik denk dat het veulen wel goed zit hoor, de stress van het afspenen is inderdaad wel tijdelijk. Zijn moeder en veulen al wel gewend om uit elkaar te gaan?
Snoopy, dat is al een mooi buikje idd! Wel leuk voor jou dat ze lekker op tijd gaat, kan de mijne nog een voorbeeld aan nemen (Het veulen dat ik dit jaar heb bijgekocht heet trouwens ook Fleur )
Nee ze zijn niet gewend om uit elkaar te gaan, de merrie wordt niet bereden en ze hebben gewoon heel de tijd op dezelfde weide gestaan, en die weide is niet aan huis, dus het was eigenlijk praktisch niet echt haalbaar om te oefenen. We twijfelen nog tussen de korte pijn en ineens uit elkaar ofwel ze een weekje op het gemak laten wennen aan gescheiden zijn.
Tja, dat is lastig. Dit jaar hebben wij ook de veulens op mijn werk ineens van mama weggehaald. Het is 1 dag hartverscheurend brullen, maar dan ook wel over. En dat was een mama die heel veel om haar veulen gaf, en haar geen seconde uit het oog verloor. Ging heel goed, beter als het andere veulen, die gewend was om af en toe een uurtje of 2 alleen te zijn!
Dus het ligt er ook wel een beetje aan hoe je merrie is! Succes iig geval!
Silverado zit nu op 135 dagen, in het begin dacht ik dat ik haar lichaam zag veranderen. Maar nu heb ik al een tijdje zoiets van...zit er nog wel wat in? Vanaf hoeveel dagen gaat ze nu echt wat dikker worden? Het zal hier best al gestaan hebben maar ik heb geen zin om terug te bladeren.
Snoopy: wat een heel erg mooi buikje heeft Fleur!!!
@Snoopy, je gaat het nu echt goed zien he bij Fleur?
@Barb, het is per merrie een beetje verschillend wanneer je wat gaat zien. Ik heb merries waarbij je al vroeg een buik ziet maar ook eentje waar je voor de 6 maanden eigenlijk niet kan zeggen of die bolling van het veulen komt of dat ze wat teveel gesnoept heeft
Afgelopen weekend had ik nog een grappige foto van Fleurtje gemaakt. Haar buik begint nu ook te zakken. Plus dat ze al aardig wat is afgevallen (ze was moddervet) dus daardoor zie je de buik nu ook beter.
Gisteren heb ik bij deze groep ook voor het eerst een mineralenblok opgehangen. Ze vonden het eerst doodeng ( ) maar later stonden ze netjes in een rij te wachten tot ze erbij konden. Jammer dat ik toen geen fototoestel mee had... Maar ik heb nu eindelijk een blok gevonden wat ook buiten in de wei gebruikt kan worden zonder dat het door de regen weg spoelt.
mijn merrie is nu 198 dagen!! morgen even een foto maken..... dus nog 142 dagen te gaan.... nu gaat iedereen buiken zien, en aftellen, vind ik echt leuk, ikzelf tel al af vanaf dag 150 dus.... ik houd deze topic echt wel bij,
Candy is momenteel 4 maanden en 2 dagen drachtig (124 dagen ).
Voor wat betreft namen weet iemand nog leuke namen die met een S beginnen. Als het een hengstje wordt, moet de naam nl met een S beginnen en voor een merrietje vind ik het ook wel leuk om met dezelfde letter te beginnen. De vader heet Sweet Forest Wizard en mijn merrie Candy .
Het veulentje wordt 100% zeker een vos: de vader is een koffievos en mijn merrie een roanvos.
glenda zit nu op 166 dagen en kan het zijn dat ze al echt ''last'' van der buik krijgt? soms begint ze uit het niets naar haar buik te happen en met haar benen er tegen aan schoppen enzo..
sorry heb het topic al tijdje niet meer bijgehouden en om nou al die paginas door te zoeken naar antwoord om deze vraag ik zal het topic hier is wat beter bij gaan houden
glenn_vanii, ik denk wel dat het kan dat je merrie het veulen voelt bewegen enzo.
@crazy funky, schiet ook lekker op bij jou
@prince, Sweet Candy
Hebben jullie eigenlijk 'bestellingen' geplaatst bij jullie merries? Natuurlijk, iedereen wil een gezond veulen, maar daarnaast heb je toch ook 'voorkeuren' he... Zo heb ik tegen Devil toch gezegd dat ik heel graag een zwartbruin veulentje wil met een bles iets fijner dan de hare en 4 witte voetjes (Zelf is ze zwartbruin met een witte bles en 4 witte benen dus ze moet het maar als een compliment beschouwen )
Hoeveel dagen ze inmiddels is weet ik niet precies...maar ze is uitgerekend 13 april dus inmiddels wel over de helft
Ik heb dit jaar niet echt een bestelling geplaatst, vorig jaar deed ik dat wel en die wensen liet ze perfect uitkomen, dus deze keer heeft ze vrij spel (Voordeel is wel dat ze beperkte keuze heeft Het wordt sowieso zwart of zwartbont en hengst of merrie )
Ik heb een bestellig gedaan ja! Een zwart veulen als het kan! Maar dat wordt denk ik geen probleem met een Merens x Merens! Haha!
@ Marije: FleurTJE gaat ook lekker uitzakken zeg! Hallo he! @ Frenia: Lekker dik buikje hoor! Ze loopt wel een beetje gelijk met mijn merrie! 10 daagjes eerder!
Vandaag stond Fleur in de bak, en ze had net liggen rollen, toen stond ze op, en je zag echt heel die buik aan de achterkant uitpuilen! Zo leuk! Lekkere waggelkont!
Gaat er nog iemand naar Paard&Koets dit weekend? Fleur en ik zijn daar heel het weekend!
@Frenia, leuke merrie! Ik weet eigenlijk niet wat de mogelijkheden bij mij zijn, mams is zwartbruin, maar heeft wel al vosse veulens gehad. Hengst is ook zwartbruin en heeft denk ik ook wel al vos gegeven. Ik heb dan 25% kans op vos, dat weet ik, maar kan ik ook 'gewoon' bruin hebben, of heb ik zowiezo of vos of zwartbruin? Kenners aanwezig?
@snoopy, ik ga niet, beetje ver maar ik heb wel al ergens gelezen dat jouw Fleur in de aaibox staat
Fayette zit onderhand alweer bijna op 180 dagen maar toch nog maar even een fotootje laten zien van afgelopen zondag (171 dagen): Ik heb nog steeds niks zien bewegen bij haar maar aangezien die buik steeds groter wordt ga ik er maar vanuit dat beeb er nog steeds in zit
Bestelling? Zekers heb ik die gedaan bij Fayette en Gulliver. Ik zou namelijk heeeeeeel graag een 3 kleur bont hengstje willen hebben maar aangezien Gulliver een vreemde voorkeur voor effen heeft wordt het vast een effen bruin merrietje Heeft ook zo zijn toekomstige voordelen *ik droom even hardop* : over een jaartje of 4/5 samen met Cynthia (lowara hier op bokt) en onze 2 dubbelspannen op stap. Lowara (mamma+oma) en Fayette samen (dochter+half-zus+mamma) en Arwen-Quenya (dochter+half-zus+tante) en Punkt (dochter+kleinkind+nichtje) samen voor de koets One big matching happy family
Ik hoop natuurlijk ook wel stiekem... Het liefst lekker zwartbont, mag wel iets speciaals aan zijn (zoals een maanoog, of een zwarte sok ofzoiets ) en ergens wil ik nu wel eens weer een hengstje, maar een merrieveulen verkoopt wel beter/duurder dus vanuit dat opzicht...
Ik laat me lekker verrassen
Bedankt voor de complimentjes
Zo'n kenner wat betreft kleurvererving ben ik niet, misschien kan je het eens aan Supertje vragen!
Jeetje Flettie Wat een familiegedoe! Geraak je dr zelf nog wel wijs uit
Tinkerbell is trouwens nog niet zo lang geleden voor tlaatst opgevoeld. Ik had weliswaar de indruk dat ze drachtig was (wegens buik). Maar aangezien ik alleen op 18 dagen heb laten scannen, vond ik het toch wat riskant om alleen daarop af te gaan...
Ja, ik heb ook weer een bestelling. Vorig jaar heb ik een ruin panterbont hengstveulen besteld, kans was geloof ik maar 12,5 % en dan in die 12,5 % konden ook nog heel veel kleurslagen appaloosa zitten (marmerbont, sjabrakbont, snowflake, enz.) Heel veel mazzel dus! Dit jaar zal ik niet zo veeleisend zijn (ahum) en is appaloosa het belangrijkste, liefst geen vos als basiskleur, en panterbont zou toch wel weer heel mooi zijn.........oke, vooruit, het geslacht maakt me dit jaar niet uit, verder mag het wel een kopietje zijn!